| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:02
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Het ultieme bewijs van de veel te veel vrije tijd die schoolmeesters zich dmv frequente stakingen hebben verworven.  |
Cultuuroverdracht is mijn werk, Pieter, ik werk gewoon, zoals de meeste avonden. 
Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:03
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Dank je
Ik zal dan met aandacht lezen hoe andere mensen WEL een leuke avond hebben terwijl ik strontluiers verwissel en met n postnatale depressie in mn huis zit...  |
bezint eer ge bemint
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:12
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | gen 1: 3 God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis; 5 het licht noemde hij dag, de duisternis noemde hij nacht. Het werd avond en het werd morgen. De eerste dag.
Gen 1: 14 God zei: ‘Er moeten lichten aan het hemelgewelf komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze moeten de seizoenen aangeven en de dagen en de jaren, 15 en ze moeten dienen als lampen aan het hemelgewelf, om licht te geven op de aarde.’ En zo gebeurde het. 16 God maakte de twee grote lichten, het grootste om over de dag te heersen, het kleinere om over de nacht te heersen, en ook de sterren. 17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde, 18 om te heersen over de dag en de nacht en om het licht te scheiden van de duisternis. En God zag dat het goed was. 19 Het werd avond en het werd morgen. De vierde dag.
Wie legt mij dit even uit?? dag 1 - God schiep het licht wat gebeurde er dan op dag 4?? |
De eerste dag scheidde HIJ het licht van de duisternis. Op dag 4 werden de zon, maan en de sterren gemaakt volgens de Bijbel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:26
|
|
|
|
Dinsdag 24 augustus; Math. 28 - 11-15: Slapend rijk.
Dat moeten ze gaan vertellen, de dappere Romeinse soldaten: dat ze geslapeen hebben! In elk geval mag het niet aan het licht komen wat er in werkelijkheid is gebeurd, daar in de tuin van Jozef van Arimentea. Natuurlijk zullen de mensen in Jeruzalem lachen! Ha, Romeinse soldaten die slapen op hun post! Wat een wachters! Als daar het Romeinse rijk groot moet worden... En de soldaten? Die lachen maar een beetje mee, als boeren met kiespijn. Laat de mensen maar lachen, zijn lachen het laatst en daarom het best. Want in hun portemonnee zit het geld dat ze voor hun leugens hebben gekregen! Veel geld. De overpriesters hadden graag een flinke fooi voor over. Als de soldaten zouden vertellen dat ze geslapen hadden, zouden ze rijk worden! De leugen wordt goed betaald! Zo gaat het nog altijd. Wie rijk wil worden, moet de waaerheid vermoorden. Wie goed wil verdienen, moet z'n ogen dicht doen en zijn mond gesloten houden: zwijgen als het graf. Alleen, vergis je niet: al is de leugen nog zo snel, Pasen achterhaald hem wel! Het bericht van de opstanding gaat als een lopend vuurtje door de stad. Jezus, die de Waarheid is, gaat sneller dan alle leugens van sodaten en priesters. Wie zwijgt als het graf wordt slapend rijk. Maar wie wakker is en de waarheid aan het licht doet komen, die hoort het woord van Jezus: Zalig de armen, want hunner is het Koninkrijk van God!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:26
|
|
|
|
Oké; er is toch iets ergers dan krakende chips-eters in de trein...
Wat moet je doen als er pal tegenover je een volwassen man uit z'n neus zit te vr.... ?
Spoorwegpolitie was in geen velden of wegen te bekennen
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op dinsdag 24 augustus 2010, 22:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:27
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Cultuuroverdracht is mijn werk, Pieter, ik werk gewoon, zoals de meeste avonden. 
Thomas. |
ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in ik ga hier niet op in
dus... kijk... ik kan mij inhouden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:28
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | bezint eer ge bemint  |
ja dahag!!!!!!!!.. ZIJ zei dat er niks kon gebeuren, dat t veilig was enzo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:29
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Oké; er is toch iets ergers dan krakende chips-eters in de trein...
Wat moet je doen je als er pal tegenover je een volwassen man uit z'n neus zit te vr.... ?
Spoorwegpolitie was in geen velden of wegen te bekennen |
vragen of het met n bietje peper en zout niet veul lekkerderder is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:34
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | En GOED luisteren naar je TomTom |
Vrouwen luisteren sowieso al niet, laat staan naar een TomTom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:34
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Euh... nou, dat deed ik expres niet omdat ik een ernstige hekel heb aan deze uitdrukking. Daar heb ik natuurlijk mn redenen voor, maar die zijn off-topic  |
Laten we dan maar samen lachen en huilen Zinga
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:36
|
|
|
|
dank jullie wel voor jullie mee leven. Ik ben lastig gevallen door zijn "vri endin". Op een kinderachtige manier. Ze zegt net dat ze al drie maanden!!!! een "fine" relatie met hem heeft. Wat erg zeg. Wat voel ik me beetgenomen, gebruikt. Gewoon twee vrouwen erop na houden. En ik, de sukkel, heb niets gemerkt. Mooi weer spelen, met de hele familie uit eten geweest enz. enz. En dan ook nog zeggen dat hij God eert! Wat moet ik hier nu mee? Ik wordt gek geloof ik. God help me
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:39
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | bedankt Eva,
deze mensen zijn zullen veel gebed nodig hebben. Gods zegen toegewenst.
Katja.  |
Blijf ervoor bidden Katja, doen wij donderdagavond ook weer in de Gebedsroom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:40
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Laten we dan maar samen lachen en huilen Zinga  |
Klinkt al een stuk beter! Waar beginnen we mee?
