ChristianMatch

Forum

Seminars heel NL 2010 - 2011 (vanuit Zoeklicht)
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 09:19

U bent van harte welkom op onderstaande locaties. Aanvang alle avonden 20.00 uur (tenzij anders vermeld).
De toegang is vrij.

SEMINAR 1: ‘Bijbelse toekomstverwachting’
(4 studies over tekenen van de tijd, opname, verdrukking en vrederijk)

ANDEL op dinsdag 1 en 15 februari en 1 maart 2011 in de Gereformeerde Kerk ‘de Voorhof’, Julianastraat 24
Cursusleider: evang. Bert van Twillert, Nunspeet

NUNSPEET (op initiatief van de Vrije Evangelische Gemeente) op woensdag 12, 19 en 26 januari 2011 in de Dorpsherberg, Dr. Schutlaan 2
Cursusleider: evangelist Feike ter Velde, Zeewolde

ZIERIKZEE op maandag 31 januari en 28 februari 2011 in Multi Functioneel Centrum, de Huybertstraat 35
Cursusleider: evangelist Feike ter Velde, Zeewolde

BODEGRAVEN op woensdag 23 en 30 maart en 6 en 13 april 2011 in gebouw Irene-Vergadering van Gelovigen, Oranjelaan 2
Cursusleider: ds. Henk Schouten, Doorn

SEMINAR 2: ‘Let op de vijgenboom…’
(4 studies over Israel in Gods plan, als een vijgenboom die weer begint uit te lopen)

GELDERMALSEN (i.sm. Heart Cry) op 18 november in ‘Ons Huis’, Herman Kuykstraat 11

HUIZEN op woensdag 10 november en 24 november in de Kruiskerk, J. van Wassenaerstraat 1

OLDEMARKT op maandag 15 en 29 november in de Ontmoeting, Marktplein 9.
Cursusleider: evang. Feike ter Velde, Zeewolde

Seminar 4: ‘Op weg naar het einde…'
(4 studies over Matteüs 24 'De rede over de laatste dingen')

H.I. AMBACHT op dinsdag 2 november en 7 december in Maranathakerk - Vrije Evangelische gemeente, P.C.Hoofdsingel 73
Cursusleider: evang. Bert van Twillert

SEMINAR 5: ‘Het wereldgebeuren in het licht van de Bijbel’
(4 studies over het boek Daniël)

PAPENDRECHT op donderdag 18 november en 9 december in Evangelische Gemeente ‘De Schuilplaats’, Schooldwarsstraat 50
Cursusleider: evang. Feike ter Velde, Zeewolde

Seminar 7: ‘Uw Koninkrijk kome’
(4 studies over Gods Koninkrijk)

ERMELO op woensdag 12 januari in Dorpshuis 'De Leemkuul', Eksterstraat 134 en 26 januari en 9 en 23 februari 2011 in Buurthuis ‘Ons Huis’, Zeeweg 100
Cursusleider: ds. Theo Niemeijer
Let op: eerste avond op andere locatie

Lezingen ‘Geestelijke verleidingen in de eindtijd’

ZUIDHORN (op initiatief van de Evangelische Maranatha Gemeente) op woensdag 3 en 17 november in de Synodaal Gereformeerde Kerk, de Gast 58
Spreker: ds. Theo Niemeijer, Losser

HARDENBERG op woensdag 10 en 24 november in schoolgebouw De Nieuwe Veste, Piet Heinstraat 1
Gewijzigd adres!

PAPENDRECHT op woensdag 2 februari, 9 maart en 13 april 2011 in Evangelische Gemeente `de Schuilplaats’, Schooldwarsstraat 50
Cursusleider: ds. Theo Niemeijer, Losser
ONSTWEDDE op woensdag 16 februari, 2,16 en 23 maart 2011 in de D’Ekkelkaamp, Kerklaan 7
Aanvang 19.30 uur!

