ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 78 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 januari 2014, 18:11
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
 
SHANITA130 schreef:
Jammer dat er hierop zo weinig reacties zijn.

Ja, dat vind ik, komt zo, ik herken zoveel, ja, ook een paar dingen niet.

Daarom denk ik ja, anderen moeten toch dingen herkennen?

Afijn, gewoon jammer!

Ik heb gereageerd. En vervolgens mijn eigen visie erop gegeven. Jammer dat daar niemand op reageert, brengt de discussie moeilijk op gang zo...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 januari 2014, 15:13
BerichtOnderwerp: PSYCHOLOGIE en GEESTELIJKE BEWEGINGEN
 
SHANITA130 schreef:
ik was eigenlijk op zoek naar een site met linken waarop duidelijk te zien is hoeveel de psychologie van de bijbel heeft overgenoemne, neem nou maar eens het 'positief denken', 'vergeven indien berouw', en 'vervelende ervaringen achter je laten'.

Ik mis je link dus kan over de inhoud daarvan weinig zeggen.

Wat je hierboven benoemt daar ben ik het mee eens. Veel van die 'universele' begrippen komen voort uit de bijbel. Veel begrippen komen dat overigens, als je alleen al kijkt naar de standaard normen en waarden die veel mensen hebben kun je die herleiden tot de bijbel. In dat opzicht is het mooi om te zien hoe de wetenschap steeds meer bewijst wat de bijbel ons al eeuwenlang vertelt. Waar ik het overigens niet mee eens ben is dat je zegt dat vergeving geldt indien er berouw is, maar die discussie is eerder gevoerd dus denk niet dat het zinvol is daar weer opnieuw mee te beginnen.

Gezien het laatste stuk van jouw reactie, zou je kunnen verduidelijken wat je precies bedoelt?

Aanvulling na toevoeging van de link:
Ik heb het stuk gelezen en vraag me af wat je verstaat onder een 'vrije beweging' ? En wat is volgens jou de link met de psychologie?


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 24 januari 2014, 15:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 19:57
BerichtOnderwerp: verschillen tussen mannen en vrouwen.
 
Ik herken ze allemaal, maar de gulden middenweg heb ik nog niet gevonden.
Volgens mij is het, vooral voor ons vrouwen, belangrijk te realiseren dat de andere manier van benaderen niets te maken heeft met desinteresse of (bij vrouwen) overbezorgdheid. Geven en nemen, heb hem elders ook al zien staan. Compromissen sluiten, en ik denk vooral communiceren over hoe we ergens tegenaan kijken en mee omgaan. Gezien de zichtbare verschillen mag het namelijk overduidelijk zijn dat we aan elkaars neus niets kunnen aflezen! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 18 januari 2014, 19:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 09:05
BerichtOnderwerp: Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.
 
CORTAZAR588 schreef:
Zo bekeken wordt er veel tijd besteed
aan zaken, die zoals een menigeen weet
Slechts dienen tot het welgevoelen
Maar niet zeggen wat web bedoelen

Me dunkt dat het een en ander mocht het zo uitkomen
Weinig tot niets toevoegt aan de woordstromen....
Behoudens de leegte die voortbestaat
En de mensen het elan en de acuratesse ontgaat
die in de woordenschat van menigeen jammerlijk genoeg niet meer bestaat.

Zou het een verrassing zijn dat met het gebruik van lege rhetoriek
Ook de discussie, helaas en gebukt onder deze tragiek
zal stranden in een amusentskrant rubriek.....
Althans is te vrezen dat niveau en de eigendunk ten spijt
Geen enkele van de voorgaande commentaren hout snijdt

Gracias por su cooperacion.

Je wordt bedankt! Mijn laatste bijdrage was anders heel serieus bedoeld. Krijg het idee dat het meer te maken heeft met wat er wel en niet in jouw straatje past. Maar maak je sowieso geen zorgen over mijn woordenschat hoor, die volstaat prima.

Tess, krijgt het idee echt maar of dat dan weer correct taalgebruik is...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 14:32
BerichtOnderwerp: Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.
 