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op dinsdag 24 augustus 2010, 22:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:42
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Klinkt al een stuk beter! Waar beginnen we mee?  |
Nieuw topic??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:42
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | dank jullie wel voor jullie mee leven. Ik ben lastig gevallen door zijn "vri endin". Op een kinderachtige manier. Ze zegt net dat ze al drie maanden!!!! een "fine" relatie met hem heeft. Wat erg zeg. Wat voel ik me beetgenomen, gebruikt. Gewoon twee vrouwen erop na houden. En ik, de sukkel, heb niets gemerkt. Mooi weer spelen, met de hele familie uit eten geweest enz. enz. En dan ook nog zeggen dat hij God eert! Wat moet ik hier nu mee? Ik wordt gek geloof ik. God help me |
Klinkt nu even hard misschien, mar God heeft je gespaard voor n verder leven met iemand die jou niet waard is. En denk maar zo... als die vriendin er wel vrede mee heeft dat ze 3 maanden een deel-vriendje heeft gehad.... weet ze wat ze in de toekomst wederom kan verwachten... Zij liever dan jij, toch?
koppie op... cm is groot... al veel echte stelletjes gingen je voor hier!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ook deze scheiding vind ik iets kunstmatigs hebben. Iedereen heeft toch wel eens van die serieuze en minder serieuze momenten. Waarom zou je dat zonodig moeten scheiden? Waarom zijn mensen zo bang om zich eens eerlijk te laten zien in de chatbox? Ik begrijp best wel, dat men het ziet als een uitlaatklep, maar aan de andere kant, het kan ook meer zijn dan een uitlaatklep, het kan een plek zijn waar vriendschappen kunnen ontstaan. |
Het is ook nooit goed hè
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:45
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | moeten we nou gaan raaien ofzo???? |
dat zou misschien het vertier ende jolijt wel verhogen .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:47
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Cultuuroverdracht is mijn werk, Pieter, ik werk gewoon, zoals de meeste avonden. 
Thomas. |
Helder verwoord, Thomas.
Mijn complimenten voor het gedicht!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:48
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ben jij geblokkeerd om wat je gezegd hebt
Je zou haast gaan denken dat mannen niet tegen 'n plagerijtje (beetje kritiek) kunnen, maar 't is beter om niet te gaan generaliseren. |
Effe weer omhoog halen ,dames wat zijn we stil...... Toch niet uitgekletst of wel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:48
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Ik kan me hier wel in vinden en het zou me niet verbazen als ook Marijan dit ongeveer bedoelde met haar oproep 'Laten we daarom vooral zoeken naar wat ons bindt i.p.v. naar wat ons scheidt.'
Ik denk wel eens, zou juist door de verschillende kleuren van gemeentes de veelkleurigheid van God niet meer uitkomen? Ik vind dat eigenlijk wel mooi... |
Klopt helemaal, Liesbeth!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:49
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | dat zou misschien het vertier ende jolijt wel verhogen .....  |
vast niet voor jou, want ik zal de meest afgrijselijke veronderstellingen over jou hier op t forum plaatsen... en dan steeds erger totdat jij uit pure ellende zelf het antwoord maar geeft omdat er geen vrouw op cm meer op je mails en knipogen reageerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:49
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Effe weer omhoog halen ,dames wat zijn we stil...... Toch niet uitgekletst of wel?  |
Misschien zijn ze geblokkeerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:50
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Effe weer omhoog halen ,dames wat zijn we stil...... Toch niet uitgekletst of wel?  |
vergeten topic waarschijnlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:50
|
|
|
|
Hmm.....ben een beetje bang, dat je iets oprakelt.
Welke vrouw is ooit uitgekletst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:52
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Hmm.....ben een beetje bang, dat je iets oprakelt.
Welke vrouw is ooit uitgekletst  |
hypothetische vraag denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:53
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | vast niet voor jou, want ik zal de meest afgrijselijke veronderstellingen over jou hier op t forum plaatsen... en dan steeds erger totdat jij uit pure ellende zelf het antwoord maar geeft omdat er geen vrouw op cm meer op je mails en knipogen reageerd  |
Is chanteren je hobby, Pieter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:54
|
|
|
|
| GOUDELSJE426 schreef: | Hoi Eva, Bedankt voor deze bemoediging! Een paar weken geleden heb om gebed gevraagd omdat mijn baan in de krant stond. Mij is toen door mijn baas verteld dat ik niet zou worden ontslagen. Maar dat er iemand bij zou komen. Vanmorgen kom ik na twee weken vakantie weer op mijn werk en voordat ik zelfs maar koffie heb kunnen pakken wordt mij verteld dat ik wel ontslagen wordt. Ik weet dat HIJ zal voorzien! Hoe groot de donkere wolken op dit moment ook zijn. Mijn gebed is dat ik zal durven vertrouwen... |
Zeg het maar vaak Goudelsje, bij HEM zijn alle dingen mogelijk. Gemene streek van je baas, je bent gewoon een nummer tegenwoordig We gaan bidden donderdagavond voor jou en voor degenen die dit ook meemaken, maar blijf vertrouwen op HEM
Veel sterkte hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADRIANNE320
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:54
|
|
|
|
Als vervolg op het wokken, gaan we zaterdagavond 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal. Eigenlijk moet dat Eritrees zijn, want de mensen die het restaurant runnen, komen uit Eritrea! Wie bang is dat ze daar geroosterde sprinkhanen en gekookte apenhersens eten, kan alvast het menu bekijken op http://www.afrika-restaurant.nl/
Daar vind je ook het adres en een routebeschrijving!
Laten we maar weer een lijstje maken. Zet zelf je naam er ff onder als je mee gaat!
Adrianne320
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|