Lezingen: `Wat bedreigt ons? Over geestelijke gevaren in de eindtijd’

FRANEKER op woensdag 17 november en 16 februari en 16 maart 2011 in Baptistengemeente Maranatha, Schilcampen 49
Cursusleider: evang. Feike ter Velde

ZOEKLICHT SAMENKOMSTEN

HAARLEM in Koningkerk/Zuiderkapel, Kloppersingel 57
Spreker: evangelist Bert van Twillert, Nunspeet

Woensdag 26 januari 2011
Thema: Gods eeuwige beloften aan Abraham

Woensdag 9 februari 2011
Thema: Gods eeuwige beloften aan David

Woensdag 23 februari 2011
Thema: Israel, een vloek of zegen voor de wereld?

Dinsdag 8 maart 2011
Thema: Israël, vloeiend van melk en honing?

LEEUWARDEN op woensdag 2 maart 2011 in de Kurioskerk, Julianalaan 38
Spreker: evangelist Dick Wolbers, Franeker

ALBLASSERDAM op dinsdag 8 maart 2011 in Baptistengemeente 'de Hoeksteen', Plantageweg 142
Spreker: ds. Henk Schouten, Doorn

PUTTEN op woensdag 30 maart 2011 in ‘de Aker’, Fontanusplein 2
M.m.v. Christelijk Interkerkelijk Mannenkoor ‘Fontanus’

ONSTWEDDE op woensdag 6 april 2011 in de Nederlands Hervormde Kerk, Kerklaan 9
Spreker: ds Theo Niemeijer, Losser
Aanvang: 19.30 uur!

Wij komen graag bij in de gemeente!

Seminar 3: ‘Wanneer Christus verschijnt…’
(4 studies over Christus in het boek Openbaring)

Seminar 6 '70 Jaarweken'
(4 studies over de jaarweken van Daniël)

Seminar A 'Geen uitstel meer'
(6 studies over het boek Openbaring . Deze studie is gericht op jongeren)

http://www.zoeklicht.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 09:27

November 2010:
Za. 20.11.2010: Ontmoetingsdag (Norbert Lieth)
Tussen de diensten is er een koffiepauze en is er de gelegenheid om de boekentafel te bezoeken.
14:00, Brandpuntkapel, Postweg 18, Doorn

Zo. 21.11.2010: Samenkomst (Norbert Lieth)
09:30, 't Keerpunt, Burg. Praamsmalaan 35, Bolsward

Zo. 21.11.2010: Samenkomst (Norbert Lieth)
Twee voor 12
19:30, "De Reddingsark", Farel College, Plecht 1, Bunschoten

http://www.middernachtsroep.nl/
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 09:36

Datum: Spreker: Aanvang:

7 november ds. H. Schouten, Doorn 10:00 uur
14 november evg. A.B. Stier, Harmelen 10:00 uur
21 november ds. Th. Niemeijer, Losser 10:00 uur
28 november evg. J.A. Malgo, Soesterberg 10:00 uur

5 december ds. H. Schouten, Doorn 10:00 uur
12 december evg. B. van Twillert, Nunspeet 10:00 uur
19 december ds. B. Bosveld, Amersfoort 10:00 uur
24 december ds. H. Schouten, Doorn 21:00 uur
25 december ds. H. Schouten, Doorn 10:00 uur
26 december ds. G. Leuvenink, Assen 10:00 uur
31 december NNB 21:00 uur

Adres:

Het Brandpunt
Postweg 18
3941 KA DOORN
Tel: 0343 412332

http://www.hetbrandpunt.nl/
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 09:55

18-11-2010
Hardinxveld - Evangelist Jan Bor (HVC) (Hoogblokland)
Aanvang 19:45

“Wat God van ons vraagt”
Evangelist Jan Bor is directeur van de Stichting HVC. Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) zet zich in voor noodlijdende gelovigen, wereldwijd. Stichting HVC biedt vervolgde christenen gerichte geestelijke en praktische ondersteuning. Daadkracht tonen, in afhankelijkheid en geloof, staat centraal.

Jarenlang is Jan Bor ook betrokken geweest bij SDOK.

j.baan@heartcry.nl
18-11-2010
Ds. Henk Schouten (het Zoeklicht) ()
Aanvang 20:00

“Let op de vijgenboom; 'Let op de vijgenboom' (over Israel in Gods plan, als vijgenboom die weer begi”

27-11-2010
Ev. Jurjen ten Brinke ()
Aanvang 19:30

“Wat als morgen Jezus komt?”

http://www.heartcry.nl/home-jongerenavonden
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 10:01

Dit najaar organiseren Christenen voor Israël en het Holland-Koor een gezamenlijke concerttour door heel Nederland om het dertigjarig bestaan van de stichting en het twintigjarig bestaan van het koor gezamenlijk te vieren. Samen vijftig jaar, de leeftijd waarop je spreekwoordelijk 'Abraham ziet'.

