ChristianMatch

Forum

Te lang alleen?.....
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6083 6084 6085 6086 6087 6088 6089 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERALD965

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 09:26

HEIDE062 schreef:
Deze topic die ik opende gaat dus over het mijzelf af vragen..of wanneer ik lang alleen bent geweest ,dan het beginnen aan een vriendschap of relatie een moeilijkere stap is geworden?..

Voor mij zelf heb ik het antwoordt gevonden,nee, niet vandaag..;)

Ik begrijp, wat je bedoelt. Voor vriendschap is meestal wel ruimte, maar een relatie gaat toch wel even wat verder. Dat kost tijd naar mijn mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 15:01

Wanneer ik zo alle reacties bij elkaar neem,komt er eigenlijk al meer de gedachte bij mij op; het is idd de vraag hoe wij persoonlijk tegen de woorden verkering,klik,vriendschap,relatie aan kijken?
Geen wonder is dan ook,dat het gesprek met elkaar, zo ondertussen zijn vruchten af zal werpen;)
Ik neem heel even de aandacht voor het woordje KLIK
Want..die KLIK is vaak wat mij mee neemt..naar het gevoel,wat zich dan toch wil gaan uiten.
En dan is de vraag,waar ben ik gebracht,en,waar heeft het die ander gebracht?
Klopt..dan zijn we er nog niet helemaal uit;)
Wel, dat wij dan samen weten van elkaar,hoe ik en zij verder willen..vanuit die KLIK.
Heb ik het hierdoor wat eenvoudiger gemaakt?;))

Ik hoor het graag..

Laatst aangepast door
HEIDE062
op zondag 10 mei 2015, 15:13
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 15:41

GERALD965 schreef:
Ik begrijp, wat je bedoelt. Voor vriendschap is meestal wel ruimte, maar een relatie gaat toch wel even wat verder. Dat kost tijd naar mijn mening.

Wanneer ik ook iets bij de Titel van dit topic wil blijven.
Gaat het vooral om de vraag..of ik te lang alleen ben geweest,om toch nog met een nuchtere kijk te kunnen uit zien naar een samen zijn met iemand.

Alles kost tijd..

Het klopt dat bij de ene,waar de andere zo overheen stapt,iets veel meer tijd kan gaan kosten.
Dat is niets meer dan menselijk.
Ik denk dat het een zoeken is met elkaar naar de juiste balans.
' wat ik heb opgebouwd,laat je niet zomaar los.''..ik bedoel,ik of jij die een zelfstandig leven nu na allerlei gebeurtenissen hebt weten in balans te brengen..daar nodig je geen ander bij uit,om dit langzaam weer te doen gaan afbreken.

Kortom:geduld,respect..liefde..geloof..zijn de woorden die je met elkaar nodig hebt,om het juiste pad in te slaan.

Laatst aangepast door
HEIDE062
op zondag 10 mei 2015, 15:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 15:53

Interessant onderwerp:
Ga niet op iedereen persoonlijk reageren.
Ik heb de reacties van jullie allen gelezen, mooi hoe iedereen denkt vanuit zijn/haar beleving. Of het nu date heet relatie/vriendschap of verkering. Het gaat erom dat indien je toe bent aan een relatie/date/vriendschap/verkering je gelukkig bent met jezelf. De ander kan je niet gelukkig maken zou betekenen dat je afhankelijk bent van iemand die je gelukkig maakt. Persoonlijk zie ik een relatie als aanvulling en verrijking in mijn leven, nooit als invulling.
Ik ben van mening dat indien je gaat daten geen verwachtingen moet hebben. Voor mij was het een moment van ontmoeting met de ander. Boeiend om uiteindelijk de persoon te ontmoeten waar mee ik chat/mail contact had. Ik ben niet uitgegaan van een relatie of vriendschap.