Ik gooi het eens over een andere boeg:

Wat nu, als al die uitspraken door topicstarter aanvankelijk genoemd, een uiting zijn die iets onder woorden brengen wat moeilijk onder woorden te brengen is?

Iets dat wel of niet goed voelt gaat dus over een gevoel dat men lichamelijk ervaart maar het is lang niet altijd even makkelijk om zo'n gevoel 'even' onder woorden te brengen. Niet in de laatste plaats omdat dit ook best eng kan zijn.

Hoe breng je iets onder woorden, als 'woorden' de lading eigenlijk niet dekken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 9 oktober 2013, 08:55
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd voor vinden van rekeningen en administratie.
 
Hai Shanita,

Ik ken dat, die hekel aan de administratie! Echt niet mijn hobby.
Maar toch moet het gebeuren om ellende te voorkomen. Natuurlijk wil ik voor je bidden, en ik geloof zeker dat God je zal helpen.

Vind je het goed als ik je daarnaast ook een tip meegeef die bij mij altijd goed werkt? Zet een lekker (aanbidding)muziekje op als je eraan begint. En, zoek één vaste plek in huis waar je alle binnengekomen post neerlegt. (Die je eens in de zoveel tijd natuurlijk wel weer moet opruimen, dat wel.) Op deze manier kun je je rekeningen altijd terug vinden als je ze nodig hebt. Scheelt een hoop stress.

Succes!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 9 oktober 2013, 08:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 17:39
BerichtOnderwerp: Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.
 
PIETER619 schreef:
Ach ik wil maar zeggen dat ik zeggen wil, dat het mij hier omgaat en niet anders bedoeld, het toch hier op neer komt en dat het niet zo is dat het anders zijn zal. met dientengevolge, dat het hier op neer komt, mijn inziens toch anders bekeken moet worden, wil men niet dat er verkeerde zaken besproken worden, had ik zo gedacht.

Doet mij denken aan een uitspraak van mijn vader vroeger Knipoog smiley

Tis nu eenmaal zo gelegen,
komt de één de ander tegen.
En als t niet zo is,
dan loopt ge elkander mis!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 14:55
BerichtOnderwerp: Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.
 
MARY052 schreef:
Welkom terug Tessy.
CM is wel veranderd vind ik................

Mary

Dank jullie wel dames. Veranderd? Ach, verandert niet alles met de tijd? Zolang je het nog gezellig vind zou ik lekker blijven hangen hier, en in de komende drie dagen lees ik ff gezellig met je mee. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 oktober 2013, 09:23
BerichtOnderwerp: Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.
 
Zomaar drie dagen gratis van CM. Ik heb zoiets van: "Dat doe ik, weer even lekker mijn ding doen!" En ik moet zeggen: "het voelt goed!"
Maar ja, of dat voor anderen ook zo is? Voelt het voor jou wel goed? Zo niet, wees niet getreurd. Na die drie dagen ben ik er ook wel weer klaar mee!

Tess, taal is zeg maar best ook wel mijn ding...

En voor de sippe knarren onder ons...mijn bijdrage is louter humoristisch bedoeld. Het bekt namelijk zo lekker... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 oktober 2013, 09:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 18:40
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
Ik ga ff lekker een stukkie wandelen, wie gaat er mee?

Ergens tussen nu en morgen deze tijd verloopt mijn driedaagse weer dus mocht ik jullie niet meer spreken; Houdoe! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 08:47
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
Is er niet een nieuwshoekje waar je dit soort berichten kunt plaatsen, Shanita?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 4 juli 2013, 21:08
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
Ooohh, dank je wel ladies!

Ja, tis weer een driedaagse. Maar daarom niet minder gezellig Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 4 juli 2013, 18:55
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik meende het echt wat ik tegen Tess zei...pfff, dan is een mens eens eerlijk. Ik vind dat jullie erg onlief doen...

