ChristianMatch
 


Forum

Berichten van EDY877
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van EDY877
Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 22:39
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
vandaag maar makkelijke snelle "mooi-weer-hap":

huzarenslaatje, met verse sla (met noten, eitje, basilicum, tomaat en dressing)

gember-mona-toetje na Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 22:20
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ANNA415 schreef:
Je bent pas echt doof, als je niet naar je hart luistert

.... wat zeg je .... ? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 16:15
BerichtOnderwerp: Wist je dat?
 
HEIDE062 schreef:
Iemand leuk vinden,
Is gelukkig heel iets anders dan de weg kwijt zijn;)



Dit, iets heel anders, kan ook samengaan: als je iemand leuk vind en hoteldebotel bent, kan je de weg nog wel ns kwijtraken .. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 16:13
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Respect voor de mug: Huilende smiley, smiley in tranen


"De mens werd op de laatste dag geschapen, zelfs de mug is ouder" Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 16:01
BerichtOnderwerp: Mededelingen over forum
 
Sorry, maar alle kritiek op moderators vind ik erg geneuzel.

Zij zijn er voor degene die ervoor kiezen om gebruik te maken van de faciliteiten van ChristianMatch. En proberen alles in goede banen te leiden. Veel moderators doen dit ook nog 'ns vrijwillig.

Zo heeft elk huis / organisatie zijn regels. Naar mijn idee zijn ze duidelijk, begrijpelijk en vanzelfsprekend. Iedereen (ook ik) kan per ongeluk een keer een regel overtreden, wat niet de bedoeling is. Accepteren om erover aangesproken te worden maakt het allemaal stuk makkelijker.
En als "klein kind" maar steeds tegen een autoriteit aan te moeten schoppen kan ook ergens anders.

Laten we er nou gewoon weer een leuke dag van maken met z'n allen .... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 12:56
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
HEIDE062 schreef:
Augustinus heeft deze dingen misschien geleerd te zeggen

Ook in de laatste dagen zullen er zijn, die gezichten zien of dromen dromen.
Gezichten en dromen die misschien niet letterlijk int Woord staan
Maar zeker nuttig zijn in ons voordeel..anders zou het Woord hier over gezwegen hebben.

Dat in de laatste dagen er zullen zijn die gezichten zien en dromen dromen staat letterlijk in de bijbel. Maar niet alleen in het laatste der dagen. Ook vanaf het begin der tijden zijn er mensen geweest die gezichten zagen en profeteeden - het oude testament staat daar vol van.
De huidige profetieen en dromen zijn lang niet allemaal betrouwbaar. een onderzoek jaren geleden is juist duidelijk geworden dat zo'n 90% van de mensen niet met zekerheid hun profetie /droom durfden zeggen dat die van God kwam ....
En als we in de eindtijd zouden leven is het des te belangrijker deze gezichten en dromen te toetsen aan de bijbel - wat niet daarmee overeen komt is voor mij niet betrouwbaar. Immers zal in de eindtijd veel valse profeten komen, die veel gelovigen zullen verleiden. Laat mij dan maar dicht bij de bijbel zelf blijven .... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 12:32
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
BERT168 schreef:
niet iedereen gelooft echter in de laatste jaarweek,de reformatorische kant gelooft naar mijn weten niet in de opname van de gemeente,en ook niet in de laatste jaarweek.


Enorme misvatting dat reformatorische kant niet zou geloven in de opname van de gemeente. Ook heb ik erg veel moeite met het stempelen van een bepaalde groep gelovigen ....

Betreft boek Openbaringen zijn er meer dan 200 verschillende opvattingen over sommige onderwerpen in dat boek.

Ook dat het merkteken van het beest voor de hand zou liggen dat het een chip zou zijn, is veel inlegkunde van de bijbel (in eerdere reactie).

