Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 november 2014, 11:05
|
|
|
JANS221 schreef: | Voor de mensen die even niet meer begrijpen waar het over gaat (een korte samenvatting):
1. wie schrijft de grootste lap tekst (inclusief een volledige gequote tekst van de ander)? 2. wie gebruikt de meeste Bijbelteksten? 3. Wie wil het laatste woord hebben en denkt dat het nodig is dat de ander van zijn mening afgebracht wordt.
Shanita is weer aan zet, ik zie met belangstelling haar tekst tegemoet, en de onmiddellijk daarop weer volgende reactie! |
Als ik tijd heb Jans;), als ik tijd heb...
Laterz!
Quote: |  |
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 4 november 2014, 11:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THAARE760
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 november 2014, 11:21
|
|
|
Nog een paar dagen...............gezellig!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 november 2014, 12:35
|
|
|
Quantum Mechanics Explained or Quantum Theory For Dummies
http://youtu.be/STF0moww_zQ
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 4 november 2014, 12:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 november 2014, 20:55
|
|
|
Bij deze maar weer even wat regels onder de aandacht brengen:
* Plaats geen grote lappen tekst op het forum. Dit vergroot de leesbaarheid niet. Blijf to-the-point.
* Als je wilt reageren op iemand, haal dan zoveel mogelijk tekst uit het oorspronkelijke bericht weg. Eén of meerdere quotes is geen probleem, maar neem niet de volledige tekst over.
*Je bent vrij om jouw tekst te wijzigen, maar laat hem staan zodra jouw tekst gequoot is. Anders geeft het teveel onduidelijkheid binnen de discussies.
De vraag werd gesteld waarom het zo belangrijk is om zeker te weten dat bepaalde (groepen) mensen verloren gaan. Misschien bedoelde de topicstarter ook wel situaties waarbij het om een dierbaar persoon gaat? Iemand die jou na aan het hart ligt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 november 2014, 11:54
|
|
|
JOL252 schreef: | In het algemeen... er zijn dus uitzonderingen. Deze schaar jij zoals ik het begrijp onder de mensen die op verstandelijk niveau niet tot een beslissing zouden kunnen komen of geen begripsvermogen hebben.
Wie zal het zeggen en wie heeft de wijsheid in pacht? Godzijdank mijn God die het over- en inzicht heeft. Hij begrijpt de man of de vrouw die het niet meer durft of kan geloven (maar nog wel verlangt) na jaren te hebben meegemaakt van uitgestoten zijn, isolement, de wijzende vinger, de niet-getuigenis die de "gelovige" heeft afgelegd door doen en laten en daarin verzuimd heeft de liefde en de aanvaarding van onze Heer te laten zien. Het is maar 1 uitzondering op de regel van het algemeen maar er zijn er velen. God ziet het hart. Hij heeft het overzicht. Goddank. |
Hai Jol,
Ik denk dat jij gelijk hebt; ik heb te lang en teveel 'christenen' gezien die toch echt dingen deden die de heidenen zelfs helemaal niet vinden kunnen, en die elke keer zichzelf goed praatten zo van 'iedereen is zondaar', en 'God vergeeft', en 'het gaat erom of je gelooft', daden voegen niets toe', etc.... en niet alleen ik, een hele groep mensen met mij de zgnde 'ooit evangelischen';, ja, in zo'n klein stadje waar ik woon, ja, dan hoor je al gauw veel van deze dingen....ik durf al niet eens meer te zeggen dát ik christen ben...vanwege de negatieve bijklank die dat hier al gauw kan hebben....(en nee, ik bedoel dus weer niet iedereen)....ik zeg altijd gewoon dat ik in God geloof.
Het gaat in deze niet dat ik een ongelovig dierbaar iemand zou hebben verloren, en ik me er wat van aantrek dat iedereen in de gemeente roept dat diegene Dús nu in de hel zit.
