ChristianMatch

Forum

Zingen in je moerstaal
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6033 6034 6035 6036 6037 6038 6039 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
UDO409

BerichtGeplaatst: donderdag 25 september 2014, 07:50

Bots had een vooruitziende blik: de 24 uurs-economie elke dag, 7 dagen lang.

https://www.youtube.com/watch?v=le6uFnLwqYU
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
UDO409

BerichtGeplaatst: donderdag 25 september 2014, 07:59

1964: geen Beatles zonder Stones....

https://www.youtube.com/watch?v=IH0DxBIP3wE
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 25 september 2014, 08:24

Of kastanjes op je hoofd.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
UDO409

BerichtGeplaatst: donderdag 25 september 2014, 12:30

ZEELAND736 schreef:
Of kastanjes op je hoofd.... Lachende smiley

Gelukkig heb ik een kastanjeplu!

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 25 september 2014, 14:02

UDO409 schreef:
Gelukkig heb ik een kastanjeplu!

Coole smiley met zonnebril

Ik niet, maar ik vind het gewoon leuk...een kastanjebommetje!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
UDO409

BerichtGeplaatst: donderdag 25 september 2014, 16:58

Ik mis hier toch wel: een leuke attentie voor de ander of een kadootje.

Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
UDO409

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 06:44

1965: My baby don't care...

https://www.youtube.com/watch?v=YFGnNs_xndo
Naar boven

Auteur Bericht
UDO409

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 06:52

Misschien wel het begin van alle boerenrock! Het platteland slaat terug. Lachende smiley

https://www.youtube.com/watch?v=ge7QFhdiPVk
Naar boven

Auteur Bericht
GERALD965

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 13:07

FREEDOM687 schreef:
Kan idd. best lastig zijn..
Belangrijk lijkt me het elkaar te respecteren, hoe verschillend je er ook over denkt.
En een goed gesprek op zijn tijd is ook belangrijk.
En wat voor de 1 goed voelt hoeft voor de ander nog niet goed te voelen, dus het is vooral ook belangrijk een goede combi te zijn, dat je ook daarin beide jezelf kan zijn (lijkt mij).

Belangrijk is denk ik ook je grenzen bewaken, maar dat geldt misschien voor alles.

Het is ook afhankelijk van hoe je bent, sommige mensen kunnen sneller een meningsverschil naast zich neerleggen, maar dat zal niet bij iedereen zo gemakkelijk zijn.

Afhankelijk hoe je bij elkaar op je gemak voelt en hoe je hier mee omgaat lijkt het me wel een belangrijk iets dat je er beide goed mee kan leven wil je de relatie kans van slagen geven of je het nou met elkaar eens ben of niet.
M.i. is dit ook weer heel erg persoonlijk.

Mooi geschreven Freedom. Ik kan me vinden in wat je schrijft.
Ieder mens is weer uniek. Twee mensen, twee gedachten.
Respect voor elkaars mening is uiterst belangrijk. We hoeven elkaar niet te overtuigen of te veranderen. Er valt juist zoveel van te leren als we open willen staan voor andermans mening. Daarbij wil het niet zeggen, dat we de ander moeten volgen in zijn of haar mening. Ze kunnen ook naast elkaar staan.

Het is belangrijk in het leven om te doen wat bij je past. En dat is voor een ieder verschillend. Lachende smiley

Laatst aangepast door
GERALD965
op maandag 29 september 2014, 08:37
Naar boven

Auteur Bericht
HANNS104

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 15:49

Is natuurlijk wel de bedoeling dat ook anderen hun bijdrage leveren, zo lijkt het bijna een prive onderwerp, misschien een soort leidraad hoe de nummers geschakeld kunnen worden

http://www.youtube.com/watch?v=QrkNF1C9hfQ
Naar boven

Auteur Bericht
HANNS104

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 15:54

1966

http://www.youtube.com/watch?v=hfhAUAN3Nuo

Laatst aangepast door
HANNS104
op vrijdag 26 september 2014, 15:54
Naar boven

Auteur Bericht
HANNS104

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 15:59

Ik probeer positief te zijn en te blijven ....door zo te zijn kom ik er doorheen ......niet rouwen om wat je niet meer kunt ......genieten van wat je wel kunt .....iets kan altijd erger is ook een regel die me helpt om te relativeren
Naar boven