Aan de hand van de woorden in de eerste eeuw na Chr. (zo'n beetje hele Nwe. Testament), dacht men toen dat het einde van de wereld al aanstaande was. Toen waren er nog geen chip's en iedereen had toen al een idee bij wat er in de bijbel stond. Zo ook in deze tijd wordt maar te pas en te onpas allerlei zaken in de bijbel zomaar uitgelegd, alsof men alles al weet, terwijl men ondertussen niet meer kan uitleggen dan hetgeen met nu vanuit deze wereld in het nu kan begrijpen of is gegeven te begrijpen.
De kunst van de bijbel uit te leggen is om de bijbel zelf te laten spreken ipv allerlei toepassingen te verzinnen en linken te leggen met huidige technologie. Aantal tekenen zijn wel duidelijk, zoals vervolging, verkilling van onderlinge liefde, etc.
Ook op internet wordt veel gesproken over deze dingen. Sommige uitleggingen is niet uit de bijbel halen en wees daar vooral voorzichtig mee. Wat immers ook in de eindtijd is aangekondigd dat er "vele valse leraren onder ons komen - en die zijn er al, die velen van ons zullen verleiden". Daarom is het altijd beter om zelf de bijbel biddend te bestuderen, dan maar overal je te laten beinvloeden met allerlei uitleggingen, waarbij je dan op gegeven moment ook niet meer weet waar welke uitleg vandaan komt. Zo is de verwijzing naar "het zoeklicht" voor mij zeer discutabel en primair niet betrouwbaar (en voor velen zelfs rondom ketters).
Tenslotte zijn boeken sensatie en science fiction een heel ander genre dan de heilige bijbel Knipoog smiley


Laatst aangepast door
EDY877
op woensdag 15 juli 2015, 12:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 14:57
BerichtOnderwerp: Waarom kijken mensen tig keer op je profiel en zeggen niks?
 
LOUWRENS324 schreef:
Ja idd is dat frustrerend ik heb daar ook last van ja

ik begrijp de hele frustratie niet Smiley die vol vragen zit

dit topic zegt meer over het feit dat mensen zo visueel gefixeerd zijn, wat mij enorm tegenstaat. Als je 50 jaar verder bent dan zie je er immers heel anders uit en het lijkt alsof mensen nu een keuze maken voor nu en de komende 50 jaar vergeten. Gefrustreerde smiley
Of is het zo dat als je relatie krijgt en je partner later grijze haren krijgt dat je meteen de relatie opzegt??? Huilende smiley, smiley in tranen
het boeit me niet wie allemaal mijn profiel bekijken. Ik kan er zoveel redenen voor bedenken ...., dat je niet er van uit kan gaan dat het enige interessante bedoeling aan vast zou kunnen zitten .... en waar maak je je dan druk om Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 13 juli 2015, 13:37
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
HEIDE062 schreef:
Geloof is aannemen wat wij niet zien, en de beloning voor geloof is zien wat wij aannemen.

Augustinus

Die Augustinus heeft mooie dingen gezegd. Voor mij heeft woorden uit de bijbel meer waarde dan wat mensen er van maken Knipoog smiley

Zijn gedachte is vast geinspireerd door Hebr. 11:3 maar ben het niet eens dat wij altijd een beloning zouden krijgen voor ons geloof, laat staan dat die beloning is: het zien wat wij aannemen

mooie van deze tekst van Augustinus is het woord "aannemen". en dan verwijs ik naar Joh.1:12 waar het Griekse woord voor "aannemen" ook "ontvangen" kan betekenen. Tenslotte is ook het geloof niet (alleen) iets wat wij uit onszelf produceren, maar (ook) wat wij van God mogen ontvangen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 13 juli 2015, 13:21
BerichtOnderwerp: Wel of geen foto?
 
mail van redactie vandaag:

"Bescherm je eigen privacy en word in je eerste paar mails niet te persoonlijk naar elkaar toe. Verstrek niet te snel contact-informatie"

voor mij is een foto ook contact-informatie. daarom stel ik iedereen voor om vooral geen foto te plaatsen. Als je elkaar wat beter kent - kun je altijd nog besluiten om een foto te plaatsen! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 23:26
BerichtOnderwerp: vraag / spelling / enter
 
JOJO155 schreef:
En wat ga je hiermee doen Eddy Knipoog smiley

Het ging me er niet om schuldig of niet, maar het viel me op.
Mede ook omdat ik momenteel vrij veel bezig ben met spelling, zinsopbouw, lay-out en schrijfstijl dat ik op dit soort futiliteiten let, hoe anderen hier vorm aan geven.

