Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 08:20
|
|
|
GERRIT603 schreef: | hé, hand voor je mond, bah  |
Dat icoontje hebben ze niet op CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:24
|
|
|
Ik kwam door en door nat, koud, half bevroren uit de kerk....wat smaakt er dan lekkerder dan andijviestampot met uitgebakken spekkies en een likkie tomatenketchup erover!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:29
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Ik kwam door en door nat, koud, half bevroren uit de kerk....wat smaakt er dan lekkerder dan andijviestampot met uitgebakken spekkies en een likkie tomatenketchup erover!  |
Wat dan lekkerder smaakt? Varkensvlees met champignongroomsaus met doppertjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 12:34
|
|
|
ANNA415 schreef: | Wat dan lekkerder smaakt? Varkensvlees met champignongroomsaus met doppertjes  |
Hmmmmm...okay: de stand is 1-1 !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:32
|
|
|
Kip setan met nasi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:35
|
|
|
annette schreef:
kip satan met nazi
Pardon?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:37
|
|
|
ROLF230 schreef: | annette schreef:
kip satan met nazi
Pardon? |
hey, ik woon misschien in duitsland maar zo erg zijn we nou ook weer niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:48
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | hey, ik woon misschien in duitsland maar zo erg zijn we nou ook weer niet  |
Groente soep en beenhammetje met champignonsaus.. Als toetje een mierzoet toetje.... als mijn schoonzus nog eens wat weggeeft eerst informeren hoe zoet het is hihi..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:52
|
|
|
Zigeunerschnitzel, gebakken aardappeltjes met sla, en griekse yoghurt met verse brommels toe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:53
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Zigeunerschnitzel, gebakken aardappeltjes met sla, en griekse yoghurt met verse brommels toe  |
met watte toe??? Brommels?? bromvliegen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 12:18
|
|
|
Gebakken kippelevertjes met champignonnetjes en uitjes, gekookte andijvie met een verrukkelijk sausje en gebakken piepertjes.....gek he....dat ik nog steeds aankom.....zuchttttt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 13:58
|
|
|
ERIKA129 schreef: | met watte toe??? Brommels?? bromvliegen?  |
Ze worden ook wel "bramen" genoemd
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 15 oktober 2012, 13:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 14:25
|
|
|
Schoolvakantie dus: geen tijd voor de boodschappen, geen tijd om te koken....dus dat wordt ff snel aardappels schillen , potje rode kool opwarmen en een gehaktbal erbij maken. De enige groente waarbij in huize 649 de pot appelmoes op tafel mag dus kinderen ook weer gelukkig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARGREET739
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 14:42
|
|
|
Oeioei, ik ben een slechte moeder geloof ik, mijn dochter eet elke dag appelmoes als tweede "groente". Maar zolang zij de "eerste groente" ook eet, kan ik me er nog wel mee verzoenen. Ze is er al 16 mee geworden en gelukkig nooit ziek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 14:50
|
|
|
MARGREET739 schreef: | Oeioei, ik ben een slechte moeder geloof ik, mijn dochter eet elke dag appelmoes als tweede "groente". Maar zolang zij de "eerste groente" ook eet, kan ik me er nog wel mee verzoenen. Ze is er al 16 mee geworden en gelukkig nooit ziek.  |
Dan mopperen jou kinderen vast minder vaak dan mijn kinderen Als 2e groente zou ik nog niet zo erg vinden, maar ik zag het om me heen vaak dat kinderen hun groente verstopten onder de appelmoes en zo nooit aan de smaak van groentes gewend raakte en op hun 30ste nog steeds amper groente lustte. Dus vandaar dat hier de appelmoes enkel bij friet en rode kool op tafel komt.
Grappig detail: ik heb er dus 1 die geen appelmoes lust
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op maandag 15 oktober 2012, 14:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 16:53
|
|
|
Hier kliekjesdag...dus koelkastonderzoek....
Altijd verrassend....maar we zijn niet moeilijk...
Soms een vreemde combinatie...
