ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ROADY558
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROADY558
Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 2 oktober 2019, 09:19
BerichtOnderwerp: de leugenachtigheid van christian match
 
BLOOSJE171 schreef:
Woedende smiley Woedende smiley

al een paar jaar gebruikt de site de bewering: dat er "honderden nieuwe leden" zijn bijgekomen, om je zo te lokken om weer lid te worden. En iedereen weet dat dit een pertinente leugen is. Ik heb dit al eens aangekaart bij hen, maar het heeft niet geholpen.
Christianmatch is op sterven na dood, men probeert ook niet eens om er nieuw leven in te blazen. Jammer, dan kun je beter stoppen.
Wat je zegt herken ik ook.
De redactie is natuurlijk vrij om hun site in te richten zoals ze dat willen.
Blijkbaar hechten ze geen waarde aan vernieuwing. Ja inderdaad, de inhoud van de marketingmails is nog nooit aangepast, net als de foto's.

Het systeem is ooit opgezet, en elk betalend lid is mooi meegenomen, zo zal men denken. En dat is hun goed recht.
Maar je kunt je inderdaad afvragen of dit levensvatbaar blijft.

Hopelijk heb je sites als deze al snel niet meer nodig omdat je een levenspartner gevonden hebt :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juni 2017, 22:23
BerichtOnderwerp: Arbeidsongeschikt,wat nu?...
 
Heide,

Een eerlijk stukje van jezelf schrijf je.

Een paar gedachten die bij mij opkomen.

Afgekeurd, klinkt zo... negatief.... definitief. Dat is de wereld. Gekeurd volgens een proceduresysteem, en de uitslag is.... afgekeurd meneer. Nooit meer aan het werk.

Gods keuring is gelukkig anders. Hij keurt nimmer af.
Ja dezelfde wereld die mensen "afkeuren" keuren ook de bouwsteen af. Zij stoten zich daaraan. Die bouwsteen..... dat is Jezus.

Juist deze Jezus noemt Zich de Rots, waar je maar beter je leven op kunt bouwen. Dan stort je huis niet meer in. Wat een wonderlijke waarheid.

Jouw wereld stortte in. Blijkbaar was het gebouwd ..... op drijfzand. Ik herken dat. En velen met mij.
Als mijn nieuwe leven is gebouwd op de Rots .... kan het niet meer instorten. Tenzij er nog verborgen luchtbellen zitten. Vroeger... of later... zullen die uit elkaar spatten die bellen.

Bouwen op de Rots, steentje voor steentje. Dag voor dag. En zie wat voor stevig bouwwerk daaruit ontstaat. Misschien wel zo stevig dat op een goede dag.... God jou geschikt acht voor een baan, wat jij nooit meer had durven dromen. Als schilder.... als dichter.... als auteur.... als....

Zomaar wat gedachten die in mij opkomen bij het lezen van jouw post.

Misschien volgen er meer mensen die ook hun gedachten hebben bij dit topic.

Grts Roady
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 19 juni 2017, 13:34
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
HOBBS314 schreef:
Volgens mij bestaat er ook zoiets als genade en vergeving van zonde.

Hoewel dit natuurlijk compleet offtopic is.....

Nou genade en vergeving.... ZO belangrijk en ZO waardevol....

Zou zomaar de kreet van het jaar kunnen zijn....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juni 2017, 21:39
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
HEIDE573 schreef:
De een denk het,en de ander zegt het ...
Groetjes

Dus eigenlijk een kwestie van 2 zielen...
en twee gedachten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juni 2017, 18:52
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
Ja dat zou goed kunnen...
Was het niet bij het vak "levenslessen"?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juni 2017, 09:42
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
Als je stopt met proberen te zijn wat je niet bent...

word je vanzelf jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juni 2017, 07:54
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
Als ik mezelf ben, ben ik anders dan een ander....
Laat die ander ook maar anders zijn, anders gaan we teveel op elkaar lijken.
En zijn we onszelf niet meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juni 2017, 07:52
BerichtOnderwerp: Mensen met een "handicap"
 
BRIT221 schreef:
Deze mensen zijn wel positief en geven wat ze hebben .
Maar worden constant afgewezen.
Jullie proberen de oorzaak bij die genen te vinden maar dat is het niet daarom kom ik nu eens voor ze op.
En ik vind het maar vrome praat dat uiterlijk er niet toe zou doen.
(ik neem mezelf maar even als voorbeeld, als een man niet lachen kan dan zie ik een relatie moeilijk in.)

