Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 9 augustus 2015, 07:11
|
|
|
Waar vind je tegenwoordig een geheugen dat gevoelig blijft voor heftige indrukken? Is het verlies van dit ‘morele geheugen’– afschuwelijk woord – de kwaal waaraan alle menselijke liefde, vriendschap en trouw te gronde gaan? Niets is blijvend. Alles is kortstondig, kortademig. Maar gerechtigheid, waarheid, schoonheid en al het grote dat tot stand komt, vraagt om geheugen en duurzaamheid. Anders degenereert het.
-Quote Bonhoeffer-
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANS493
|
|
Geplaatst: zondag 9 augustus 2015, 08:05
|
|
|
NU ELKE DAG DAGELIJKS GEBED :dagelijks gebed zondag 9 augustus vader god ik wil deze zondag bidden voor alle voorgangers domienee's priesters oudste andere die vandaag het woordt moegen brenegen wees zo bij hen dit alles in u naam
Laatst aangepast door
|
FRANS493
|
op maandag 10 augustus 2015, 06:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JACOLINE697
|
|
Geplaatst: zondag 9 augustus 2015, 14:47
|
|
|
bericht verwijderd
Laatst aangepast door
|
JACOLINE697
|
op dinsdag 25 augustus 2015, 16:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 9 augustus 2015, 16:07
|
|
|
PAULA053 schreef: | [i]Is het mogelijk leden van CM aan te moedigen de 'TIME OUT' in te stellen als ze serieus met iemand in contact zijn en (even...?) geen verdere contacten overwegen? javascript:emoticon(' ')
Stel je voor dat zo'n contact uiteindelijk op niets uitloopt, dan kan je weer met frisse moed verder zoeken. Je hebt dan niemand af hoeven wijzen om reden dat je al een contact had lopen.javascript:emoticon(' ')
Paula |
Ik heb in de tijd dat ik lid ben gemerkt dat time out niet alleen gebruikt wordt voor als iemand serieus contact heeft. Er kunnen diverse redenen zijn om een time out in te hebben gesteld. Bv: echt even geen tijd langere tijd in het buitenland zijn verhuizing alleen zelf willen zoeken(man) er even niet aan toe zijn(verdriet) even geen zin oid persoonlijke omstandigheden etc.
En ja, ik vind zelf, dat ieder daar zelf zijn of haar invulling aan mag geven. Persoonlijk vind ik het veel gekker als iemand het time out symbooltje om de haverklap aan en uit zet. Ik ga dan toch aan die persoon twijfelen. Daar is in het verleden ook al eens in een topic over geschreven. Ik zou zelf niet met zo'n persoon willen mailen of daten. Ik heb het vermoeden dat degene van de een naar de ander fladdert. En zo iemand mag mijn tuintje voorbij fladderen. Maar dat is mijn mening. Een ander kan daar natuurlijk heel anders over denken. En afwijzen? Er kunnen zoveel redenen zijn om iemand af te wijzen. Neem het niet zo ernstig op. Als je "afgewezen" (pfff, wat een negativiteit kan er in zo'n woord zitten!) wordt, is het toch niet degene die jij zou willen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: zondag 9 augustus 2015, 17:06
|
|
|
Soms geeft God wat je nodig hebt en dat past soms niet in het plaatje dat je zelf graag zou willen. Kunst is om eens aan God te vragen wat de reden is dat je alleen bent en geen partner kan vinden. Wellicht dat God eerst wil dat je iets leert voordat je een stap verder maakt. En misschien; heb je in dit leven inderdaad geen partner nodig?
Alleen één ding weet ik zeker, God mag dan machtig zijn. Hij doet geen dingen omdat wij het zo graag willen. Zeker niet als het niet strookt met het grote plan dat hij met jouw leven voor heeft. En dat weet God alleen; geduld en vertrouwen?
Alleen zijn kan je ook op andere manieren oplossen en de relatie tussen man en vrouw is; zoals je zelf al aangeeft. Symbolisch.
Laatst aangepast door
|
GERARD072
|
op zondag 9 augustus 2015, 17:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JACOLINE697
|
|
Geplaatst: zondag 9 augustus 2015, 22:04
|
|
|
Bericht verwijderd
Laatst aangepast door
|
JACOLINE697
|
op dinsdag 25 augustus 2015, 16:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zondag 9 augustus 2015, 22:36
|
|
|
Kostbaar Kleinood.
Zojuist heb ik het kostbaar kleinood uitgepakt, twee schelpen zomaar voor mij op het strand gelegd zomaar door jou gezien en opgeraapt meegenomen, bewaard en liefdevol zoals ze door de zee gewassen zijn in een doosje gelegd met een briefje met warme woorden van jou.
dank je lieve vriendin, voor je verhaal dat je mij toevertrouwde wat zal ik zeggen? niets! het is te teer voor woorden
het is in mijn hart geland en daar blijft het evenals het ruisen van de schelpen aan mijn oor ik hoor, hoor….
