Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juli 2015, 23:15
|
|
|
"Gekwetst worden door de kerk ligt niet aan de kerk"
“In deze tijd worden veel mensen pijn gedaan door de kerk. Ze raken beledigd door pastors, oudsten of andere leden. Ze gaan van kerk, naar kerk, naar kerk. En worden opnieuw en opnieuw pijn gedaan. Ze denken: kerkmensen zijn christenen, ze zouden beter moeten weten dan mij pijn te doen.
Maar hier is de waarheid: mensen worden gekwetst omdat ze in de kerk liefde willen ontvangen. Maar mensen stellen nu eenmaal teleur. We moeten vooral de liefde van Jezus wórden en dat in de kerk te brengen. Dan zul je minder snel gekwetst worden”, zegt Todd White, organisator van en spreker tijdens het evenement Awakening Europe. Hij vertelt dat christenen zich – als kinderen van de Vader – nooit beledigd zouden moeten voelen.
Goed stukje.....effe gekopieerd van internet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 00:17
|
|
|
We moeten vooral de liefde van Jezus wórden en dat in de kerk te brengen. Dan zul je minder snel gekwetst worden”,
-------------
Deze zin snap ik denk niet op de manier hoe het hier staat.
Als ik lees dat wij(gekwetsten)met de liefde van Jezus de kerk binnen moeten gaan?!....dan denk ik dat eerder de kerk die gekwetste mens met de Liefde van Jezus mensen in een kerk moe-ten ontvangen.
Het is denk ik in de praktijk niet zo,dat die gekwetste mens de kerk binnen komend maar meteen met de liefde van Jezus binnen kan komen,om daar ook gelijk verdraagzaamheid uit oefenen.(het zijn gebroken mensen) Ik zie hier meteen weer de rede waarom de gekwetste mens toch sneller uit een kerk blijft dan die op te zoeken. Ik spreek hier uiteindelijk puur uit eigen beleving en ervaringen.
Ik als ooit gekwetste mens....zocht uiteindelijk liefde bij die mensen die liefde gaven,door er alleen voor mij te zijn,met eten en drinken. Ja,die niet spraken of konden spreken over de liefde van Jezus,maar er wel naar handelde.(ja,wereldlingen)
God kan wel weer in een kerk brengen. Maar er naar Zijn wijsheid ook mensen vandaan houden.voor een tijd. Hij doet ervaren,dat Hij overal is. Ja,aan geen plek of staat verbonden is.
Hij zoekt Zijn schapen op, al ervaren?
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 17 juli 2015, 00:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 07:03
|
|
|
Wist je dat dit een datingsite is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 08:57
|
|
|
Ik zie he t zo. gekwetste mensen komen naar een kerk, verwachten vaak van d e mensen vanalles
das de fout al, laat je door jezus zelf troosten...ga voor jezus na de kerk, niet voor de mensen.
En leuk als mensen je ook troosten en bemoedigen, maar het blijven mensjes... en als je ontdekt dat die ook wel es fouten maken of effe geen tijd hebben of zo, bekijken ze eens zoals jezus ze ziet...
In een kerk zitten allemaal mensen, en allemaal leven we in een wereld waar we gekwetst worden. En zitten we in vaak verschillende groei fases van geloof
Neem een vb.tje. mevrouw janssen is gescheiden en nu verwacht ze iedere week van bepaalde mensen in de kerk dat ze na haar geklaag een tijd luisteren haar bemoedigen etc... oh wee als je effe zelf een keertje moe ben en geen tijd, energie effe voor haar hebt.
Die kant heb je ook...
En wanneer je de mensen vanuit d e liefde van jezus ziet, accepteer je ook hun zwakheden en loop je niet weg van ze als ze een keertje geen tijd voor je hebben, of zo
Als ik na mezelf terug kijk.. ha ha jee ik ontmoette jezus in me verdriet in de kerk, ha ha wat een troost. En natuurlijk ook mensen... ma ja dat blijven mensjes...