Dat leek ons dan ook een mooie titel voor een reeks bijzondere jubileumconcerten waarin het ‘Kom Abraham zien’ natuurlijk slaat op het oog krijgen voor Gods handelen met het volk dat uit Abraham voortkomt: Israël.

Tijdens deze bijzondere concertreeks kunt u naast het repetoire van het Holland-Koor genieten van de muzikale kunsten van organisten Peter Burger en Ronald IJmker, pianist Jan Lenselink en fluitiste Noortje van Middelkoop. Ds. Willem J.J. Glashouwer zal tijdens de avonden een korte meditatie houden.

Alle concerten beginnen om 19.30 uur. De toegang is gratis, wel wordt er tijdens de avonden een collecte gehouden voor het Ben Yakirjongerenproject in Israël. Ben Yakir is een jeugddorp voor jongeren die aan lager wal zijn geraakt. In het opvanghuis krijgen ze aandacht en liefde en de kans om iets van hun leven te maken. Tientallen jongeren kwamen via het Ben Yakirjeugddorp weer op het juiste spoor terecht. De collecte is dan ook van harte bij u aanbevolen.

Tijdens de laatste jubileumavond in Veenendaal zal ook de Israëlische Ambassadeur, dhr. Harry Kney-Tal aanwezig zijn.

Zaterdag 13 november
Veenendaal Julianakerk,
Prins Bernhardlaan 26

http://christenenvoorisrael.nl
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 10:06

3,10,17&24 nov: Studieavonden Jan van Barneveld in Capelle ad IJssel

Drs. Jan van Barneveld geeft in Capelle aan den IJssel, op vier achtereenvolgende woensdagavonden in november, een Israëlleergang. De studieavonden hebben als thema ‘Met Israël op weg naar de eindtijd’ en zijn gratis toegankelijk. Iedereen is welkom. De leergang wordt gehouden in kerkelijk centrum De Gaarde, De Vallei 2 (wijk Oostgaarde). De cursus begint op 3 november en is daarna op 10, 17 en 24 november; aanvang telkens om 20.00 uur. Kerkgebouw De Gaarde is open vanaf 19.30 uur. De organisatie is in handen van Christenen voor Israël en de plaatselijke evangelische kerk de Doorbraak.

Hebben de huidige financiële crisis en de strijd tegen Israël een relatie met de eindtijd? Dit is een van de vele vragen waar Jan van Barneveld tijdens de leergang op zal ingaan. “Er is een oorlog gaande om Israël en om Jeruzalem,” zegt hij, “en Israël zal door de hele wereld in de steek worden gelaten. De kerk staat voor de belangrijke keuze of ze de morele moed heeft om solidair te zijn en te blijven met Gods volk.”
Eerdere leergangen die Van Barneveld gaf – zoals de afgelopen jaren onder meer in Delft, Papendrecht en Bleiswijk – oogstten veel lof en werden goed bezocht. De docent is ook bekend als auteur van boeken als ‘Om Sions wil niet zwijgen’, ‘Israël onze oudere broeder’, ‘Het herstel van Israël’, ‘Met Israël op weg naar de eindtijd’ en ‘Eindtijd, Israël en de Islam’. Op alle vier de avonden is er verkoop van Israëlproducten.
Graag aanmelden (niet verplicht) bij Christenen voor Israël, telefoon in kantoortijd 033-2458824 en e-mail: projecten@christenenvoorisrael.nl of bij de heer E. Zeelenberg, telefoon 010-2270356 en e-mail: ezeelenberg@ziggo.nl

http://christenenvoorisrael.nl/actueel/agenda/18-agenda/2276-3-10-17-en-24-nov-studieavonden-met-jan-van-barneveld
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 10:09