Dat heb ik wel meegemaakt, dat men dat zei. iemand zei van die en die is overleden en dan meteen de vraag: 'was diegene gelovig?'. Zo ja, dat 'was diegenen nu dus in de hemel, zo nee, dan liep men gewoon weg zonder iets te zeggen, of men negeerde je gewoon.
Hoeveel mensen ken ik niet , door de jaren heen, die ik tegenkom, en die ook al niet meer naar een gemeente gaan, hoeveel mensen heb ik zelf zien vertrekken...
Quote: | JOL: Hij begrijpt de man of de vrouw die het niet meer durft of kan geloven (maar nog wel verlangt) na jaren te hebben meegemaakt van uitgestoten zijn, isolement, de wijzende vinger, de niet-getuigenis die de "gelovige" heeft afgelegd door doen en laten en daarin verzuimd heeft de liefde en de aanvaarding van onze Heer te laten zien. Het is maar 1 uitzondering op de regel van het algemeen maar er zijn er velen. |
Dit bedoel ik dus, ik kan het niet zo mooi omschrijven als jij dat doet.
- Overige lap tekst verwijderd. Op te vragen bij de redactie -
Bij deze nogmaals wat regels onder de aandacht brengen:
* Plaats geen grote lappen tekst op het forum. Dit vergroot de leesbaarheid niet. Blijf to-the-point.
Ter aanvulling: reageer niet op verschillende mensen tegelijk in één post. Dit vergroot de leesbaarheid namelijk ook niet.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 november 2014, 20:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 november 2014, 14:25
|
|
|
ITSME497 schreef: | Yoga is op te delen in twee delen. Het zijn ontspanningsoefeningen en dat heeft te maken met lichaamshouding en ademhaling. Op zich is daar niks mis mee.
Het andere gedeelte van Yoga is anders namelijk het steeds herhalen van bepaalde zinnen, wat veel gebeurd bij het zogenaamde hatjayoga (verkeerd geschreven denk ik maar ja). Deze zinnen ook wel mantra 's genoemd hebben als bron de oosterse godsdiensten. Nu gaat het mij er niet om dat ik iemand wil zeggen van doe het wel of doe het niet maar vraag ik je gewoon recht voor de raap: Wil jij putten uit die bron van Oosterse Godsdienst of wil je dat niet.
Advies geef ik wel: Er is maar 1 bron waaruit je zou moeten putten en daar is het Levende water, wat wil je dan bij een andere bron zoeken ? |
Quote: | Advies geef ik wel: Er is maar 1 bron waaruit je zou moeten putten en daar is het Levende water, wat wil je dan bij een andere bron zoeken ? |
Waarom zou je niet kunnen putten uit andere godsdiensten? Bijvoorbeeld het hindoeïsme en boeddhisme hebben heel veel wijze uitspraken. 1Tess 5 21'Toets alles en behoud het goede'....Of is dat ook weer niet zo bedoeld als hoe het er staat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 5 november 2014, 17:21
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Waarom zou je niet kunnen putten uit andere godsdiensten? Bijvoorbeeld het hindoeïsme en boeddhisme hebben heel veel wijze uitspraken. 1Tess 5 21'Toets alles en behoud het goede'....Of is dat ook weer niet zo bedoeld als hoe het er staat? |
Ik denk maar zo: alle waarheid is van God en veel geestelijke aspecten vind je ook terug in andere bronnen. Aspecten die geldig zijn in het algemeen en soms heel specifiek. Voor mij geldt wel één waarheid bovenaan: "Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij." Met dit en het woord als richtsnoer vertrouw ik er maar op dat die mij helpen te onderscheiden wat de toets kan doorstaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BRANDON828
|
|
Geplaatst: woensdag 5 november 2014, 19:04
|
|
|
Hi ,
Speeddaten is heel leuk om te doen en 1x via CM meegedaan enne....Christelijk Nederland is klein dus je komt wel eens bekenden tegen . Ik ben dus ook van plan om te gaan.
