ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GERALD965
ChristianMatch forum index » Berichten van GERALD965
Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 18 mei 2015, 07:08
BerichtOnderwerp: Vriendschap of relatie
 
HEIDE062 schreef:
Zijn we er al uit wat we willen;)

Lachende smiley Lachende smiley
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben hier vandaag voor het laatst.
Ik kom ook niet meer terug.

Alle goeds toegewenst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 20:31
BerichtOnderwerp: Wist je dat?
 
PETRA824 schreef:
bij mij zit veeeel meer in me tas

is alleen allemaal zwaar geheim Coole smiley met zonnebril

En een zwaar gewicht Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 mei 2015, 10:28
BerichtOnderwerp: Vriendschap of relatie
 
MAMY994 schreef:
Ik wil even mijn gedachten kwijt over "de klik". Ik vind dat ook zo'n woord waar de meningen over kunnen verschillen. Meestal hoor ik zo om me heen dat mensen met klik bedoelen dat je elkaar leuk vindt en je voor kunt stellen van hem/haar wel vlinders te kunnen gaan voelen. Ik voor mij denk bij een klik meer aan iemand sympathiek vinden, er goed mee door één deur kunnen, veelal de zelfde meningen/doelen hebben. En dat hoeft dan helemaal niet te betekenen dat ik daar "verkering" bij denk. Voor gewone vriendschap moet er ook een klik zijn. Als je dat niet hebt -denk ik- kun je je niet helemaal openstellen voor de ander en blijf je kennissen.

Correct! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: woensdag 13 mei 2015, 19:24
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
https://www.youtube.com/watch?v=TrH8I73xsuA&index=1&list=RDTrH8I73xsuA

https://www.youtube.com/watch?v=bVWtWFHZF4g&list=RDTrH8I73xsuA&index=4

https://www.youtube.com/watch?v=RrXBU27NzKQ&list=RDTrH8I73xsuA&index=2


Laatst aangepast door
GERALD965
op woensdag 13 mei 2015, 19:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 09:26
BerichtOnderwerp: Te lang alleen?.....
 
HEIDE062 schreef:
Deze topic die ik opende gaat dus over het mijzelf af vragen..of wanneer ik lang alleen bent geweest ,dan het beginnen aan een vriendschap of relatie een moeilijkere stap is geworden?..

Voor mij zelf heb ik het antwoordt gevonden,nee, niet vandaag..;)

Ik begrijp, wat je bedoelt. Voor vriendschap is meestal wel ruimte, maar een relatie gaat toch wel even wat verder. Dat kost tijd naar mijn mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 mei 2015, 20:34
BerichtOnderwerp: Vriendschap of relatie
 
ANTA961 schreef:
Ik denk dat ik een ander beeld heb bij de woorden relatie en verkering dan jij... Als ik verkering heb met iemand, heb ik een relatie met hem. En in die relatie valt een heleboel te ontdekken over de ander en over het 'samen'.

Wanneer verandert voor jou de verkering in een relatie?

Eigenlijk denk ik daar hetzelfde over. Als ik de betekenis van het woord verkering op zoek, vind ik o.a. "relatie". Naar mijn mening hebben de woorden dezelfde betekenis. Verkering is misschien meer een woord dat vroeger veel gebruikt werd. Tegenwoordig hebben mensen het vaak over een relatie hebben.

Verder vraag ik mij af wat de insteek is? Puur voor vriendschap of toch vriendschap met de gedachte erachter, dat er misschien een relatie uit voort zou kunnen volgen. Kan het zijn, dat je door het laatste misschien iemand al niet anders gaat bekijken of beoordelen? Gebruiken we ons eisenlijstje misschien dan toch al weer?

Ik heb zelf hier iemand mogen leren kennen, waar ik een leuk contact mee heb opgebouwd ondanks dat we heel verschillend zijn en waar een relatie vanaf het begin niet aan de orde was. Nog steeds heb ik contact met haar. Inmiddels heeft ze een relatie. Ik ben super blij voor haar. Ik speek haar minder, maar het contact is er nog steeds.

Een eerste gesprek is altijd spannend. Wederzijde belangstelling en respect maakt het echter al gauw gezellig is mijn ervaring. Alleen is mijn gedachte niet in een gesprek, dat ik op een relatie uit ben, maar dat ik de ander zo graag eens wat beter wil leren kennen en waar misschien dan een leuke vriendschap uit voort zou kunnen groeien. En dat kan misschien een goede basis zijn naar .... Iemand leren kennen kost tijd. Naar mijn mening is het belangrijk die tijd te nemen. Persoonlijk vind ik het jammer, dat mensen als doel hebben "weer een relatie te willen hebben". Ik vraag me dan af waarom wil men dat zo snel????

