Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juli 2015, 22:31
|
|
|
EDY877 schreef: | Enorme misvatting dat reformatorische kant niet zou geloven in de opname van de gemeente. Ook heb ik erg veel moeite met het stempelen van een bepaalde groep gelovigen ....
Betreft boek Openbaringen zijn er meer dan 200 verschillende opvattingen over sommige onderwerpen in dat boek.
Ook dat het merkteken van het beest voor de hand zou liggen dat het een chip zou zijn, is veel inlegkunde van de bijbel (in eerdere reactie).
Aan de hand van de woorden in de eerste eeuw na Chr. (zo'n beetje hele Nwe. Testament), dacht men toen dat het einde van de wereld al aanstaande was. Toen waren er nog geen chip's en iedereen had toen al een idee bij wat er in de bijbel stond. Zo ook in deze tijd wordt maar te pas en te onpas allerlei zaken in de bijbel zomaar uitgelegd, alsof men alles al weet, terwijl men ondertussen niet meer kan uitleggen dan hetgeen met nu vanuit deze wereld in het nu kan begrijpen of is gegeven te begrijpen. De kunst van de bijbel uit te leggen is om de bijbel zelf te laten spreken ipv allerlei toepassingen te verzinnen en linken te leggen met huidige technologie. Aantal tekenen zijn wel duidelijk, zoals vervolging, verkilling van onderlinge liefde, etc. Ook op internet wordt veel gesproken over deze dingen. Sommige uitleggingen is niet uit de bijbel halen en wees daar vooral voorzichtig mee. Wat immers ook in de eindtijd is aangekondigd dat er "vele valse leraren onder ons komen - en die zijn er al, die velen van ons zullen verleiden". Daarom is het altijd beter om zelf de bijbel biddend te bestuderen, dan maar overal je te laten beinvloeden met allerlei uitleggingen, waarbij je dan op gegeven moment ook niet meer weet waar welke uitleg vandaan komt. Zo is de verwijzing naar "het zoeklicht" voor mij zeer discutabel en primair niet betrouwbaar (en voor velen zelfs rondom ketters). Tenslotte zijn boeken sensatie en science fiction een heel ander genre dan de heilige bijbel  |
aan jou reactie te zien denk je dat ik dat zomaar even uit de bijbel haal alsof ik net ergens gehoord heb. dat is niet het geval,vanaf mijn kinderjaren was ik hier al mee bekend,dus al meer dan 40 jaar. in al die jaren is die mening nooit veranderd,ik bedenk het niet maar zo, maar het is gewoon te veel om er hier goed op in te gaan.
zoals ik al zei,iedereen mag zijn eigen mening er over hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juli 2015, 22:37
|
|
|
GERARD072 schreef: | hmm ok, heb mijn Statenbijbel momenteel niet bij de hand hier, maar zou zweren dat er Matheus openbaringen staat op de kaft.
Is er alleen een openbaringen van Johannes? Wellicht dat die samen in hetzelfde boek staan. En dat in dat boek zowel het evangelie van Matheus en Johannes Openbaringen er in staan beschreven.
Zal er morgen even naar kijken. |
staat er misschien op de kaft vam mattëus TOT openbaringen? maar dan met een of ander teken er tussen? ik kan niks vinden over ''matteus openbaringen''
wel staat er iets in matteus 24 wat naar mijn menig over de opname van de gemeente gaat,maar verder heb ik geen idee wat je bedoelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BIENTJE544
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juli 2015, 23:05
|
|
|
Mooi Johanna!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 06:01
|
|
|
De illuminati, de vrijmetselarij, de Nieuwe Wereld Orde.
Vooral de eerste en laatste worden, mits men aandacht schenkt aan de lyrics van liederen, veelvuldig naar gerefereerd in muziek en op televisie. (en dan voornamelijk die gezellig 'hippe' muziek, maar ook Eminem, Madonna en dergelijke artiesten die daarnaar refereren. Hetzij door lyrics, hetzij door logo's, hetzij door met bepaalde handgesturen of met één van de ogen afgedekt op de foto te gaan. Ga maar eens een willekeurige tijdschriften winkel binnen. Heb toevallig eergister weer een tijdschrift gezien die nieuw te koop lag met een vrouw die één oog bedekt op de cover.
Voorheen, zoals Jojo ook al aangeeft, was de aanpak wat subtiel, tegenwoordig een meer 'in your face' aanpak.
Is genoeg informatie over te vinden :)
In de Islam wordt trouwens ook gesproken over de Anti-Christ; daar wordt hij de Dajjal genoemd. De Moslims zijn wat dat betreft nog wat alerter op de signalen van de eindtijd, voor zover ik het kan inschatten.
Laatst aangepast door
|
GERARD072
|
op donderdag 16 juli 2015, 06:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 07:34
|
|
|
Openbaringen 3:11 Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 08:17
|
|
|
BERT168 schreef: | staat er misschien op de kaft vam mattëus TOT openbaringen? maar dan met een of ander teken er tussen? ik kan niks vinden over ''matteus openbaringen''
wel staat er iets in matteus 24 wat naar mijn menig over de opname van de gemeente gaat,maar verder heb ik geen idee wat je bedoelt. |
Er staat niet op tot Openbaringen, maar daar komt het wel op neer ja!
