ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 16:39
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
3 dagen gratis CM ... daar word ik blij van Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 16:35
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
 
[quote=NATASCHA642]


Zal voor mij ong. de 10de keer zijn denk ik ... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 15:56
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
 
[quote=WILLEM618]we willen op zaterdag 27 juli voor de zestiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (7 jaar)
anna415, al jaren 25 jaar, regio 0546
roelande354, 54 jaar, regio 342
natascha642, 43 jaar, regio 0546
shanita130, 41 jaar, regio 078

willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar)
harald940, 38 jaar, regio 038
pieter619, jong van geest; taxi-chauffeur........ Knipoog smiley

Crossroad317 (ovb) Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 14:00
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
 
HANNAH810 schreef:
we willen op zaterdag 20 april voor de veertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6)
joannie702, 49 jaar, regio 0318
petra373, 47 jaar, regio 0314
lies146, 27 jaar, regio 0318, evt met zoon
Erika129, 38 jaar regio 0318
Anna415, 25 jaar ofzo, regio 0546
trijnie671, 51 jaar, regio 0594
esther999, 38 jaar, regio 0172

frankt Boze smiley 627, 47 jaar, regio 0165 (komt niet onder voorbehoud)
berendjan519, 45 jaar, regio 0592
marcowaal100(oudlid) met zijn vrouw en drie kinderen (ov)
pieter610, 57 jaar, regio 0514, (uiteraard MET hond) Knipoog smiley
joop430, 46 jaar, regio 430


Marcowaal komt met zijn vrouw ... en de drie kinderen zijn ov ...

Mag je wel haast maken Marco Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 13:54
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
BERENDJAN590 schreef:
nou Frank ik ga niks daar doen moet er gewoon een nacht slapen met wat plakkertjes en draadjes aan mijn lijf.Twijfelende smiley
kijken hoe ik slaap en denk dat ze het geluid ook gaan opnemen.Smiley die vol vragen zit


straks krijg je het advies om aan de "fles" te gaan ... Slapende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:48
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Een 3 dagen abo ... Lachende smiley

Hoi hoi aan alle vrienden, bekenden (de ouwe garde) en nieuwe leden Lachende smiley

Het getrouwde leven is best zwaar ... de kilo's verdwijnen als sneeuw voor de zon ... daarvoor in de plaats komen, even snel als de kilo's zijn verdwenen, mooie grijze haren ... gggrijnzzzzzzzzzzzzzz Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:43
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
LYDIA448 schreef:
Ik heb een boekje met aparte uitspraken ed.
1 uitspraak vind ik zeer treffend en volgens mij kan deze ook hier toegepast worden:

"je kan me alleen verantwoordelijk houden voor wat ik ZEG, niet voor wat jij VERSTAAT"....

Vind het doeltreffend... Lachende smiley


Het mag een boekje zijn met "aparte" uitspraken ... maar deze "aparte uitspraak" slaat wel de spijker "recht" op z'n kop ... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:38
BerichtOnderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
 
JANS221 schreef:
Ik denk dat je hier op CM (bijna) niet aan een LAT-relatie ontkomt, of je dat nu wilt of niet. En zeker de eerste tijd, nadat je elkaar hebt leren kennen. En dat heeft niet alleen met afstand te maken. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat er maar weinig mensen zijn die in een nieuwe relatie kunnen wachten met het beleven en genieten van seksualiteit tot ze weer getrouwd zijn. Dat is geen jaren vol te houden, of in dit geval tegen te houden. Liefde en seksualiteit horen bij elkaar. Maar uiteraard zullen er mensen zijn, die hier een andere mening over hebben, en dat mag.
Ik kan me ook niet voorstellen hoe iemand na 6 weken al over trouwen kan praten. Je kunt nog zo verliefd zijn en graag bij elkaar willen zijn, er zal toch in een moment van nuchterheid nagedacht en gepraat moeten worden. En om te gaan trouwen omdat men graag verder wil gaan dan elkaars handje vasthouden lijkt mij geen optie.
Over seks voor het huwelijk zijn al pagina s volgeschreven. Teksten opzoeken die seks voor het huwelijk goedkeurden, zijn er niet te vinden. Evenmin kun je teksten uit de Bijbel over het huwelijk en seksualiteit gebruiken voor nu. De wetten die toen golden waren geschreven voor toen. En in die tijd waren de wetten goed en gaven een stuk bescherming, juist voor vrouwen.
Hiermee heb ik dus in geen geval bedoeld dat ik het goed vind om zomaar met iedereen het bed te delen. Een (LAT-)relatie die voortkomt uit liefde tot elkaar en gebaseerd is op wederzijds respect is mijns inziens wel een vereiste.