11 nov: rabbijn David Brodman spreekt in Nijkerk

Rabbijn David Brodman richtte 14 jaar geleden in Savyon bij Tel Aviv het Centrum voor Joodse Studies op. Samen met zijn zoon Shmuel Aharon leidt hij dit centrum met veel succes. Dagelijks geven ze les aan honderden seculiere Joodse kinderen die vaak heel weinig van hun Bijbelse verleden afweten. “Elke dag komen er scholen uit het hele land,” zegt David Brodman. “Vrije scholen, regeringsscholen, waar geen gebed wordt uitgesproken en waar ook het ‘Shma Israel’ niet wordt gezegd.” Het doel van hun werk is om het Joodse geloof terug te geven aan de kinderen van Israël.

Het thema waarover Brodman spreekt: “Waarom slechte dingen altijd goede mensen overkomen”

Donderdag 11 november van 17.00 uur tot 19.30 uur in het Israëlcentrum te Nijkerk, Patroonstraat 1
(neemt u uw eigen boterhammen mee, wij zorgen voor koffie, thee en een kopje soep)
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 10:11

11,18 & 25 nov: Studieavonden ds. Henk Poot in Utrecht

Ds. Henk Poot geeft in Utrecht een seminar over ‘Jozef, Jezus en Israël’ op drie avonden in november. Hij doet dat in de Nieuwe Kerk, Bollenhofsestraat 138a, 3572 VT, op donderdag 11, 18 en 25 november. Aanvang 20.00 uur, zaal open vanaf 19.30 uur. De avonden worden georganiseerd door de stichting Christenen voor Israel. Iedereen is welkom en de toegang is vrij.

“De geschiedenis van Jozef, de zoon van Jakob, is niet alleen een boeiend Bijbels verhaal over zonde en toewijding, maar meer nog een profetie,” aldus ds. Poot. “In de persoon van Jozef wordt eeuwen van tevoren het leven van de Here Jezus zichtbaar en de weg van God met Israël. In dit seminar over Jozef zal aandacht worden besteed aan de figuur van de lijdende Messias in het Jodendom, maar zal ook een bijzonder licht schijnen op het verhaal van Juda en Tamar, een geschiedenis die voor veel Bijbeluitleggers zomaar uit een andere traditie schijnt te zijn weggelopen. Maar niets is minder waar. Het hoort er helemaal bij!”

Hij voegt daaraan toe: “De geschiedenis van Jozef, verkocht door zijn broers en verhoogd aan het hof van de farao, Jozef die de wereld redt van de dood en uiteindelijk oog in oog staat met zijn broers, is een voorbeeld van de rijkdom en de diepte van Gods woord, met een enorme actualiteit voor vandaag. Als we Israëls plaats in Gods heilsgeschiedenis begrijpen, dan brengt ons dat ook dichter bij de Here Jezus, de Koning der Joden.”

Tot voor kort was ds. Poot predikant in Oldemarkt in de kop van Overijssel en actief in het Evangelisch Werkverband. Momenteel werkt hij full time voor de stichting Christenen voor Israël. Van zijn hand verschenen verschillende boeken zoals ‘Jozef, een Messiaanse geschiedenis’, ‘Daniël, de visioenen’, ‘Christelijk heidendom en het evangelie’ en ‘De Koning der Joden’. Op alle avonden is er een boekentafel en zijn er producten uit Israël verkrijgbaar.

http://christenenvoorisrael.nl/actueel/agenda/18-agenda/2301-11-18-en-25-nov-studieavonden-in-utrecht
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 10:13

22 nov: Gideon Samuel spreekt in Nijkerk

Gideon Samuel is de Nederlands sprekende directeur van Am Yisrael Echad (Israël is één), een organisatie die is opgericht om seculiere kinderen in Israël in contact te brengen met hun Joodse wortels en om ze hun erfdeel te laten begrijpen. Hij zegt: “Onze Joodse onderwijsprogramma’s houden in: lessen over Joodse feestdagen en over Joodse waarden en normen. Am Yisrael Echad brengt duizenden jongeren voor het eerst in een synagoge. Anderen komen voor het eerst in Jeruzalem, de hoofdstad van hun thuisland. Seculiere studenten kunnen met hun religieuze leeftijdgenoten gedachten en ervaringen delen.”