Ik vind het lief hoor, Frank. Je hebt m'n dag weer goed gemaakt! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 4 juli 2013, 14:52
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
FRANKT627 schreef:
Hé chocolade-Tess Knipoog smiley wat een goede reactie...en wat goed om je hier weer te zien...Door de mails en gesprekken die we hadden via mail en chats ben je een aantrekkelijke leuke vrouw. Of je nu een paar kilo te veel weegt of niet. Het gaat er idd om wie je bent. Ik vind je gewoon in alle opzichten heel mooi...nodig je me nu uit om eens te gaan wokken? Kwijlende smiley

Kweenie, Frank. Je wilde een sjokolaadereep al niet eens van me aannemen de vorige keer, is een avondje wokken dan wel een goed idee? Verraste, verbaasde smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 4 juli 2013, 12:46
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
 
Ik kom weer even om het hoekje kijken! Lachende smiley

Aantrekkingskracht gaat van nature vooral om 'voortplantingsdrift'. Biologisch gezien gaan we op zoek naar de partner die op ons het meest 'vruchtbaar' over komt. Waaruit we dat opmaken hangt af van de normen en waarden die we meegekregen hebben. In onze huidige maatschappij staat 'slank' voor 'gezond' en gezond betekent 'vruchtbaar'. Een paar eeuwen geleden stond 'volslank' juist weer voor 'gezond' en dus 'vruchtbaar'. De norm die wij van kinds af aan meegekregen hebben bepaalt wat wij aantrekkelijk vinden in de ander. In de meeste gevallen denken we er dus niet eens over na, maar gaan we gewoon automatisch af op die kenmerken die wij als 'vruchtbaar' beschouwen.

Zelf ben ik niet volslank, maar gewoon ouderwets dik. Ik besef me daarbij dat er mannen zijn die mij vanwege uiterlijke kenmerken niet aantrekkelijk vinden, en dat is gewoon goed. Er zijn ook genoeg mannen die dit wel vinden. Maar aan het einde van het verhaal verwacht ik van een man die verliefd op mij wordt vooral dat hij dat doet om wie ik ben, en niet om hoe ik eruit zie Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 4 juli 2013, 12:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 31 maart 2013, 20:47
BerichtOnderwerp: Is de kerk stervende
 
Bronvermelding, Mario?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 19:29
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
FRANKT627 schreef:
...of de anderen het ook zo saai vinden op CM de laatste tijd...

...net zo saai als het aankomende weekend, Frank?... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 17:02
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
Even heerlijk een paar dagen weg geweest. In de bossen gewandeld en ruime gelegenheid gehad en genomen voor stille tijd. Heerlijk die gesprekken met God en de rust van de natuur. Ik kan er weer even tegenaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 16:40
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
GERRIT084 schreef:
Ik heb twee onderwerpen bij naam genoemd, maar het hoef eigenlijk niet inhoudelijk behandeld te worden, daar is al genoeg over gezet.
Maar het gaat er mij meer om, hoe er met tal van onderwerpen wordt omgegaan.
Wij er onze goedkeuring aan geven, terwijl het in de Bijbel toch anders staat, alles bedekt wordt, en verweven onder de mantel der liefde.

Onze Lieve Heer Jezus Christus heeft de wet volbracht, maar heeft ook gezegd, niets aan de wetten van de Vader af te houden, of te veranderen.
Maar ogenschijnlijk denken wij dat soms wel ons te kunnen permitteren,
door veel onder de mantel der liefde te bedekken

Ik heb je een aantal algemene punten zien benoemen, maar geen concrete voorbeelden. Jammer, want ik geloof dat daar nu juist de kern van de zaak zit. Wij kunnen van de buitenkant slechts aanschouwen, maar helemaal niet oordelen over de dingen die een ander doet. Wij zien niet welke 'gesprekken' zich afspelen tussen God en een persoon. We leven in een gebroken wereld en vroeg of laat krijgen we daar allemaal mee te maken en komen er dingen op onze weg die we daar liever niet hadden gehad. Dan lopen zaken toch anders dan de bijbel beschreven heeft. Daarom is het offer van Jezus juist zo belangrijk; Hij maakt dat wij, ondanks onze zonden, alles bij het kruis mogen brengen en vrijgekocht zijn.