Ina Sipkes de Smit
Gr. Marenth
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERARD072
|
|
Geplaatst: zondag 9 augustus 2015, 23:13
|
|
|
Graag gedaan, kwam net deze nog tegen. Vond hem erg mooi:
"Full of the soul’s homesickness, we search for our Beloved. Everywhere, we look for love, until one day a door within the heart opens and we discover that our Beloved was always present within, waiting for us..... Then begins a love affair more intimate than we could even imagine. So often, all one wants is to turn away from the world and go within one’s heart to where the Beloved is waiting."
O God, the stars are shining; All eyes have closed in sleep: The kings have locked their doors. Each lover is alone, in secret, with the one he loves. And I am here too: alone, hidden from all of them— With You."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 9 augustus 2015, 23:22
|
|
|
Ik heb nog 3 daagjes en dan ga ik even stoppen. Mijn vakantie komt er aan en dan heb ik ff geen bereik, daarna ga ik verhuizen, dusssssss ........... effe geen tijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BIENTJE544
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 06:04
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik heb nog 3 daagjes en dan ga ik even stoppen. Mijn vakantie komt er aan en dan heb ik ff geen bereik, daarna ga ik verhuizen, dusssssss ........... effe geen tijd |
Hele fijne vakantie en natuurlijk heel veel succes met verhuizen...!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANS493
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 06:28
|
|
|
FRANS493 schreef: | dagelijks gebed zondag 9 augustus vader god ik wil deze zondag bidden voor alle voorgangers domienee's priesters oudste andere die vandaag het woordt moegen brenegen wees zo bij hen dit alles in u naam |
dagelijks gebed maandag 10 augustus :wil bidden voor alle mensen die ziek zijn en dat ze kampen met het geneesings proces ,heer u weet welke strijd ze aan gaan wees zo bij hen en geef ze kracht dit alles in u heerlijke naam jezus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 11:05
|
|
|
Zo ik kom hier de boel weer voor drie dagen op stelten zetten...
En 's kijken of er nog goud te delven valt natuurlijk :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 11:05
|
|
|
/Edit Die bug van het dubbelposten is nog steeds niet opgelost zie ik
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op dinsdag 11 augustus 2015, 19:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 11:07
|
|
|
Je zegt dat je je best doet om actief contacten aan te gaan. Maar heb je enig idee waarom het niet lukt? Waarom het blijkbaar niet dusdanig klikt met een man dat er iets serieus uit ontstaat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 11:31
|
|
|
Ik vraag mij ten eerste af waarom deze vraag gesteld wordt. Is het vanuit eigen onzekerheid of je nog wel aan een vrouw komt? Eerdere negatieve ervaringen die je koppelt aan je uiterlijk?
Weet je? Het maakt niks uit hoe je eruit ziet aan de buitenkant. Ik heb mensen in mijn omgeving gehad die naar wereldse maatstaven lelijk waren maar welke ik door Gods ogen mocht aanzien en ik zag een wonderlijke schoonheid waardoor er een prachtig contact ontstond op vriendschappelijke basis. Ik zou me als ik jou was veel drukker maken om de binnenkant. Als jouw hart steeds zuiverder en voller wordt, er vruchten van de Geest gaan rijpen dan ga je dat uitstralen als een zonnetje :) En dat maakt je pas echt een aantrekkelijk mens.
Je kunt je natuurlijk ook nog afvragen waarom je kaal bent. Heeft je lichaam er misschien een reden voor? (nadenkertje)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 12:30
|
|
|
ROADY558 schreef: | Zo ik kom hier de boel weer voor drie dagen op stelten zetten...
En 's kijken of er nog goud te delven valt natuurlijk :) |
Eén en al goud hier! Succes met het zoeken naar jouw schat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 12:38
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik heb nog 3 daagjes en dan ga ik even stoppen. Mijn vakantie komt er aan en dan heb ik ff geen bereik, daarna ga ik verhuizen, dusssssss ........... effe geen tijd |
Veel plezier en succes de komende tijd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERW961
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 14:13
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik vraag mij ten eerste af waarom deze vraag gesteld wordt. Is het vanuit eigen onzekerheid of je nog wel aan een vrouw komt? Eerdere negatieve ervaringen die je koppelt aan je uiterlijk?
Weet je? Het maakt niks uit hoe je eruit ziet aan de buitenkant. Ik heb mensen in mijn omgeving gehad die naar wereldse maatstaven lelijk waren maar welke ik door Gods ogen mocht aanzien en ik zag een wonderlijke schoonheid waardoor er een prachtig contact ontstond op vriendschappelijke basis. Ik zou me als ik jou was veel drukker maken om de binnenkant. Als jouw hart steeds zuiverder en voller wordt, er vruchten van de Geest gaan rijpen dan ga je dat uitstralen als een zonnetje :) En dat maakt je pas echt een aantrekkelijk mens.