Gideon Samuel spreekt over: “Vrede in Israël (toen en nu): een kwestie van realisme of idealisme?”

Maandag 22 november van 17.00 uur tot 19.30 uur in het Israëlcentrum te Nijkerk, Patroonstraat 1
(neemt u uw eigen boterhammen mee, wij zorgen voor koffie, thee en een kopje soep)

http://christenenvoorisrael.nl/actueel/agenda/18-agenda/2305-22-nov-gideon-samuel-spreekt-in-nijkerk
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 10:15

30 nov en 1 dec: Rabbijn Chaim Eisen spreekt in Nijkerk en Leidschendam

Rabbijn Chaim Eisen behoort tot de vijf grootste filosofen ter wereld op het gebied van het Joodse denken. Hij is heel regeringsgetrouw, maar toen de Israëlische regering in 2005 besloot de 8.000 bewoners van Gush Katif in Gaza uit hun huizen te zetten, besloot hij in verzet te gaan. Voor het eerst van zijn leven deed hij mee aan politieke demonstraties op straat tegen zijn regering. Sinds een jaar heeft hij een nieuwe missie: een brug te bouwen tussen Joden en Christenen, samen te werken met respect voor ieders geloofsopvatting, in de overtuiging dat er meer is dat Jood en Christen samenbindt dan scheidt.

Thema: “Wat bindt christen en Jood samen in deze tijd zonder God of gebod?”

Dinsdag 30 november van 19.30 uur tot 21.00 uur in het Israëlcentrum te Nijkerk, Patroonstraat 1.

Woensdag 1 december om 19.30 uur in Trinity International Church, Gruttolaan 23 in Leidschendam

Let op: Rabbijn Eisen spreekt in het Engels en wordt niet vertaald!

http://christenenvoorisrael.nl/actueel/agenda/18-agenda/2306-30-nov-en-1-dec-rabbijn-chaim-eisen-spreekt-in-nijkerk-en-leidschendam
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 10:47

zo dan...vandaag de laatste dag hier. en aangezien ik vanavond late dienst heb, zal dit wel zo ongeveer het laatste bericht zijn dat ik hier spui.

wat zal het hier stil worden, zeg: geen 'gezeik' meer over Saabs en dergelijke. na 536 berichten en 2418 bezoekers is het voor mij hier 'einde verhaal'. niet altijd even vrolijk, maar hé: dat zijn jullie toch ook niet altijd?

zal ik gemist worden? ik heb er zo mijn eigen idee over. ik heb altijd 'vanaf de zijlijn' meegekeken/meegelezen, en mijn bijdragen waren marginaal.

ik zal met een (1) enkeling zo af en toe kontakt (proberen te) blijven houden, daar ben ik geen uitblinker in, weet ik van mezelf.

het ga u allen goed, en hou mekaar een beetje heel (lees: heb een beetje respect voor andermans (m/v) mening en opvattingen over bepaalde dingen, en brand mekaar niet tot onder de voetzolen af).
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIEN943

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 10:49

WILLEMIEN943 schreef:
Graag wil ik 2 mooie concerten in Rotterdam onder de aandacht brengen;

Zaterdag 27 november om 20.15u, Pelgrimvaderskerk, Aelbrechtskolk 20:
KAMERKOOR ROTTERDAM, 4 solisten, blaaskwartet en basso continuo
verschillende werken van Schutz, Distler, Brahms, J.C. Bach, Blow en Purcell
kaarten a €15,- via reserveren@kamerkoorrotterdam.nl

Woensdag 8 december om 19.30u, concertgebouw De Doelen, Schouwburgplein 50:
COV SURSUM CORDA, 4 solisten, Randstedelijk Begeleidingsorkest
MESSIAH van G.F. Handel
kaarten: €25,-, €27,50 en €29,50, zie www.cov-sursumcorda.nl
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 10:52

GRIFFIN748 schreef:
zo dan...vandaag de laatste dag hier. en aangezien ik vanavond late dienst heb, zal dit wel zo ongeveer het laatste bericht zijn dat ik hier spui.

