| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 01:08
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 09:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 08:10
|
|
|
|
De Turk Saray ook erg lekker en zeker mijn favoriet, alleen weet ik niet hoe die straat heet. zo bekend ben ik niet in Leeuwarden.. maar valt wel op te googlen.. Veel plezier in Leeuwarden..ik werk er alleen mar verder kom ik er vrijwel nooit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 08:19
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | jochie?? ik heb niet met je geknikkerd, he 
(je zou het zeker verloren hebben) 
 |
beetje respect en eerbied voor "de ouderdom" he griffin......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 08:36
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Wie kent het boek de hemel is zo echt? Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij, het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.
Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen van dit boek. Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen. Misschien maar goed ook??  |
Hoi Eva, Alles wat echt is over de hemel zoek ik in de bijbel op.
Deze site vind ik zelf erg prettig.
Je typt hier het woord in waarover je meer inde bijbel wilt lezen en krijgt alle teksten die het woord bevatten..een soort concordantie... http://www.statenvertaling.net/zoek.php?q=hemel&delen[]=2&in=v
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op vrijdag 7 januari 2011, 08:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 08:52
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | en toch geloof ik als het leven hier een einde neemt, dat wij bij de Heer mogen vertoeven, als Hij komt, kan toch ook als wij hier sterven?
soms denk ik wel dat het daar ondanks de liefde en warmte ook eentonig moet zijn, ik kan mij niet voorstellen dat ik enkel en alleen maar mijn eer voor de Heer ga uitzingen zonder anders iets te doen!
maar we zullen de dingen daar ook wel anders zien of voelen of ervaren denk ik hé
en ondanks alles vraag ik mij soms wèl nog af waar of hoe de hemel is, ik heb al verschillende keren een overleden persoon rond mij gevoeld, alsof die er in levende wijze zijn, zo'n identiek gevoel van een aanwezig zijn zoals toen zij nog in leven waren, hoe ga je hier mee om? beoordeel je dit als zijnde van satan? |
Eentonig? dat klinkt saai..ik geloof dat er vreugde/blijdschap is en daar past eentonig niet in.
En waar of hoe de hemel is? Er komt een nieuwe aarde en een nieuwe hemel. God wil alleen maar dat we in Hem geloven en verder stel ik me dat niet zo voor. Op Zijn tijd zullen we dat gewaar worden al kun je van alles dromen en lezen daarover..in boeken en de bijbel.
Een overleden persoon.. .van iemand die je erg dierbaar was? Ik zou dat toetsen aan de bijbel, teksten opzoeken en verbanden lezen en proberen te begrijpen wat God ervan vindt. Bidden en ermee bezig gaan dan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 08:55
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | | Je geeft ...zonder iets terug te verwachten........... |
Serieus? Zonder iets terug te verwachten...?..iets dus? je geeft nl. in de verwachting te ontvangen.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op vrijdag 7 januari 2011, 08:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 09:06
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Ook even mijn reactie.
Opgegroeid als oudste in een gezin met 12 kinderen, oudgereformeerd, en ben nu in het stadium dat m'n ouders mij respecteren om wie ik ben, en niet om wat ik doe! En dat is wederzijds! Ik moet er niet aan denken om te leven zoals m'n ouders en broers en zussen! Oké, ik ben een beetje het zwarte schaap maar iedereen respecteerd mij wel, zoals ik anderen respecteer! Dat betekend niet dat ik het met hun eens ben of zij met mij, maar we respecteren elkaar wel, en hebben een hele goede familieband! Ik denk gewoon, als er iets mis is in de familesfeer, wat is dan belangrijker, de religie of de liefde? Ik heb al gekozen en m'n familie ook! Wat een goed gevoel hou je er aan over als je oprecht kunt vergeven, ofdat je nou religieus bent of niet! Maar jah, mijn mening is altijd voor verbetering vatbaar! |
Heel herkenbaar,
Ook ik kom uit een oud-ger. nest. Verder geloof ik bij wat je zegt dat het om elkaar vergeven gaat, let wel...elkaar..en dan de ander accepteren om wie je bent.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op vrijdag 7 januari 2011, 09:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 09:11
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Serieus? Zonder iets terug te verwachten...?..iets dus? je geeft nl. in de verwachting te ontvangen. |
Idd, Marian! Die verwachting is geheel terecht.
Wanneer ik alleen maar zou geven en geven zonder iets terug te ontvangen, dan zou ik dat nooit volhouden. Ik mag er van uit gaan dat het wederkerig is, anders zou het alleen maar 1-richtingsverkeer zijn en dat zou niemand volhouden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 09:30
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | beetje respect en eerbied voor "de ouderdom" he griffin......  |
...zei 't broekie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 09:59
|
|
|
|
| Quote: | | HENK710 schreef: Ik heb genoeg gezien in mijn familie-, vrienden-, werk- en kerkkring. Ik ken de moeite van mensen met suïcidale gedachten en ik ken de moeite van het pastoraat met deze materie. . |
| MAR907 schreef: | Een ding ontbreekt bij jou, het gaat bij mij om iemand waar het bed mee gedeeld werd.... Is wezelijk anders dan de omgeving.... Pastorale moeite is er voldoende geweest en juist geleidt tot....helaas. |
Mar, 'k geloof direct dat dit een hele zware tijd voor je moet zijn (geweest). Toch wil ik je vragen om voorzichtig te zijn, met het doen van uitspraken over de ervaringen (mate van ernst) van anderen. Het komt op mij over alsof die minder erg zouden zijn (is dit überhaupt te meten?), waardoor ze geen eigen mening zouden kunnen hebben. Op CM zijn ook mensen die zelf in een zware depressie gezeten hebben, ook kan iemand - waar je het bed niet mee gedeeld heb - heel dichtbij je staan. Ik denk dan aan ouders, kinderen, broers, zussen, een dierbare vriend(in), enz.
