| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:42
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | | Overgave is een mooie houding, we moeten er niet in blijven hangen. |
wat bedoel je daarmee, eva?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hans vind ik een mooie naam |
Tsss...jij bent bevooroordeeld!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:45
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Leuk gedichtje.
Maar bij de 3 genoemde houdingen zie ik volgens mij niet degene staan die God van ons vraagt, namelijk: Overgave. Aan God uiteraard. Alleen overgave impliceert een uit handen geven van jezelf met in alle eerlijkheid al je vragen en gevoelens die op dat moment in je leven. En een uit handen geven van het probleem aan Degene die alles weet en die nog altijd de 'touwtjes in handen heeft'. In het volste vertrouwen dat Hij er weg mee weet.
In dit opzicht is het boek: "Van Kramp naar Kracht" een aanrader als je in zwaar weer belandt.
GrZing! |
Het overgave zou bij mij op de 4de plaats komen Zinga.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:45
|
|
|
|
Ik heb nu zo langzamerhand het idee, dat de sabbatsvierders de zondagsvierders aan het veroordelen zijn. Laten we hier ajb er mee op houden, we komen geen stukken verder. Respecteer de zondagsvierders en de sabbatvierders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:49
|
|
|
|
wel een antwoord dat ietwat denigrerend overkomt op mij...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:54
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Wat een spanning Is die 24 uur nou een keer om  |
Pieter kennende, denk ik dat de nieuwe borreling er allang is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:01
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Pieter kennende, denk ik dat de nieuwe borreling er allang is. |
Borrelt dat zo snel al dan Das toch helemaal niet goed voor je 16e?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SMULPOTJE144
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:05
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
SMULPOTJE144
|
op woensdag 6 oktober 2010, 22:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SMULPOTJE144
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:05
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
SMULPOTJE144
|
op woensdag 6 oktober 2010, 22:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:11
|
|
|
|
|
TomTom staat gereed, auto met voldoende brandstof. Kan niet wachten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:24
|
|
|
|
6 Oktober, Rom. 6: 1-14; Begraven in de doop.
Eigenlijk is het jammer dat in de meeste kerken de doop wordt bediend met maar heel weining water. Dopen betekent tenslotte: indompelen, kopje-onder laten gaan. Denk maar aan Johannes de Doper. Hij dompelde de mensen in de Jordaan. Ze werden gereinigd, van top tot teen. Dat is de betekenis van de doop: de afwassing van de zonden. Maar ook: de dood van de oude mens en de opstanding van de nieuwe. Gedoopt worden is eigenlijk: ondergaan, verdrinken, begraven worden in het water. Zo schrijft Paules over de doop. Hij wil de gemeenteleden in Rome duidelijk maken dat zij na hun doop nieuwe mensen zijn geworden. Wie met Christus leeft is opnieuw geboren, een nieuw mens. Het oude is voorbijgegaan. Het nieuwe is gekomen. Weg met de oude goden, de oude tradities, het oude bijgeloof! Dat is nu voorbij, verdwenen, gestorven en begraven. Daar is de doop een teken van. Zo gezien is die feestelijke doopdienst in de kerk tegelijkertijd een rouwdienst. Van harte gecondoleerd, kun je tegen de dopelingen zeggen. Je oude mens is gestorven en begraven. Maar daar behoeft niemand om te treuren. Integendeel. Dat is juist een reden tot vreugde! Ik ben geen slaaf meer van de zonde, ik zit vast aan de dood! In Christus ben ik opgestaan tot een nieuw leven! Dát, zo schrijft Paules, moet nu voor u vaststaan. Daar moet u niet aan twijfelen! U bent dood voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus! Uw zonden verleden - zand erover! Het is begraven, eens en voor altijd! Zo zou je de doop kunnen noemen: een vrolijke begrafenis!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:41
|
|
|
|
is er een smullend, overkokend, hoofdbonkend, overgevend,stomend wild stier losgebroken hier op het forum?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 6 oktober 2010, 20:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SMULPOTJE144
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:42
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | is er een smullend, hoofdbonkend, overgevend, wild stier losgebroken hier op het forum? |
ehhh ja is niet wat het lijkt hoor... hahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:44
|
|
|
|
Geen woorden maar daden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:48
|
|
|
|
| SMULPOTJE144 schreef: | ehhh ja is niet wat het lijkt hoor... hahaha |
is het niet wat het lijkt? tja, maar wat is het dan??? als ik zie hoe je dit forum verrijkt, wordt ik er wel een héél klein beetje nieuwsgierig van!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NAOMI695
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:58
|
|
|
|
oooh das heel eenvoudig opgelost hoor ik ben de ex-vriendin van smulpotje dus word ie een beetje boos en beroerd als iemand anders mij een plaatsje in zijn auto aanbiedt terwijl ik juist mijn horizon wil verbreden en gezellige contacten op wil doen gewoon gezellig ...
