ChristianMatch

Forum

Alternatieve geneeswijzen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6101 6102 6103 6104 6105 6106 6107 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 11:57

Wijze woorden jojo, er is inderdaad wietolie op de markt (ben even de naam kwijt, maar een vriendin van mij gebruikt dat. Volgens haar zeggen werkt het goed).

Verder is er door de wetenschap / door bedrijven (ben niet zo bekend wat de officiële termen in dat wereldje) die patent / octrooi? heeft aangevraagd op wiet. Juist doordat het zoveel goede eigenschappen heeft. En niet alleen geneeskundig, maar naar het schijnt ook op andere gebieden.

Ik gebruik overigens Dandelion / paardebloem supplement 2x daags voor huidproblemen. In combinatie met veel groente, fruit en mineraalwater en noten / zaden. Max 2 kopjes koffie op een dag en soms snoep ik wat chocolade.

Merk dat ik binnen anderhalve week minder last heb van deze problematiek. Dit zou natuurlijk ook nog kunnen komen door de zon, echter zijn de plekken die de zon weinig tot niet gezien hebben ;) ook aan het verminderen wat vurigheid betreft.

Huid problemen (in mijn geval psoriasis) kunnen duiden op een overmatige hoeveelheid afvalstoffen in het lichaam. En een 'dieet' van normale voeding met beperkte inname van bewerkte voeding (waar onze supermarkten tegenwoordig vol mee liggen helaas) en beperkt nuttigen van vlees (rund of kip, zeker geen varken) lijken de situatie ten goede te keren.

Ik blijf het de komende maanden slikken maar geloof tot nu toe dat het ligt aan mijn verandering in voeding.

Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 7 juli 2015, 12:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 11:59

Er is tegenwoordig ook bij een selecte groep apothekers medicinale wiet te verkrijgen te zijn. Hier zijn echter vraagtekens bij gezet omdat dit eerst met gamma stralen zou zijn bewerkt waardoor de werkzame stoffen enorm gereduceerd zijn (een zelfde effect als wat er tijdens het productieproces van homeopatische producten gebeurd).

Hoe dat precies in elkaar zat heb ik nog geen onderzoek naar gedaan.

Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 7 juli 2015, 12:03
Naar boven

Auteur Bericht
JOJO155

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 12:01

HEIDE062 schreef:
Uch uch;)nu, ik wil jou in geen enkele vorm uit jou ideeën wereld halen
Maar het moet ook niet te leuk worden hier.

Ben met jou eens dat sommige vragen misschien ook wel wat onnodig zijn
Maar wat voor de een onbelangrijk is..kan voor de ander juist wel onveranderlijk veel van betekenis zijn:)
Ok,liefde werkt vaak meer uit dan je denkt...dus kan je het uiteindelijk eens worden met elkaar om in een hooischuur te gaan wonen:)

Jou andere wensen ga ik niet te diep op in,anders zit ik hier morgen nog:))

Natuurlijk snap ik jou vragen.
Maar mocht je het te hoog gaan zitten allemaal.'
Ga eens opzoek naar de vragenhoek..waar je echt met al je vragen naar toe kan...als het maar over CM gaat.

Enne,wie weet...

ff hard op denken,[die JOJO ..weet toch wel wat ze wil?:)]

Ik was meer het onderwerp begonnen om de discussie op gang te krijgen, gelukkig heb ik ook nog andere dingen om me mee bezig te houden dan alleen cm Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 12:08

JOJO155 schreef:
Ik was meer het onderwerp begonnen om de discussie op gang te krijgen, gelukkig heb ik ook nog andere dingen om me mee bezig te houden dan alleen cm Knipoog smiley

Zoist!

Laatst aangepast door
HEIDE062
op woensdag 8 juli 2015, 12:10
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 12:08

Dat ligt eraan wat men onder vervolging verstaat inderdaad. Iedereen op deze aarde die in Jezus Christus geloofd word op zijn eigen manier vervolgd. Hetzij door geweld, hetzij door mindcontrol middels muziek / televisie.

John 14 en 15 vind ik daarover een mooi voorbeeld met als highlight John 15 vers 19.

Weet niet of mensen de aftermovie van Sensation White hebben gezien welke, ik meen, afgelopen weekend heeft plaatsgevonden. Waar een vrouw gekruisigd als Jezus eerst dood hangt en verder in het filmpje viool speelt.