Auteur Bericht
HANNS104

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 16:02

Wat mij het belangrijkste lijkt is dat je jezelf meeneemt/brengt, niet een persoon die je speelt!
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 17:19

1967

Homburg

http://m.youtube.com/watch?v=oty-xMa-res
Naar boven

Auteur Bericht
UDO409

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 18:36

Misschien kunnen we beter de regel laten vervallen dat je uitlegt, waarom een bepaalde song je zo aanspreekt. Dat kan soms erg privé zijn. Dus, zonder uitleg waarom, deel de liedjes die je aanspreken, maar houdt lekker voor jezelf waarom je het mooi of ontroerend vindt.

https://www.youtube.com/watch?v=aM5JU0juOSs
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 18:42

GERALD965 schreef:
Mooi geschreven Shanita. Ik kan me vinden in wat je schrijft.
Ieder mens is weer uniek. Twee mensen, twee gedachten.
Respect voor elkaars mening is uiterst belangrijk. We hoeven elkaar niet te overtuigen of te veranderen. Er valt juist zoveel van te leren als we open willen staan voor andermans mening. Daarbij wil het niet zeggen, dat we de ander moeten volgen in zijn of haar mening. Ze kunnen ook naast elkaar staan.

Het is belangrijk in het leven om te doen wat bij je past. En dat is voor een ieder verschillend. Lachende smiley

Volgens mij reageer (quote) jij op freedom en niet op shanita ?

En verder heb je gelijk 2 mensen 2 gedachten die samen een kunnen vormen
Naar boven

Auteur Bericht
ESTHER012

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 18:54

Artikel Patronen uit je jeugd

Herken je dat uit je eigen leven, oude patronen die lijken ingesleten te zijn in je karakter? Je komt haast niet los van deze oude patronen, omdat ze al jaren lang in je systeem zitten. Stel je voor je collega heeft kritiek op het verslag wat je geschreven had, het verslag waar je zo lang mee bezig was geweest. Beschaamd buig je je hoofd en plotseling komt er een sterke negatieve overtuiging over jezelf naar boven. Zie je wel hoe goed ik ook mijn best doet, het is weer niet goed genoeg, ik kan het gewoon niet.

In dit artikel beschrijf ik:

- Oude patronen en hersenstructuren

- De kind modi

- Wat zegt de Bijbel over oude jeugdpatronen

- Van oude patronen naar nieuwe patronen

Oude patronen en hersenstructuren

Ervaringen uit je jeugd, met name de manier hoe ouders met je omgingen hebben een grote invloed op je gevoelsleven als volwassene. Door al deze ervaringen als kind ontwikkel je verschillende gedragspatronen en worden opgeslagen in het cognitieve waarnemen. Deze gedragspatronen leggen als ware een bassisschema in de hersenen. Dit is hetzelfde als instrumenteel leren. Als een baby huilt en word gevoed dan leert de baby al snel dat als hij huilt eten krijgt. Deze nieuwe informatie worden opgeslagen in de hersenen, zo is dat ook met de oude gedragspatronen.

Ik zal eens een voorbeeld geven. Stel je voor in je jeugd was je flink gepest door een aantal medeleerlingen dan is de kans groot dat er een minderwaardigheidscomplex ontstaat. Gewone opmerkingen vat je dan snel op als afwijzing, zelfs als mensen het niet zo bedoelen. Het gevolg kan zijn dat je minder sociale activiteiten bezoekt en jezelf terugtrekt uit sociale kringen.

De kind modi:

Kwetsbaar kind

Ervaart dysfoor of ongerust affect, met name angst, bedroefdheid en hulpeloosheid, bij 'contact' met hiermee samenhangende schema's.

Verlating, wantrouwen / misbruik, emotioneel tekort, tekortschieten, sociaal isolement, afhankelijkheid / incompetentie, kwetsbaarheid voor ziekte en gevaar, kluwen / onderontwikkeld zelf, negativisme / pessimisme

Boos kind

Ventileert woede rechtstreeks als reactie op ervaren onvervulde basisbehoeften of oneerlijke behandeling in verband met kernschema's.