Laatst aangepast door
|
NAOMI695
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 13:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 21:08
|
|
|
|
| NAOMI695 schreef: | oooh das heel eenvoudig opgelost hoor ik ben de vriendin van smulpotje dus word ie een beetje boos en beroerd als iemand anders mij een plaatsje in zijn auto aanbiedt terwijl ik juist mijn horizon wil verbreden en gezellige contacten op wil doen gewoon gezellig ... |
Oeps, een jaloerse vriend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 21:14
|
|
|
|
| NAOMI695 schreef: | oooh das heel eenvoudig opgelost hoor ik ben de vriendin van smulpotje dus word ie een beetje boos en beroerd als iemand anders mij een plaatsje in zijn auto aanbiedt terwijl ik juist mijn horizon wil verbreden en gezellige contacten op wil doen gewoon gezellig ... |
Nog simpelere oplossing: Neem em mee! kunnen jullie samen carpoolen en hoeft ie je ook niet uit te lenen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOOST764
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 21:25
|
|
|
|
Ook de christelijke partijen hebben de afgelopen jaren dingen laten liggen. En in dat gat is Wilders gesprongen.
Overigens staan er in het verkiezingsprogramma van de PVV een hoop zinnige dingen naast het integratiestandpunt. Jammer dat het geen christelijke partij is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 21:39
|
|
|
|
oohhhwwwww, nee he, naomi; en dat werkt als een rode lap? hahaha, hij is wel erg zuinig op je denk ik! een gezellige brede horizons is gezond voor een mens, volgens mij, naomi!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 21:42
|
|
|
|
|
Ik begrijp echt niet wat hier fout aan is!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARIANNE566
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 21:42
|
|
|
|
Wij hadden vorige week donderdag Bijbelkring over het eerste hoofdstukken van Genesis en onze dominee wees ons er op dat God de mens nam en plaatste hem in de hof van Eden om die te bewerken en te bewaren (Genesis 2:15). En in het bijzonder de boom des levens.
In vers 24 van Genesis 3 staat dat nadat Adam en Eva uit het hof van eden worden verdreven en dat ten oosten van de hof van Eden de cherubs met een flikkerend zwaard, dat zich heen en weer wendde, om de weg tot de boom des levens te bewaken.
Blijkbaar was de taak van Adam om de boom des levens in het paradijs te bewaken.
Hij legde uit dat door de zondeval de weg tot de boom des levens ( letterlijk) versperd werd. Door het lijden en sterven van Jezus aan Golgotha aan het kruishout werd de weg weer vrij. Hij legde verband met het laatste hoofdstuk in Openbaringen:
In Openbaringen wordt in elk geval driemaal gesproken over de boom des levens. De eerste keer is in Openbaringen 2 vers 7: "Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt. Wie overwint, hem zal Ik geven te eten van de boom des levens, die in het paradijs Gods is."
De tweede keer is in Openbaringen 22 vers 2: "Midden op haar straat en aan weerszijden van de rivier staat het geboomte des levens, dat twaalfmaal vrucht draagt, iedere maand zijn vrucht gevende; en de bladeren van het geboomte zijn tot genezing der volken".