Je noemde het onderwerp echtscheiding. Ik ben zelf gescheiden en heb destijds echt ervaren dat het God was die mij duidelijk maakte dat ik alles gedaan had dat binnen mijn vermogen lag om het huwelijk te doen slagen. Omdat mijn partner niet gelovig was, was er voor God ook geen ruimte in de relatie en dus hield het op. Niet meer en niet minder.
Geloof ik daarom dat ik niet gezondigd heb? Nee! God wilde die echtscheiding niet en ik ook niet omdat ik naar Zijn woord wil leven. Maar we leven niet in een perfecte wereld en er was gewoon simpelweg geen andere optie. Ik geloof dat ook God in dit geval zag dat het voor mij persoonlijk beter was te scheiden en mijn pad met Hem samen te vervolgen. Ben nu zelfs zo ver dat ik open sta voor een nieuwe relatie, een tweede huwelijk. Maar daarbij veeg ik absoluut het feit dat ik gezondigd heb niet onder het kleed. Ik heb mijn zonden beleden en vergeving mogen ontvangen. Eén van de belangrijkste dingen die ik in de hierop volgende periode heb geleerd is wat Jol ook al aangaf; ik heb geleerd mezelf te accepteren in Zijn liefde. En aan Zijn liefde verandert niets, of ik nu 'goed' of 'fout' doe. Wat in Zijn ogen veel belangrijker is, is dat ik leer van mijn fouten en mezelf voorneem ze niet weer te maken.

Natuurlijk zijn er ook een hoop mensen die wél misbruik maken van het geheel en bewust in de zonde blijven leven, maar stellen dat veel mensen op dit forum (want daar ging je topic in eerste instantie over) alles bedekken met de mantel der liefde vind ik toch iets heel anders. Dat heeft naar mijn mening vooral te maken met een verschil in visie op de bijbel.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 22 maart 2013, 16:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 13:03
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
GERRIT084 schreef:
Wat ik uit al die forum onderwerpen vaak lees, is wat wij allemaal wel goed vinden, wat vroeger niet eens bespreekbaar was.
Te meer maar te zwijgen over onderwerpen, als bv iemand een andere mening was toe bedeeld, werd verketterd als niet met de tijd mee gaan.

Er wordt tegenwoordig steeds meer afgeweken, met het geen er in de Bijbel staat, of anders uitgelegd, meer in ons eigen straatje.

Kun je een concreet voorbeeld geven?

als je het globaal bekijkt namelijk, ben ik het met je eens. Ik zie dit fenomeen ook gebeuren in de wereld om mij heen. In die zin kan ik me dus vinden in je mening. Toch is dit (voor mij) niet wat ik op het forum veel terug zie. Ik zie toch veel vaker 'gebroken' mensen die erkennen dat ze fouten gemaakt hebben maar zich door de genade Gods daarvoor vergeven zien. (Extreme uitzonderingen daar gelaten uiteraard) En daarbij christen zijn minder eensgezind dan vroeger doordat de bijbel op veel verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Het verschil zit hem dan denk ik vooral in de traditionelere christenen tegenover de meer evangelische kant. Zelf geloof ik heilig in een combinatie van de twee, maar of dat ook betekent dat mensen met een andere visie God ook allemaal als een (straffende- of een) knuffel God zien weet ik niet. Zij hebben waarschijnlijk vooral gewoon een ander beeld van God dat niet past in het mijne, maar daardoor niet verkeerd hoeft te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 11:48
BerichtOnderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
 
GERRIT084 schreef:
Ik weet het, zo maak ik geen vrienden.........

Maar ik begin mij wel steeds meer af te vragen, de meesten hebben het in hun profiel staan, de Bijbel, de rode draad in mijn leven.
En als je zo tal van onderwerpen neemt op het forum, begin je toch een indruk te krijgen, het allemaal niet zo letterlijk genomen wordt.
Ik weet het, wij zijn niet wettisch, maar mogen leven uit de genade, maar is het dan zo, dat de Bijbel maar met een korreltje zout mag worden genomen.