Graag hoor ik jullie mening/gedachten hierover?


Laatst aangepast door
GERALD965
op zondag 10 mei 2015, 09:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 4 mei 2015, 22:33
BerichtOnderwerp: je gaat op date en...
 
PETRA824 schreef:
ha ha, hoe bereid jij je voor op een date Knipoog smiley

Gewoon jezelf zijn en belangstelling en respect tonen naar de ander!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 4 mei 2015, 22:29
BerichtOnderwerp: Vriendschap of relatie
 
HEIDE062 schreef:
Ok,Mail contact kan je ook beter oppervlakkig houden,denk ik.
Mits je elkaar al langer kent..en al uit vele reacties hebt ondervonden dat je wel wat dieper op dingen kan ingaan.

Maar..Iemand kan zich misschien heel moeilijk uiten in zijn of haar schrijven,
dus gaat het niet altijd op,met de gedachtes en beleving aan deze kant.
Terwijl..het juist in de praktijk precies de persoon kan zijn,naar wie je uit zag.

De eerste tijd geen lichamelijk contact zeg je,is beter.
Daar kan ik niet te diep op in gaan.
Wel is het begrijpelijk dat een ieder daar zijn of haar eigen gedachtes bij heeft.
En het is de vraag..moeten wij Onze gedachtes altijd volgen?..

Zoals ik zelf al ergens liet vallen,is het tijdens een intieme vriendschap ook niet altijd makkelijk om onze innerlijke gevoelens niet te uiten naar elkaar.

Daarin zou men kunnen denken aan de woorden; Het lichaam liegt niet.

Heide, je hebt het over een intieme vriendschap. Bedoel je daarmee, dat je ook lichamelijk contact (of nog verder) zou kunnen hebben? Het woord intiem geeft voor mij al aan, dat je een stap naar een relatie zou willen zetten. Als dat zo is, dan ben je het station vriendschap al gepasseerd naar mijn mening.

Zelf zie ik vriendschap als iets, waar duidelijke grenzen zijn. Als je iemand langer kent, kan je iemand begroeten bij het komen en gaan dmv van een zoen of door een knuffel, maar ook daar is het belangrijk om voorzichtig te zijn. Als je daarover goede afspraken maakt zou het kunnen.
Ik zie vriendschap meer als samen dingen delen, samen leuke dingen doen, belangstelling tonen naar de ander. Bijvoorbeeld als je weet, dat hij of zij een moeilijk gesprek heeft met iemand, verjaardagen (ook die van de kinderen, als die er zijn), etc.

Zoals ik eerder gelezen heb is het ook belangrijk voorzichtig te zijn met kinderen. Zij zien al gauw een vriend of vriendin als bedreiging, iemand die papa of mama wil vervangen. Ik ben daar altijd duidelijk en open geweest naar mijn kinderen en dat werkte goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 3 mei 2015, 19:12
BerichtOnderwerp: Vriendschap of relatie
 
HEIDE062 schreef:
Om toch even iets meer in te gaan op je onderwerp.dit.
Natuurlijk gaat men niet zonder gevoelens met iemand een hechte vriendschap aan.
want ook een vriendschap kan soms enorm hecht zijn.
Ja in een goede vriendschap worden vaak de gevoelens van elkaar zeer intens gedeeld.
Ik kan mij voorstellen dat ik en anderen dan denken;ja maar met een vriendschap beginnen..hoe ziet dit er dan uit?
Vooral wanneer er kinderen zijn...hoe ga je dit aan ze uitleggen?..
En dan is soms de keuze of stap snel gemaakt.
Nee niet eerst vriendschap.

Logisch moeten we in deze respect voor elkaar te hebben.

Er zullen zeker mensen zijn,die wel met een vriendschap zouden willen beginnen.
Maar daar is dan goed over nagedacht..