Voor mij was het meer, ik hoop op een leuke middag/avond. Valt het tegen als je de ander ontmoet jammer, geld voor beiden. Dit van te voren ook aangegeven. Overigens heb ik hele leuke vriendschappen overgehouden met twee mannen van CM. Wij weten van elkaar dat wij nooit een relatie krijgen. Vriendschap is erg kostbaar en waardevol. Gelijk wil ik er aan toevoegen dat ik veel commentaar kreeg toen ik vertelde dat ik twee goede vrienden heb. Vriendschap met mannen is onmogelijk als een vrouw. Dit kan niet volgens een hoop mensen. Heb hierover nagedacht, zij hebben een punt.

Mannen en vrouwen verschillen dat is duidelijk. Met deze vrienden heb ik een platonische verhouding. Wij knuffelen elkaar bij de ontmoeting/ het weggaan, daar blijft het bij. Er kan wel fysieke aantrekkingskracht zijn ook dit geld voor beiden. Dat is het punt wat ik bedoelde. Belangrijk om dit open en eerlijk naar elkaar uit te spreken. Essentieel voor mij is ten allen tijde dat fysiek en geestelijk de aantrekkingskracht in balans moet zijn, anders wordt het voor mij nooit een relatie. Klik/chemie is er of is er niet. Indien je iemand ontmoet weet je dit na meerdere ontmoetingen. Verliefd en vlinders in je buik. Verbinding emotioneel of door gezamenlijke overeenkomsten, het gesprek de manier van reageren. Humor en samen lachen. Vandaar uit kun je samen verder groeien in de relatie. Even de stel vraag. Waarom wordt Dirk verliefd op Pieternel en niet op Kathinka. En Marietje verliefd op Klaas en niet op Dirk. Heeft te maken met chemie, aantrekkingskracht, reuk, hormonen en gevoel. Hele theorieën zijn hierover geschreven.

Ik hoop voor jullie allen dat er iemand komt op je pad. Ik ben ervan overtuigd dat je pad gaat zoals het is voorbestemd. Wat je doet of laat. Uiteraard hierin ook eigen verantwoording. Het begint al bij de schepping. God zei bij iedere dag alles is goed. Maar hij zei ook het is niet goed dat de mens alleen is. Ieder mens heeft liefde, warmte, genegenheid en tederheid nodig.

Dit wilde ik even delen!
Gr v. Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 16:50

Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 19:06

Bedankt voor de mooie uitgebreide reactie Marenth

En goed verwoord.

Ik ga niet op alles in wat je hebt geschreven,
Maar wil het een en ander er over kwijt.

Ik hoop dat ik ook via het lid zijn een paar vrouwen leer kennen,waar ik alleen mee behoeft te knuffelen(geintje tussendoor)

Het mooie van contacten zo jij schrijft is wel dat je als mens tot mens dit ook zeker nodig hebt.
Zeker is dat het geluk niet afhangt van een ander alleen.
Een mens die gelukkig is in het leven weet daarover mee te praten.
Dit is een mooie start in jou reactie hier.

Verder,ben ik iemand die mijn gevoelens kan uiten..naar mensen,vrouw of man...
Niet omdat mijn vader ook zo iemand was..maar ook hij was zo iemand.
Ik heb ooit een innig contact beleefd tussen mijn vader en een man die hier was gekomen in Nederland..werkelijk kropen die 2 bijna in elkaar.
Het ontroerde mij enorm.

Ook de laatste regels in je reactie..het is zo je het hebt op geschreven.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 19:22

''we moeten hier rustig over nadenken''
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 19:37

HEIDE062 schreef:
Bedankt voor de mooie uitgebreide reactie Marenth

En goed verwoord.

Ik ga niet op alles in wat je hebt geschreven,
Maar wil het een en ander er over kwijt.

Ik hoop dat ik ook via het lid zijn een paar vrouwen leer kennen,waar ik alleen mee behoeft te knuffelen(geintje tussendoor)

Het mooie van contacten zo jij schrijft is wel dat je als mens tot mens dit ook zeker nodig hebt.
Zeker is dat het geluk niet afhangt van een ander alleen.
Een mens die gelukkig is in het leven weet daarover mee te praten.
Dit is een mooie start in jou reactie hier.