Verlating, wantrouwen / misbruik, emotioneel tekort, onderwerping (of soms een van de schema's die samenhangen met Kwetsbaar kind).

Impulsief / ongedisciplineerd kind

Geeft impulsief toe aan onmiddellijk verlangen naar plezier zonder met grenzen of met de behoeften of gevoelens van anderen (geen verband houdend met basisbehoeften) rekening te houden

Veeleisendheid, Onvoldoende zelfcontrole / zelfdiscipline

Gelukkig kind

Voelt zich geliefd, verbonden, tevreden, voldaan.

Geen. er zijn geen geactiveerde schema's.

Deze modi ontstaan door interactie tussen je genetisch materiaal en de omgeving waar je opgroeide. Patronen waar we vaak het meest last van hebben in het dagelijks leven zijn die van het gekwetste kind. Je kind modi zijn actief als je in een bepaalde situatie veel heftiger reageert dan je kunt verklaren.

Jijzelf en mensen uit je omgeving vinden je verdriet of boosheid eigenlijk overdreven. Maar in deze modus lukt het je niet je gevoel de baas te worden. Vaak gaan kind modi samen met oudermodi: Patronen die ervoor zorgen dat je jezelf onder druk zet of afwijst. Ze komen meestal tot uiting als een soort stemmetje in je hoofd. (strenge overtuiging van jezelf) Voorbeelden van zulk soort overtuigingen zijn: Ik ben niet slim genoeg ik moest dat toch weten? Of ik ben niet aantrekkelijk genoeg. Die stemmetjes ontstaan als mensen jou als kind het gevoel gaven dat je niet de moeite waard was of niet goed genoeg was. Dat kunnen bv je ouders zijn of de mensen waar je veel was als kind. Als een kind zich niet aan de eisen van de ouders voldoen, kunnen ze zich overvraagd voelen of zelfs beschaamd voelen. Wanneer de ouders vasthouden aan hun onvervulbare verwachtingen, leren ze hun kind dat de genegenheid van zijn vader en moeder aan voorwaarden is verbonden. Hierdoor kan het kind zich niet geliefd voelen om wie hij is. Deze gedachtenpatronen zijn bv ik ben niet goed genoeg, ze houden niet van mij want ik krijg kritiek. Je koppelt situaties aan verwachtingen van anderen en kan je situaties heel persoonlijk opvatten waardoor interpretaties verstoord kunnen raken.

Wat zegt de Bijbel over oude jeugdpatronen?

De Bijbel spreek ook duidelijk over oude jeugdpatronen.

Neem de zonen van Isaak en Rebekka in Genesis 25.

Toen de jongens opgegroeid waren, werd Esau een uitstekende jager, iemand die altijd buiten was, terwijl Jakob een rustige man was, die het liefst bij de tenten bleef. Isaak was zeer op Esau gesteld want hij at graag wildbraad, maar Rebekka hield meer van Jakob. (Genesis 25:27-28) Dit is natuurlijk een voorbeeld van hoe het niet moet. Wellicht ervaart Esau dat zijn vader van hem houdt, maar die liefde moet hij wel verdienen, namelijk door eerst wild voor hem te schieten. Zijn moeder houdt meer van zijn broer Jakob dan van Esau, wat pijnlijk! Ik vraag mij af of Esau ooit liefde van zijn ouders heeft ervaren. Maar ook Jakob zal hebben geweten dat zijn vader meer van zijn broer hielt dan van hem. Hij wordt over bevestigd door zijn moeder, maar dat kan nooit het gemis van de bevestiging van zijn vader compenseren. Ook dat doet pijn. Het verhaal vervolgt dan ook met de strijd tussen de broers om de zegen van hun vader te verkrijgen, gevolgd door een langdurige verwijdering. Pas wanneer Jakob jaren later terugkeert naar zijn geboorteland geeft God Jakob de zegen waar hij zo intens naar verlangt en kunnen de broers vrede sluiten. God hersteld oude wonden. En waar harten zich openen voor Zijn liefde, geeft hij harmonie en eenheid. Jakob is nog steeds bang voor Esau, maar dan staat er: ‘Esau rende hem tegemoet, sloot hem in de armen en kuste hem. Beiden lieten hun tranen de vrije loop’ (Genesis 33:4).