Evangelie van Markus, Lukas, Johannes, de handelingen der Apostelen, Zendbrief van Paulus aan Romeinen, de eerste zendbrief van Paulus aan Corinthe, Colossenen, Thessalonicensen, aan Titus, Hebreën, algemene zendbrief van Jakobus, eerste algemene zendbrief Johannes, en openbaring Johannes. Volgens mij heb ik dan alle hoofdstukken te pakken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA539
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 08:24
|
|
|
BIENTJE544 schreef: | Mooi Johanna! |
Dank je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 08:25
|
|
|
Moest even denken aan de 3 mannen in de vurige oven. Alleen de Koning zag een vierde man,lopend tussen de drie anderen.
Geloof,beproeving,verlossing,ook door de aanraking van Gods oogappel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 08:38
|
|
|
Iemand leuk vinden, Is gelukkig heel iets anders dan de weg kwijt zijn;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 16 juli 2015, 08:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 15:39
|
|
|
Hartelijk welkom aan alle nieuwelingen en oude bekenden.
Bij deze een vriendelijk verzoek: Willen jullie gebruik (blijven) maken van de knoppen voor de opmaak boven het tekstvak? Op die manier blijft het forum goed leesbaar voor iedereen. En hoeft de moderator minder reacties te wijzigen 
Dus mocht je onder jouw reactie soms zien staan dat het laatst aangepast is door ChristianMatch, dan weet je dat de moderator de opmaak heeft gewijzigd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 15:41
|
|
|
PETRA824 schreef: | Wat is hier nu weer aan aangepast redactie???? |
Zie de nieuwe mededeling hierover in het subforum Over ChristianMatch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EDY877
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 16:01
|
|
|
Sorry, maar alle kritiek op moderators vind ik erg geneuzel.
Zij zijn er voor degene die ervoor kiezen om gebruik te maken van de faciliteiten van ChristianMatch. En proberen alles in goede banen te leiden. Veel moderators doen dit ook nog 'ns vrijwillig.
Zo heeft elk huis / organisatie zijn regels. Naar mijn idee zijn ze duidelijk, begrijpelijk en vanzelfsprekend. Iedereen (ook ik) kan per ongeluk een keer een regel overtreden, wat niet de bedoeling is. Accepteren om erover aangesproken te worden maakt het allemaal stuk makkelijker. En als "klein kind" maar steeds tegen een autoriteit aan te moeten schoppen kan ook ergens anders.
Laten we er nou gewoon weer een leuke dag van maken met z'n allen ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EDY877
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 16:13
|
|
|
Respect voor de mug:
"De mens werd op de laatste dag geschapen, zelfs de mug is ouder"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EDY877
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 16:15
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Iemand leuk vinden, Is gelukkig heel iets anders dan de weg kwijt zijn;) |
Dit, iets heel anders, kan ook samengaan: als je iemand leuk vind en hoteldebotel bent, kan je de weg nog wel ns kwijtraken ..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 19:42
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Zie de nieuwe mededeling hierover in het subforum Over ChristianMatch. |
Oke dankje zal het effe lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 19:46
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Moest even denken aan de 3 mannen in de vurige oven. Alleen de Koning zag een vierde man,lopend tussen de drie anderen.
Geloof,beproeving,verlossing,ook door de aanraking van Gods oogappel. |
Moet me denken aan het medaillon van me kleindochtertje, wat beschermd de oven uit kwam... wie weet was er wel een engel die het even beschermde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 20:39
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Iemand leuk vinden, Is gelukkig heel iets anders dan de weg kwijt zijn;) |
Als je de weg kwijt bent, kun je de weg vragen aan iemand die leuk is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 20:42
|
|
|
ANNA415 schreef: | Als je de weg kwijt bent, kun je de weg vragen aan iemand die leuk is  |
Volgens mij vind Heide iemand hier leuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 20:53
|
|
|
PETRA824 schreef: | Volgens mij vind Heide iemand hier leuk  | Nee, echt waar? Denk je? Waarom weet ik dat weer niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 21:03
|
|
|
Leuke gedachtespinsels lees ik hier)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 21:33
|
|
|
Ik heb de functie van een boekenlegger nooit begrepen?!..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 21:38
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nee, echt waar? Denk je? Waarom weet ik dat weer niet  |
ik ook niet en word nu toch nieuwsgierig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 21:39
|
|
|
Ik snap wel een van de geweldige functies van een boek kun je muggen mee doodslaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 21:42
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nee, echt waar? Denk je? Waarom weet ik dat weer niet  |
Wellll, laatst had hij het over restaurant hoe je bestek moet gebruiken... nu schrijft hij over iemand leuk vinden plus nieuwe foto,s geplaatst... dus je zou denken... Heide iemand leuk vind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 21:56
|
|
|
Iemand leuk vinden hier, Heeft denk ik alles te maken,met het feit dat ik hier op een datingssite zit. Ik heb wel uit zitten vissen,of het aan iets anders zou kunnen liggen;)
(Je kan mij beter af en toe met een korreltje zout nemen,denk ik)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 16 juli 2015, 22:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 22:00
|
|
|
Gegeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 22:06
|
|
|
PETRA824 schreef: | Ik snap wel een van de geweldige functies van een boek kun je muggen mee doodslaan  |
Misschien komt de mug juist even zeggen, Ja,stop nu maar even met lezen... Een levende boekenlegger,he',wat een ontdekking;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 23:00
|
|
|
Tzal denk ik altijd een verrassing blijven wat die ander precies wil;)))
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 23:03
|
|
|
1 keertje maar vandaag??
......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 23:10
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | 1 keertje maar vandaag??
...... |
Je bent denk ik in de war met een andermans geloof?!.. Die eten nu idd maar 1 keer.
Ik schreef dit,omdat ik even aan de mens dacht die nu misschien niets heeft.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 16 juli 2015, 23:31
|
|
Naar boven |
|
|