Misschien moeilijk te geloven maar ... ik ben één van de mensen die na 6 weken wel begon over trouwen ... euh ... eigenlijk was het al na 4 weken ... en ong. 3 maand na onze eerste ontmoeten zijn we getrouwd ... Lachende smiley

Gemakkelijk -- NEE !!! Je leert elkaar niet kennen in 3 maand, je moet elkaar goed leren kennen in het huwelijk ... en ja ... soms loop je tegen iets aan waarvan je denkt "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..."

Twijfel -- NEE !!! Ook al loop ik (of mijn vrouw) tegen een "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..." aan, de zekerheid van "wil je met me trouwen?" is vele malen sterker dan de "minder leuke" (karakter) eigenschappen van je vrouw (voor mijn vrouw zal het "haar man" zijn).
Maar naast liefhebben / houden van is er nog iets wat zeker zo belangrijk is, zo niet het belangrijkste is, in ons huwelijk ... We hebben samen gebeden of God ons huwelijk wil zegenen, of Hij ons Drievoudig snoer wil zijn wat ons samenbindt. Hij is onze Waarheid en Leidsman !!!

Gelukkig -- JA !!! Er is veel gebeurt in het afgelopen jaar, veel hoogtepunten, soms wat dieptepunten, maar altijd, en dan bedoel ik ook altijd, konden we gaan slapen met een vrij geweten naar elkaar en naar God. Het gedeelte uit Efeziërs 4 gaat over "Het nieuwe leven, met Christus als fundament", maar ik denk persoonlijk dat dit ook geldt voor het huwelijk ... waarschijnlijk voor elke relatie ...
Efeziërs 4:25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. (NBV)

Latten -- NEE !!! Persoonlijk vind ik latten "angst om je door het huwelijk / samenwonen aan elkaar te verbinden"
Ik vind het een "flauwe smoes" om te zeggen "het is een mooie gelegenheid om elkaar beter te leren kennen" of "je bent wel aan elkaar verbonden maar je hebt nu nog je eigen leven, het is niet zo beklemmend" of "er zijn nog thuiswonende kinderen" ...
Voor mij is een LAT relatie, misschien wat cru uitgedrukt Verlegen lachende smiley
L = Lauw
A = Angst
T = Twijfel

1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’ (NBV)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 12:45
BerichtOnderwerp: bewegingssport.
 
LEANNE226 schreef:
Ik dacht dat je een andere bewegingssport bedoelde..........maar van pilates schijn je strak en lenig te worden,altijd mooi meegenomen Engeltje smiley


Jammer dat je er niet "langer" door wordt ... gggrijnssss Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 18 juli 2012, 13:08
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
Als ik dit topic een beetje doorlees, kijk naar de argumenten dan denk ik dat het probleem niet F. Ouweneel is, maar het onderwerp "de eindtijd".

Er zijn mensen die alles wat met de "eindtijd" te maken heeft afdoen als "onzin", alleen God kent de tijd en het uur ...
Er zijn mensen die zich actief bezig houden met de "eindtijd", door bijbelstudie en/of actualiteiten naast de bijbel te leggen en deze te benoemen als "tekenen der tijden".

