Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 mei 2015, 12:09
|
|
|
Prachtig!..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 mei 2015, 13:56
|
|
|
PAULUS400 schreef: | Ik bedoel dat men als CM lid niet een topic (onderwerp) start zonder makkelijk te kunnen zien of er al eerder een topic (onderwerp) is geweest waarover het CM lid wil delen. Anders krijg je een wirwar en dubbele topics. |
tja misschien iets voor de redactie?
je kan ook zelf even checken of er aleen keer een dergelijk topic geweest is natuurlijk. maar aangezien een bepaald topic misschien al maanden geleden is langsgeweest,kan je het misschien gewoon wel weer opnieuw doen,want er zijn dan ook weer nieuwe leden bijgekomen en de leden van toen zijn er niet meer of alleen af en toe een keer.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 30 mei 2015, 13:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 mei 2015, 14:41
|
|
|
HEIDE062 schreef: | KNIPOOGJES ..de stemming bij of van een knipoog.
Ja, ik dacht even aan de mogelijkheid van elkaar een knipoog te sturen. Zelf denk ik daar enigszins wat luchtig over..maar.. Maar toch,kunnen vooral wat bescheiden mensen er gerust een hele speciale bedoeling bij mee geven.
kortom,knipoogjes is iets wat ik zelf zeker waardeer.
De inhoud van een knipoogje kan zijn: - Jij bent leuk,en geef je daarom even een knipoogje;) - ik krijg vandaag een knipoog dag,ik voel het aan m'n water?;) - ik wil weten hoe die ander reageert:)) - ik drukte per ongeluk op het verkeerde knopje;) - ik wil kijken of jij ook kan knipogen;) - waarom zou ik ooit knipoogjes geven geleerd hebben,en dit niet gebruiken?;) - en vul maar in;) Weten jullie een aantal redenen,waarom je knipoogje wel of niet leuk vind?;)..
Ik ben e norm,maar dan ook echt e norm benieuwd;) |
Haha... Het klopt inderdaad dat veel mensen bij hun profiel hebben staan dat ze niet reageren op knipoogjes. (Ik heb ook zoiets staan). De reden kan zijn dat je inderdaad moeilijk kunt zien wat de achterliggende gedachte is. Heeft de ander alleen maar een knipoogdag, of bedoelt ie er iets meer mee. En wat verwacht hij nou van mij? Dat laatste is bij mij de hoofdreden om knipoogjes minder prettig te vinden. Wat nu? Een knipoogje terug? Dat schiet ook niet op... Een mailtje dan? Lekker gemakkelijk voor hem, dan hoeft hij dat moeilijke eerste mailtje niet te sturen... Net doen alsof je het niet gemerkt hebt? Dat vind ik dan ook weer niet eerlijk... Dus die knipoogjes maken het allemaal een stuk ingewikkelder. Stuur gewoon een mailtje, da's duidelijke taal...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 mei 2015, 15:48
|
|
|
BERT168 schreef: | tja misschien iets voor de redactie?
je kan ook zelf even checken of er aleen keer een dergelijk topic geweest is natuurlijk. maar aangezien een bepaald topic misschien al maanden geleden is langsgeweest,kan je het misschien gewoon wel weer opnieuw doen,want er zijn dan ook weer nieuwe leden bijgekomen en de leden van toen zijn er niet meer of alleen af en toe een keer. |
Klopt. Je kunt nagaan of er al eerder een bepaald topic is geweest. Soms kom je een topic tegen waar inmiddels een slotje op zit. Dat kunnen wij weer openen als je ons een verzoek mailt.