Geeft bij mij gemengde gevoelens.

Laatst aangepast door
GERARD072
op dinsdag 7 juli 2015, 12:10
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 13:13

The Official DJ Mac Cummings Holy Hip Hop Mix

https://www.youtube.com/watch?v=5TlLs-sE8vo

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 7 juli 2015, 19:32
Naar boven

Auteur Bericht
JOJO155

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 13:20

GERARD072 schreef:
Wijze woorden jojo, er is inderdaad wietolie op de markt (ben even de naam kwijt, maar een vriendin van mij gebruikt dat. Volgens haar zeggen werkt het goed).

Verder is er door de wetenschap / door bedrijven (ben niet zo bekend wat de officiële termen in dat wereldje) die patent / octrooi? heeft aangevraagd op wiet. Juist doordat het zoveel goede eigenschappen heeft. En niet alleen geneeskundig, maar naar het schijnt ook op andere gebieden.

Ik gebruik overigens Dandelion / paardebloem supplement 2x daags voor huidproblemen. In combinatie met veel groente, fruit en mineraalwater en noten / zaden. Max 2 kopjes koffie op een dag en soms snoep ik wat chocolade.

Merk dat ik binnen anderhalve week minder last heb van deze problematiek. Dit zou natuurlijk ook nog kunnen komen door de zon, echter zijn de plekken die de zon weinig tot niet gezien hebben ;) ook aan het verminderen wat vurigheid betreft.

Huid problemen (in mijn geval psoriasis) kunnen duiden op een overmatige hoeveelheid afvalstoffen in het lichaam. En een 'dieet' van normale voeding met beperkte inname van bewerkte voeding (waar onze supermarkten tegenwoordig vol mee liggen helaas) en beperkt nuttigen van vlees (rund of kip, zeker geen varken) lijken de situatie ten goede te keren.

Ik blijf het de komende maanden slikken maar geloof tot nu toe dat het ligt aan mijn verandering in voeding.

Heb je ooit een allergie test gedaan? Er schijnt verbinding tussen zijn tussen huidproblemen, hooikoorts en voedselallergie
Naar boven

Auteur Bericht
JOJO155

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 13:23

GERARD072 schreef:
Er is tegenwoordig ook bij een selecte groep apothekers medicinale wiet te verkrijgen te zijn. Hier zijn echter vraagtekens bij gezet omdat dit eerst met gamma stralen zou zijn bewerkt waardoor de werkzame stoffen enorm gereduceerd zijn (een zelfde effect als wat er tijdens het productieproces van homeopatische producten gebeurd).

Hoe dat precies in elkaar zat heb ik nog geen onderzoek naar gedaan.

Ik heb er nog geen onderzoek gedaan naar de legale handel, wel heb ik de ontwikkelingen in Amerika gevolgd met betrekking tot de praktijkverhalen (uiteraard illegaal daar)
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 15:54

PETRA824 schreef:
jaaa, back en 50 en nog steeds vrijgezel ha ha ha

beter geven mensen hier ook tips van 50 en dan Smiley die vol vragen zit
tips over overgang zijn ook welkom ha ha ha

Leeftijd;Lekker belangrijk?..
Nu weet ik wel door de tijd hoe jij daarin staat.

Wat betreft de overgang.
Weet echt niet hoe dit aanvoelt.
Heb alleen het idee..dat je beter maar kan meewerken,dan er tegen ingaan.
Kan je hier iets mee:)
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 16:41

Als mens mag en kan je dingen missen.
Ik gaf juist even een schets van hoe je zou kunnen ingaan op het aanbod van datingsmogelijkheden op allerlei wijze.
Er is denk ik enorm veel gevaar op dit gebied...ik wil niet in details treden.
De wederpartijder geef je vaak een lucifer..om je later in de brand te willen zien vergaan.
Beslist doe ik daar zelf niet aan mee.
Voel mij daardoor niet beter..maar ik doe wel beter om dit niet te willen.

Natuurlijk is God bij machten alles te geven.
Althans, ik zelf geloof ik meer in ontvangen..dan dat ik moet geloven dat alles al in mij zit.

Ik denk dat men in het zoeken op 'eigen manier' God wegen wil en kan gebruiken.
Er zou veel meer over te zeggen zijn.

