Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 22:25
|
|
|
Dit vraagt wel om wat verfijnde aandacht. Mijn eerste vraag is of blijft;Hoe kwam jij tot het inzicht om zelf de mensen uit te kiezen om daarmee Jezus te gaan volgen?'....
(Gewijzigd)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 25 juni 2015, 23:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARRY445
|
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 22:38
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Met andere woorden het hele idee is een inschatting;))
Geintje,erg leuk idee!
Is de bedoeling hier aanmelden Of via een site?
Het is mij niet helemaal duidelijk Nu heb ik daar wel meer last van. |
je reactie is je aanmelding
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 22:43
|
|
|
CARRY445 schreef: |
je reactie is je aanmelding |
Wat een fantasie;)
Een misschien aanmelding dus CARRY?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARRY445
|
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 22:43
|
|
|
Mensen die meegaan: CARRY445 (36) vrouw (31) vrouw (35) man (41) vrouw (41)
Mensen die misschien meegaan: UKKIE105 (41) man (40) vrouw (41) vrouw (44) vrouw (46) vrouw (40) HEIDE062 (48)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 22:48
|
|
|
Zijn je letters op, dat je sommigen wel bij de naam noemt?;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 23:18
|
|
|
Even anders; Je bent tot Jezus gegaan En bent hongerig
Zou je zelf niet even willen delen hoe je dit alles beleefd?.. Het is toch niet zomaar iets; een mens die tot Jezus gaat... Wat zou jij van mij willen weten? Mag ik het zo vragen?
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 25 juni 2015, 23:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 23:28
|
|
|
Begrijpelijk dat je even rustig na wil denken.
Laat ik dan voor nu alleen dit nog zeggen; Jezus is hier ook op CM Het adres waar Hij zeker ook wil werken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINE618
|
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 23:52
|
|
|
Ikzelf heb geluisterd naar de steeds luider klinkende roep van binnen en ben me in eerste instantie zèlf gaan verdiepen in het leven van Jezus(films/boeken/Bijbel etc)Daarnaast kreeg ik steeds meer de behoefte aan uitwisseling met anderen,maar heb daarin tot nu toe gemerkt dat de gematigde leefwijze die de meeste Christenen (iig diegene die ik heb gesproken/die ik ken) aanhouden, niet bij mij past. Ik hou van een kleurig en levendig leven,maar de lieve mensen die ik ken/heb gesproken hebben hun leven juist 'versoberd' na het volgen van Jezus. Niks mis mee,ieder zijn/haar eigen manier,maar dat past gewoonweg niet bij mij(n persoonlijkheid). Ik zou juist graag de boodschap willen brengen op een 'moderne' manier: iedereen laten zien dat het 'Christen-zijn' in 2015 niet hoeft in te houden dat je ingetogen en sober hoeft te leven(want dat is wel hoe de meeste mensen tegen het Christen-zijn aan kijken...no offence) en dàarom zoek ik -zoals je las in mijn profiel- ook bewust naar gelijkgestemden in deze,om enthousiast te kunnen blijven delen over het kakelverse avontuur dat ik ben aangegaan met Jezus. :))
Is zo uw vraag beantwoord?,mijnheer HEIDE062:)
En op jouw vraag wat ik van jou zou willen weten: dat staat in mijn topic.
Fijne avond nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 23:54
|
|
|
Eens was ik een vreemdeling voor God en mijn hart MC Cheyne
Wie kent het niet.. Of zal ik is vragen ..wie kent het wel?.. Nee het is niet van uit grootmoeders tijd. Zijn Geest doet dit alles nog steeds ervaren.
Vreemdelingen komen tot de ontdekking dat ze al bij God bekend waren.
weg wereld weg schatten gij kunt niet bevatten hoe rijk ik ook ben ik heb alles verloren maar Jezus verkoren Wiens eigen ik ben
Hier in de wereld soms nog het vreemdelingen kleed..naar de wereld toe Straks het gewaad des lofs!
Groet Heide Jun'15
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 26 juni 2015, 00:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 00:09
|
|
|
Ik leg de namen van mijn kinderen in Uw Handen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA498
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 10:03
|
|
|
Jaja als het goed is komt het mooie weer nu echt eraan hihi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA498
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 10:13
|
|
|
Grappig sommige heten man en sommige vrouw dacht dat iedereen een eigen naam had
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 10:28
|
|
|
Het roept een aantal vragen bij mij op..wanneer ik zo door jou reactie heen wandelt. Als eerste wil ik je vragen; kan je deze dingen delen met degene waarmee je in een relatie bent?.. Verder lees ik over jou ervaring met mensen die juist door het volgen van Jezus anders of zo jij het noemt sober in het leven kwamen te staan. Dat is nogal wat?..
Wanneer jij de trekking voelt om Jezus te gaan volgen.. Kijk dan vooral ook naar wat Jezus zelf daar over zegt. En kijk niet teveel naar hoe mensen hem willen volgen. Jezus zegt ergens: Volg Mij!