Het is inderdaad ook geen probleem om een nieuw topic te openen, zoals Bert aangeeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 mei 2015, 15:50
|
|
|
PAULUS400 schreef: | Mijn excuus ik was vergeten er bij te zetten, dat men deze cd's ook in Nederland online kan bestellen. Ik verkoop mijn Taizé cd's niet. |
Hallo Paulus,
Een tip voor de volgende keer: geef even aan wat je met je topic wilt. Dat is hier niet duidelijk. Wil je vertellen dat deze cd's mooi zijn? Of wil je er iets anders mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS400
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 mei 2015, 21:05
|
|
|
het is bedoeld als tip voor een ieder die kennis wil leren maken met de muziek uit Taizé en voor een ieder die deze muziek graag thuis wil beluisteren om met God verbonden te blijven. Ik vind het zelf prachtige muziek en ik raad een ieder aan die wil om deze cd's aan te schaffen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS400
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 mei 2015, 21:53
|
|
|
Ik vond artiest Bart Herman prachtige muziek zingen. Ik vind vooral onderstaande bijzonder mooi:
Als nachten weer te donker zijn en woorden weer te dronken zijn Dan zing ik wat ik zeggen wou hier heel dicht bij jou
Slaap mijn kind, droom nu droom Zweef maar zacht omhoog En zie niet in jouw niemandsland vanop je regenboog hoe ik hier met je kleine hand nu stil mijn tranen droog
En zie je haar in dromenland ergens aan de overkant Zeg dan dat ik van haar hou en dat ze leeft in jou.
Slaap mijn kind, droom nu droom Zweef maar zacht omhoog En zie niet in jouw niemandsland vanop je regenboog hoe ik hier met je kleine hand nu stil mijn tranen droog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 mei 2015, 23:37
|
|
|
mijn plafond verlaagd Maar kan nu alleen nog maar schol eten;(
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 mei 2015, 23:40
|
|
|
ik vorig jaar om deze tijd,al lang niet meer naar de zonnebank ging!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 mei 2015, 23:54
|
|
|
De agent zei:dat je licht het niet doet ,ok Maar fietsen op de A12,dat mag toch echt niet.
Afz BOB
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op zondag 31 mei 2015, 00:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zondag 31 mei 2015, 00:19
|
|
|
ANTA961 schreef: | Haha... Het klopt inderdaad dat veel mensen bij hun profiel hebben staan dat ze niet reageren op knipoogjes. (Ik heb ook zoiets staan). De reden kan zijn dat je inderdaad moeilijk kunt zien wat de achterliggende gedachte is. Heeft de ander alleen maar een knipoogdag, of bedoelt ie er iets meer mee. En wat verwacht hij nou van mij? Dat laatste is bij mij de hoofdreden om knipoogjes minder prettig te vinden. Wat nu? Een knipoogje terug? Dat schiet ook niet op... Een mailtje dan? Lekker gemakkelijk voor hem, dan hoeft hij dat moeilijke eerste mailtje niet te sturen... Net doen alsof je het niet gemerkt hebt? Dat vind ik dan ook weer niet eerlijk... Dus die knipoogjes maken het allemaal een stuk ingewikkelder. Stuur gewoon een mailtje, da's duidelijke taal... |
Tja,zo had ik het nog niet gezien;)
Stuur gewoon een mailtje zeg je.. Dat zou ook zeker kunnen. maar ik zou ook een knipoog kunnen zien als voorbode van het naderende mailtje/contact. Het is soms zo..hoe creatief ga ik ermee om
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zondag 31 mei 2015, 00:27
|
|
|
''ik laat het Weer met rust''
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zondag 31 mei 2015, 00:40
|
|
|
Het blijft een boeiend onderwerp..
Alleen.. had ik vroeger voor mijn gevoel verkering? Maar,bleek het achteraf toch een relatie te zijn? Ja,ondanks dat mensen dachten dat we jong getrouwd waren? Noemde velen het gelukkig een verloving! Er was een klik of een gevoel! Wat het dan was. Het had een doel.
Hoe anderen ook naar ons hebben gekeken! Wat ik of zij er ook bij bedacht? We zijn nog steeds die vrienden, Ja,vrienden met een lach!
