Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 19:33
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Samenzijn..welke werkelijkheid? ;zou iemand hier nog meer over kunnen zeggen. Want..is het in mekaars armen vallen genoeg?.. Hoe zou je bijvoorbeeld een sleur die kan ontstaan uit de weg gegaan worden.. |
Volgens mij met de juiste word het nooit een sleur... is het gewoon leuk om bij diegene te zijn, in zijn, haar aanwezigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 19:35
|
|
|
ANNA415 schreef: |  |
Ik ook voor even
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 19:40
|
|
|
PETRA824 schreef: | Volgens mij met de juiste word het nooit een sleur... is het gewoon leuk om bij diegene te zijn, in zijn, haar aanwezigheid. |
ok PETRA... Je zegt niet eten..geen hap door de keel Daar kan ik mij nog iets bij voorstellen.
Goed..maar wat zou jij beslist niet of wel doen:))
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 4 mei 2015, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 19:47
|
|
|
wat ik beslist niet zou doen is me zelf niet blijven..... en als hij het een sleur vind om bij mij te zijn zoals ik ben, dan gaat hij maar op zoek na spannend iemand voor hem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 19:48
|
|
|
punt is, als we het doen, gaat het ergens mis, we hier nog vrijgezel zijn... ha ha ha gooi de vraag lekker terug, wat zou jij doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 19:58
|
|
|
Nou helder toch Petra?..
Ik denk dat jij juist helemaal geen moeite hebt met de voorbereiding?..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 20:01
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Nou helder toch Petra?..
Ik denk dat jij juist helemaal geen moeite hebt met de voorbereiding?.. |
nu inmiddels ik er over nadenk denk ik wel beste is gewoon doen, niet nadenken, zie wel... en mezelf blijven... oh en niet eten... ha ha ha ha en zorgen me haar goed zit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 20:40
|
|
|
PETRA824 schreef: | nu inmiddels ik er over nadenk denk ik wel beste is gewoon doen, niet nadenken, zie wel... en mezelf blijven... oh en niet eten... ha ha ha ha en zorgen me haar goed zit. | als je haar maar goed zit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 20:44
|
|
|
Maar goed, ik denk dat je altijd eerlijk tegen elkaar moet blijven. Elke relatie heeft zijn ups en downs. Het gaat er naar mijn idee om dat het samenzijn alleen kan in echte werkelijkheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 21:10
|
|
|
ANNA415 schreef: | Maar goed, ik denk dat je altijd eerlijk tegen elkaar moet blijven. Elke relatie heeft zijn ups en downs. Het gaat er naar mijn idee om dat het samenzijn alleen kan in echte werkelijkheid |
Nou..PETRA EN ANNA..ik kan jullie goed volgen. Het is misschien wat in strijd wat ik zelf ook geschreven hebt over de twijfels die er kunnen zijn. maar het is goed om het van meerdere kanten te belichten.
Het zit ook duidelijk in jullie aard,je gevoel hier open te leggen. en dit niet alleen voor jullie zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 21:25
|
|
|
PETRA vroeg mij wat ik beslist wel of niet zou doen tijdens de date.
Wat ik niet zou doen: Is niet eindeloos willen hebben over het verleden.
Wat ik wel zou doen: Is vragen,hoe beleef jij de momenten van rust in je leven.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 4 mei 2015, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 21:50
|
|
|
PETRA824 schreef: | tja, tijdje mailen is voor mij altijd een goede zeef, met mailcontact haal je soms al dingen eruit waarvan je denkt, oké dit is hem niet... en je kan ook niet tig dates doen, zeer vermoeiend
maar dan je ziet hem en denkt lijkt mij beste gewoon eerst lange tijd geen sex, maar alleen puur vriendschap, als ik alleen vriendschap gevoelens voor een man voel is hij het toch ook niet??? |
Ok,Mail contact kan je ook beter oppervlakkig houden,denk ik. Mits je elkaar al langer kent..en al uit vele reacties hebt ondervonden dat je wel wat dieper op dingen kan ingaan.
Maar..Iemand kan zich misschien heel moeilijk uiten in zijn of haar schrijven, dus gaat het niet altijd op,met de gedachtes en beleving aan deze kant. Terwijl..het juist in de praktijk precies de persoon kan zijn,naar wie je uit zag.
De eerste tijd geen lichamelijk contact zeg je,is beter. Daar kan ik niet te diep op in gaan. Wel is het begrijpelijk dat een ieder daar zijn of haar eigen gedachtes bij heeft. En het is de vraag..moeten wij Onze gedachtes altijd volgen?..