Als laatste staat in Openbaringen 22 vers 14 staat: "Zalig zij, die hun gewaden wassen, opdat zij recht mogen hebben op het geboomte des levens en door de poorten ingaan in de stad."
Ik weet niet of ik er in geslaagd ben om het verhaal goed op papier te zetten... Maar vond het een erg mooie uitleg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:01
|
|
|
|
Kan hier mee instemmen, ik citeer het laatste stukje uit de kerkbode (van het stukje van de predikant) van deze maand, waarover het ook gaat:
"En zo'n geweldige plaats krijgen we als mensen ook in het geheel van de schepping. In Genesis 2 woont de mens vlakbij de vier bronrivieren van de wereld. In een speciaal voor hem gemaakte hof. En hij krijgt de opdracht om die te bebouwen en te bewaren; en zoals de mens de dieren en de dingen noemt, zo zullen zij heten. Kortom, wij mensen zijn de stedehouders van God temidden van de schepping. We mogen met alles wat God ter beschikking stelt Zijn schepping beheren, bewaren en bestuderen. De Here heeft ons een geweldige verantwoordelijkheid in handen gegeven. We zijn 'maar' mensen, zeker! Maar tegelijk veracht en kleineert de Bijbel onn niet, integendeel, we zijn tot een geweldige taak geroepen: zorgvuldig en respektvol met elkaar en met Gods schepping omgaan.''
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 6 oktober 2010, 22:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:03
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | | Overgave is een mooie houding, we moeten er niet in blijven hangen. |
Ik denk wel dat God van ons vraagt of we ons elke dag opnieuw in vertrouwen aan Hem overgeven, idd niet blijven hangen, maar elke dag opnieuw..net als je elke keer opnieuw tot inkeer moet komen.. Pas dan kan Hij al onze zorgen en pijn wegnemen. Als we dat zelf vasthouden wordt het een last en zei Jezus niet dat Hij onze last wil dragen? "Komt allen naar mij die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven." Daarop volgt dan die belofte... wij zullen rust krijgen..dat geeft God ons als wij ons aan Hem overgeven... want God heeft het goede met ons voor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:06
|
|
|
|
Uw woord is een navigatiesysteem op mijn weg, en een TomTom op mijn pad.
gr majaro
ow en deze:
ik ben GEK = Gods Eigen Kind
visje soms hele er bij
Laatst aangepast door
|
MAJARO438
|
op woensdag 6 oktober 2010, 22:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:20
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Kan hier mee instemmen, ik citeer het laatste stukje uit de kerkbode (van het stukje van de predikant) van deze maand, waarover het ook gaat:
"En zo'n geweldige plaats krijgen we als mensen ook in het geheel van de schepping. In Genesis 2 woont de mens vlakbij de vier bronrivieren van de wereld. In een speciaal voor hem gemaakte hof. En hij krijgt de opdracht om die te bebouwen en te bewaren; en zoals de mens de dieren en de dingen noemt, zo zullen zij heten. Kortom, wij mensen zijn de stedehouders van God temidden van de schepping. We mogen met alles wat God ter beschikking stelt Zijn schepping beheren, bewaren en bestuderen. De Here heeft ons een geweldige verantwoordelijkheid in handen gegeven. We zijn 'maar' mensen, zeker! Maar tegelijk veracht en kleineert de Bijbel onn niet, integendeel, we zijn tot een geweldige taak geroepen: zorgvuldig en respektvol met elkaar en met Gods schepping omgaan.'' |
Daarom dus...een geweldige verantwoordelijkheid.. Alleen maar mensen? dacht het niet...de kroon op Zijn Schepping.. en God zeide: "Laat ons mensen maken, naar ons beeld en onze gelijkenis."
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op woensdag 6 oktober 2010, 22:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:21
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | Uw woord is een navigatiesysteem op mijn weg, en een TomTom op mijn pad.
gr majaro
ow en deze:
ik ben GEK = Gods Eigen Kind
visje soms hele er bij |
Yup! En "Wow" is de afkorting van " Walk on water"
|
|
| Naar boven |
|
|