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op zondag 31 mei 2015, 01:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 31 mei 2015, 11:05
|
|
|
ANTA961 schreef: | Haha... Het klopt inderdaad dat veel mensen bij hun profiel hebben staan dat ze niet reageren op knipoogjes. (Ik heb ook zoiets staan). De reden kan zijn dat je inderdaad moeilijk kunt zien wat de achterliggende gedachte is. Heeft de ander alleen maar een knipoogdag, of bedoelt ie er iets meer mee. En wat verwacht hij nou van mij? Dat laatste is bij mij de hoofdreden om knipoogjes minder prettig te vinden. Wat nu? Een knipoogje terug? Dat schiet ook niet op... Een mailtje dan? Lekker gemakkelijk voor hem, dan hoeft hij dat moeilijke eerste mailtje niet te sturen... Net doen alsof je het niet gemerkt hebt? Dat vind ik dan ook weer niet eerlijk... Dus die knipoogjes maken het allemaal een stuk ingewikkelder. Stuur gewoon een mailtje, da's duidelijke taal... |
Mmmm vreemd. Dus als ik in een café niet op iemand afloop maar een knipoog geef en hij stapt op mij af (en komt met een originele openingszin) of knipoogt terug of reageert niet is normaal. Als ik een digitale knipoog geef raken we blijkbaar in paniek.
Bij mij knipogen welkom. Wat ik meestal doe is een mailtje terug sturen in de trant van "bedankt voor je knipoog"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 31 mei 2015, 11:10
|
|
|
HEIDE062 schreef: | mijn plafond verlaagd Maar kan nu alleen nog maar schol eten;( |
Dan nu nog de vloer verlagen en de lat hoger leggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: zondag 31 mei 2015, 11:36
|
|
|
Je laatste bijdrage chill, over geloof of religies denken en binnen in het eigen hokje blijven... het moet me denken aan de farizeeen Ze bestudeerden de schriften heel goed, wisten aan herodes te voorspellen dat Jezus werd geboren. Toch accepteerden ze Jezus zelf niet, gingen met hem in discussie, klaagden hem aan bv, bij de genezing van de vrouw met een zwakte op de sabbat, de overste kwam na Jezus en was het er niet mee eens dat hij op de sabbat genas.... waren ze zo verblind door hun religieuze bezigheden ze niet meer zagen het echte geloof??? En wie hadden ze in hun hart? god of de duivel? De duivel is een leugenaar en klaagt ons aan. Wie heb je in je hart als je Jezus of je mede broeders of zusters aanklaagt?
En nog steeds van daag de dag ion kerken komen we farizeeërs tegen, dat je alles onderzoekt kritisch en niet klakkeloos aanneemt is prima, maar hoeveel cristenen klagen andere cristenen aan die in de bediening staan, en oh wee als de cristen in d e bediening een fout maakt...
Ik houd er van om me voor te stellen hoe vandaag de dag de cristenen zouden reageren als jezus e r nu zou zijn... omdat ik zie dat mensen nog steeds hetzelfde zijn. vb tje: jan zijlstra, ook op deze site flink aangeklaagd door sommigge forum schrijvers, wat doet d eman? hij geneest met gezag in jezus naam... en daar komen mede broeders en zusters die hem aanklagen... laat staan hij iemand bevrijd en de geesten vluchtten in een kudde zwijnen... ha ah wat een chaos zal het wezen en voor vele cristenen zeker van de duivel denk ik. maar ik denk dan, ehhh lezen jullie d bijbel niet? wat geloven jullie, Jezus nog steeds dezelfde is als vroeger of dat er nu geen wonderen en tekenen gebeuren in Jezus naam? ondertussen gaan vele cristenen ook na andere genezers, die niet in Jezus naam bezig zijn, of klein vb tje: face book: vul je naam in, krijg je profetie over wat je naam inhoud... dat kan wel, maar is een profetie tegenovergesteld van het evangelie, wat onschuldig begint, nu zie ik op Facebook, vul je naam in, word voorspeld wanneer je dood gaat.... en veel mensen trappen erin. En cristenen zie ik er aan meedoen.
Hoeveel mensen gaan na een kerk, bidden, elzen de bijbel maar hebben een bedekking voor hun ogen, zien niet, hebben niet door dat de woorden van de bijbel levend en waarheid zijn. we in een geestelijke wereld leven en doen ondertussen zelfs andere broeders en zusters aanklagen die midden in de strijd staan, inplaats van hun te ondersteunen? en voor hun t e bidden?