Het genoemde voorbeeld van Nic laat duidelijk zien dat het anders kan.

En als een man niet kan lachen, moet hij zeker wat zelfonderzoek gaan verrichten. Als hij een prettige uitstraling krijgt, zal hij vanzelf de juiste mensen aantrekken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juni 2017, 07:49
BerichtOnderwerp: Tijd van komen......tijd van gaan!
 
Dag Marenth,

Het was leuk en leerzaam om hier op het forum met je te praten over dingen.

Tot kijk.

Road
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juni 2017, 09:20
BerichtOnderwerp: Wees gewoon jezelf!!
 
Zelf denk ik dat - wanneer we lezen dat we "naar Zijn beeld" zijn gemaakt, dat we het ergens in ons hebben om te zijn zoals de persoonlijkheid van God, het wezen van God.

Maar dat dat beeld alleen tot ontplooiing kan komen, in de relatie met God Zelf. Alleen onvoorwaardelijke liefde kan dat beeld tot leven doen komen.

Ja talenten en gaven. Die zitten er bij ons ergens ingebakken. Maar alleen onder de juiste omstandigheden komen deze tot ontplooiing.

Ik denk voor mijzelf dat "Genade" de sleutel is. Hoe meer ik daarvan leer leven, hoe meer ik groei naar hoe God mij bedoeld heeft. En hoe beter ik mijn gaven en talenten kan inzetten.

Trouwens, Genade is ook het enige dat het christelijk geloof onderscheid van alle andere "geloven en religies". Onverdiende gunst en liefde. En ook de enige weg naar werkelijke rust en voldoening.
Het hart is onrustig totdat het rust vindt in God Zélf..... In Zijn hart dus.

Mezelf zijn en mezelf worden, ik begin maar gewoon met me te ontspannen in Zijn onvoorwaardelijke liefde.


Laatst aangepast door
ROADY558
op dinsdag 13 juni 2017, 09:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 12 juni 2017, 13:56
BerichtOnderwerp: Wees gewoon jezelf!!
 
MARENTH030 schreef:
Mooi om te lezen Roady dat je van binnenuit langzaam veranderd door Gods trouw, liefde en genade. Je schrijft gaande weg ga ik iets op hem lijken. Misschien wil je nog een keertje uitleggen wat je hiermee bedoelt. Je bent vriendelijker, minder snel op je tenen getrapt. Er is meer rust in je leven. Zijn dit de aspecten waardoor je gaande weg meer op God gaat lijken?

Ik realiseer me nu dat het erg arrogant kan klinken als iemand zegt dat ie op God kan lijken. Toch is dit wat God zelf wil, en heeft bedoeld.
Bij de schepping zei Hij: "Laat Ons mensen maken naar ons gelijkenis".
Dat betekent dus dat de blauwdruk van God er bij de mens ingebakken zit.
De zondeval heeft dit gelijkenis gruwelijk verpest en bedorven. Immers het contact met de Bron (God Zelf) was nu ernstig verstoord.

Echter God schonk met het geloof in Christus Zijn Geest. En Zijn Geest bevat alle eigenschappen van God Zelf. Dus als de Geest in de mens komt wonen, dan kan het niet anders dat die mens op den duur eigenschappen van de Geest zal gaan vertonen, ofwel dat de mens op de persoonlijkheid van God gaat lijken. Dat is het verander-proces.
Waar je mee omgaat, daarmee word je besmet.

Quote:
Je schrijft ik ben mijzelf maar alleen voor wat ik op dit moment over mezelf geloof en denk. Is het afhankelijk van het moment wat je denkt en gelooft over jezelf? Ligt dit aan de situatie ? Of bedoel je hiermee je proces van in wording, groei en verandering? Jezus volgen en steeds meer jezelf zijn.
Ik bedoel daarmee het proces van wording, groei en verandering inderdaad.


Laatst aangepast door
ROADY558
op maandag 12 juni 2017, 13:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 11 juni 2017, 13:05
BerichtOnderwerp: Wees gewoon jezelf!!
 
Ben ik mijzelf?
Of ben ik wat ik denk dat ik ben...... Of... moet zijn?

Wat is "mezelf"? Dat wijst op een (unieke) persoonlijkheid. Alleen ik.... ben deze persoon. Maar toch heb ik jaren het gevoel gekend: ik ben mezelf niet. Terwijl ik toch..... dezelfde persoon was.