Zoals ik zelf al ergens liet vallen,is het tijdens een intieme vriendschap ook niet altijd makkelijk om onze innerlijke gevoelens niet te uiten naar elkaar.
Daarin zou men kunnen denken aan de woorden; Het lichaam liegt niet.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 4 mei 2015, 21:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERALD965
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 22:29
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Ok,Mail contact kan je ook beter oppervlakkig houden,denk ik. Mits je elkaar al langer kent..en al uit vele reacties hebt ondervonden dat je wel wat dieper op dingen kan ingaan.
Maar..Iemand kan zich misschien heel moeilijk uiten in zijn of haar schrijven, dus gaat het niet altijd op,met de gedachtes en beleving aan deze kant. Terwijl..het juist in de praktijk precies de persoon kan zijn,naar wie je uit zag.
De eerste tijd geen lichamelijk contact zeg je,is beter. Daar kan ik niet te diep op in gaan. Wel is het begrijpelijk dat een ieder daar zijn of haar eigen gedachtes bij heeft. En het is de vraag..moeten wij Onze gedachtes altijd volgen?..
Zoals ik zelf al ergens liet vallen,is het tijdens een intieme vriendschap ook niet altijd makkelijk om onze innerlijke gevoelens niet te uiten naar elkaar.
Daarin zou men kunnen denken aan de woorden; Het lichaam liegt niet. |
Heide, je hebt het over een intieme vriendschap. Bedoel je daarmee, dat je ook lichamelijk contact (of nog verder) zou kunnen hebben? Het woord intiem geeft voor mij al aan, dat je een stap naar een relatie zou willen zetten. Als dat zo is, dan ben je het station vriendschap al gepasseerd naar mijn mening.
Zelf zie ik vriendschap als iets, waar duidelijke grenzen zijn. Als je iemand langer kent, kan je iemand begroeten bij het komen en gaan dmv van een zoen of door een knuffel, maar ook daar is het belangrijk om voorzichtig te zijn. Als je daarover goede afspraken maakt zou het kunnen. Ik zie vriendschap meer als samen dingen delen, samen leuke dingen doen, belangstelling tonen naar de ander. Bijvoorbeeld als je weet, dat hij of zij een moeilijk gesprek heeft met iemand, verjaardagen (ook die van de kinderen, als die er zijn), etc.
Zoals ik eerder gelezen heb is het ook belangrijk voorzichtig te zijn met kinderen. Zij zien al gauw een vriend of vriendin als bedreiging, iemand die papa of mama wil vervangen. Ik ben daar altijd duidelijk en open geweest naar mijn kinderen en dat werkte goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERALD965
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 22:33
|
|
|
PETRA824 schreef: | ha ha, hoe bereid jij je voor op een date  |
Gewoon jezelf zijn en belangstelling en respect tonen naar de ander!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 23:12
|
|
|
GERALD965 schreef: | Heide, je hebt het over een intieme vriendschap. Bedoel je daarmee, dat je ook lichamelijk contact (of nog verder) zou kunnen hebben? Het woord intiem geeft voor mij al aan, dat je een stap naar een relatie zou willen zetten. Als dat zo is, dan ben je het station vriendschap al gepasseerd naar mijn mening.
Zelf zie ik vriendschap als iets, waar duidelijke grenzen zijn. Als je iemand langer kent, kan je iemand begroeten bij het komen en gaan dmv van een zoen of door een knuffel, maar ook daar is het belangrijk om voorzichtig te zijn. Als je daarover goede afspraken maakt zou het kunnen. Ik zie vriendschap meer als samen dingen delen, samen leuke dingen doen, belangstelling tonen naar de ander. Bijvoorbeeld als je weet, dat hij of zij een moeilijk gesprek heeft met iemand, verjaardagen (ook die van de kinderen, als die er zijn), etc.
Zoals ik eerder gelezen heb is het ook belangrijk voorzichtig te zijn met kinderen. Zij zien al gauw een vriend of vriendin als bedreiging, iemand die papa of mama wil vervangen. Ik ben daar altijd duidelijk en open geweest naar mijn kinderen en dat werkte goed. |
Dag Gerald,
Je hebt gelijk,wanneer het over vriendschap gaat,dat dit zonder echt intiem contact is. Alleen.. kan een hechte vriendschap ook langzaam zich gaan verplaatsen in ware gevoelens voor elkaar.toch? Duidelijk aan elkaar aangeven dat het gewoon om vriendschap gaat,is dan op z'n plek.