Verder,ben ik iemand die mijn gevoelens kan uiten..naar mensen,vrouw of man...
Niet omdat mijn vader ook zo iemand was..maar ook hij was zo iemand.
Ik heb ooit een innig contact beleefd tussen mijn vader en een man die hier was gekomen in Nederland..werkelijk kropen die 2 bijna in elkaar.
Het ontroerde mij enorm.

Ook de laatste regels in je reactie..het is zo je het hebt op geschreven.

Graag gedaan, dank je wel Heide.
Begrijp je, hoop voor je dat je enkele vrouwen mag ontmoeten waarmee je kan knuffelen (lol) Lachende smiley
Absoluut een mens kan niet zonder andere mensen. Prachtig dat mensen van elkaar kunnen houden op welke manier dan ook! Belangrijk dat ieder mens zijn eigenheid koestert en nastreeft!

Gr v Marenth.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 20:00

MARENTH030 schreef:
Graag gedaan, dank je wel Heide.
Begrijp je, hoop voor je dat je enkele vrouwen mag ontmoeten waarmee je kan knuffelen (lol) Lachende smiley
Absoluut een mens kan niet zonder andere mensen. Prachtig dat mensen van elkaar kunnen houden op welke manier dan ook! Belangrijk dat ieder mens zijn eigenheid koestert en nastreeft!

Gr v Marenth.

Ik ga ook jou niet weer bedanken..anders kan je beter even een topic openen met de titel; Elkaar even bedanken..of dat ik die maakt;))

Ja,wie ben ik om te zeggen dat mannen of vrouwen niet met elkaar mogen knuffelen?..
Ik ben er dus ook niet helemaal mee eens..dat men wel hoort over hartsvriendinnen..en niet iets over hartsvrienden.

Ik heb vrienden die kussen mij maar al te graag even.
Nou,ik doe gezellig mee....druk maken,kan ik me altijd nog;)

Laatst aangepast door
HEIDE062
op zondag 10 mei 2015, 20:01
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 21:03

wist je dat ik gisteren avond bijna geen internet had... maar we hadden spannende real live show in de straat, 2 politie auto,s die de weg blokkeerden, kogelvrije vesten, dus wij dachten Smiley die vol vragen zit
en zijn voor het raam gaan zitten en werden steeds nieuwsgieriger... ha ha
dus gingen we een rondje door de buurt lopen, wat dus meerdere buurtbewoners ineens deden... lol
en ontdekten we Smiley die vol vragen zit
een heel stuk omsingeld door politie wagens en politie...
behalve bij dat ene stuk.. daar woont een boef vast Coole smiley met zonnebril
lachen overal mensen voor ramen, mensen die rondjes liepen..
na twee uur... stonden er ineens 5 politie wagens in onze straat, dus dachten wij Smiley die vol vragen zit gaat nu de actie komen bij dat ene stuk??
dus wij via achterdeur na buiten sluipen... en tadaa. links twee politie mannen, dus wij na rechts en daar achter de boom stond ook politie en ineens zag ik ehh, dit blok is omsingeld... wij staan er tussen in, wegwezen..... Verraste, verbaasde smiley

ha ha en zo kwamen we een avondje zonder internet door... interesante studie hoe reageert de buurt op polite Lachende smiley
oke en lesje geleerd, beter afstand houden, voor je in de weg loopt en tussen iets in beland waar je beter niet kan wezen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 21:09

Het........ het........ het........... het............ het ruikt hier naar zonnebrandcreme! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 21:10

Wow, das een beter script als van menig soapie!
Maar ehm...... wat was er nu uiteindelijk aan de hand? Of krijgen we dat in de volgende aflevering te horen? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 21:15

STEENTJE178 schreef:
Wow, das een beter script als van menig soapie!
Maar ehm...... wat was er nu uiteindelijk aan de hand? Of krijgen we dat in de volgende aflevering te horen? Knipoog smiley

Volgens mij loosalarm, ze omsingelden een huis, onderzochten een auto die daarvoor stond en ze waren weer weg, volgens zeggen op vuurwapens... maar of dat waar is Smiley die vol vragen zit
Huis schuin achter me, dus wij stonden ha ha op verkeerde moment op verkeerde plek lol.
Maar je word wel nieuwsgierig en denkt ik wil weten wat er aan de hand is....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 21:19