Ik kan iets of meer met jou mee komen,wanneer je iets schrijft over over de mensen die niet in jou straatje passen,op het gebied van het geloof te belijden..in het volgen van Jezus. Toch zal je misschien later op de weg al meer gaan bemerken dat wij allen verschillende vissen zijn..die toch in het net van Gods Genade mochten terecht komen.
Zo waren ook de vrienden van Jezus niet gelijk aan elkaar Denk bijvoorbeeld aan Petrus en Johannes.
De Geest maakt levend. Hoe en waar ik ook ben geboren,woont of in welke gemeente ik ook God wil dienen....God werkt aan op Zijn eigen eer...en laat geen eer aan de mensen over. Mensen die in de praktijk bijna gelijk of in handel en wandel boven God denken te kunnen staan...zullen vroeg of laat.wanneer God doorgaat. die mens vast doen laten lopen met zichzelf. Gelukkig die mens,die dit gaat ondervinden.
Goed, je vraag is ook aan mij;kan iemand iets vertellen over het volgen van Jezus...spreken over wonderen die misschien hebben plaats gevonden...en om het te willen delen van hoe het alles wordt ervaren,om Jezus te gaan willen volgen.
Mijn eerste reactie daarop is; God haalt mensen uit de wereld,om hun daar ook weer in terug te sturen. Zelf heb ik geen gemakkelijke dingen achter de rug. Eer ik iets zag van Jezus liefde...gingen er wel wat dingen aan vooraf. Elkaars weg afmeten daarin is niet van belang. God gaat Zijn weg met de mens,zo deed en doet Hij ook met mij.
Voor nu even dit..
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 26 juni 2015, 10:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 10:57
|
|
|
----- Huishoudelijke vragen Topic ------------
Ja..ook ik loop wel is tegen een aantal huishoudelijke vragen aan. Zo heb ik wel eens de vraag:Hoe bak je nu de lekkerste gehaktballen. Of, is nu heet of koud water nodig na een verbranding. ''Ik schaam mij niet wanneer ik zeg dat ik soms de helft kwijt bent,van wat ik thuis hebt meegekregen'' Beetje van de hak op de tak misschien...mensen noemen mij niet voor niets wel is een clown........ Ik zou graag,doordat ik iemand ben die nog alleen is haha..,hier af en toe wat huishoudelijke tips willen tegen komen. Daar mag natuurlijk mijn inziens wel wat van afgeweken worden. We hoeven niet in de keuken te blijven hangen;)
Groet Heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op zaterdag 27 juni 2015, 09:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINE618
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 13:12
|
|
|
'Lang leve de verscheidenheid' in ons allen...maakt het Leven alleen maar nòg mooier!:)
In mijn relatie kan ik over alles praten,dus ook hierover. Alleen zijn interesse ligt hier niet en dat is prima. Ieder mens heeft zijn eigen pad te gaan en soms wandelen we samen,soms los van elkaar maar altijd verbonden en met respect voor elkaars keuze.
Zou mooi zijn als het Leven voor iedereen zo zou kunnen zijn!:)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 14:00
|
|
|
Zou mooi zijn als het Leven voor iedereen zo zou kunnen zijn!:)
Je hebt al een hoop geleerd in je eerste stapjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 14:17
|
|
|
Wist je dat niet?..
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op dinsdag 30 juni 2015, 09:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 14:27
|
|
|
KREET
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op dinsdag 30 juni 2015, 09:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UKKIE105
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 20:27
|
|
|
Vanaf 13:30,in het Wilemina park in meppel. Al kerken in Meppel hebben aan deze dag meegewerkt... zingen met elkaar, voetballen of debatteren er is van alles te doen,en tot slot een cabaretier. . Wees welkom en voel je vrij, Missieinmeppel.nl
Laatst aangepast door
|
UKKIE105
|
op vrijdag 26 juni 2015, 20:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BLAUW441
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 02:32
|
|
|
De Liefde is Echt!
van 6-11 juli is er in Scheveningen een super mooi evenement! Een week lang zal de boulevard een plek zijn van gebed en ontmoetingen met de mensen in Scheveningen, met elkaar en met God. Voor het eerst in de geschiedenis zal MooiWeer plaatsvinden. Dit is een heel mooi initiatief waar ik super enthousiast van word!
MooiWeer MooiWeer is een initiatief waarbij christenen van alle achtergronden en leeftijden de handen inéén slaan en zich sterk maken voor:
Oprechte gesprekken Hoeveel mensen kennen God niet? Hoeveel mensen zou je wel niet willen bereiken met de boodschap dat Jezus van ze houdt? Het is vaak lastig mensen hiermee te bereiken...Tijdens MooiWeer gaan we met de mensen op de boulevard in gesprek, rond het thema: De Liefde is Echt (1: kor 13: Had ik de liefde niet...)
We willen hen vragen hoe zij in het leven staan,wat hen drijft, of ze geloven in echte liefde. We hopen dat er goede gesprekken op gang zullen komen waarn wij iets kunnen laten zien van God's liefde voor ons. Ook zullen we mensen uitnodigen om verder op zoek te gaan naar God, door bv het volgen van een alphacursus in de buurt.