..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 18 juli 2012, 12:48
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
 
FRANKT627 schreef:
we willen dus op zaterdag 4 augustus voor de twaalfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810 met pleegdochter
qsjes546, 44 jaar, regio 035
mieke962, 41 jaar, regio 0181
sonja008, 36 jaar regio 0341
jans221, 51 jaar, regio 0180
Erika129, 37 jaar, regio 0318
willemien943, 45 jaar, regio 010
Tjoklat313, 52 jaar, regio 078
flower776 51 jaar, regio 0180
Jol252 49 jaar, regio 071

harald940, 37 jaar, regio 038
Leonard480, regio0180
Jozua472, 55 jaar, regio 0113
siroka573, 33 jaar
Willem618, 43 jaar, regio 344 OV (met 4 kinderen)
Bram548, 48 jaar, regio0113
vindmij053, 55 jaar, regio 0344
Yes356, 46 jaar, regio 0314
Visser278, 45 jaar, regio 0113 (OV)
Ludovis278, 55j, regio 0184
Ronald047, 48 jaar, regio 010
Crossroad317, ovb

bij regen wordt een feest-tent meegenomen door;
Leo in samenwerking met Leonard
.....
.....
.....

BBQ wordt meegenomen door;
-Jans 221 (iemand die hem kan gebruiken mag hem mee terugnemen)
.....
.....
.....

houtskool wordt meegenomen door;
- harald940
- Jans221
.....
.....
.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 21:38
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
LEANNE226 schreef:
Ik ben nog niet klaar met je.......en sta momenteel voor Coole smiley met zonnebril


Je staat voor op Josina ... in jaren ... das zeker ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 21:35
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Negen maand later "Het is een jongen !!!"














Met deze uitspraak belde een goede vriendin om te zeggen dat ze oma was geworden ... gggrijnzzz Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 21:29
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
gggrijnzzzz

http://www.youtube.com/watch?v=DOpytEgQqJ4

Maar goed ff serieus ....

Boudewijn de Groot

Vrijgezel

http://www.youtube.com/watch?v=pyNhvLHb_ww&feature=related















gggrijnzzz Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 21:18
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
De dikke Rikkert

Schrijver: Rikkert Zuiderveld

"Ik heb het landschap zien veranderen
langs de wegen die ik ging
en geprobeerd het licht te vangen
in de woorden die ik zing."

http://www.bol.com/nl/p/de-dikke-rikkert/1001004006914374/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 12:05
BerichtOnderwerp: Cm voor wie?....
 
FRANKT627 schreef:
Brabant is en blijft de mooiste provincie. Ook de provincie met de liefste mensen. De onlieve mensen hebben ze in het midden en het noorden gedumpt... Knipoog smiley


Ahum ...

Een tijdje geleden zei je toch echt dat Drenthe de mooiste provincie was ... of was dat omdat je daar toen een date had ... ??? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Voor mij is het : http://www.youtube.com/watch?v=7V254xMK2cg

ggrijnzzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 10:04
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Zo, de laatste posting in dit topic was van 16 mei ...

Wat zal iedereen "lekker" slank zijn ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 11:49
BerichtOnderwerp: gebed voor Prins Friso en familie
 
MARIAN519 schreef:
Voor wie mogen/moeten we bidden.... volgens Jesaja 58 dan?


ANNETTE050 schreef:
heb je geen bijbel in huis.... Twijfelende smiley

Gelukkig heeft Marian wel een bijbel in huis, maar misschien is het toch beter dat jij aangeeft voor wie we, volgens Jesaja 58, mogen/moeten bidden ... ??

Maar waarom zo'n aversie tegen de oproep "gebed voor prins Friso en familie"?