Moest even lachen toen ik het appelmoes verhaal las.. Eerlijk gezegd bij ons kwam ook geen appelmoes op tafel... Maar ik had dan ook een geweldig stel kinderen...(en dat meen ik)
Eigenlijk vonden ze alles lekker wat ik op tafel zette...en aten ook alles... Heerlijk was dat hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 19:09
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Grappig detail: ik heb er dus 1 die geen appelmoes lust  |
ik had 7 van die grapjassen of te wel er was er maar eentje die wel appelmoes luste. Inmiddels eten de meesten het wel als het moet. Bij mij aten ze liever spruitjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 20:26
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ik had 7 van die grapjassen of te wel er was er maar eentje die wel appelmoes luste. Inmiddels eten de meesten het wel als het moet. Bij mij aten ze liever spruitjes
 |
Hier stond er net inderdaad ook 1 in de keuken te springen: jippie, morgen spruitjes! Hier is het de peuter van 2 die geen appelmoes lust, maar verder kan je het zo gek niet opnoemen of ze vind het lekker, het raarst keek ik toen ze feta met olijven zat te eten bij de oppas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 20:44
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Hier stond er net inderdaad ook 1 in de keuken te springen: jippie, morgen spruitjes! Hier is het de peuter van 2 die geen appelmoes lust, maar verder kan je het zo gek niet opnoemen of ze vind het lekker, het raarst keek ik toen ze feta met olijven zat te eten bij de oppas. |
Goeie oppas annet! Grieks eten zit vol vitamientjes....neem dat van die ouwe rot hier aan!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 20:47
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Goeie oppas annet! Grieks eten zit vol vitamientjes....neem dat van die ouwe rot hier aan!!!  |
Ja...maar als je dan 4 weken terug ECHTE olijven en feta op hebt in Griekenland...valt die rommel hier weer zo tegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 20:50
|
|
|
'k Heb vanavond hutspot met een giga vega-gehaktbal gegeten..... ....mijn buik begint nu al te rommelen... ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 21:37
|
|
|
LIEKE000 schreef: | 'k Heb vanavond hutspot met een giga vega-gehaktbal gegeten..... ....mijn buik begint nu al te rommelen... .... |
Hier ook hutspot maar dan met shoarma er door. Mijn buik vind het prima
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 21:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hier kliekjesdag...dus koelkastonderzoek....
Altijd verrassend....maar we zijn niet moeilijk...
Soms een vreemde combinatie...
Moest even lachen toen ik het appelmoes verhaal las.. Eerlijk gezegd bij ons kwam ook geen appelmoes op tafel... Maar ik had dan ook een geweldig stel kinderen...(en dat meen ik)
Eigenlijk vonden ze alles lekker wat ik op tafel zette...en aten ook alles... Heerlijk was dat hoor... |
Oooowwww ..... en al die verhalen over die boerenappelmoes dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 22:27
|
|
|
Visser....las jij dat woordje KWAM???
Het ging meer over vroeger... Als je kinderen nog klein zijn en je bedekt letterlijk alles met appelmoes...leren ze inderdaad de smaak van bepaalde dingen niet... Aangezien er bij ons ook een vroeger was... Nu hoeft dat niet meer...we zijn maar samen...en nu eet je appelmoes als...extra...of als toetje... Maar zodra er weer goudrenetten zijn wordt het weer boerenappelmoes...(dat verhaal ben je niet vergeten geloof ik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 22:58
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Visser....las jij dat woordje KWAM???
Het ging meer over vroeger... Als je kinderen nog klein zijn en je bedekt letterlijk alles met appelmoes...leren ze inderdaad de smaak van bepaalde dingen niet... Aangezien er bij ons ook een vroeger was... Nu hoeft dat niet meer...we zijn maar samen...en nu eet je appelmoes als...extra...of als toetje... Maar zodra er weer goudrenetten zijn wordt het weer boerenappelmoes...(dat verhaal ben je niet vergeten geloof ik) |
Oooow , nu snap ik het , ..... je bedoelt de tijd dat je zelf als kind aan tafel zat . Stom , stom , stom , daar dacht ik niet aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 15 oktober 2012, 23:00
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Visser....las jij dat woordje KWAM???
Het ging meer over vroeger... Als je kinderen nog klein zijn en je bedekt letterlijk alles met appelmoes...leren ze inderdaad de smaak van bepaalde dingen niet... Aangezien er bij ons ook een vroeger was... Nu hoeft dat niet meer...we zijn maar samen...en nu eet je appelmoes als...extra...of als toetje... Maar zodra er weer goudrenetten zijn wordt het weer boerenappelmoes...(dat verhaal ben je niet vergeten geloof ik) |
nee visser vergeet niets
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 12:14
|
|
|
vandaag heb ik avonddienst en kookt mijn dochter. Heerlijk kan ik zo aanschuiven in mn pauze. Ik heb rijst kip broccoli en een woksausje gehaald daar moet ze wel iets van kunnen fabriceren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 15:17
|
|
|
Ik heb gezondigd.....gruwelijk gezondigd.....!!!!! Ik zou heus gaan afvallen....maarreh....dagje alexandrium in Rotterdam....en dan kommie voorbij die Mac he......eh....ik kwam er NIET voorbij.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 15:19
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Ik heb gezondigd.....gruwelijk gezondigd.....!!!!! Ik zou heus gaan afvallen....maarreh....dagje alexandrium in Rotterdam....en dan kommie voorbij die Mac he......eh....ik kwam er NIET voorbij.....  |
Daar heb ik nou nooit last van , maar goed ook want ik geloof dat ik morgen langs 5 mac's kom, en terug nog een keer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOCHEBED148
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 15:28
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Daar heb ik nou nooit last van , maar goed ook want ik geloof dat ik morgen langs 5 mac's kom, en terug nog een keer. |
Ooohhhh...neem mijn petje voor je af Annette! Ze zeggen wel es: de liefde van de man gaat door de maag.....eh....maar ik ben toch heus geen mannetje....eh...dacht ik.....
|
|
Naar boven |
|
|