Ik heb zelf ook iemand nodig die mijn verslaglegging corrigeert op Nederlands en zinsopbouw want op de één of andere manier zie je het bij jezelf niet.

ik zei het maar gekscherend dat ik schuldig was Clown smiley

kga er maar ns een nachtje over slapen wat ik er aan ga doen. miss. in het hebreeuws, grieks of latijn schrijven, dan valt het vast minder op, maar dat zou de redactie miss. niet accepteren. Huilende smiley, smiley in tranen

Heel eerlijk gezegd stoor ik me helemaal niet aan schrijffouten, spellingsfouten en zinsopbouw. ik probeer zelfs te lezen (tussen de regels door) wat er niet letterlijk staat geschreven - en daar vallen mij ook geen schrijffouten op Clown smiley

ik zie nu pas dat er hierboven ook nog allemaal knoppen zitten van B t/m URL maar ook daar ga ik me maar niet mee vermoeien. Ik hoop dat anderen mijn tekst ook liever willen begrijpen zoals ik het bedoel dan dat ze mijn schrijffouten ontdekken Engeltje smiley

alvast goede nachtrust


Laatst aangepast door
EDY877
op zaterdag 11 juli 2015, 23:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 22:21
BerichtOnderwerp: eindtijd
 
LAUWIES855 schreef:
Wat is er mis met een chip in je arm? Ik zou het wel handig vinden, geen gedoe meer met pasjes en lange wachtrijen voor de kassa. En wie zegt dat dit het 'teken van het beest' is? Ik maak me er niet druk om. De techniek verandert en als mens moet je maar mee veranderen of achterop raken. Dat is je eigen keuze. Maar te pas en on te pas roepen dat de duivel achter alles zit vind ik gewoon middeleeuwse bankmakerij. Angst voor technologische vooruitgang is gewoon nergens voor nodig.
Wanneer het teken van het beest wordt ingevoerd zal je zeker weten van wie dat afkomstig is. Dan bestaat daar geen twijfel meer over..

idd erg handig zo'n chip in je arm ... en waarom ook niet?
ik lees dat idd ook niet in de bijbel dat dat het teken van het beest is, lol.

kdenk nog even terug dat ze met de komst van de televisie ook nog dachten dat het een "kastje van de duivel was" Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 21:45
BerichtOnderwerp: Waarom kijken mensen tig keer op je profiel en zeggen niks?
 
HEIDE062 schreef:
Wat mij aangaat..
Ik denk dat ik toch nog heel ouderwets ben
Of beter gezegd..de man moet beginnen met kijken;)
Daarna mag of moet of wil..(ben ff de volgorde kwijt)...de vrouw de rest doen...
nee zo niet!!
Waarom eigenlijk ouderwets,
en wie gaf deze gedachte eens door?..

Is het bijbels te onderbouwen?
Waarom, nam ik klakkeloos die gedachte aan van oma of opa..vader of moeder..vriend of vriendin?..
Ik zeg het met respect,voor die dit op die manier willen of wilde doorgeven.

Toch blijft dit gevoel bij mij ergens hangen.
En weet ik tot op vandaag niet wat ik hier mee aan moet.

Het hangt een beetje samen met het kijken op profielen.
en het reageren,of wat hier wordt beleefd.