Ik moet denken aan Iemand die zegt: Ik ben Wie ik ben. (Jahweh).
God is in alles Wie Hij is... Zichzelf. Kan en zal Zich niet anders voordoen. Dat hoeft Hij ook niet, omdat in Hem geen vrees of duisternis kan zijn.
Ook is Hij niet gestrest of gejaagd, niet depressief of agressief.

Als ik dat geloof en ga bestuderen wie Hij is, dan ga ik dingen ontdekken.
Een eigenschap van Hem is bijvoorbeeld: Liefde. Genade. Trouw.
Maar ook: God is een relatie-wezen. Wil relatie met mij.

En wat blijkt? In die liefdes-relatie ervaar ik ..... Liefde. Genade. Trouw. Allereerst van Zijn kant. Maar het verandert mij langzaam van binnenuit.

Gaandeweg ga ik ietsje op Hem lijken. Een beetje minder snel op mijn tenen getrapt. Een beetje meer rust. Een beetje meer vriendelijkheid voor die lastige buurman.

Ik ben mezelf. Maar alleen voor wat ik op dit moment over mezelf geloof en denk.

BEN.... komt van het werkwoord ZIJN. Dat geeft aan: een vaste toestand. Onveranderlijk. Zo is God. Is wie Hij is. En altijd zal Zijn.

Ik niet. Ik ben om het zo te zeggen.... in wording.
God is.
Ik word. Dat is ook een werkwoord. Maar dan in actie. Verandering. Groei.

Ik ben mezelf, maar elke dag word ik een beetje meer mezelf.
Zolang ik doe wat Jezus zegt dat ik moet doen: "Blijf in Mij".
Alleen als ik in Hem ben en blijf, dan zal ik de liefde en de genade blijven ontvangen. En alleen zo zal de vrucht van de Geest in mij langzaam groeien en rijpen. Een hele oefening, dat wel.

Maar het belooft wel iets. Namelijk dat ik meer op Jezus zal lijken.
En aangezien Hij Zichzelf is, zal ik ook steeds meer mezelf worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 5 juni 2017, 22:28
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
Als je niks te doen hebt, doe het dan niet hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 mei 2017, 11:24
BerichtOnderwerp: Blokkeren doe je wel/ of niet als christen.
 
Nou ik kan geloof ik toch een stukje met je meegaan Marenth.

Ik probeer me voor te stellen wat ik zou doen als iemand erg onaardig/bot/lomp zou doen. Zou ik de ander dan blokkeren?

Kan het zijn, dat jij verder gaat dan "een ander"?
Dat je de deur toch op een kier laat staan zodat de kans op herstel van het verstoorde contact optimaal blijft?

Want de deur dichtdoen geeft dan wel even rust, maar de ander zit dan met een probleem. Bedoel je het zo misschien?

En de een kan beter omgaan met onhebbelijke personen dan de ander...

Ik denk.... dat het ook alles te maken heeft met.... hoe reageer je op een ander.

Als je zelf opgefokt raakt door een reactie, dan kan het (voor jezelf) beter zijn die deur te sluiten, maar als het lukt om vriendelijk en liefdevol te blijven reageren, tja inderdaad, dan hoef je die deur ook niet dicht te gooien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 mei 2017, 18:29
BerichtOnderwerp: Mensen met een "handicap"
 
BRIT221 schreef:
en ook die cliche;dat wat je uitstraalt dat ontvang je.Dat is boeda geloof.
Ik begrijp niet zo goed waar je dit vandaan haalt. In de bijbel kom ik keer op keer tegen dat je zult oogsten wat je zaait.
Als jij vriendelijk en liefdevol bent, dan zul je zien dat anderen jou ook vriendelijk behandelen.
Als jij negatief doet en aandacht van anderen opeist, dan zul je merken dat anderen dat wellicht helemaal niet zo prettig vinden en vervolgens met een boogje om je heen gaan lopen.
Mensen hebben de neiging te bevestigen wat jij zelf uitstraalt. Anders gezegd: je bent het zelf die anderen leert hoe je behandeld wenst te worden.
Ik zeg erbij dat het niet makkelijk is om dit bij jezelf te veranderen, dat kan een heel proces zijn. Maar als je met God dat proces ingaat, en eerlijk durft te zijn over je innerlijke pijn, bereid bent anderen te vergeven en te gaan doen wat God van je vraagt, dan durf ik te zeggen dat je wonderen gaat beleven.