Gebed De week zal ook een week zijn van gebed. We kunnen een actie zo groot of raar maken als we willen (en dat zal ook gebeuren: Rijdende woonkamers, gebedsballonnen enz.), uiteindelijk verwachten we alles van God. De hele week zal er gebeden worden voor Nederland, voor Den Haag en specifiek voor de actie. In gebed willen we de liefdeloosheid van de wereld voor God brengen en hem vragen om verandering in harten van mensen en om Zijn aanwezigheid. Er zal ook een ministryteam zijn om te bidden voor de deelnemers.
Verbondenheid Deze actie is interkerkelijk. Mensen vanuit allerlei achtergronden doen mee. Tijdens de week trek je intensief met elkaar op, tijdens de gesprekken, maar ook tijdens de vijwilligersbarecue's aan het einde van iedere dag! we hopen dat christenen elkaar zo beter leren kennen en we ons meer en meer mogen realiseren dat we met al onze verschillen een eenheid vormen. Onze God is zoveel groter dan alleen onze kerk, onze bijbelkring of onze vriendenclub!
Dus...ben jij, net als ik, toe aan een week vol ontmoetingen? Kom dan ook! Je kan meedoen in het gespreksteam, maar ook als supportteam je bv bezig houden met de lunch etc. Ook kan je komen om mee te bidden, mee te paten of gewoon even de sfeer te proeven.
Laten we Scheveningen laten zien dat God's Liefde écht is!
http://www.MooiWeer.org http://facebook.com/mooiweer
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zaterdag 27 juni 2015, 12:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 08:30
|
|
|
Bij een verbranding lauw water.... koud is bij een poos koelen echt te koud
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 09:50
|
|
|
Mooi idee voor in Scheveningen.
Alleen weet ik als Scheveninger,dat de Scheveningers zelf niet op de drukke boulevard komen.
Wanneer ik mee zou doen, Stelde ik voor om dan Op Urk te eindigen.
Ja toch nie tan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SANDRAJ719
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 10:27
|
|
|
Ik ben benieuwd hoe er hier over gedacht wordt en of iemand advies voor mij heeft. Ik heb al jaren last van hooikoorts en dit jaar was het heel erg extreem. Ik ben zelfs bijna 4 weken thuisgebleven, echt in huis, omdat ik iedere keer dat ik buiten kwam heel heftig reageerde. De huisarts kan nu niets meer voor mij doen en verwijst mij naar het alternatieve circuit. Zelf biedt hij klassieke homeopathie of acupunctuur aan. Als christen doe ik dat liever niet omdat er gezegd wordt dat het occult is. Maar ik besef wel dat ik iets moet doen zodat mijn klachten verminderen of liefst verdwijnen natuurlijk. Ik laat regelmatig voor mij bidden, maar de klachten zijn nog niet verdwenen daardoor. Wie heeft een goede tip.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AXL455
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 10:38
|
|
|
HEIDE062 schreef: | ----- Huishoudelijke vragen Topic ------------
Of, is nu heet of koud water nodig na een verbranding.
Groet Heide |
als iemand zijn been verbrand heeft door hete thee, zou ik er gewoon nog emmer heet Water over heen gooien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 12:08
|
|
|
Topic verplaatst naar subforum Christelijk leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLIE840
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 13:26
|
|
|
Zolang het gewoon uit planten komt niet oneindig is verdund of geschud of ingestraald kan het weinig kwaad. Acupunctuur sta ik weer anders tegen over omdat er hele filosofische denk wijze achter zit. Maar puur plantaardig of zo tja komt uit de tuin van de Schepper, denk dat wij als Christenen ons te gauw bang laten maken. Onderzoek alles en bewaar het goede ook hiermee lijkt me. Maar goed dat is natuurlijk maar mijn mening
Groet Willie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DESJOUKJE566
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 13:43
|
|
|
Ik houd van positiviteit in reacties, dus begin daar zelf maar mee...
Komende week op vakantie, dus snel nog naar een activiteit geweest ism repair cafe om een jurkje op te pimpen zodat ie mee kan....
Super leuk&gezellig ook nog.
Om het resultaat te zien moet je ook in Frankrijk zijn op het goede moment...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARRY445
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 14:20
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Zijn je letters op, dat je sommigen wel bij de naam noemt?;) |
de vrouwen en mannen die mee gaan zitten niet op cm. de namen kom je vanzelf wel achter bij het uitje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONIE626
|
|
Geplaatst: zondag 28 juni 2015, 00:35
|
|
|
Koninklijk leiderschap van Daniel Renger! Super goed boek!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BLAUW441
|
|
Geplaatst: zondag 28 juni 2015, 10:44
|
|
|
Dat kan ik me goed voorstellen. De actie wordt wel van te voren aangekondigd op posters in bushokjes, moving billboards etc. Scheveningers die op zoek zijn naar een goed gesprek zullen ons dus weten te vinden :) en ook de dagjesmensen/ toeristen die op de blvrd zijn zijn natuurlijk welkom.
Eindigen in Urk lijkt me mooi. Misschien voor volgend jaar?,
|
|
Naar boven |
|
|