Laatst aangepast door
|
PETRA824
|
op vrijdag 17 juli 2015, 09:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 09:26
|
|
|
Jezus zei ergens; Zo u eens bekeerd zult zijn Zo versterkt uwe broederen.
Hij zegt niet; tja ik weet van u.jou onkunde...enne.. Probeer is wat uit bij mensen?...
Het gaat hier dus ten diepste om wat een ware christen Moet of behoort uit te dragen.
We kunnen en mogen niet zomaar schuilen achter de Gedachte dat we maar mensjes zijn.
God geeft een opdracht. Ben jij door Mij bekeert!.. Zo versterkt dan!
Weet heel goed dat een kerk een gebouw blijft van 4 muren. En ben bewust dat er van alles kan gebeuren binnen die 4 muren.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 17 juli 2015, 09:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 09:37
|
|
|
Klopt versterk uw broederen... maar wel es gedaan in een kerk....? je geeft mensen aandacht, een luisterend oor, maar je blijft zelf ook een mens en kan het niet altijd opbrengen.
Nou zijn e r ook verschillende mensen... mensen die groeien,, mensen die iedere week na de kerk gaan als of het een ziekenhuis is.. na jaren nog steeds. En dan heb je van die mensen waarbij het nooit goed is, altijd wat te klagen... nooit genoeg aandacht...
da,s effe de andere kant die er ook is.
Laat staan je prediker of voorganger bent.. heb je je preek gedaan, dienst af, komt er een halve kerk op je af om aandacht... begrijpelijk dat die wel es denken.. snel weg..
Ik denk zelf ook wel es.. ehhh nu effe geen energie, snel andere kant op lopen bij sommige mensen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 09:38
|
|
|
ANNA415 schreef: | Wist je dat dit een datingsite is  |
Meen je niet oehhhh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 09:42
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Iemand leuk vinden hier, Heeft denk ik alles te maken,met het feit dat ik hier op een datingssite zit. Ik heb wel uit zitten vissen,of het aan iets anders zou kunnen liggen;)
(Je kan mij beter af en toe met een korreltje zout nemen,denk ik) |
ahaa dus je geeft het toe
En nee we nemen je niet met korreltje zout als je over restaurant en iem. leuk vinden schrijft binnen korte tijd. ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 09:57
|
|
|
Wanneer ik weer terug kijk naar de titel van dit Topic.. Ben ik niet iemand die niet in hokjes kan denken,omdat ik toch Iets moest kiezen. Hoewel ik weet dat ik geen best leventje hebt geleden,en daardoor ook zeker niet boven mensen wil gaan staan. Ben ik wel iemand die haarscherp aanvoelt wat er om mij heen gebeurd.
Ik wil best heel even een stapje verder gaan..wanneer ik dan nu zeg,dat ik zelf diaken ben geweest. Verder zwijg ik hier over.
Naar een kerk gaan is goed. Welke beleving je daar hebt in de kerk,is vaak (te) persoonlijk. Ga ik hier ook zeker niet uit brengen.
Uiteindelijk heb ik dingen geleerd en jij ,u die leest,ook. En kan alleen voor u hopen dat God u alleen de weg wijst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 10:07
|
|
|
PETRA824 schreef: | ahaa dus je geeft het toe
En nee we nemen je niet met korreltje zout als je over restaurant en iem. leuk vinden schrijft binnen korte tijd. ha ha |
Even een gedachte in ''de groep'' gooien kan geen kwaad toch) En het zou zomaar werkelijkheid kunnen worden)
Nu moet ik wel zeggen..dat ik soms iets teveel mijn eigen fantasie laat gaan hier) Ik zou bijna denken,dit zouden meer mensen hier moe-ten doen)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 17 juli 2015, 10:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 11:01
|
|
|
Volgens mij gaan d e hokjes ook steeds meer weg, steeds meer hoor ik van samenkomsten van cristenen uit verschillende kerken
Maar toch een vraagje, je bent diaken geweest... heb jij dan nooit zelf als diaken effe geen tijd energie voor iemand gehad?