Zo zal ieder wel zijn eigen ideeen daarover hebben en waarom ook niet, het is tenslotte iets tussen 2 mensen .... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 20:16
BerichtOnderwerp: Vriendschap of relatie
 
GERALD965 schreef:
Beste mensen,

Al enige tijd heb ik een lidmaatschap op Christian Match.
Wat mij opvalt bij profielen, is dat toch veel mensen op zoek zijn naar een nieuwe relatie. Nu is dit natuurlijk een datingsite, waar je dit misschien ook kan verwachten.

Wat mij echter bezighoudt is, waarom mensen niet eerst kiezen om een leuke vriendschap op te bouwen met iemand? Vriendschap lijkt mij een heel mooi uitgangspunt om te zien wat er eventueel uit voort kan groeien.

In mijn profiel heb ik geschreven, dat ik op zoek ben naar vriendschap. Natuurlijk zou ik het ook leuk vinden om een leuke nieuwe partner te vinden, maar voor mij zou dat niet werken zonder eerst een leuk vriendschappelijk contact met iemand op te bouwen.
Zelf heb ik gemerkt, dat het contact daardoor meer ontspannen is.

Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Gerald

kben het helemaal met je eens. Alhoewel men vroeger uitgehuwelijkt werd door pa en/of ma of je had een verstandshuwelijk en de liefde kwam later wel (of niet). Ik ken wel een paar verhalen van liefde op het eerste gezicht en zelfs daarop na paar dagen al meteen getrouwd, maar ik ben ook zeker voorstander elkaar eerst maar ns heel goed leren kennen. Voor mannen is dat meestal geen probleem - sommige vrouwen hebben vaak wel een tijdsdruk als ze kinderen willen, maar ja, die vrouwen moeten dan ook maar wat meer initiatief nemen, denk ik dan.
Van de andere kant ... tot in hoeverre kun je iemand goed genoeg kennen .... sommige mensen veranderen ook in de tijd door ervaringen.
Al met al geeft de florerende luxemogelijkheden van deze tijd niet altijd de beste keuzes ....
Uiteindelijk blijft het hoe dan ook toch een avontuurlijke en spannende tijd tussen 2 mensen met hun keuzes en reacties op elkaar ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 20:02
BerichtOnderwerp: % reageren op mails
 
JOJO155 schreef:
Klopt had ik ook in het begin.

Er is wel een oplossing Knipoog smiley Knipoog smiley
Oproep plaatsen of iedereen je wil mailen, maar dan blijf je wel heen en weer aan het mailen om de score te verhogen Knipoog smiley
Weet niet of je daar op zit te wachten Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Dank voor je suggestie als oplossing. Ik denk dat ik me toch maar niet ga storen aan die score van % beantwoorden.

Wel ga ik 'ns op zoek naar degene die hier 100% in scoort. Of miss leuk idee dat ChristianMatch die persoon een gratis abonnement aanbiedt Clown smiley Knipoog smiley

dus als je mijn naam ziet in je profiel, dan weet je waar ik naar gekeken heb .... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 19:56
BerichtOnderwerp: vraag / spelling / enter
 
JOJO155 schreef:
Ik vraag me af in hoeverre mensen letten op spellingscontrole, hoofdletters, punten, alinea's en enters wanneer ze hun profiel invullen.

En hoe het kan dat niet elke vraag is ingevuld (bij mij krijg ik dan een melding dat dit niet correct is) maar alle informatie onder één vraag beantwoorden.

ik meld mij als schuldige hieraan Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley Clown smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 19:53
BerichtOnderwerp: Waarom kijken mensen tig keer op je profiel en zeggen niks?
 
wel grappig, dat mensen concluderen dat ze op je profiel kijken omdat ze je naam daar zien staan .... Smiley die vol vragen zit

dit was mij niet eens opgevallen en let daar ook verder niet op en verder:

ik ben hier nieuw en klik soms te snel ergens op en zit ik soms op een profiel van weet ik veel wie, terwijl dat helemaal niet de bedoeling was .... Huilende smiley, smiley in tranen

bijv. in forum kun je meteen op laatste reactie klikken (op de naam van die persoon), terwijl als je dat doet op het prikbord, dan kom je in iemands profiel terecht .... soms wel wat verwarrend, vind ik .... miss ook een suggestie aan redactie om ns naar te kijken en/of evt. te veranderen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 12:45
BerichtOnderwerp: update
 
och, zelf wordt ik ook een dagje ouder Huilende smiley, smiley in tranen

en neem ik ook geen facelift Clown smiley

maar kan me voorstellen dat sommigen graag verandering (willen) zien ....