Je kunt je natuurlijk ook nog afvragen waarom je kaal bent. Heeft je lichaam er misschien een reden voor? (nadenkertje) |
wat mooi gezegd van u, Nee heb er geen negatieve ervaring mee maar vroeg het mij af hoe vrouwen d'r over denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 16:03
|
|
|
ROADY558 schreef: | Zo ik kom hier de boel weer voor drie dagen op stelten zetten...
En 's kijken of er nog goud te delven valt natuurlijk :) |
vast wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 16:11
|
|
|
GERW961 schreef: | wat mooi gezegd van u, Nee heb er geen negatieve ervaring mee maar vroeg het mij af hoe vrouwen d'r over denken |
Nog even een duit in het zakje van mij dan. Het maakt mij totaal niet uit. Zoals hier al eerder gezegd is je innerlijk van groot belang en persoonlijke hygiëne ook. Zelfvertrouwen, een diep gesprek van hart tot hart, een onverslaanbaar optimisme en humor vind ik veel aantrekkelijker. Enne ... je kunt nóg zo'n mooie haardos hebben maar op oudere leeftijd kan het zomaar veranderen, alles is betrekkelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JACOLINE697
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 17:17
|
|
|
Bericht verwijderd
Laatst aangepast door
|
JACOLINE697
|
op dinsdag 25 augustus 2015, 16:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 18:11
|
|
|
JOL252 schreef: | vast wel. |

Jij ook nog altijd hier? :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 18:22
|
|
|
JACOLINE697 schreef: | Hallo Roady, bedankt voor je reactie. Ik reageer even kort op wat je vraagt, want je reactie heeft niet zo veel te maken met de vraag die ik boven en onder mijn mailtje had gezet. De keren dat ik met iemand contact heb gehad, stopte het omdat ik niet verder wilde of de ander mij niet zijn type vond. De dates waren zeker gezellig en er zijn goede gesprekken geweest, maar telkens was er één van beiden die er geen relatie uit zag voortkomen. Groeten Jacoline |
Oke dat is helder, en verduidelijkend voor me. Het komt bij mij toch ergens raar binnen dat je zou geloven dat God je geen partner zou gunnen, want de bijbel staat ook vol met legio andere "beloften" en adviezen over stellen, en ook over "wie gelooft" ed.
Misschien ben je er teveel op gefocusd en verwacht je teveel. Je zou God kunnen vertrouwen en ook dat deel van je leven aan Hem geven, vertrouwend dat Hij zal voorzien in wat je nodig hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 18:41
|
|
|
ROADY558 schreef: | 
Jij ook nog altijd hier? :) |
Nee hoor, sinds februari niet meer. Maar nu net de 3 terugkomdaagjes. En ik pak even de (sluikreclame) extra maand voor 7,95 speciaal voor proefabonnees. Wel gezellig weer af en toe meedoen op het forum..
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 10 augustus 2015, 18:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 19:44
|
|
|
Ah hier dezelfde gedachten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANS493
|
|
Geplaatst: maandag 10 augustus 2015, 21:07
|
|
|
Nu elke donderdag avond Gebedsroom,van 19.30 to 21.00In de gebedsroom kunnen we al chattend bidden.We hebben een Levende God die de mogelijkheden biedt van moderne technieken en die kunne we dan ook voor bidden gebruikenHoe kom je in de chatroom?Liks boven 2e kopje chatbox aanklikken >In de chatbox zie je lobby staan 2e onderin > gebedsroom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANS493
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 augustus 2015, 06:15
|
|
|
FRANS493 schreef: | NU ELKE DAG DAGELIJKS GEBED :dagelijks gebed zondag 9 augustus vader god ik wil deze zondag bidden voor alle voorgangers domienee's priesters oudste andere die vandaag het woordt moegen brenegen wees zo bij hen dit alles in u naam |
dagelijks gebebed dinsdag 11 augustus here god wees bij de verdurkte christennen en laat merken dat we vandaag aan hun denken en voor ze bidden dit alles in u heerlijke naam jezus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA539
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 augustus 2015, 11:22
|
|
|
Ik heb geleerd om met mijn vragen naar God te gaan.Als ik zelf alles onderneem en er gebeurd niets kon ik boos worden.Nu geef ik mijn vraag aan God en zeg dan ook: Heer hier is mijn vraag/probleem,ik kan er niets meer U mag er mee doen wat U goed dunkt. Je zal gaan merken dat het je rust geeft en God zal je wegen laten bewandelen die je zelf voor onmogelijk had gehouden.Maar.....laat de vraag bij God "liggen" en stop met steeds maar vragen of er een man voor je komt.LAAT HET LOS. Liefs Johanna.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JACOLINE697
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 augustus 2015, 13:08