En je zou denken als ze vuurwapens vermoeden,e r mp komt en ze de boel afzetten, mensen e r niet meer door mogen... ze waren wel gestrest en hadden allemaal kogelvrije vesten die politie

Ma ja, ik d acht onderhand na twee uur, is vast oefening om t e kijken hoe reageren burgers met actie ofzo, omdat ze er dus uren bezig waren in de straat
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 21:32

STEENTJE178 schreef:
Het........ het........ het........... het............ het ruikt hier naar zonnebrandcreme! Coole smiley met zonnebril

Ha ha das beter als bij mij hier met een puber op de achtergrond die effe gekookt eitje aan het maken en eten is.. getssss Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: zondag 10 mei 2015, 22:33

(4)

Ja,wat is er vaak ook onder christenen een liefdeloosheid.
Wanneer ik de ander tegemoet wilt treden,uit zorg of medeleven
dan heeft men al voor zich zelf genoeg redenen gevonden om het aan bod
direct uit de weg te gaan.
Al vaker begrijpen mensen elkaar verkeerd..
Ik kom er maar gelijk mee..dit alles heeft de zonde teweeg gebracht.
De rust en vrede die ik vaak niet in mij zelf kan vinden..kunnen mensen vaak ook onderling elkaar niet meer geven.

Genade als dit anders mag zijn in mijn,u en jou leven..
Dan staan we niet meteen op onze achterste poten..en geven mekaar ruimte,zo dat we kunnen ondervinden,wat er nog meer achter mij of een ander zit.

Ook christenen zijn mensen,die als vele vissen niet gelijk zijn.
Ieder heeft zijn eigen gave en talenten gekregen.
En vergeet de gebreken en tekortkomingen niet.
Ook christenen zijn geen heilige mensen(in zichzelf)..nee!..
Vaak willen wij als christenen elkaar gaan af meten in wat wel kan en niet kan..helaas vaker redenen waarom mensen zich alleen gelaten voelen.

Ook wanneer ik deze dingen ervaar,
ga ik niet alleen.
Hij brengt bij elkaar wat bij elkaar mag horen.
Wanneer ik terug zie in eigen leven,dan zal iemand misschien zeggen..
Hoe kan jij dit denken of zeggen??..
En toch is het zo!..
God geeft met een kromme stok,een rechte slag.
Onze wegen zijn zijn Zijn wegen niet.

Reden om te danken
Dat Hij ons kent,u jou,en mij..

Laatst aangepast door
HEIDE062
op maandag 11 mei 2015, 22:55
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: maandag 11 mei 2015, 08:04

(5)

Een christen weet van strijd.
Ja,wanneer ook ik om mij heen kijkt..dan kan ik ook als christen denken
heeft God alles nog wel onder controle.

Goed,ik mag dan wel in vertrouwen leven,en dat is in vele tijden ook een rijke ervaring..
Maar wat kan ik mij als vader of moeder zorgen maken over onze kinderen.
Iedere dag vraag ik aan God; Houd Gij ze vast...en wees met ze ..wanneer ze...wie kent het niet,dat lied.

U of jij en ik die op God hoopt!
Hij beschaamd de hoop van zijn kudde niet.

Laatst aangepast door
HEIDE062
op dinsdag 12 mei 2015, 23:38
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: maandag 11 mei 2015, 08:06

(6)

Van U is mijn hulp dag en nacht

Ja,een christen ook in deze tijd heeft het niet altijd even gemakkelijk.
Zij weten uit Gods woord,dat vele bestrijders hun deel zullen zijn.
Velen krijgen daarmee te maken.
En,o wonder voor velen wordt dit ook voor een groot deel misschien wel bespaard gebleven.
Begrijp ik altijd Gods weg of wegen in mijn leven?..
Het antwoordt is heel vaak ,nee!
Waarom moest dit..of waarom moest dat..
Een ding blijft zeker mede christen...God vergist zich nooit.
Wanneer ik moest of moet gaan op een weg van vele vraagtekens..Hij weet ervan.
Hij is door alles heen gegaan,om hulp te bieden aan die op Hem hopen.
Twijfel niet aan Zijn goed uitgezochte weg met u en jou.