Mijn ervaring is trouwens wanneer je het echt nodig hebt, stuurt Jezus altijd wel iemand op je pad om te troosten, op allerlei manieren of hij troost je zelf. en wanneer iemand het echt nodig heeft , ook al ben je hartstikke moe maakt Jezus het je wel heel goed duidelijk, en geeft je de kracht en gebeuren er vaak hele mooie dingen. Nou net denk ik doordat je moe bent en zegt, Jezus, ik ben moe, werkt u dan door me heen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 11:13
|
|
|
Na ja zeg... me fantasie gebruiken
Ik weet het niet, heb zo vaak gefantaseerd mel gibson er aan kwam rijden op paard en richard geere na me lacht etc...
volgens mij kan ik maar beter in nuchtere werkelijkheid blijven want nooit niet tegen gekomen in echt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 11:44
|
|
|
Het is ook nodig dat die 4 kerk muren weg gaan vallen. De kerk zat ooit in het veld.lekker int zonnetje misschien. Jezus kon dan meteen met de zon erbij,uit leggen wat warmte bij een mens doet.
Hier spreek ik mijn gedachte uit,niet zoveer op iemand gericht. eenvoudig gezegd..ik deel mijn gedachte.
Ik ga niet volledig op de vraag in,wat ik daarbij ervoer als diaken. Wel kan ik dit zeggen,dat ik niet eens kon worden in,Die gemeente. met de uitgave's,behorende te doen als diakenleden. Het is dus niet zozeer het aanhoren van leed vanuit iemands leven,wat mij persoonlijk niet moe kon maken in die tijd. Maar,de roddels die vanuit ''de kerkelijke achtergrond'' beslist niet kunnen. Wij kerkmensen,opzieners behoren te waken over de ziel van de mens,die moe of bestreden een kerk binnen komt.
Er zou veel meer over te zeggen zijn. Maar dit doe ik niet. Ook staat er;een ieder zijt in zijn eigen gemoed,ten volle verzekerd.
Ik zie deze ontwikkeling helaas dan niet alleen int kerkelijk licht, In de hele wereld zie ik dit gebeuren. De mens zoekt zijn of haar doel. Verlangens worden besproken en weer uitgesproken... En de mens die de ware rust zoekt..loopt bij de mens(en) al meer vast. En tegelijkertijd meen ik te moeten zeggen;Gelukkig!
Ik ben daarom met uitspraken eens,wanneer er zijn,die geloven en zeggen, dat God zelf troost waar,hoe en wanneer.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 17 juli 2015, 12:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 12:52
|
|
|
- overige tekst verwijderd -
Twee dingen: - Deze reactie is off-topic - Het betreft hier een mailcorrespondentie tussen jou en de redactie. Deze hoort hier niet thuis op het forum.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 17 juli 2015, 22:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 13:32
|
|
|
PETRA824 schreef: | Na ja zeg... me fantasie gebruiken
Ik weet het niet, heb zo vaak gefantaseerd mel gibson er aan kwam rijden op paard en richard geere na me lacht etc...
volgens mij kan ik maar beter in nuchtere werkelijkheid blijven want nooit niet tegen gekomen in echt  |
Ik denk dat de werkelijkheid uitgaand van het profiel, alleen nog de persoon erbij plaatsen is. En dit spanningsveld...beleeft een ieder persoon gelukkig anders:))
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 17 juli 2015, 13:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 14:39
|
|
|
HEIDE062 schreef: | Ik denk dat de werkelijkheid uitgaand van het profiel, alleen nog de persoon erbij plaatsen is. En dit spanningsveld...beleeft een ieder persoon gelukkig anders:)) |
dus fantaseren dat die persoon na je lacht of op paard aan komt rijden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 14:49
|
|
|
Maar,de roddels die vanuit ''de kerkelijke achtergrond'' beslist niet kunnen. Wij kerkmensen,opzieners behoren te waken over de ziel van de mens,die moe of bestreden een kerk binnen komt.