... ben wel benieuwd wat CristianMatch daarin allemaal gaat doen .... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 12:42
BerichtOnderwerp: Waarom kijken mensen tig keer op je profiel en zeggen niks?
 
ik sla de plank hier wellicht volledig mis, omdat ik niet zo visueel ingesteld ben als vele anderen ....


maar eh, gaat deze topic over de pot en de ketel?
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 12:21
BerichtOnderwerp: hsp en relaties
 
MARTIN976 schreef:
ik ben een hsp....het is geen ziekte, iets wat je hebt.....dat kan niet: je hebt geen hsp.....
Maar...dan begint het: hoe ga je met jezelf om...en hoe met de ander want dat is net zo moeilijk.....en werkt het eigenlijk wel, jij hsp en hij niet?/ ( kan ook een zij zijn natuurlijk, maar in mijn geval een hij).
En wat als hij er niet mee om kan gaan....
vragen en vragen en nog veel meer vragen....wat betekent het voor je geloof om zoveel te voelen

M'n broertje heeft ook hsp (zelf niet). en heeft al jaren een relatie, dus zou geen probleem moeten zijn, lijkt mij. misschien dat hsp bij vrouwen meer impact heeft dan bij mannen, zou ik me kunnen voorstellen. maar goede communicatie en zelf er goed mee om weten te gaan maakt dat het wel een stuk gemakkelijker kan gaan in alle dingen.
betreft geloof zou het voor een charismatisch persoon miss. wel geweldig zijn, maar mij lijkt het toch lastig omdat geloof voor mij primair geen gevoelskwestie is, maar een rationele keuze. Jakobus zegt daar ook wat over ....


Laatst aangepast door
EDY877
op zaterdag 11 juli 2015, 19:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 11:44
BerichtOnderwerp: % reageren op mails
 
ben verbaasd dat mijn score alleen maar verder daalt Smiley die vol vragen zit
de reden is dat ik steeds mails van ChristianMatch krijg en daar niet op kan reageren ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

streven naar hoge score is hierin blijkbaar zinloos. Woedende smiley

niet dat ik dat streven heb, maar het viel me gewoon even op Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 11:37
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
met dit onderwerp zou ik "muggenzifterij" niet in de mond willen nemen Knipoog smiley

maar miss een nieuwe kreet van de week ??


Maak je geen zorgen over morgen,
je weet immers niet wat er vandaag nog kan gebeuren. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 11:31
BerichtOnderwerp: Ik ben christen maar denk niet in hokjes?
 
HEIDE062 schreef:
Opvallend is zo en zo...dat je juist dit stuk uit mijn schrijven haalt.
Maar dit mag natuurlijk.
Ik dacht dat er ook andere dingen in mijn schrijven openbaar kwamen?..
Jou raakt dus als ik spreek over mijn ervaring rondom het handelen in kerken tijdens de nood van mensen die hun rust in de kerk gaan zoeken.

Want spreek mij tegen,wanneer ik onterecht zeg ,dat er altijd mensen zijn die na leed door die ander te zijn aangedaan,hun heil in een kerk of de kerk zoeken.
En dit is een goede plek.
Alleen...wordt er altijd recht gehandeld in een kerk op dit gebied?..
ik zeg nee!..

Alle kerken zo moest jij dit niet lezen.
Ik kan helaas niet verder in details gaan,dit is hier niet passend.
Er is nu naar mijn mening van mijn kant al heel wat gezegd.