Daarom:
Moet ik soms gaan door onbegrepen wegen,
Van U is mijn hulp dag en nacht.

Laatst aangepast door
HEIDE062
op maandag 11 mei 2015, 22:56
Naar boven

Auteur Bericht
BEN829

BerichtGeplaatst: maandag 11 mei 2015, 08:43

Om rustig van te worden, afgelopen zaterdag 9 mei nog in Noordbroek delen hieruit gehoord.

Léo Delibes; Messe Breve

https://youtu.be/R_5NBUVYKVU
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 11 mei 2015, 15:37

PETRA824 schreef:
Ha ha das beter als bij mij hier met een puber op de achtergrond die effe gekookt eitje aan het maken en eten is.. getssss Zieke smiley

Joh..... gisteravond om half 10 was het buiten ook nog lekker weer. Niet ff buiten een luchtje gaan scheppen? Knipoog smiley

Trouwens..... vandaag is het ook weer heeeeerlijk weer! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 11 mei 2015, 15:38

Wow..... iig genoeg spektakel in de buurt zo! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 11 mei 2015, 20:10

STEENTJE178 schreef:
Joh..... gisteravond om half 10 was het buiten ook nog lekker weer. Niet ff buiten een luchtje gaan scheppen? Knipoog smiley

Trouwens..... vandaag is het ook weer heeeeerlijk weer! Coole smiley met zonnebril

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 11 mei 2015, 20:11

PETRA824 schreef:
En je zou denken als ze vuurwapens vermoeden,e r mp komt en ze de boel afzetten, mensen e r niet meer door mogen... ze waren wel gestrest en hadden allemaal kogelvrije vesten die politie

Ma ja, ik d acht onderhand na twee uur, is vast oefening om t e kijken hoe reageren burgers met actie ofzo, omdat ze er dus uren bezig waren in de straat

Foto's Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: maandag 11 mei 2015, 20:42

ANNA415 schreef:
Foto's Clown smiley

Durfden we niet te maken, voor dat dat niet mocht.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824

BerichtGeplaatst: maandag 11 mei 2015, 20:43

Dit draadje ga je ook helemaal alleen op.... tot dat ik er nu dus wat op schreef...
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: maandag 11 mei 2015, 21:41

(7)

Ja,wanneer ik iets hebt willen weergeven in de voorgaande gedachten over wat en hoe ik als een christen in het leven kan staan,
Dan wil ik het niet meer zoveel hebben over de christen die Door God een christen is geworden.
Ik zal moeten leren,om in de Maker die mij een ware christen hebt laten worden te moeten eindigen..steeds weer opnieuw.
Daar ga ik ook langzaam naar toe.
Wat uiteindelijk zal uit lopen op de Persoon Jezus Christus,die geheel alleen de weg naar het kruis ging,om ons te verlossen van zonde en de dood.

Goed..nu nog een enkele dingen over de christen zelf.

Toen ik jonger was kende ik tijden dat ik kon zingen..
God heb ik lief,
want die getrouwe Heer
hoort naar mijn stem,
mijn smekingen,mijn klagen
en dan als laatste..Hij red mij keer op keer

Dat was uit het hart..ja

Maar,..toen alles anders liep dan gedacht en gehoopt,
Verstomde mijn stem..
Of ik zong mijn klagen uit tot God.

Ook de aanvallers wisten mij toen te vinden.
Riepen mij toe: Ja,waar is nu jou God?

Maar...in die nood..bleef God nabij
niet dat ik dit altijd zo sterk ervoer
Vaker zag ik het pas achteraf.

Weer zeg ik: Hij die door alles is heen gegaan
Door mensen veracht,bespot en wat nog meer..
Hij weet wat ik door maak hier op aarde,
Hij leert mij dat door de zonde DE ZONDE alle ellende en nood in de wereld is gekomen.
Nee,niet alleen in de wereld om mij heen..ook in mijn eigen leven.