Lees voor de aardigheid eens Romeinen 13 (en mocht je het te veel moeite vinden om dit zelf op te zoeken ...)
Het gezag moet je gewoon erkennen, maar ... wees elkaar niets schuldig, behalve ... liefde ... Dus hoeveel moeite je ook hebt met prins Friso en familie ... heb ze lief (met de Liefde van de Heer)

Romeinen 13:1 Iedereen moet het gezag van de overheid erkennen, want er is geen gezag dat niet van God komt; ook het huidige gezag is door God ingesteld. 2 Wie zich tegen dit gezag verzet, verzet zich dus tegen een instelling van God, en wie dat doet roept over zichzelf zijn veroordeling af. 3 Wie doet wat goed is heeft van de gezagsdragers niets te vrezen, alleen wie doet wat slecht is. U wilt niets van de overheid te vrezen hebben? Doe dan wat goed is en ze zal u prijzen, 4 want ze staat in dienst van God en is er voor uw welzijn. Maar wanneer u doet wat slecht is, kunt u haar beter vrezen: ze voert het zwaard niet voor niets, want ze staat in dienst van God, en door hem die het slechte doet zijn verdiende straf te geven, toont ze Gods toorn. 5 U moet haar gezag dus erkennen, en niet alleen uit angst voor Gods toorn, maar ook omwille van uw geweten. 6 Daarom betaalt u ook belasting en staat wie belasting int in dienst van God. 7 Geef iedereen wat hem toekomt: belasting aan wie u belasting verschuldigd bent, accijns aan wie u accijns verschuldigd bent, ontzag aan wie ontzag toekomt, eerbied aan wie eerbied toekomt.
8 Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld.

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 20 februari 2012, 11:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:06
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
HERMAN388 schreef:
De koningin is jarig!!!
Ik kon de vlag niet buiten zetten, veel te kooooouuuuuuud.
ik ga warme chocomel drinken en met dikke trui aangetrokken.

kleum kleum Zieke smiley Zieke smiley


De vlag kan je toch ook veel beter ophangen ... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:58
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
HANNAH810 schreef:
zeg ehhhh.........wil je ons allemaal jaloers hebben, crossie-man??? Knipoog smiley


ja ... gggrijns
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:01
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
John Denver -- For you

http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=ZzrqbSPmqow

Just to look in your eyes again
Just to lay in your arms
Just to be the first one always there for you
Just to live in your laughter
Just to sing in your heart
Just to be everyone of your dreams come true
Just to sit by your windows
Just to touch in the night
Just to offer a prayer each day for you
Just to long for your kisses
Just to dream of your sighs
Just to know that I'd give my life for you.

For you all the rest of my life
For you all the best of my life
For you alone, only for you.

Just to wake up each morning
Just to you by my side
Just to know that you're never really far away
Just a reason for living
Just to say I adore
Just to know that you're here in my heart to stay.

For you all the rest of my life
For you all the best of my life
For you alone, only for you.

Just the words of a love song
Just the beat of my heart
Just the pledge of my life, my love for you.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 16:16
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
ERIKA129 schreef:
Gerrit,

Van Harte Gefeliciteerd met je 53 ste verjaardag! Knipoog smiley
Nog vele mooie en gezonde jaren toegewenst en God's zegen voor het nieuwe jaar.

Groetjes Erika



Hier wil ik me wel bij aansluiten ...
Gerrit van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 16:12
BerichtOnderwerp: Jij...als dier
 
FRANKT627 schreef:
De liefde zou je eigenlijk niet meer moeten najagen maar wel al gevonden hebben voor dat je het 'vlees' vond. Knipoog smiley ...


Waarom niet ?? ik wil haar hart elke dag weer veroveren, dus ik jaag elke dag ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar het ging ons om de Liefde ...
1 Korinthe 14:1a 1 Jaag de Liefde na en streef naar de gaven van de Geest, .... (maar misschien had je niet gelezen dat ik het met een hoofdletter schreef ...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:50
BerichtOnderwerp: spreuken
 
HANNAH810 schreef:
dat is het gebed van jabes toch, lieke?