Ik wil niet die kant op om olie op het vuur te gooien.
Want dit is verre mijn bedoeling.

Kortom: er mogen wel is dingen gezegd worden.
We zitten niet op een datingssite om alleen lol te maken.
Een ieder heeft net zo goed ook zijn of haar pijn.
En dit wordt wel is als overleven ervaren.

Ik denk dat veel zo niet alle mensen die tijdje naar een kerk gaat dit helaas wel herkennen. teleurgesteld of zelfs pijn gedaan worden - als ik daar lang over nadenk, dan doet dat mijzelf ook veel verdriet. Juist omdat de kerk eerder het tegenovergestelde doel heeft. En als ik naar mezelf kijk dan doe ik soms anderen ook pijn of stel ik teleur, zonder dat ik dat wil of de bedoeling heb - en vraag ik mezelf af waarom dat het dan toch zo gebeurd is.
Ik kan niet anders dan tot aantal conclusies komen: dat ik zelf onvolmaakt ben, gebrekkig ben, tekort schiet in mijn 'mens zijn' (zoals God dat bedoeld heeft), ondanks allerlei vaardigheidscursussen en hogescholen. En ik denk dat God dat ook wil dat ik mezelf zo ten dele zie, omdat ik dan Hem nodig heb, niet hoogmoedig wordt en mezelf niet van Hem ga afkeren.
Maar dat ik soms anderen pijn doe / teleurstel is natuurlijk ook niet Zijn bedoeling. Ik kan de kerk dan ook niet anders zien als een groep mensen die met zonden bevlekt zijn en niet volmaakt zijn. Maar tegelijkertijd ook dat Jezus het Hoofd is van de Kerk (niet op aarde, maar geestelijk), en ook het "Hoofd" van mij - in die zin dat ik mij compleet mag weten in/met Hem. En dan is het goed om te proberen elkaar niet pijn te doen en niet teleur te stellen, maar meer nog om als doel te hebben tot verzoening en weer tot elkaar te komen en dan samen tot God te gaan en (samen) vergeving te vragen en weet de eenheid te vormen die God van ons vraagt als gelovigen.
Ook ik zal niet in praktische details gaan, omdat dat dan zijn doel voorbij schiet hier, maar herkenning is er wel degelijk.

En ik hoop dat je mag ervaren dat God ook "pijn" kan wegnemen en wonden kan helen.

broederlijke groet, ed Engeltje smiley


Laatst aangepast door
EDY877
op zaterdag 11 juli 2015, 11:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 11:15
BerichtOnderwerp: Eenzaam?
 
JOHANNA539 schreef:
Beste mensen,dit gedicht schreef ik niet omdat ik mij eenzaam voelde zonder partner maar omdat ik mij niet compleet voelde.Toen ik Zijn Geest vroeg mij te vervullen voelde ik mij compleet.

dat is een geweldig mooi getuigenis, johanna, dank je dat je dat met ons wilt delen, God bless
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 11:09
BerichtOnderwerp: Wel of geen foto?
 
PETRA824 schreef:
je kan daar gedeeltelijk gelijk in hebben. helaas moet ik je ook gedeeltelijk geen gelijk geven, zoals ik al aangaf in de topic, waar ik mee begon. Dat jij die ervaring hebt, dat kan zo zijn. maar er zijn altijd veel meer mensen die andere ervaringen hebben. ook zij mogen er zijn met hun ervaringen. en ook zij hoeven niet jouw mening te delen.


Zeg ik ergens dan dat mij mening iedereen die moet delen Smiley die vol vragen zit
Ik schrijf gewoon mijn gedachten erover, wil niet zeggen dat het zo is, en dat iedereen die mening moet delen.
Op een forum is het nu net interessant om te schrijven, elkaars meningen lezen, soms leer je er wat van.
Jij vraagt wat wij er van vinden van geen foto plaatsen, vraag dan niet om anderen hun mening als je er zo op reageert.