Groet Heide

Dat laatste is zeker waar, Heide, dat er goed over nagedacht is om alleen voor een vriendschap open te staan.
Ik heb in de contacten die ik gehad heb, ook duidelijk kenbaar gemaakt naar de ander, dat een vriendschappelijk contact voor mij voorop stond en dat een relatie voor mij niet aan de orde was, maar dat ik daar misschien op den duur wel open voor kan staan, maar vriendschap op dat moment voorop stond. Ik heb gemerkt, dat mensen dat waarderen en dat daardoor het contact veel meer ontspannen wordt. Het 'lijstje" met punten waar je date aan moet voldoen valt weg en je zoekt meer naar de raakvlakken die je hebt.
En zoals je in één van je andere forumonderwerpen hebt geschreven, het is inderdaad waar, dat als je een lange tijd alleen bent, je een eigen leven hebt opgebouwd en het toch tijd kost om iemand weer in je leven toe te laten. Het lijkt me verstandig om daar dan ook de tijd voor te nemen als je samen eventueel op den duur verder wilt.
En een goede balans in je eigen leven als alleenstaande is ook een belangrijk uitgangspunt om weer een eventuele relatie te beginnen. Veel mensen hebben vaak nog niet goed hun pijn en verdriet verwerkt van hun vorige huwelijk. Het lijkt me niet verstandig om zo een nieuwe relatie te beginnen. Op die manier stapelt pijn en verdriet zich alleen maar meer op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 30 april 2015, 15:10
BerichtOnderwerp: Vriendschap of relatie
 
Beste mensen,

Al enige tijd heb ik een lidmaatschap op Christian Match.
Wat mij opvalt bij profielen, is dat toch veel mensen op zoek zijn naar een nieuwe relatie. Nu is dit natuurlijk een datingsite, waar je dit misschien ook kan verwachten.

Wat mij echter bezighoudt is, waarom mensen niet eerst kiezen om een leuke vriendschap op te bouwen met iemand? Vriendschap lijkt mij een heel mooi uitgangspunt om te zien wat er eventueel uit voort kan groeien.

In mijn profiel heb ik geschreven, dat ik op zoek ben naar vriendschap. Natuurlijk zou ik het ook leuk vinden om een leuke nieuwe partner te vinden, maar voor mij zou dat niet werken zonder eerst een leuk vriendschappelijk contact met iemand op te bouwen.
Zelf heb ik gemerkt, dat het contact daardoor meer ontspannen is.

Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Gerald


Laatst aangepast door
GERALD965
op donderdag 30 april 2015, 15:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 29 september 2014, 12:34
BerichtOnderwerp: Mag je tattoos nemen uit het standpunt van het geloof?
 
ZWALUWTJE610 schreef:
In die tijd van mozes, was een bewogentijd, God gaf deze geboden aan de Isralieten, omdat God zelf geeerd wilde worden. De dode werd daar geeerd in die tijd, eigenlijk is het eerst beter de geschiedenis bekijken, wat er in die tijd allemaal gebeurde En God moest wel geboden maken. Ze waren de weg kwijt in al die jaren met de Egyptenaren.

Het is heel goed om over na te denken, als ik goed begrijp als je de tatoe zet is het gewoon als aandenking van je moeder. niet om haar te eren.

het kan ook als een sierraad van lichaam zijn, het gaat erom hoe jijzelf erbij voelt, en bid gewoon erom, God zal jou ook de antwoord geven.

Het is een keuze dat je zelf maakt en doe dit samen met God. Het is wel goed dat je vraag aan mensen toch zal je altijd verschillende antwoorden krijgen, en dat maak je nog onzekerder. Het is tussen jou en God, God zegen, liefs van mij...............

Mooi geschreven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 29 september 2014, 11:46
BerichtOnderwerp: Mag je tattoos nemen uit het standpunt van het geloof?
 
LAURA291 schreef:
Nou, eerlijk gezegd neem ik je dit schrijven beslist kwalijk. Ik heb getracht om zo objectief mogelijk, zonder veroordeling, iets te zeggen over het onderwerp. Jouw reactie suggereert dat ik iemand in een kooitje duw, iemand zeg wat wel of niet mag, iemand niet accepteer, niet liefheb en (ver)oordeel. Als dat geen veroordeling is!

Graag verneem ik van je waar je deze insinuerende opmerkingen op baseert: wat heb ik gezegd wat jou tot deze uitspraken brengt?

Ik vermoed echter dat jouw hele reactie gebaseerd is op het simpele feit dat ik iets anders zeg dan de rest. Ik sluit me niet aan bij de gangbare mening en dùs ben ik iemand die anderen (ver)oordeelt.