Als dat is wat jij uit al die forumbijdragen haalt dan lees je denk ik toch een ander forum dan ik. Een verschil van visie in bepaalde zaken maakt nog niet dat de bijbel niet serieus genomen wordt.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 22 maart 2013, 11:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 17:32
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?
 
JOSSE955 schreef:
Ik kan erg goed begrijpen waarom een arm mens steelt van een rijk mens (vooral levensmiddelen) om zelf te kunnen overleven.
Persoonlijk zou ik de neiging hebben om in een dergelijke situatie de rijke persoon aan te sporen om het brood gewoonweg te geven zodat stelen niet nodig is.
Groetjes Josse

Ik betwijfel ook absoluut niet dat er begrip voor opgebracht kan worden, noch wil ik uitspraken doen over het oordeel dat God hierover doet. Ik denk alleen dat het einde zoek raakt wanneer we overal begrip voor opbrengen en ervan uitgaan dat God dat ook wel doet. Je gaat uit van de gedachte dat iemand die God liefheeft, vanuit die liefde wil leven naar Zijn wil en de bijbel daarom niet als 'wet' ziet maar als 'leidraad' volgens welke hij met liefde leeft. Van die gedachte ga ik ook uit.
Maar zonde is en blijft zonde, ook als je de zonde vanuit liefde begaat.
Door het bloed van Jezus zijn wij hiervan weliswaar vrij gemaakt maar dat betekent nog niet dat we daarmee een vrijbriefje hebben gekregen om 'bewust' te zondigen. Ik denk dat God ons, juist in die benarde situaties, vraagt om op Hem te vertrouwen en te geloven dat Hij een weg zal bieden die het onnodig maakt om bewust te zondigen.
Dan komen we dus toch weer op die vraag, wanneer je vanuit die hartsgesteldheid leeft wil je dan wel stelen om te eten? (Even los van het feit dat het begrijpelijk zou zijn en er ongetwijfeld wél mensen zijn die dit doen en wij daar niet over mogen oordelen.)
Ik ken helaas wel gevallen van mensen die geen geld hebben en dus niets te eten. Ook christenen. En zij kiezen er bewust voor niét te stelen omdat dit in hun ogen verkeerd is. Zij kunnen nog zoveel terechte argumenten hebben om het wél te doen... het bezwaar dat het geweten maakt weegt voor hen dan zwaarder. Hun liefde voor Gods wil is voor hen dus belangrijker dan de wens om eten te stelen. En ja, juist bij die mensen zie ik het gebeuren dat andere (rijkere) mensen 'delen'. Ze krijgen levensmiddelen toebedeeld (via de voedselbank of van andere mensen) en ook een anonieme envelop met geld in de brievenbus is dan geen uitzondering. God zorgt voor ze, vaak nog zonder dat ze daar om hoeven te vragen. Wat dat betreft sluit ik me bij Roady aan dat we mogen rusten in Zijn liefde.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 1 maart 2013, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 16:34
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?
 
JOSSE955 schreef:
In het Nieuwe Testament wordt gesproken over een nieuw gebod, heb God en je naaste lief als jezelf (dat is kortste versie), ik ben ervan overtuigt dat dit gebod altijd zal blijven geldden.
Het mooie van dit gebod is dat het als het ware alle eerdere geboden bevat, uit liefde voor je naaste ga je immers niet stelen of moorden.
Dit gebod is alleen niet makkelijk, het maakt het immers tamelijk onmogelijk om ook maar iets zinnigs te kunnen zeggen over of iemands daad zondig is (tenzij je steelt van een arme maar uit liefde handelent zul je dat niet doen).
Daardoor kun je dus ook niet zeggen dat iemand zondig is of niet.