Ach prima dat jij jouw mening geeft, toch?! Maar ondertussen is die echt wel duidelijk voor iedereen, hoor. En anderen mogen ook wel reageren, he! Knipoog smiley
En je spreekt wel over algemeen dat vrouwen een kwetsbare groep is en dat zie ik anders. ook veel andere vrouwen die ik ken en die dit zouden lezen, zouden heel erg boos op je worden Woedende smiley , omdat ze zich daar niet in herkennen. Tenslotte vind ik dat iedereen, zoals ik eerder al zei, een kwetsbare kant heeft, of je nou vrouw of man bent. Ook wel erg jammer om zo een groep mensen te benoemen. ik ga liever uit van positieve en de kracht van elk mens ipv het zwakke en negatieve te benoemen (dat laatste weten mensen vaak toch wel van zichzelf). Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 20:23
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
vandaag alweer feest: (surinaamse) rijst, bloemkool met satesaus en gemarineerd varkenslapje met chocolademousse toe.

maar als ik de data terugkijk, dan wordt er of weinig gereageerd hier of men is veel aan t vasten Knipoog smiley


Laatst aangepast door
EDY877
op donderdag 9 juli 2015, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 19:27
BerichtOnderwerp: Ik ben christen maar denk niet in hokjes?
 
HEIDE062 schreef:
Bedankt voor jou reactie!!
Erg Attent!!

ik denk dat de meesten het er wel mee eens zijn als je zou zeggen: ik laat me niet door een kerk, maar door de Geest leiden .... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 19:24
BerichtOnderwerp: Wel of geen foto?
 
PETRA824 schreef:
je vergeet te begrijpen dat internet toch internet blijft, veel fakers en verkeerde mensen zitten ook op site,s zoals cm zelfs. Vooral vrouwen zijn een kwetsbare groep, dus daarom heel verstandig van vrouwen om niet met mannen t e mailen zonder foto. Dus dat heeft niks met innerlijk of uiterlijk wat alleen telt te maken, maar stukje veiligheid voor veel vrouwen.

je kan daar gedeeltelijk gelijk in hebben. helaas moet ik je ook gedeeltelijk geen gelijk geven, zoals ik al aangaf in de topic, waar ik mee begon. Dat jij die ervaring hebt, dat kan zo zijn. maar er zijn altijd veel meer mensen die andere ervaringen hebben. ook zij mogen er zijn met hun ervaringen. en ook zij hoeven niet jouw mening te delen.

en ik ga er van uit dat de redactie de zaken goed in de gaten houdt. Die zien ook het emailadres etc.
en prima als iemand zegt ik wil niet met die of deze mailen (zoals ik al niet met jou zou willen mailen), dan is dat prima, lijkt mij. iedereen is daar toch vrij in ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 19:20
BerichtOnderwerp: Wel of geen foto?
 
PETRA824 schreef:
maar ha ha ik zou z eggen. reageer es op vrouwen zonder foto, ga daar lekker mee mailen.. zeer benieuwd of het andersom ook alleen negatieve ervaring is

lol, ik had net ervoor al gezegd dat ik juist ook op vrouwen zonder foto reageer ....(lees maar terug), maar blijkbaar wil je dat niet bij je binnenkomen, geeft niet hoor!

en niet alleen vrouwen zijn een kwetsbare groep, afgezien van het feit waarom er gesproken zou moeten worden over groepen. elk mens heeft op zijn / haar manier een kwetsbare kant.
en laat mij nou maar gewoon mailen met degene mij wil mailen of er nou wel of geen foto aan vast zit. dat ga ik jou toch ook niet voorschrijven!?

en ja , ik heb meerdere negatieve ervaringen met mensen die een foto hebben. een foto zegt in dit soort ervaringen uiteindelijk ook helemaal niks.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877 (59)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 19:11
BerichtOnderwerp: Ik ben christen maar denk niet in hokjes?
 