Een periode stil voor God worden,is denk ik bijbels.
Maar in een mens zit dan al wel,dat Hij of zij de verlangens in vervulling wil zien gaan.
Dit zal misschien o.a ook met zoeken gepaard moeten gaan?...

Laatst aangepast door
HEIDE062
op dinsdag 7 juli 2015, 17:08
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 17:47

HEIDE062 schreef:
Als mens mag en kan je dingen missen.
Ik gaf juist even een schets van hoe je zou kunnen ingaan op het aanbod van datingsmogelijkheden op allerlei wijze.
Er is denk ik enorm veel gevaar op dit gebied...ik wil niet in details treden.
De wederpartijder geef je vaak een lucifer..om je later in de brand te willen zien vergaan.
Beslist doe ik daar zelf niet aan mee.
Voel mij daardoor niet beter..maar ik doe wel beter om dit niet te willen.

Natuurlijk is God bij machten alles te geven.
Althans, ik zelf geloof ik meer in ontvangen..dan dat ik moet geloven dat alles al in mij zit.

Ik denk dat men in het zoeken op 'eigen manier' God wegen wil en kan gebruiken.
Er zou veel meer over te zeggen zijn.

Een periode stil voor God worden,is denk ik bijbels.
Maar in een mens zit dan al wel,dat Hij of zij de verlangens in vervulling wil zien gaan.
Dit zal misschien o.a ook met zoeken gepaard moeten gaan?...

Er is denk ik niks mis met missen en ook niks mis met zoeken. Alleen, zoals je zelf ook al aangeeft, kan er gevaar zijn op dit gebied.

Voor zover ik het wedergeboren snap heeft iemand na zijn wedergeboorte alles dat God hem wil geven reeds ontvangen. Slechts zijn eigen ego / eigen wil kan dan in de weg staan om dat wat God voor ons bedoeld heeft te kunnen ontvangen.

Het is mijn ogen dan ook niet zozeer het zoeken naar iets buiten mij, maar het loslaten van alles in mij dat de weg naar God blokkeert.

En het staat een ieder vrij om daar inderdaad zijn eigen invulling in te geven. Denk dat daarom de bijbel als leidraad ook zo belangrijk is.

Heb zelf de ervaring overigens dat het contact met God in periodes van stilte veel duidelijker aanwezig is vergeleken met momenten dat ik drukte om mij heen heb.

Al zal dat misschien ook een fase zijn. Wie zal het zeggen :)
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 17:50

JOJO155 schreef:
Heb je ooit een allergie test gedaan? Er schijnt verbinding tussen zijn tussen huidproblemen, hooikoorts en voedselallergie

Goed punt, ga ik binnenkort laten doen. Dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
GERARD072

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 17:51

JOJO155 schreef:
Ik heb er nog geen onderzoek gedaan naar de legale handel, wel heb ik de ontwikkelingen in Amerika gevolgd met betrekking tot de praktijkverhalen (uiteraard illegaal daar)

Mocht je meer weten en tegen die tijd nog hier zitten, ik ben erg benieuwd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 18:14

Doe vooral rustig aan Lachende smiley
Neem rustig de tijd voor alles.
Overhaasten is nooit goed.

Je hebt niet de enige met opvliegers.:))
Ik hoorde dat vrouwen het dichts bij elkaar komen tijdens de overgang
Ze kunnen dan uren praten met elkaar:)
meeiidd heb jij dat...meid dat heb ik ook hahaha...!!!..en ik roep de hele dag..uit de buurt..uit de buurt:))

Alles heeft z'n voordelen:)) Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HEIDE062
op dinsdag 7 juli 2015, 18:30
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 18:32

ik zit aan te denken om in mijn eentje een weekendje weg te gaan. wel in Nederland. heeft iemand nog tips voor leuke hotelletjes oid?
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 19:29

JOJO155 schreef:
Humor Knipoog smiley

Jammer dat ze vanuit CM niet reageren (nog steeds on topic Lachende smiley )
Ik ben wel benieuwd naar hun reactie

Jaja. CM had het topic al gezien hoor, maar wilde even kijken welke reacties er deze keer kwamen Knipoog smiley

Dit onderwerp is niet nieuw. Anna merkte terecht op dat er al vaker gesproken is van een facelift (of hoe je het ook noemt). We zijn nog steeds van plan om een nieuwe site te maken met nieuwe mogelijkheden. Een app is ook een wens. Zo zijn er nog wel meer wensen.