In dit verhaal zie je dat er oude jeugdpatronen zijn ontstaan. Esau moest zijn liefde voor zijn vader verdienen om eerst iets te doen waar zijn vader profijt aan heeft. Zelfs toen Isaak oud was en stervende was vroeg hij aan Esau om wild te slachten voor hem, pas daarna zou hij Esau zegenen als zijn oudste zoon.Rebekka had het gesprek afgeluisterd en wilde dat Jakob gezegend zou worden. Jakob moest net doen of hij Esau was. En zo werd Jakob gezegend. Deze patronen hebben zeker ook gevolgen gehad. Esau kwam erachter dat hij bedrogen was en hij haatte Jakob. Zo zie je hoe je ouders met je omgingen dat heeft consequenties voor de verdere levensloop.

Door dit verhaal heen lees je in Genesis 33 dat je los kunt komen uit oude pijnlijke jeugdpatronen.

Jakob en Esau sloten vrede met elkaar en er was vergeving. ze besloten om elkaar lief te hebben. Ook al ging hier een tijd overheen.

Als toevoeging wil ik de tekst citeren uit Romeinen 12:2 U moet anders worden, door een nieuwe manier van denken, dan kunt u ontdekken wat God wil.

Van oude patronen naar nieuwe patronen

Ik denk dat het mogelijk is om los te komen van de oude patronen die jarenlang aanwezig zijn. Wel moet ik daarbij zeggen dat het een groeiproces is en kan die proces zelfs jarenlang duren of zelfs heel je leven. Als je al van kind af aan zulke patronen hebt ontwikkeld dan is dat niet binnen een aantal maanden weg. De tijd heelt alle wonden zegt men, ik denk ook dat dit geld voor het loskomen van de oude patronen.

Maar hoe kom je los van deze oude patronen?

Ten eerste is het goed om bewust te worden van je oude patronen. Je vervalt er vaak in als de emotie heftig is of als er veel stress is. Het beste wat je dan kunt doen is, rustig gaan zitten en je bewust te worden van je voelt, niet alleen emotioneel maar ook lichamelijk. Meestal komen de gedachten (stemmetjes) op als je een situatie meemaakt en waar je een verband mee legt. Dit gebeurd bijna altijd onbewust. Je maakt iets mee of je presteert en opeens wordt je overspoeld met negatieve gedachtes, vaak heb je niet door dat dit komt door een oude patroon. Dus bewustwording is de eerste stap naar een nieuw begin.

Ik denk ook dat het nuttig is om eens in je familiegeschiedenis te duiken. Te kijken naar de achtergrond van je ouders en hun trauma’s hun dromen en verwachtingen. Daardoor leer je begrijpen waar hun houding en gedrag vandaan zijn gekomen. En dat helpt je om te zien waar het in je eigen jeugd is misgegaan of gebeurd. Ik denk ook dat je hierdoor je ouders kan vergeven over hetgeen je gemist had voor zover dat geld.

Natuurlijk kan je nu je volwassen bent erop terug kijken en tot de conclusie komen dat wat je gemist had in je opvoeding ook 1 van je ouders niet gehad had. Dat neemt niet weg dat je als kind dat niet nodig had. Als kind had je een hele andere interpretatie. Als kind identificeer je je met je ouders en denk je niet aan wat hun gemist hadden, als kind heb je wel pijnlijke situaties of gemis doorvoelt en dit mag ook een tijd zijn van emotionele verwerking.

Het is ook goed stil te staan bij wat je graag als kind deed. Het klinkt heel apart maar doe eens wat je vroeger als kind heel leuk vond om te doen. Stel je was als kind graag in de natuur, of je knutselde graag, pak dat weer eens op. Dit kan ruimte creëren en nieuwe creativiteit vormen.

Daarbij is het belangrijk om God toe te laten in oude pijnlijke jeugdpatronen. Zodat Hij in elk plekje in je hart mag komen, maar ook dat Hij je gedachten mag vernieuwen. Zijn woord staat vol met beloftes en als je deze beloftes uitspreekt over je leven dan zal dat je innerlijk leven verrijken.