wat zal het hier stil worden, zeg: geen 'gezeik' meer over Saabs en dergelijke. na 536 berichten en 2418 bezoekers is het voor mij hier 'einde verhaal'. niet altijd even vrolijk, maar hé: dat zijn jullie toch ook niet altijd?

zal ik gemist worden? ik heb er zo mijn eigen idee over. ik heb altijd 'vanaf de zijlijn' meegekeken/meegelezen, en mijn bijdragen waren marginaal.

ik zal met een (1) enkeling zo af en toe kontakt (proberen te) blijven houden, daar ben ik geen uitblinker in, weet ik van mezelf.

het ga u allen goed, en hou mekaar een beetje heel (lees: heb een beetje respect voor andermans (m/v) mening en opvattingen over bepaalde dingen, en brand mekaar niet tot onder de voetzolen af).

Het ga je goed, Grif!

Laatst aangepast door
JOSINA022
op dinsdag 2 november 2010, 10:52
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:01

Moet ik dan lijden om te kunnen spreken?
Moet ik verdrietig zijn, opdat ik troosten kan?
Moet er dan steeds iets in mijn leven breken
opdat ik bij een ander iets herstellen kan?
Mag ik niet zó maar wat geluk ontvangen
gewoon wat klein geluk, het hoeft niet veel te zijn;
mag ik van de liefde enkel het verlangen
en van geluk niet anders kennen dan de pijn?
Ik weet het God, ik heb geen recht van spreken
van hoop en van vertrouwen en van moed
wanneer ik warm lig toegedekt onder een deken
van veiligheid en niets ontberen moet.
Maar zo-maar-wat geluk, God, strooi dat voor mijn voeten,
zodat ik het pakken kan, als ik alleen maar buk,
en niet verbeten d'aarde om moet wroeten
naar een klein stukje gouderts van geluk......
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:16

ZIVAATJE309 schreef:
dat de satan jou er uit heeft laten gaan.....Denk je dat de satan de baas is in de hel?
het is alleen de plaats waar hij heen gestuurd gaat worden
hij heeft er echt geen gezag over volgens mij

Zivaatje,

De hel is inderdaad de uiteindelijke woonplaats van de satan en tevens de uiteindelijke bestemming voor hen die Jezus hebben verworpen.

Men wordt naar de hel verwezen na het oordeel voor de Grote Witte Troon na de dag van het laatste oordeel.
Pas dan wordt de hel bevolkt.

"En ik zag de doden, de groten en de kleinen, staande voor de troon, en er werden boeken geopend. En nog een ander boek werd geopend, het boek des levens, en de doden werden geoordeeld op grond van hetgeen in de boeken geschreven stond, naar hun werken. En de zee gaf de doden, die in haar waren, en de dood en het dodenwijk gaven de doden, die in hen waren, en zij werden geoordeeld, een ieder naar zijn werken. En de dood en het dodenrijk werden in de poel des vuurs geworpen. Dat is de tweede dood: de poel des vuurs. En wanneer iemand niet bevonden werd geschreven te zijn in het boek des levens, werd hij geworpen in de poel des vuurs."
—Openbaring 20:12-15

Het uiteindelijke verhaal van iemands leven wordt pas beschreven als het laatste hoofdstuk is afgesloten., niet aan het einde van iemands leven.

Ik wilde aangeven dat je met het beschrijven van ervaringen over aanwezigheid in de hemel/hel mijns inziens niet bijbels bezig bent en dat ik het met Thomas eens ben die stelt:

"De BDE bestaat wel, maar de verklaring in de hemel geweest te zijn, deugt niet. De hemel is het terrein van God, waar naar ik aanneem de waarneming niet meer plaatsvindt zoals in het menselijk lichaam: dat sterft niet voor niets. Iemand die terugkomt, en dat is iemand die alleen maar hersteld is, en die was niet in het rijk van God wat we hemel noemen, noch in het rijk van satan. Die mens leefde nog, zij het dat de dood plausibel had kunnen zijn. Ik geloof wel dat we met God kunnen leven in Zijn voortijdig licht waarin wij staan, zoals Oosterhuis zo knap verwoordde. De ene denktrant sluit de andere, met geloofsuitspraken, niet uit.