Quote:
En Nic heeft een hele leuke uitstraling en kan zo ontzetten veel wel.
Ja en weet je ook waarom hij ontzettend veel wel kan, zelfs zonder armen en zonder benen?

Omdat hij leeft uit de liefde van God en zich ondanks zijn lichamelijke beperkingen geliefd en gekend weet door de Allerhoogste.
En zich op een bijzondere manier kwetsbaar op durft te stellen.
Daardoor gaan mensen van hem houden. Gods liefde geeft hem zingeving en wilskracht om dingen te ondernemen.

Gods liefde, dat is het enige dat het verschil uitmaakt. Het enige.


Laatst aangepast door
ROADY558
op vrijdag 26 mei 2017, 18:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 mei 2017, 11:13
BerichtOnderwerp: Blokkeren doe je wel/ of niet als christen.
 
MARENTH030 schreef:
Dank je wel allen voor jullie bijdragen.
Ben er voor mijzelf nog steeds niet uit.
En dat mag.
Fijn om dit te delen!

Mijn verwachting moet ik bijstellen.
Is nu wel mijn conclusie.
Welkom Jofel!

Gr. Marenth.

Zou het kunnen, Marenth, dat er een irreële gedachte aan ten grondslag ligt?
Bijvoorbeeld: op een christelijke datingsite komen alleen nette, sociale en beschaafde mensen die mijn grenzen moeiteloos respecteren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 22 mei 2017, 10:21
BerichtOnderwerp: Blokkeren doe je wel/ of niet als christen.
 
Als een contact minder prettig verloopt, moet je natuurlijk je grenzen aangeven. Wanneer iemand die grens niet respecteert en door blijft gaan met vervelend gedrag vertonen, kan het helpen om iemand (tijdelijk) te blokkeren.

Iemand blokkeren doe je niet zomaar, daar gaat wel wat aan vooraf.
Ik zou niet weten waarom een christen dat niet zou mogen doen. Ook een christen moet zichzelf beschermen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 21 mei 2017, 19:27
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
Jazeker Marenth, veranderen kan iedereen wel, maar of iedereen het wil....

Je hebt gelijk, het zegje is wel gedaan.

Ik ben benieuwd naar je nieuwe topic Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 21 mei 2017, 17:56
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
MARENTH030 schreef:
Wij allen zijn volwassen mensen

Dat is nog maar de vraag.
Ik heb pubers gezien die volwassen gedrag vertoonden.
En 60 plussers die zich als onvolwassen jongeren gedroegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 mei 2017, 14:18
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
LOBKE884 schreef:
Ja, de Liefde van God voor een mens, mag niet belangrijker zijn dan de 'liefde' van een man, die zich niet eens wil binden.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat de volgorde verkeerd staat geschreven:
De 'liefde' van een man, die zich niet eens wil binden mag niet belangrijker zijn dan de Liefde van God voor een mens.
Ik denk dat je het zo bedoelt.

Quote:
Mijn vraag, als de man veel gevoelens heeft voor een vrouw, maar zich niet wil binden .... is seksualiteit dan wel toegestaan en vannacht werd mij voor mijzelf het antwoord wel duidelijk.

Hier zit natuurlijk een enorme tegenstrijdigheid in.
Als iets is dat mensen met elkaar verbindt, dan is het wel het communiceren en tot uiting brengen van emoties.
Als iemand bang is om zich te binden, dan heeft hij huiswerk te doen: namelijk zijn bindingsangst onder ogen komen en daaraan werken.
Je kunt onmogelijk contact zoeken met een vrouw en tegelijkertijd afstand houden. Dit is vragen om problemen en conflicten.

Je zult jezelf in dat geval de vraag moeten stellen:
Wil ik mijzelf verbinden aan iemand die blijkbaar wel gevoelens heeft, maar uiteindelijk te bang is om zichzelf tot een blijvende relatie (huwelijk) te verbinden met alle verplichtingen die daarmee gepaard gaan.

Of:
Zou jij jezelf seksueel willen geven aan iemand waarvan je weet dat hij/zij vroeg of laat toch weer vertrekt, samen met dat kostbare deel van jezelf dat je al met die persoon gedeeld hebt?