Succes met lezen en ik hoor graag jullie reacties.

Groetjes,
Esther

Laatst aangepast door
ESTHER012
op vrijdag 26 september 2014, 18:57
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 19:41

6
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 20:40

HANNS104 schreef:
Wat mij het belangrijkste lijkt is dat je jezelf meeneemt/brengt, niet een persoon die je speelt!

Heel wijs! Hopelijk doet die ander dat dan ook ....

Denk wel dat veel vrouwen het kunnen waarderen als de date een kleinigheidje voor ze meeneemt. Gewoon als een vriendelijk kennismakingsgebaar.
Naar boven

Auteur Bericht
UDO409

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 21:07

Ik kom zelf uit een vrij behoudende refo-kerk (in mijn jeugd) en ben langzaam maar gestaag geëvolueerd richting een zeer milde PKN-gemeente met een vrolijke dame op het spreekgestoelte en met het Liedboek voor hart en huis (zoals ik het noem). Ik heb niet de behoefte om te af te zetten tegen mijn vroegere geloof, maar ik ben er wel zo zeer van vervreemd geraakt, dat een relatie met iemand uit de meer bevindelijk hoek tot de onmogelijkheden is gaan behoren. Het is als het spreken van verschillende talen. Ik herken de woorden nog wel, maar begrijpen kan ik het niet meer. Dat is mijn tekort, wellicht, maar de vreugde die ik in het geloof heb ontvangen zou ik niet meer kunnen en willen inwisselen voor wat mij in de kerk van mijn jeugd is voorgehouden. Ik zeg het met enige weemoed, want ik heb daar ook goede herinneringen aan. Het was veilig en overzichtelijk. Maar die brug terug kan ik niet meer slaan.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 23:28

LAURA291 schreef:
6

Snap ik dit???

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 september 2014, 02:46

laat je eigen niet van de wijs brengen, als je mooi vindt gewoon doen.
God houdt van jou om wie je bent hoor, of je nu een tatoo heeft of niet.
Sterkte met de beslissing en ook de verdriet om je vader meiss
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 september 2014, 05:26

Toch nog een tegengeluidje van mij. Van mij mag het; ik vind (bescheiden) tatoos zelfs mooi. Toch heb ik zo mijn twijfels of zoiets voor een christen een goed idee is en omdat het zo definitief is reageer ik toch even.

De oorsprong van tatoos is tweeledig: het werd en wordt gebruikt bij heidense rituelen en na het overlijden van een geliefde.

Het is jouw keus of je de heidense rituele oorsprong vervelend vindt.

De tweede toepassing van oudsher: het insnijden en tekens aanbrengen op je huid vanwege het sterven van een geliefde (precies wat jij wilt doen) wordt in de bijbel genoemd: Leviticus 19:28. God verbood het de Israëlieten.

Aan jou de keus wat je hiermee doet.
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 september 2014, 05:30

ZEELAND736 schreef:
Snap ik dit???

Lachende smiley

5

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 september 2014, 05:42

Deze mag toch niet ontbreken...

http://m.youtube.com/watch?v=e_mb1ePU1gk
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 september 2014, 05:46

Deze ook niet:

http://m.youtube.com/watch?v=zxYXLcy6WP8
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 september 2014, 06:06

1968

Whoehaaaa.... Een man in een décoledinges Coole smiley met zonnebril

t Is nog een lange weg naar Radar Love...

http://m.youtube.com/watch?v=ktI1iAqXxuc
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 september 2014, 06:29

Yep

http://vimeo.com/26084164

1969
Naar boven

Auteur Bericht
UDO409

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 september 2014, 08:37

Ik kan nog even geen afscheid nemen van 1967, mijn geboortejaar en een TOP muziekjaar. Lachende smiley

https://www.youtube.com/watch?v=Eab_beh07HU
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 september 2014, 08:47

LAURA291 schreef:
5 Engeltje smiley

Ben je aan het aftellen voor iets of iemand Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6033 6034 6035 6036 6037 6038 6039 ... 6194 Volgende
Pagina 6036 van 6194