Helaas duurt het in de praktijk toch langer dan wij zelf zouden willen. Soms zitten dingen mee, soms zitten dingen tegen. Weet dat wij het ook echt graag willen. We kunnen alleen met geen mogelijkheid zeggen wanneer dit zal gaan gebeuren. We doen ons best.

En we staan open voor nieuwe ideeën. Graag zelfs!

Wat betreft het stiller worden op het forum: dat is weer een andere discussie. Ook al vaker aan de orde geweest... Lees de betreffende oude topics er maar eens op na.
Naar boven

Auteur Bericht
BIENTJE544

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 19:31

JOKE178 schreef:
ik zit aan te denken om in mijn eentje een weekendje weg te gaan. wel in Nederland. heeft iemand nog tips voor leuke hotelletjes oid?

Ja dan spelen verschillende factoren mee. Hou je van water, bos. Wil je echt onder de mensen zijn of juist een heerlijk rustig weekend....
Nederland heeft zoveel leuke/mooie plekken. Maar het ligt er toch aan wat je zelf wil...
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 19:31

Titel aangepast en topic verplaatst.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 20:10

Petra ik heb vaak bij jou gekeken
en ik heb ook wel is hoi gezegd
soms denk ik
Nou een andere foto zou ook wel is leuk zijn?
Jij hebt ook wel is bij mij gekeken zag ik
en jij zei toen ook hoi

Hier zeg ik ook gelijk weer ff hoi
nu ik hier toch ben

Ik denk dat we eerlijk moeten bekennen
dat we een hoihoi verbinding hebben hier

en,beter tig keer kijken
dan dat je geen bezoek krijgt
dat kijkt mij helemaal saai

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HEIDE062
op dinsdag 7 juli 2015, 20:55
Naar boven

Auteur Bericht
JOJO155

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 20:39

JOKE178 schreef:

De drie akers, je eigen pipo wagen en heerlijk in de natuur en alle rust bijkomen. Maar als je je alleen voelt het gezelschap van anderen opzoeken in de algemene ruimte.

Anders last minute bij Landall of Center parcs?

Bed & Breakfast in Zandvoort (zijn redelijk betaalbaar en dichtbij het strand) lekker uitwaaien.
Naar boven

Auteur Bericht
JOJO155

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 20:42

GERARD072 schreef:
Mocht je meer weten en tegen die tijd nog hier zitten, ik ben erg benieuwd Lachende smiley

Okay dit is echt off topic, ik heb wel voldoende onderzoeken gelezen over de jeugdzorg (ben aan het afstuderen) en over alternatieve geneeswijzen bij ADHD om toch een beetje on topic te blijven.
Maar mocht ik denken ik verveel zal ik de onderzoeken naar wietolie weer oppakken Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOJO155

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 20:44

CHRISTIANMATCH schreef:
Jaja. CM had het topic al gezien hoor, maar wilde even kijken welke reacties er deze keer kwamen Knipoog smiley

Dit onderwerp is niet nieuw. Anna merkte terecht op dat er al vaker gesproken is van een facelift (of hoe je het ook noemt). We zijn nog steeds van plan om een nieuwe site te maken met nieuwe mogelijkheden. Een app is ook een wens. Zo zijn er nog wel meer wensen.

Helaas duurt het in de praktijk toch langer dan wij zelf zouden willen. Soms zitten dingen mee, soms zitten dingen tegen. Weet dat wij het ook echt graag willen. We kunnen alleen met geen mogelijkheid zeggen wanneer dit zal gaan gebeuren. We doen ons best.

En we staan open voor nieuwe ideeën. Graag zelfs.

Wat betreft het stiller worden op het forum: dat is weer een andere discussie. Ook al vaker aan de orde geweest... Lees de betreffende oude topics er maar eens op na.

Leuk dat jullie reageren, nemen jullie mijn ideeën mee?
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 20:49

GERARD072 schreef:
Er is denk ik niks mis met missen en ook niks mis met zoeken. Alleen, zoals je zelf ook al aangeeft, kan er gevaar zijn op dit gebied.

Voor zover ik het wedergeboren snap heeft iemand na zijn wedergeboorte alles dat God hem wil geven reeds ontvangen. Slechts zijn eigen ego / eigen wil kan dan in de weg staan om dat wat God voor ons bedoeld heeft te kunnen ontvangen.