Het gebed van Jabes -- 1 Kronieken 4:10

Jabes nu riep de God van Israël aan met de woorden: Wil mij toch overvloedig zegenen en mijn gebied vergroten; laat uw hand met mij zijn; weer van mij het kwade, zodat mij geen smart treft! En God schonk wat hij had gevraagd. (NBG)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 14:46
BerichtOnderwerp: "Dat vertel ik je later"
 
GERRIT084 schreef:
Tja, maar een lege kameel willen die jagertjes hier niet schieten he Gefrustreerde smiley


Maar een lege (onbepakte) kameel komt wel door "het oog van de naald" en blijft dus niet buiten in de kou staan ...

maar dat had je natuurlijk allang geschoten ... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 15:55
BerichtOnderwerp: "Dat vertel ik je later"
 
GERRIT084 schreef:
En ter voorkoming van Gefrustreerde smiley voor dat het weer een hele theologische veldslag gaat worden Twijfelende smiley
Het ging om het verschil tussen arm en rijk, en dan een hele poos nix en dan pas liefde.
In de trend van Zieke smiley de huid verkopen, voor de beer geschoten is Coole smiley met zonnebril
En dan door jaagsters die slecht in mikken zijn Huilende smiley, smiley in tranen


"Dat" vertel ik je later wel Gerrit ... gggrijns
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 15:08
BerichtOnderwerp: Verzoek Ambulancedienst
 
Als je nou voor je ICE een - (streepje) plaatst, dan staat het nummer vooraan in je telefoonlijst

Voorbeeld:

- ICE 1 = belangrijkste persoon 1
- ICE 2 = belangrijkste persoon 2
- ICE 3 = belangrijkste persoon 3

Daarnaast is het altijd verstandig om deze lijst ook bij je ID-kaart te hebben (elke Nederlander heeft de verplichting zich te kunnen legitimeren)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:53
BerichtOnderwerp: "Dat vertel ik je later"
 
MARRY942 schreef:
Daar ken ik een Bijbelse variant op: het is voor een rijke moeilijker door het oog van een naald te kruipen, dan voor een kameel Knipoog smiley

GERRIT084 schreef:
Ik zie daar het verband niet zo tussen Zieke smiley die Bijbeltekst ken ik wel, dat wel.
Het enige wat overeen komt is die rijke, en een arme, tja om die nu te vergelijken met een kameel??!!
En na gelang van de vraag, of opmerking, liever een miljonair, dan iemand met schulden!?!
Gaat de rijke wel, en de arme niet door het ook van de naald Gefrustreerde smiley

Je zal maar door die naalden getroffen worden Huilende smiley, smiley in tranen Smiley met dichtgeplakte mond

Toch even reageren, al is het off-topic.

Lukas 18:24 Toen Jezus zag dat de man zo bedroefd werd, zei hij: ‘Wat is het moeilijk voor rijken om het koninkrijk van God binnen te gaan. 25 Het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.’ (NBV)

Het oog van de naald.
Wat is nu eigenlijk "het oog van een naald"? Is dit "het oog van de naald", zoals dat gebruikt wordt om te naaien of te borduren, of wordt hier een ander "oog van de naald" mee bedoeld? In de tijd van Jezus werd hiermee de benaming van een kleine deur bij een poort aangegeven. Bij het donker worden werden de poorten gesloten en kon men alleen via een kleine deur in de poort de stad binnen gaan. Wanneer men met een kameel door die kleine deur naar binnen wilde gaan, moest de kameel dus eerst geheel worden afgeladen. De kameel kón dus wel (met moeite) naar binnen maar zónder iets mee te nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:16
BerichtOnderwerp: Jij...als dier
 
ERIKA129 schreef:
Een cheetah en een adelaar in een huis Verraste, verbaasde smiley
Gaat dat goed samen Clown smiley Beide jagen graag en vreten hun prooi op!
Gezellige boel bij jullie Knipoog smiley

COOTJE711 schreef:
Lachende smiley klinkt inderdaad niet best


Hoezo ...

Een adelaar in de lucht, de cheetah op de grond ... een goede combinatie om samen te jagen (elkaars "oog" en "hand" zijn)

We jagen niet meer voor het "vlees" ... ons doel is nu het najagen van de Liefde Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:09
BerichtOnderwerp: Jij...als dier
 
MARRY942 schreef:
Vleeseters dus..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Vleeseter ... zeker weten ... maar wel heel kieskeurig

Zo zal ik vast geen vlees eten van een merrie ... gggrijns Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 83 Volgende
Pagina 1 van 83