Laatst aangepast door
ROADY558
op zaterdag 20 mei 2017, 16:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 mei 2017, 09:27
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
LOBKE884 schreef:
Gods Heiligheid is voor een mens amper te bevatten.
Dat is waar. Maar door de Heilige Geest word ik me toch bewust van deze heiligheid nietwaar?
En is het niet de Heilige Geest die mij leidt in mijn wandel en handel?
Dus is het Hij het dan ook niet die mij leidt in mijn keuze: wel of geen seks voor het huwelijk?

Het Woord van God staat vol met aanreikingen als het gaat over de strijd tussen vlees en Geest. Mijn vlees wil meteen, maar de Geest leert mij bezonnenheid en zelfbeheersing. Is het niet die strijd die je zelf ook ervaart als het om dit topicthema gaat?

Je kent God, en de daaruit voortvloeiende liefdesrelatie met Hem doet je zoeken naar de beste weg voor jou. Je wilt immers die prachtige (heilige!) liefde niet beschadigen omdat je weet dat je daarmee jezelf beschadigt.

Quote:
Maar omdat voor mij de zegen van de Here op een liefdesrelatie heel erg nodig is, ben ik wel van menig dat het goed is om de Here God bij alles te betrekken en niet uit een vorm van lust verder te gaan dan eigenlijk goed is ... intimiteit is voor een vrouw anders dan voor een man, denk ik.
Je bedoelt dan te zeggen dat een vrouw moet oppassen zich niet te laten meeslepen in eventuele lusten/driften van de man (of andersom natuurlijk)? Dus: grenzen aangeven?

Quote:
Mijn voorkeur heeft het dan toch om eerst voor God samen verbonden te worden en dan is voor mij een kerkelijk huwelijk belangrijker dan het burgerlijk huwelijk. En daar ligt dan een breekpunt, waarvan ik me vaak afvraag of dit een goede houding is.

Je lijkt helder te hebben wat je standpunt in dit thema is, maar waarom dan toch twijfel?
Lees ook mijn eerdere bijdrage in dit topic, misschien verheldert het het eea nog wat voor je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 mei 2017, 18:14
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
LOBKE884 schreef:
Dat is nu net mijn vraag ... waar leg je de grens, als intimiteit voor het huwelijk al een mogelijke optie is.

Maar hoe zie je die grens met het oog op de heiligheid van God?
God is heilig, daar zijn we het over eens denk ik.
Maar hoe bepaalt Zijn heiligheid jouw dagelijkse keuzes en hoe bepaalt het je antwoord op de vraag: "heb ik gemeenschap voordat ik getrouwd ben ja of nee"?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 mei 2017, 15:26
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
LOBKE884 schreef:
We hoeven uiteraard niet heiliger te leven dan de Here God van ons vraagt ...

Welke mate van heiligheid vraagt de Here God dan volgens jou?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 mei 2017, 15:23
BerichtOnderwerp: Mensen met een "handicap"
 
BRIT221 schreef:
Wat moeten al die mensen die niet lopen kunnen?.
Of die niet zien kunnen?.
Of die in de arbeidsongeschiktheidswet terecht zijn gekomen?
Of die niet "mooi" zijn. (even niet discussieren over wat mooi is.)

Deze mensen moeten leren dat hun werkelijke waarde niet afhangt van
* of ze wel of niet kunnen lopen
* of ze wel of niet kunnen zien/horen/....
* of ze wel of geen werk hebben
* hun uiterlijk


Dit is zoals de wereld kijkt, en rekent.
Je bent pas wat als je .....

Kijk dan 's naar Jezus. En zie Zijn liefde.
Die liefde die zonder voorwaarde gegeven wordt.
Als je uit Hem gaat leven, dan hoef je je waarde niet meer van wereldse zaken te laten afhangen.
Een werkelijk fantastisch voorbeeld hierin geeft Nick Vujicic, de man zonder armen en zonder benen. Zoek hem 's op op youtube en leer van hem hoe je je geliefd kunt voelen zelfs zonder ledematen.

Als je goed naar hem kijkt, dan zie je dat niet hij degene is die gehandicapt is, maar de meeste andere mensen die lichamelijk wel goed mee kunnen komen.

De vraag moet niet zijn: wat kunnen andere mensen mij geven om gelukkig te worden, maar: wat kan ik andere mensen geven zodat zij gelukkig worden. Daarin ligt ook je eigen geluk.
Anders gezegd: ga anderen behandelen zoals je zelf door hen behandeld wilt worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2017, 10:51
BerichtOnderwerp: 10 dagen bidden en vasten met Herman Boon
 
Daar heb je volkomen gelijk in.
Een boom herken je aan zijn vrucht.