Bij veel mensen valt dat verkeerd, veel mensen willen precies weten wat wel en niet mag en daarnaar kunnen handelen om vervolgens gaten in de wet te vinden die vervolgens benut kunnen worden.
Persoonlijk heb ik gemerkt dat dit nog wel eens averechts kan werken, toen mijn opa die aan de andere kant van het land woonde erg ziek was hebben sommigen gezegt dat ik daar niet naartoe mocht gaan op zondag maar is het niet liefdevoller om een eenzame, zieke opa/ broeder te bezoeken en dan maar te reizen dan braaf te voet naar de kerk te gaan en daar een heel ritueel te doorlopen?
Gelukkig is God hier erg coulant in, als jij nou zo iemand bent die geen kerkdienst wil missen dan mag dat, doe het dan alsjeblieft uit liefde voor God.

Groetjes Josse

Als mede-nazarener snap ik waar je gedachten vandaan komen, Josse.
Toch ben ik het niet helemaal met je eens. Het klopt inderdaad dat je het zo kunt zien dat alle geboden onder die ene noemer vallen en daar dan dus het verschil ontstaat tussen handelen uit liefde en religieus handelen.
Kort gezegd; de hartsgesteldheid maakt dat iemand iets wel of niet doet. Ik ga op zondag naar de kerk omdat ik dat wil, niet omdat de bijbel zegt dat het moet. Maar het feit dat ik iets doe uit liefde voor een ander (of mezelf) maakt nog niet dat ik dus geen zonde bega als ik een brood steel voor de buurvrouw die anders niets te eten heeft. Natuurlijk heb ik uit liefde voor mijn medemens gehandeld, maar het doet niets af aan het feit dat ik gestolen heb en dat volgens de bijbel een zonde is.
Waar naar mijn mening het verschil zit tussen een aantal kerkstromingen is dat dit gegeven voor de één reden is om te geloven dat God me daar voor zal straffen, en voor de ander dat God naar mijn 'motieven' kijkt en dat in overweging zal nemen in Zijn 'oordeel'.
Een ander punt is de vraag of iemand kan stellen dat ik zondig ben. Of ik zondig ben? Ja! Maar het is aan God om te oordelen over de ernst van mijn zonden en eventuele gevolgen. Toch mag een ander wel degelijk stellen dat ik een 'zonde' begaan heb. Of diegene dan ook het recht heeft om te (ver)oordelen? Als ik d.m.v. die zonde ook de Nederlandse wet heb overtreden...ja, dan heeft 'iemand' (de rechter) dat recht! De buurman daarentegen weer niet.

Gewetensvraag: Als je je vanuit je hartsgesteldheid wilt houden aan de wetten van de bijbel, en die bijbel stelt dat je je op aarde aan de wetten van de aarde moet houden...zou je dan uit liefde voor je medemens toch dat brood stelen?


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 1 maart 2013, 16:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 19:40
BerichtOnderwerp: Hoe interpreteer je de Bijbel?
 
GERRIT084 schreef:
Precies, en volgens mij werd er in die tijd, ook aardig op los gelat, en is latten gerust niet van deze tijd.
Ja het naampie Gefrustreerde smiley

Tja, hoeren waren er in die tijd ook al. Maakt nog niet dat het goed is.
Denk dat dat de strekking is van wat Willem wilde zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 09:21
BerichtOnderwerp: Overwin je angsten voordat ze jou overwinnen
 
ROADY558 schreef:
Op momenten dat ik liefheb, KAN ik gewoonweg niet bang zijn....

(In de volmaakte liefde is geen plaats voor angst...)

Tja, helaas zijn wij slechts mensen en hebben we ook momenten dat die angst toch echt even wint van de liefde. En op die momenten mogen we gelukkig op hem vertrouwen. Knipoog smiley

Vind het een heel mooi en herkenbaar gebed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 16:30
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
SHANITA130 schreef:
Ok, duidelijk.

Goed zo!

Ik dacht zelf vaak dat ik de enige ben, en was, eerst maar ja, die neiging heb ik dan, maar ja, als ik dan op een fora lees wat daar over gaat, ja, ik deed gisteren erover een link zetten bij 'wist je dat?', ja, als ik dat lees ja, zoveel herkenning, ja dan denk ik zie je, ik ben niet de enige, en ja dan voel ik me in die zin beter, dat ik niet de enige ben.