Dat is wel heftig , En inderdaad mooi gezegd dat w e horen te waken ove r d e mens die moe en bestreden een kerk binnenkomt, ook al houd dat in dat je soms meerdere keren zelfde klaagzang moet aan horen omdat die persoon soms effe in bittere fase zit. Ik word daar wel es moe van.... doe me best.. das ook zoiets dan ben je cristen en verwachten mensen soms perfectie van je, er bestaat geen perfecte cristen en ik helemaal niet
Ik verwacht het ook niet van andere cristenen, daarom word ik denk ik niet meer teleurgesteld...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 17:00
|
|
|
PETRA824 schreef: | dus fantaseren dat die persoon na je lacht of op paard aan komt rijden  | Of uit zijn hol komt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 17:05
|
|
|
nou lekker op tijd weekend gaan vieren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 21:15
|
|
|
Je bent pas echt doof, als je niet naar je hart luistert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EDY877
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 22:20
|
|
|
ANNA415 schreef: | Je bent pas echt doof, als je niet naar je hart luistert |
.... wat zeg je .... ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EDY877
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 22:39
|
|
|
vandaag maar makkelijke snelle "mooi-weer-hap":
huzarenslaatje, met verse sla (met noten, eitje, basilicum, tomaat en dressing)
gember-mona-toetje na
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 23:19
|
|
|
Niet naast de deur, Maar Leuk idee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE062
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 23:25
|
|
|
HEIDE062 schreef: | - overige tekst verwijderd -
Twee dingen: - Deze reactie is off-topic - Het betreft hier een mailcorrespondentie tussen jou en de redactie. Deze hoort hier niet thuis op het forum. |
Beste Redactie afdeling,
De vraag heb ik hier ook op het Forum neer gelegd Maar ik zal verder mijn plek hier over in gaan nemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 23:57
|
|
|
Wings Of Gold (Verdi / Arr. Tom Parker)
https://youtu.be/flUUEDARBYU
Gr. Marenth
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op zaterdag 18 juli 2015, 00:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juli 2015, 14:00
|
|
|
Er in neurienberg, duitsland, geweldigge meeting is geweest van tig cristenen en Gods geest door de stad echt heen ging?
net een uur na een dochter van me zitten luisteren die daar was, geweldig!
En dat op d e plek waar jaren geleden hitler overheerste, mensen toesprak etc... nu Gods geest die door de stad gaat en mensen in hun hart aanraakt
Mensen kwamen tot geloof gewoon op straat, baden tot God gewoon op straat!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA539
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juli 2015, 19:08
|
|
|
Mijn grijze haar geverfd en.....dat is niet echt gelukt. Morgen dus een hoed op naar de kerk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA824
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juli 2015, 20:05
|
|
|
JOHANNA539 schreef: | Mijn grijze haar geverfd en.....dat is niet echt gelukt. Morgen dus een hoed op naar de kerk.  |
Nou eerlijk gezegd, als ik jouw lees altijd en je foto zie denk ik altijd, jee wat ziet zij e r mooi uit op haar 60 ste nog. dus die hoed zal je vast prachtig staan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA539
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juli 2015, 20:44
|
|
|
PETRA824 schreef: | Nou eerlijk gezegd, als ik jouw lees altijd en je foto zie denk ik altijd, jee wat ziet zij e r mooi uit op haar 60 ste nog. dus die hoed zal je vast prachtig staan  |
Wauw Petra,wat een pracht compliment,dank je wel!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juli 2015, 23:54
|
|
|
De eerste mosselen van dit seizoen Heerlijk!!!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|