Greetzzzz,
Brand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TANJJ568
|
|
Geplaatst: woensdag 5 november 2014, 21:32
|
|
|
Ik heb me ook ingeschreven. Ben wel benieuwd of er leeftijdsgenoten gaan. Ben net nieuw hier, dus ken nog niemand.
Gr. Tanja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 6 november 2014, 06:50
|
|
|

Jans, van harte gefeliciteerd!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 november 2014, 10:38
|
|
|
Jans, gefeliciteerd met je verjaardag!

|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 november 2014, 16:45
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik denk maar zo: alle waarheid is van God en veel geestelijke aspecten vind je ook terug in andere bronnen. Aspecten die geldig zijn in het algemeen en soms heel specifiek. Voor mij geldt wel één waarheid bovenaan: "Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij." Met dit en het woord als richtsnoer vertrouw ik er maar op dat die mij helpen te onderscheiden wat de toets kan doorstaan. |
Ha Jol 
Zo denk ik ook, voor mij komt op de eerste plaats als christen(gelovig in God zijnde), dat ik geloof dat christus voor ons is gestorven aan het kruis, opdat wij leven hebben in overvloed, eeuwig leven wat al begonnen is vanaf het moment dat je gelovig werd.
Wat voor mij niet inhoud dat goede mensen die het evangelie niet hebben gehoord(en beschuldigen van zonden en vervolgens dreigen met de hel, is géén evangelie...) dus maar gewoon even automatisch naar de hel zouden gaan....God is Liefde en Rechtvaardig waarom zou hij goede mensen naar de hel sturen?(algemene vraag, niet persoonlijk naar jou ;)
Ik ken een paar mooie boeddhistische uitspraken: *Godsdienst bestaat niet in het kennen van de waarheid, maar in het ernaar leven.
*Als je mededogen niet ook betrekking heeft op jezelf, dan is het incompleet.(dit heeft te maken met 'heb je naaste lief als jezelf'(gebod in de bijbel).
*Als je eenmaal zelf bevrijd bent, bevrijd dan ook anderen. Als je eenmaal op de andere oever bent aangekomen, help dan ook anderen die te bereiken.(ook hier zie je weer het 'heb het naaste lief als jezelf; het hoogste gebod!)
*Om innerlijke rust te vinden, moet je afmaken waaraan je begonnen bent.
*Een druppel tederheid is meer dan geld en macht.
*Het is voor ons belangrijk om goede gedachten te hebben, want wij worden wat wij denken. Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten.
*Geduld is het beste gebed.
Uit: http://www.citaten.net/zoeken/citaten_van-boeddha.html?page=4
Nou, hier laat ik het even bij: maw, ik vind veel boeddhistische uitspraken erg zinnig en waar...
En met yoga, ik kan me voorstellen dat mensen daar hun rust oa uit kunnen vinden....ook al is het niet míjn ding. Maar wie ben ik om tegen anderen die yoga fijn vinden te zeggen dat het goed, of fout is?
Dat zal God die mensen dan wel duidelijk maken, als dat zo is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: donderdag 6 november 2014, 17:54
|
|
|
Hallo Jans,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Alle goeds toegewenst in je nieuwe levensjaar, met voorspoed, gezondheid, en geluksmomenten!
Groet Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CATHARINA835
|
|
Geplaatst: donderdag 6 november 2014, 18:29
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 november 2014, 06:08
|
|
|
Ik wil iedereen bedanken voor de felicitaties die ik mocht ontvangen via de mail en de chat en hier op dit topic! Dank jullie wel!
Vanavond feesten we gewoon nog even verder!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 november 2014, 11:33
|
|
|
ITSME497 schreef: | Als ik kijk naar de praktijk dan is er veel verschil inderdaad tussen de verschillende kerken en de meningen hoe veel macht of aandacht de duivel heeft of moet krijgen.