Er is HOOP
Hoop voor mij ,u jou..die het niet meer zonder God kan doen in het leven.
Ookal kan je als jeugd om je heen zien..en denken..
Moet ik deze wereld opgroeien,met alles wat ik nu al hebt gezien en meegemaakt?..
Ja het kan!
met Hem door het leven..is een hoopvol leven.

Hij blijft mee gaan
Reden om te danken?
ja..toch reden om te danken
Misschien met tranen in de ogen.

Hij weet ervan!

Laatst aangepast door
HEIDE062
op dinsdag 12 mei 2015, 23:38
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 mei 2015, 22:47

Wow, ik heb er niet veel aan toe te voegen, Heide, maar wil even noemen dat ik het erg treffend vind hoe je de gedachtenlijnen en de loop beschrijft.
Mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 mei 2015, 22:48

PETRA824 schreef:
Durfden we niet te maken, voor dat dat niet mocht.

Goed gedacht, denk ik.
Houden ze doorgaans niet zo van Knipoog smiley
Inmiddels de rust weer teruggekeerd?
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 mei 2015, 23:24

(8)

Nee..een christen kan zich niet verheffen.
Wanneer u,jij of ik uit genade aan Gods kant mocht komen te staan..dan blijft er alleen maar reden over om Hem te danken.

Gelukkig kom je die mensen tegen..die God groot willen maken.
Dat ze zich vrij gekocht mogen weten,enkel en alleen door eenzijdige liefde
En kunnen niet zwijgen..om dit bij tijden ook door te geven aan de mensen die op hun pad komen.
Verwonder ik mij hierover wel genoeg,hoe God soms Zijn weg gaat?..

Ik ga verder met het werk van Jezus de Zoon van God..die ooit sprak tot Zijn Vader: Zie Ik kom om U wil te doen.
Hij liet zich mens worden onder de mensen...altijd doende de wil van Zijn Vader.
Genas de zieken..deed grote wonderen..wekte de doden op.
En na Zijn werk volbracht te hebben...voer Hij weer ten Hemel.
Wij allen weten het vanaf kribbe tot kruis.
Hij die nu zit aan de rechterhand van Zijn Vader..om dag en nacht voor zijn kinderen te bidden.
Ja,Hij bid voor de zijnen..en zo Hij eens voor Petrus bad:Ik heb voor u gebeden,opdat jou geloof niet op houden zal...zo doet Hij ook vandaag nog.

Want..
Wat kan er een moedeloosheid toeslaan..
Wat kan je in de eenzaamheid soms worstelen met God
Wat kan je soms moet wachten op een doorbraak in eigen leven
wat kan je biddeloos zijn
Ik kan nog verder gaan..maar u,jij en ik..kan misschien wel meer invullen.

Maar..niets is bij Hem onbekend
Op Zijn tijd en wijze zal het, wanneer het nu schemert,toch weer het volle licht door breken.
Ik mag dit zeggen..door zelf te hebben mogen ervaren dat God dit doet en doen kan.
Opdat Ik al meer en meer houvast zal leren vinden in Hem alleen!
Steeds weer het alleen van Hem leert verwachten.
Wat een grote en machtige God hebben wij.

Dank Heere Jezus..dat u die weg voor ons wilde gaan.
Om ons bij te kunnen staan..ja ook in de ure van benauwdheid.

Reden om te danken
Reden om klein te worden voor Hem
Die op zoekt..mee gaat..en het voleinden zal.

Laatst aangepast door
HEIDE062
op woensdag 13 mei 2015, 08:00
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 13 mei 2015, 06:17

STEENTJE178 schreef:
Goed gedacht, denk ik.
Houden ze doorgaans niet zo van Knipoog smiley
Inmiddels de rust weer teruggekeerd?

Owww, maar ik maak rustig foto's van politieagenten hoor Engeltje smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6083 6084 6085 6086 6087 6088 6089 ... 6194 Volgende
Pagina 6086 van 6194