Dag Laura,
Ik heb alleen verteld, hoe het bij mij is overgekomen.
En naar mijn inziens veroordeel ik je ook niet en suggereer ik ook niet, dat je zo zou zijn.
Ik heb je zeker niet willen kwetsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 29 september 2014, 09:59
BerichtOnderwerp: Mag je tattoos nemen uit het standpunt van het geloof?
 
LAURA291 schreef:
Toch nog een tegengeluidje van mij. Van mij mag het; ik vind (bescheiden) tatoos zelfs mooi. Toch heb ik zo mijn twijfels of zoiets voor een christen een goed idee is en omdat het zo definitief is reageer ik toch even.

De oorsprong van tatoos is tweeledig: het werd en wordt gebruikt bij heidense rituelen en na het overlijden van een geliefde.

Het is jouw keus of je de heidense rituele oorsprong vervelend vindt.

De tweede toepassing van oudsher: het insnijden en tekens aanbrengen op je huid vanwege het sterven van een geliefde (precies wat jij wilt doen) wordt in de bijbel genoemd: Leviticus 19:28. God verbood het de Israëlieten.

Aan jou de keus wat je hiermee doet.

Laura, ik begrijp je punt. Ik ben zelf ook absoluut geen liefhebber van tatoos.
Misschien bedoel je het niet zo, maar je schrijven voelt voor mij wel wat manipulerend en veroordelend. Ik ben dan ook wel benieuwd hoe anderen dat voelen.

Door de jaren heen, heb ik gemerkt, dat christenen elkaar graag in een kooitje willen duwen, van ... dit mag niet en dat mag niet als je christen bent.
Voor mij is het accepteren van de ander het belangrijkste, hoe hij of zij ook is. Vanuit liefde en acceptatie werkt het vaak het beste om contact te maken. In het nieuwe testament was Jezus daar een groot voorbeeld van. Hij oordeelde en veroordeelde mensen niet, maar accepteerde ze zoals ze waren. En dat in tegenstelling met de farrizeeën en Schriftgeleerden, die het volk wezen op wat ze wel of niet mochten doen.

Ik hoop niet, dat je me dit schrijven kwalijk neemt Laura. Ik weet, dat je het goed bedoelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: maandag 29 september 2014, 08:38
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met verschillende geloofsbelevingen?
 
NATASCHA642 schreef:
Volgens mij reageer (quote) jij op freedom en niet op shanita ?

En verder heb je gelijk 2 mensen 2 gedachten die samen een kunnen vormen

Bedankt Natascha. Lachende smiley


Laatst aangepast door
GERALD965
op maandag 29 september 2014, 08:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERALD965 (64)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 september 2014, 13:07
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met verschillende geloofsbelevingen?
 
FREEDOM687 schreef:
Kan idd. best lastig zijn..
Belangrijk lijkt me het elkaar te respecteren, hoe verschillend je er ook over denkt.
En een goed gesprek op zijn tijd is ook belangrijk.
En wat voor de 1 goed voelt hoeft voor de ander nog niet goed te voelen, dus het is vooral ook belangrijk een goede combi te zijn, dat je ook daarin beide jezelf kan zijn (lijkt mij).

Belangrijk is denk ik ook je grenzen bewaken, maar dat geldt misschien voor alles.

Het is ook afhankelijk van hoe je bent, sommige mensen kunnen sneller een meningsverschil naast zich neerleggen, maar dat zal niet bij iedereen zo gemakkelijk zijn.


Afhankelijk hoe je bij elkaar op je gemak voelt en hoe je hier mee omgaat lijkt het me wel een belangrijk iets dat je er beide goed mee kan leven wil je de relatie kans van slagen geven of je het nou met elkaar eens ben of niet.
M.i. is dit ook weer heel erg persoonlijk.

Mooi geschreven Freedom. Ik kan me vinden in wat je schrijft.
Ieder mens is weer uniek. Twee mensen, twee gedachten.
Respect voor elkaars mening is uiterst belangrijk. We hoeven elkaar niet te overtuigen of te veranderen. Er valt juist zoveel van te leren als we open willen staan voor andermans mening. Daarbij wil het niet zeggen, dat we de ander moeten volgen in zijn of haar mening. Ze kunnen ook naast elkaar staan.

Het is belangrijk in het leven om te doen wat bij je past. En dat is voor een ieder verschillend. Lachende smiley


Laatst aangepast door
GERALD965
op maandag 29 september 2014, 08:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GERALD965
Pagina 1 van 1