Volgens mij zitten best veel cristenen vast in een soort religieus gedoe, maar hebben niet inderdaad geloof in hun hart.
enfin wat gedachten zoals ik dingen zie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zondag 31 mei 2015, 12:00
|
|
|
ANNA415 schreef: | Dan nu nog de vloer verlagen en de lat hoger leggen  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA498
|
|
Geplaatst: zondag 31 mei 2015, 13:23
|
|
|
Dank je Petra dikke knufffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA498
|
|
Geplaatst: zondag 31 mei 2015, 13:31
|
|
|
Van nature zijn we nieuwsgierig dus blijf je kijken wie er langs is geweest of gewoon omdat je niet durft en stiekem hoopt dat de ander het initiatief neemt kan ook he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zondag 31 mei 2015, 23:59
|
|
|
''Zelfingenomenheid is een groot kwaad!''........
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 1 juni 2015, 00:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 00:11
|
|
|
Zoals ik eerder zei,heb ik vandaag voor het laatst deelgenomen aan het forum. Bedankt voor het lezen of het reageren op de ook door mij geplaatste onderwerpen.
Hgr,heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 00:15
|
|
|
''Wie hoog staat,zal diep vallen''..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 00:21
|
|
|
Niet getwijfeld aan God die geeft en neemt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 15:20
|
|
|
waar sommigge zwervers de kracht vandaan halen, om als maar door te gaan, ondanks heftigge omstandigheden, oké ze moeten natuurlijk wel doorgaan, maar toch...
vandaag ging ik boodschappen doen en jaa ben vandaag sjago, heb nergens zin in, beetje grieperig, hele weekend rot weer geweest...ook geen zin om met mensen t e praten. maar daar kwam ik een zwerver tegen die ik ken, zoals altijd even aardig, blij me begroeten, dus vroeg hoe het met hem ging, altijd goed als het mooi weer is zei hij lachend, vervolgens loopt hij verder met zijn lege flesjes, op weg na paar nieuwe flesjes drank en denk ik? duh wat ben ik een sjago ontevreden trut eigenlijk. Wat loop ik te mopperen over weekend slecht weer, beetje griep, hoe heeft die man dit weekend weer doorgebracht met al die regen en wind? en hoe brengt hij het op, altijd beleefd en aardig te zijn, altijd aan me vragen hoe gaat het met je? alles goed? Ik had er vandaag geen zin in om te vragen hoe gaat het met je... liefst was ik doorgelopen, maar wel hoe kon je doorlopen als je hem ziet.....dus vroeg toch hoe het ging, niet echt van uit me hart....en vraag me af, waar haalt die man de blijdschap vandaan???? Wat een rot leven heeft die man, duhh en wat voor reden heb ik eigenlijk om sjago te zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 15:23
|
|
|
dan zal het wel stil worden op het forum
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSJE734
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 17:13
|
|
|
PETRA824 schreef: | dan zal het wel stil worden op het forum  |
Dan moeten wij het maar gezellig maken
Andere naam, maar nog dezelfde als 2 jaar geleden (Josina). Maar het forum is idd erg saai geworden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 20:53
|
|
|
nou gewerkt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 20:56
|
|
|
ANNA415 schreef: | Mmmm vreemd. Dus als ik in een café niet op iemand afloop maar een knipoog geef en hij stapt op mij af (en komt met een originele openingszin) of knipoogt terug of reageert niet is normaal. Als ik een digitale knipoog geef raken we blijkbaar in paniek.
 |
Misschien geldt dit wel vooral voor de mensen die van een knipoog in het café ook bijna in paniek raken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 20:57
|
|
|
Helemaal mee eens Petra.
Trouwens ook mensen die beweren niet in hokjes te denken, doen het ook vaak wel.
Heb ik ook gemaakt in vriendenkring. Kwamen van de Biblebelt, hadden geen goed woord over de streng gelovigen daar. Hoe ze proberen hun waarden aan je op te dringen enzovoort enzovoort. Echter vonden zij je bv op zondag prima kunt gaan shoppen. Maar iemand die dat niet vond werd al snel hypocriet gevonden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 1 juni 2015, 20:58