HEIDE062 schreef:
Gelovigen,

Misschien dat sommigen het wel zagen aankomen dat ik het in het Orthodox zijn niet zou kunnen wennen.
Ik heb daar te veel ook voor meegemaakt..om deze leer nu te kunnen of willen vasthouden.

Juist door mijn weg,die God is gegaan in mijn leven.
Is het voor mij geworden;GENADE ALLEEN!

Dit betekend voor mij;de werkoverall uit.
Soms vallen mensen mij aan in de praktijk van alle dag
Door tegen mij te zeggen;ja maar een mens moet wel dit en dat hoor?
En,dan zeg ik; ja..ik weet het...maar hoe kwam jij daar achter.
Door je opvoeding..of dat je nog iets wil zijn voor God?..
Opvoeding is nodig..maar ook dit gaat niet vlekkeloos.

Dan staat heel even de kar stil.
Want,spreekt de bijbel ook niet van;wonder geloof,tijdgeloof enz..?

Wanneer ik in nood ben...zuigen de kerken mij graag naar binnen.
kom maar...alles is klaar voor jou.
''We begrijpen dat je ex of die ander alles fout hebt gedaan''...
Je hoeft echt niet te zien of leren,dat je je eigen leventje leefde buiten God.
Dat jij en die ander beide schuld moeten belijden..en niet alleen jij..
Maar goed...Hier is het Halleluja amen voor jou.kom er maar bij..
Ik zeg het met bewogenheid...meestal zitten de mensen die begrepen werden in de kerk.
En zit de ootmoedige mens,ook door mensenvrees,en die echt beseft verkeerd te zijn geweest...die zondag thuis!
Ik moedig die mensen aan..die dit ervaren...God kent ook zeker jou hart en strijd.
Ik doe niet af hier van de echtheid van sommigen dingen..maar beproef de Geesten of ze uit God zijn.

Het is nodig dat wij kijken naar het belijden van David.
En het gesprek van Jezus met de vrouw bij de put.


Goed..
Goede Werken;
Oke,bid en werk
Klopt en u zal worden open gedaan
Bid en u zal ontvangen.
Maar...kan ik dit uit mijn opgeknapte en goede houding volbrengen?
Of ...leert Zijn Geest mij...te roepen....ja...om hulp!
Oh God ik ervaar zo mijn onwil..en dood zijn voor alles!

Of was ik zo levend..dat ik met Mijn Krachten op Mijn uitgezocht moment even naar God ging,gaat vragen?...

Weet jij en u hoe en waar God mij vond ...?...
ok,niet denken...dat moet ik dan ook eerst meemaken!?..

Geloof is ontvangen voor mij uit Genade!
Rijk ben ik die dit mocht leren,
Alles in Hem gevonden,ja,buiten mijzelf.

Weetje..ik heb in velen kerken en gemeentes gezeten
In de pinkster gemeente stond ik zelfs lekker te dansen.
Niks mis mee..
Maar Gods geest stuurd waar Hij een mens hebben wilt.
Opdat HIJ alleen de eer zal krijgen.
Wie het vat zegt...ja zo is het.

En het allermooiste is nog ;Zijn schapen horen Zijn stem
En ze zullen geen ander volgen.
Nee zij volgen geen goede voorganger waar mensen mee weglopen
Zij volgen niet iemand met het zwartste pak..ook niet iemand die gebogen loopt door de echtheid van de zondebeleving.
ZIJN schapen hebben Alleen ZIJN stem nodig.

En die spreken zullen God bidden;O God ik ben een mens..
Doe mijn mond open tot U eer alleen.
Dat mijn IK al meer mag gaan sterven.

'kzou zeggen vrienden
Eet de vis op,en laat de graten liggen.

Of ik of jij nu in hokjes denkt of niet;)

op zich wel grappig .... "genade alleen" komt uit de orthodoxe kerk ! Knipoog smiley

en ik denk niet dat het de juiste geest is als die zou zeggen dat de ene kerk beter / goed is en de ander verkeerd / minder.... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van EDY877
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2