Ja, ik heb goede dagen slechte dagen, en ja, dat ik nu over de 40 ben draagt ook niet echt bij.

Bij me goede dagen ben ik blij en trots dat ik zo 'oud' ben, en ja, vrolijk ook, door de kennis door ervaring.

Je bent zeker niet de enige meid, ieder mens draagt een rugzakje met zich mee en ook dit soort dingen zijn helaas geen uitzondering op de inhoud daarvan. Ik denk dat één van de belangrijkste lessen voor mij die ik geleerd heb juist is dat ik geen uitzondering op de regel ben als het aankomt op rugzakjes en littekens. Dat ik menselijk gezien helemaal niet zo 'uniek' ben, niet 'anders dan anderen'. En pas toen ik dat begreep kon ik langzaam aan bevatten dat ik door God juist wél uniek ben omdat Hij mij gemaakt heeft en mij vrij kan maken van al deze dingen, als een parel in Zijn hand die langzaam aan tot schittering wordt gebracht!

En dat is een proces, lieve Shanita. Een proces waar sommige mensen een heel leven over doen om dat te leren en werkelijk vrij te worden. Er zijn zelfs mensen die het nooit zullen leren en 'gebonden' deze aarde verlaten. Ik heb misschien op jonge leeftijd al een aantal belangrijke lessen geleerd maar ook ik heb nog steeds punten waarop ik 'werk in uitvoering' ben. Heb geleerd dat dit proces zich niet laat dwingen. Het verloopt zoals het moét verlopen en God weet precies wanneer jij aan welk punt toe bent en zal je nooit dwingen meer te doen dan je kunt handelen. Dus je hoeft je helemaal niet rot te voelen omdat je de 40 al voorbij bent en nog niet alles is zoals je het zou willen. Je mag trots zijn op alles wat je nu al bereikt hebt en dankbaar voor het feit dat God nog steeds dat proces met jou wil doorlopen. En...dat Hij werkelijk engelengeduld heeft! Je doet het goed, ga zo door!

(En dat geld uiteraard voor iedereen die dit proces doormaakt, inclusief ik zelf...)


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 24 februari 2013, 16:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:48
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
 
[quote=SHANITA130]
Ik herken.Ja, dat kwam natuurlijk door die destructieve relatie, ja, een relatie begint niet zo natuurlijk....

Nee hoor, dat kwam echt niet alleen door die relatie. Het probleem was al begonnen ver voor ik die relatie kreeg, maar het droeg er zeker aan bij. En ja, de relatie begon wél zo. Maar of dat er allemaal toe doet? Het ging vooral om een probleem binnen in mij, en daar moest ik mee dealen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 14:18
BerichtOnderwerp: Wie is de mol?
 
Ik zat de afgelopen weken eerst op Tania, daarna op Zarayda en nadat zij eruit vloog dacht ik Carolien. Toen hoorde ik de stem van de mol bij de drive in bios en vond die verdacht veel op die van Paulien lijken.
De persoon op wie ik de eerste drie afleveringen zat maar waarvan ik uiteindelijk concludeerde dat ze daar echt te 'lief' voor was... Ik weet het niet meer! Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 21 februari 2013, 15:01
BerichtOnderwerp: Dank U wel ...
 
Voor het leven!

Met alle ups en downs, is Hij erbij!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (42)





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 20 februari 2013, 08:29
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
ZEELAND736 schreef:
(offtopic)

Wat lijkt dat manneke op jouw!!!

Dacht ik toch even dat je één van de twee heren uit de clip bedoelde Verraste, verbaasde smiley
Tja, hij bestaat voor de helft uit mijn DNA dus het is zomaar mogelijk! Knipoog smiley

Breng ik ons 'mama's' weer even ontopic:
http://www.youtube.com/watch?v=4a2PNe5V-j8


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 20 februari 2013, 08:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 78 Volgende
Pagina 1 van 78