Persoonlijk denk ik dat als je maar steeds je blik gericht houdt op Jezus dat je weinig last hebt met het kwade.
Aan de andere kant hoor ik ook mensen die zeggen van ja die duivel bestaat niet die ben ik nog nooit tegengekomen. Soms denk ik dan van ja dat is logisch omdat je dezelfde kant als de duivel op loopt. |
Er zijn 2 richtingen, mi, de richting waarbij men steeds te pas en te onpas, en erg vaak, het over de vijand heeft die dit en dat niet wil, en dan meerdere keren per dag, elke dag....
De andere richting is idd, als het goed gaat als christen zijnde en je hebt nergens last van bent gelukkig, dan kan je idd beschuldigd worden dat je met de vijand meeloopt, want anders zou je heus wel tegenstand ondervinden, als christen zijnde......Dit vind ik heel erg...
Het ander wat ik bedoelde, wat ik tegenkwam is dat, als het niet zo goed met iemand(je) gaat, altijd, en elke keer weer die k@# vijand erbij halen, geen eigen verantwoording. Zo van dat iemand zo veel tegenstand ervaart van de vijand en daarom dit en dat niet kan....
Of, nog erger, als iemand ziek is zeggen dat god dat toelaat, omdat diegene wel zonden zou hebben en daarom een opening aan de vijand heeft gegeven waardoor het nu zo slecht met diegene gaat.
Ik heb dus alle varianten meegemaakt.
Ik zelf denk, je moet je niet richten op de vijand qua gedachten, negeren, want er staat geschreven: 'Fil 4 8Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat(Gebod); 9wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.(Belofte)
Dus, wat gebeurt er als iemand overdreven vaak de gehele dag met de vijand bezig bent, zoals ik meemaakte in groepen ja, juist dan is niet de God des Vredes met je, en wie dan wel?......
Quote: | ok kan het zijn dat de duivel het knap irritant vind dat jij je richt op Jezus en dan wordt je soms zeg het maar dwars gezeten door de duivel. In het algemeen is daar een hele simpele oplossing voor, namelijk: Onderwerp je aan God, biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.
Gewoon naar de Here Jezus blijven kijken dus wat er ook gebeurd. |
Je moet je nooit bezighouden met wat de vijand ergens van zou vinden alleen wat God ergens van zou vinden, is mijn mening!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 november 2014, 11:36
|
|
|
ITSME497 schreef: | Bed opmaken en proberen te gaan slapen na al die koffie vanavond. ik zit nog te stuiteren van de koffie nog net niet tegen het plafond omhoog.
Daarvoor avondmaal gehad zondagavond, was hele goede dienst en goed om aan het avondmaal te gaan. maar de koffie was dus veel te sterk na de dienst, pffff |
He, Itsme,
Jammer dat je er niet meer bent op CM!
Ik ga het kleine huis op de prairie kijken....vanavond....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNE614
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 november 2014, 21:12
|
|
|
Wat een opkomst! Geweldig! Gaat vast heel gezellig worden. Ik zie er naar uit om jullie te ontmoeten.
Laatst aangepast door
|
HANNE614
|
op vrijdag 7 november 2014, 21:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THAARE760
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 november 2014, 09:19
|
|
|
HANNE614 schreef: | Wat een opkomst! Geweldig! Gaat vast heel gezellig worden. Ik zie er naar uit om jullie te ontmoeten. |
Prachtig weer voor een wandeling:)
Tot zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNE614
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 november 2014, 09:38
|
|
|
[quote=THAARE760]Prachtig weer voor een wandeling:)
Tot zo
Dat was ook mijn eerste gedachte vanmorgen toen ik opstond maar het begint nu te betrekken. Als deze wolken dan nu even doen wat ze willen doen zijn ze straks weer opgelost. Weer of geen weer gezellig wordt het vast!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 november 2014, 12:25
|
|
|
Hallo Broeders en Zusters,
Ik wou gebed vragen voor dit weekend, ik ga samen met me vriend me huis opruimen en de bedoeling is dat ik weer een ordelijk huis krijg...