Het is mijn ogen dan ook niet zozeer het zoeken naar iets buiten mij, maar het loslaten van alles in mij dat de weg naar God blokkeert.

En het staat een ieder vrij om daar inderdaad zijn eigen invulling in te geven. Denk dat daarom de bijbel als leidraad ook zo belangrijk is.

Heb zelf de ervaring overigens dat het contact met God in periodes van stilte veel duidelijker aanwezig is vergeleken met momenten dat ik drukte om mij heen heb.

Al zal dat misschien ook een fase zijn. Wie zal het zeggen :)

Gerard ik heb jou stukje hier gelezen.
Mijn beleving is in enkele uitspraken anders.

1 zinnetje raakte mij wel meer.
Je zegt; Denk dat daarom de bijbel als leidraad ook zo belangrijk is.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 21:14

GERARD072 schreef:
Samen Zijn of samenzijn, daar zit wat mij betreft ook nog een verschil in.

Als je zelf niet kunt Zijn, hoe kan je dan samen Zijn en daaraan gerelateerd samenzijn?

Als je om je heen kijkt naar al die scheidingen tegenwoordig, waar ligt dat aan. Wat zorgt ervoor dat er op het moment zoveel mensen van samenzijn naar alleen zijn gaan. En welke lessen hebben wij daar dan weer in te leren?

Dag Gerard,
Tja,ik ben hier dus niet om mijn eigen vragen te gaan beantwoorden.
Juist door ook jou mening en inzicht,kom ik tot ontdekkingen.

Scheidingen:
Ik ga niet wanneer ik dit zelf heb ondervonden,vandaar uit,hier de vuile was buiten hangen.maar..
Iemand die dit zelf niet heeft ondervonden.zal dit ook ten volle nooit gaan begrijpen.want hier is zeker op z'n plaats.bewaar een ander daarvoor waar hij of zij voor te bewaren valt.
We kunnen hier niet te diep op in gaan,ivm de jeugd die ..int bijzonder.. voor dit alles nog staat.en omdat ik hun het beste gun.
Lessen zijn er zeker uit te leren.maar dit uit ik alleen persoonlijk aan mensen die een scheiding/breuk hebben doorgemaakt.

Laatst aangepast door
HEIDE062
op dinsdag 7 juli 2015, 21:35
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 21:25

GERARD072 schreef:
En, op welke plaats staat God dan weer binnen die relatie / binnen het Samen Zijn.

Daar kan ik voor nu even dit op zeggen;
God is daar,waar HIJ nodig is.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE062

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 21:48

Sorry,dubbel sorry..
Maar ik ben toch langzaam orthodox aant worden
Ook heb ik dit op mijn profiel al laten Weten.wat vroeg,klopt.
En misschien is dit nu al in mijn schrijven hier en daar te merken
Ik probeer dit uit alle macht te voorkomen.
Ik ben er van bewust dat humor echt niet zo mag geuit worden als ik zou willen.

de parapludrager

Laatst aangepast door
HEIDE062
op dinsdag 7 juli 2015, 22:02
Naar boven

Auteur Bericht
CARRY445

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 22:05

De wandeling wordt geschrapt, maar er wordt nog wel gestapt!

Bezoek Indonesisch dierenpark

Na afloop pannenkoeken eten

Tijd:
14:30 uur - 19:30 uur

Kosten:
Dierenpark 8,50
Restaurant vanaf 6 euro
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 22:14

HEIDE062 schreef:
CM Mensen,

Is er animo voor een strand,zee,wind,lucht en thee moment?..

Plaatst hier u/jou reactie

Een parapludrager

Altijd... als de agenda het toelaat
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 22:16

behangen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juli 2015, 22:21

HEIDE062 schreef:
PRIKBORD:

Het is begrijpelijk dat iedereen inmiddels weet dat er een prikbord is.
Mij is opgevallen dat er leuke actie worden geplaatst.
En heb er zelf ook verschillende keren gebruik van gemaakt.

Misschien wel leuk om hier een korte mening achter te laten of welke ideeën er zijn rondom het onderwerp PRIKBORD.

Bijvoorbeeld:
Spreken groepsuitnodigingen meer aan dan een 1 op1 ontmoeting?

Ik ben meer een forum persoon. Die prikbord bericht kan maar heel kort zijn.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6101 6102 6103 6104 6105 6106 6107 ... 6194 Volgende
Pagina 6104 van 6194