Anders is..wanneer men afspreekt,we zien wel wat uit onze vriendschap voort komt. Dan stellen beide partijen zich meer open voor aanraking of de gesprekken krijgen een andere inhoud.
Ook bij mij worden hierbij enkele vragen opgeroepen, Daarom dank voor je open reactie.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 4 mei 2015, 23:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 4 mei 2015, 23:14
|
|
|
Ik nu pas klaar ben met alle fotos bekijken:)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 4 mei 2015, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 00:03
|
|
|
Gedacht aan degenen die hun leven lieten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 01:17
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Hay STEENTJE....wat zit je weer op een steenworp afstand;))) |
Zeg ehm.... jij bent toch niet van plan om met mij te gooien, wel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 07:14
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik ook voor even  | Oke Mario, eventjes dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 13:14
|
|
|
Een uurtje geleden werd het hier redelijk donker en net een forse bui gehad en nu komt het zonnetje alweer door. Temperatuur was 21 graden en in dat uurtje gedaald naar 14,5. Raar landje... Zeeland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 13:27
|
|
|
Wat leuk om al die bekende koppies weer ff te zien hierzo! :-D
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 13:29
|
|
|
MAMY994 schreef: | Een uurtje geleden werd het hier redelijk donker en net een forse bui gehad en nu komt het zonnetje alweer door. Temperatuur was 21 graden en in dat uurtje gedaald naar 14,5. Raar landje... Zeeland  |
Idd...... raar landje dan, dat Zeeland!  Hier in het Friese land is het de hele dag al stralend weer, af en toe wat wolkjes, maar die waaien dan wel richting het zuidwesten van Nederland.... Heerlijk temperatuurtje ook, vooral in de luwte... *geniet*
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 5 mei 2015, 14:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 13:34
|
|
|
Na gisteren idd een dag van herdenken, van lang geleden, maar ook aan al die mensen die vandaag de dag nog leven onder onderdrukking, vervolging, honger, dreiging, angst, nu vandaag een dag om dankbaar te zijn voor de vrijheid welke we al 70 jaar mogen vieren in ons eigen landje. We hebben wel eens wat, we maken ons wel zorgen, maar wat hebben we het goed....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 13:41
|
|
|
hier af en toe een spatje, maar grotendeels zon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 13:51
|
|
|
PETRA824 schreef: | ha ha goeie tip Anna, gewoon relaxed, met gewone kleren, natuurlijk moet je haar wel goed zitten.... hmmm ik zou misschien wel gaan voor bankje bij het water. lekker relaxed. En die beren.... ha ha ha tja...er gaat altijd wel iets mafs bij date.... door de zenuwen... volgens mij ken je het beste gewoon doen er er niet te veel over na denken. niet eten so wie so, want krijg dan geen hap door me keel  |
Daarom ook koffie drinken. Met eten zit je toch maar te knoeien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 13:54
|
|
|
ow ja ga niet op date in de bioscoop met iemand die lampen aan bioscopen verkoopt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 14:16
|
|
|
de 5000ste bezoeker zich op mijn profiel gemeld heeft? (gelukkig hoef ik ze niet allemaal te daten)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 14:17
|
|
|
ANNA415 schreef: | ow ja ga niet op date in de bioscoop met iemand die lampen aan bioscopen verkoopt
 |
Hahahahahahaha, ik lach je niet uit hoor! Maar ik kan me zomaar voostellen dat dat ehm....... geen romantische date was....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 14:33
|
|
|
Topic verplaatst naar subforum Van alles wat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 14:40
|
|
|
Maar bij een date is het, volgens mij, belangrijk om het zo ongedwongen mogelijk te laten zijn. En plan vooraf niet teveel in, idd. Gewoon een kopje koffie doen, en dan zie je ter plekke wel of het nog een vervolg gaat krijgen met een wandelingetje, een etentje o.i.d.
Oh ja, wanneer je een activiteit wilt gaan doen samen, laat het dan wel eentje zijn waarbij je niet van het begin tot einde aan elkaar overgeleverd bent. Zeilen op een zeilboot met iemand die meent te kunnen zeilen, maar stuurboord en bakboord niet uit elkaar kan houden is niet heel erg sfeerbevorderend..... En uitstappen halverwege niet zo simpel....
En mannen........ neem je portemonnee mee!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|