Alleen zul je iemand wel langere tijd moeten gadeslaan om te zien of de vruchten blijvend zijn, of verdorren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 13 februari 2017, 13:49
BerichtOnderwerp: 10 dagen bidden en vasten met Herman Boon
 
PIETJUH343 schreef:
Herman Boon ontdekte dat er na een aantal dagen bidden en vasten allerlei wonderlijke dingen gebeurden, deze schrijft hij toe aan de Heilige Geest die door hun ging werken ! Zieken genezen, demonen uitdrijven en in tongen spreken !
Mijn vraag is nu : is de Heilige Geest hier aan het werk of is het het werk van demonen ?

Het is goed dat je de dingen toetst.
Voor een zuiver antwoord, zul je de bijbel moeten raadplegen.
Jezus bestraft de farizeeërs als zij Hem uitdagen met de opmerking dat Jezus demonen uitdrijft dankzij Beelzebul, de aanvoerder van de demonen, ofwel, satan. Dan geeft Jezus het volgende antwoord:

'Elk koninkrijk dat innerlijk verdeeld is wordt verwoest, en geen enkele stad of gemeenschap die innerlijk verdeeld is zal standhouden. Als Satan Satan uitdrijft, keert hij zich tegen zichzelf. Hoe kan zijn koninkrijk dan standhouden? En als ik inderdaad door Beëlzebul demonen uitdrijf, door wie drijven uw eigen mensen ze dan uit? Zij zullen dan ook uw rechters zijn! Maar als ik door de Geest van God demonen uitdrijf, dan is het koninkrijk van God bij jullie gekomen. Trouwens, hoe kan iemand het huis van een sterkere binnengaan en zijn inboedel roven, als hij die sterkere niet eerst heeft vastgebonden? Pas dan zal hij zijn huis kunnen leegroven. Wie niet met mij is, is tegen mij, en wie niet met mij samenbrengt, drijft uiteen.

Het is niet logisch te denken dat demonen andere demonen uitdrijven.
Lees het verhaal maar van het schoongemaakte huis. Er kwam een demon terug en hij nam zeven andere mee.
Demonen hebben de neiging zichzelf te verenigen en hun krachten te bundelen om zodoende de gebondenheid sterker te maken. Ze zullen daarom eerder andere demonen aantrekken dan dat zij zich laten uitdrijven door eentje uit hun eigen kamp. Ze zijn immers allemaal deel van hetzelfde leger?

De manifestaties die je bij bevrijdingspastoraat ziet is het gevolg van het feit dat het licht de duisternis ontmoet. Aangezien licht sterker is dan duisternis, zal het duister moeten wijken (Lees 1 Joh 1 er maar op na).

Het is niet zo vreemd dat elke christen die enige bekendheid heeft, wordt zwartgeschilderd op internet. Ook daar zijn de machten van de duisternis aan het werk en proberen het koninkrijk van God omver te werpen. Als iets uit God is, dan zal het blijven bestaan. Is iets niet uit God, dan zal het op den duur omvallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juli 2016, 21:37
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
YOOZ752 schreef:
En anders hoefde Jozef zich ook niet te schamen dat zijn vrouw zwanger zou zijn vóór hun huwelijk.

Zou hij zich daarvoor geschaamd hebben?
Volgens mij was dat omdat hij zag dat zijn vrouw ontrouw was geweest. Daarom besloot hij ook in stilte te vertrekken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2016, 15:12
BerichtOnderwerp: opstellen van profieltekst
 
Oh dus je bent wel een alledaags-gelovige, maar geen "gewone Christen"?

Ik denk dat ik je begrijp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2016, 12:56
BerichtOnderwerp: opstellen van profieltekst
 
SJAOULSKI396 schreef:
Maar ik ben ook een beetje moeilijk in relaties want ik ben geen alledaagse gelovige Knipoog smiley

Hmm dus als ik het goed begrijp geloof je maar zo nu en dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558 (50)





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2016, 11:12
BerichtOnderwerp: Account verwijderen
 
In bijna alle gevallen is het emailadres naar de redactie van een website:

info @ naam van de website

Dus in dit geval: info@christianmatch.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ROADY558
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 23 Volgende
Pagina 1 van 23