Dat laat onverlet dat God en de hemel bestaan naar mijn overtuiging. Wat we daarover zeggen, zijn geloofsuitspraken. Ik geloof dat Christus voor onze verlossing gestorven is. Maar ik geloof niet in verklaringen die mensen zichzelf wijsmaken en die zich daarmee ook nog in een bijzondere positie plaatsen die de mens niet toekomt. Het is aantoonbaar pure interpretatie en je begeeft je ten onrechte op Gods terrein. Mensen moeten Gods bevoegdheid, het heersen over leven en dood, niet naar zich toetrekken of eigen proberen te maken."

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 2 november 2010, 11:17
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:26

Ik werd gebeld door de woningbouw: heb alsnog de flat gekregen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:32

JOSINA022 schreef:
Ik werd gebeld door de woningbouw: heb alsnog de flat gekregen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lachende smiley wel meid, van harte proficiat...uiteindelijk heeft die 7de plaats jou toch nog geluk gebracht...
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:43

JOSINA022 schreef:

Nou jaaaaaaaaaaaaaaaa!! JOEPIE JOEPIE
Ineens worden de dagen geheel anders voor jou
Spannend zeg. Clown smiley
Gefeliciteerd hoor. En dat wordt dus bakkie in je
nieuwe paleisje
Ik feest met je mee, wat heerlijk voor je Kussende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:45

[quote=GRIFFIN748]zo dan...vandaag de laatste dag hier

Huilende smiley, smiley in tranen veel plezier met je autootjes. Misschien herken je mij als ik bij de halte in de regen sta haha
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:47

JOSINA022 schreef:

He meid

gefeliciteerd zeg

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

LOES550 schreef:
nieuwe paleisje Ja, en wij (mannen) mogen ook komen...
Ik feest met je mee, wat heerlijk voor je Kussende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

JOSINA022 schreef:

~~~~VAN HARTE GEFELICITEERD~~~~

Whaaow wat gaaf zeg !!!
Toch nog gekregen.....heel veel geluk ermee
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:48

FRANKT627 schreef:
Lachende smiley wel meid, van harte proficiat...uiteindelijk heeft die 7de plaats jou toch nog geluk gebracht...

Idd Frank! Thnx voor het meeleven!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:49

[quote=LOES550]

Duiveltje smiley Ja, als hij je jou herkent gaat hij misschien heel per ongeluk opzettelijk in een grote plas rijden... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:50

LOES550 schreef:
nieuwe paleisje

Dank je Loes! Ja, de dagen worden ineens heel anders, moet ineens veel andere dingen gaan plannen. Als het allemaal lukt ben ik voor de kerst over. En dan dat bakkie hè Loes!
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:50

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt zoooooo donker buiten en regen!!! bluh
als je niet depressief bent dan wordt je het wel in
dit kikkerlandje.......

Als ik rijk was dan ging ik nu met mn privé jet
naar de ZON Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:52

JOSINA022 schreef:
Dank je Loes! Ja, de dagen worden ineens heel anders, moet ineens veel andere dingen gaan plannen. Als het allemaal lukt ben ik voor de kerst over. En dan dat bakkie hè Loes!

Ja die afspraak staat! Clown smiley
Neem ik wat lekkers mee (uh een taartje bedoel ik) haha
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:52

FRANKT627 schreef:

Ja hoor, Frank, ook JIJ bent van harte welkom hoor! Knipoog smiley

Volgende activiteit op de agenda: housewarmingparty bij José in Utrecht.

Nadere info volgt.......

Zo goed? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:54

[quote=FRANKT627]

haha echt niet!
Dan toetert hij en biedt me gratis ritje aan, zo'n leuk mens laat hij niet
aan de kant staan
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 11:54

LOES550 schreef:
Ja die afspraak staat! Clown smiley
Neem ik wat lekkers mee (uh een taartje bedoel ik) haha

Hm, mjammie. Enne..je hondjes zijn ook welkom hoor, mogen ze gelijk hun nieuwe mogelijke logeerplek bezichtigen Knipoog smiley

Jaja, je leest het goed, Loes...hierbij bied ik mij aan als oppas Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1451 1452 1453 1454 1455 1456 1457 ... 6194 Volgende
Pagina 1454 van 6194