Dat is zoooo nodig want me hus is me basis....orde in me huis is orde in me hoofd....
Daar wou ik gebed voor vragen, voor kracht enzo
Vast bedankt!
Zegens en fijn weekend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 november 2014, 17:59
|
|
|
BEN829 schreef: | Het moeilijkste in het proces van alles wat hiervoor al geschreven is dat het vaak lastig is om zelf te onderkennen waarom en waardoor ervaringen hebben plaats kunnen vinden. Soms hoop je tegen beter weten in dat het wel goed kan komen en toch komt dan uiteindelijk een breuk die je niet wilt of hebt voorzien. Je bent totaal uit het lood geslagen als het je overkomt. En toch moet en wil je verder en je zult weer moeten opstaan. Het vertrouwen is vaak weg, in jezelf en in je omgeving. Er gaat best wel tijd over heen voordat je je open wilt of kunt stellen voor een nieuwe relatie. Hoeveel tijd daarvoor nodig is weet ik ook niet. Is erg persoonlijk. Vertrouwen is iets wat moet groeien. |
Het vergt ook moed om op een datingsite te staan en zeker na een minder prettige ervaring opnieuw te beginnen. Het is goed jezelf voor te houden wat de reden was om op een site als CM te gaan staan; namelijk je wilde opnieuw de draad oppakken (na een scheiding, of het verlies van de liefste), je leven opbouwen en ook weer opnieuw hopen op een nieuwe liefde. Als je dan dacht dat deze nieuwe liefde inderdaad in was geluid en het blijkt niet zo te zijn, moet je jezelf weer even herpakken. Maar je kúnt het! Want je stond eerder voor heter vuren. Eerst de stofwolken laten dalen en... niet opgeven, want het bestaat.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 8 november 2014, 18:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELISA687
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 november 2014, 22:54
|
|
|
Ik ga ook,samen met Doi. We gaan er een gezellige avond van maken. Maar ik vind het wel heel spannend.
Groet,Jolanda
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MISSPRIS557
|
|
Geplaatst: zondag 9 november 2014, 14:06
|
|
|
Zie net dat de inschrijving voor vrouwen gesloten is. Voor iedereen die gaat:veel succes en plezier!
Groetjes, Miss Pris
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THAARE760
|
|
Geplaatst: zondag 9 november 2014, 14:28
|
|
|
Het was erg gezellig en geslaagd . Wil je op de hoogte gehouden worden van meer uitjes in het Noorden? Mail dan je gegevens naar vrijgezelleninhetnoorden@outlook.com
Groetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 november 2014, 08:56
|
|
|
Graag gebed voor bezoek tandarts deze morgen.
Vast bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 10 november 2014, 08:59
|
|
|
JOL252 schreef: | Het vergt ook moed om op een datingsite te staan en zeker na een minder prettige ervaring opnieuw te beginnen. Het is goed jezelf voor te houden wat de reden was om op een site als CM te gaan staan; namelijk je wilde opnieuw de draad oppakken (na een scheiding, of het verlies van de liefste), je leven opbouwen en ook weer opnieuw hopen op een nieuwe liefde. Als je dan dacht dat deze nieuwe liefde inderdaad in was geluid en het blijkt niet zo te zijn, moet je jezelf weer even herpakken. Maar je kúnt het! Want je stond eerder voor heter vuren. Eerst de stofwolken laten dalen en... niet opgeven, want het bestaat. |
Hai Jol,
Wat zeg jij altijd toch mooie, bemoedigende, en ware dingen!
Bedankt hoor!
Zegens,
S.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE191
|
|
Geplaatst: maandag 10 november 2014, 10:22
|
|
|
Omdat er zo weinig animo is trek ik me terug in het organiseren van deze activiteit.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|