Wel wil ik je heel veel sterkte toewensen Mar, ook in het opvoeden van je kinderen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 7 januari 2011, 10:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 10:18
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 10:35
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 08:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANWILLEM177
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 11:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zondag 16 januari om 14:00 een nieujaarswandeling in de staatsbossen van Drenthe. Om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen. In het mooiste stukje van Drenthe, midden in de bosrijke omgeving van Gasselte, vindt u 't Nije Hemelriek. Bij veel mensen bekend als de perfecte plaats om 's zomers je handdoek op het zand neer te leggen en te genieten van zon, water en strand. Maar 't Nije Hemelriek biedt meer. Veel meer. Door de bosrijke omgeving met prachtige beukenlanen, het meer en niet te vergeten het strand, is ’t Nije Hemelriek een uitstekende locatie om welk jaargetijde dan ook te vertoeven.
En om 16:00 gezellig wat drinken op het terras. |
hallo lieve CHATULIEM,IK HEB OOK WEL ZIN IN OMTE KOMEN,MAAR DAN KOM IK MET DE TREIN NAAR ASSEN TOE,EN MOET IEMAND MIJ VAN HET STATTION OPHALEN.KOM VN ZWOLLE.EN WEER TERUG BRENGEN NA AFLOOP IN ASSEN.IK HOOR HET WEL VAN JOU,PS WAT KOST HET? GROETEN EN GODS ZEGEN ,JANWILLEM177.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 11:16
|
|
|
|
Je naam is heel mooi Ben je echte Daniël die de Heere vreest? Buigt je knieën bij open ramen naar Jeruzalem voor Gods heilig Aangezicht met gesloten deur. De Heere zal je verhoren van het gebed. Apostel Paulus heeft gezegd bidt zonder ophouden!!!!!! Het is naar Zijn welbehagen dat zijn hand gelukkiglijk zal voortgaan.
Ik wens Gods zegen toe voor je persoonlijke omstandigheden, broeder des Heeren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 11:47
|
|
|
|
|
.......MOED is Angst waar veel voor gebeden is............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 12:00
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Wat mogen wij dan dankbaar zijn hè Suus Maar wat vergeten wij dat vaak, ik zeg altijd, tel je zegeningen, nou, dan vind je er nog heel wat  |
Beterschap Eva...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 13:11
|
|
|
|
| WILMA694 schreef: | Het maakt mij niet zo uit hoe het is of zal gaan- ik begrijp ook niet helemaal jouw punt maar dat geeft niet als ik de vervolg antwoorden lees. Feit is dat als we deze aarde verlaten dat we voor altijd bij Hem mogen zijn. En de heerlijkheid die ons te wachten staat weegt niet op tegen het korte lijden in dit leven zegt de Bijbel. Ooit komt er een dag dat de hemel openbreekt en de doden zullen opstaan, ooit komt er een dag dat U terugkomt op een wolk en dat U kijkt met ogen stralend asl de zon..Tot aan die dag wil ik weten wie U bent, wil ik leven dicht bij U.. |
Opwekking 665 http://www.youtube.com/watch?v=FBvw8pE9oDo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 13:14
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Idd, Marian! Die verwachting is geheel terecht.
Wanneer ik alleen maar zou geven en geven zonder iets terug te ontvangen, dan zou ik dat nooit volhouden. Ik mag er van uit gaan dat het wederkerig is, anders zou het alleen maar 1-richtingsverkeer zijn en dat zou niemand volhouden. |
Ik denk ook niet dat mensen dat überhaupt kunnen, alleen God geeft zonder er iets voor terug te verlangen.... dat heet geloof ik Agape ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 13:53
|
|
|
|
HM dat roept bij allemaal vragen op ......
Persoonlijk verwacht ik niets als ik iets voor iemand doe om er voor terug te ontvangen...... doe ook niets om gezegend te worden dat is ook zo,n leuke leer stelling...gen idee of die bekend is...als je dat doet word je gezegend.. dat werkt niet en is bovendien onbijbels.... bovendien gaat het om die ander... niet om mijn welzijn..... je kunt je afvragen met welk doel ben je dan bezig...... misschien word je na jaren...voorzichtiger maar mijn persoonlijke houding is nog steeds geven zonder iets terug te verwachten En direkt loslaten dan zet je jezelf vrij van.......
Denk maar eens aan zovelen zendelingen in het buitenland.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 14:45
|
|
|
|
| LORETTA033 schreef: | HM dat roept bij allemaal vragen op ......
Persoonlijk verwacht ik niets als ik iets voor iemand doe om er voor terug te ontvangen...... doe ook niets om gezegend te worden dat is ook zo,n leuke leer stelling...gen idee of die bekend is...als je dat doet word je gezegend.. dat werkt niet en is bovendien onbijbels.... bovendien gaat het om die ander... niet om mijn welzijn..... je kunt je afvragen met welk doel ben je dan bezig...... misschien word je na jaren...voorzichtiger maar mijn persoonlijke houding is nog steeds geven zonder iets terug te verwachten En direkt loslaten dan zet je jezelf vrij van.......
Denk maar eens aan zovelen zendelingen in het buitenland. |
Ik snap je punt en ja, ik doe ook genoeg voor andere mensen, zonder iets terug te verwachten. Het gaat mij ook meer om het feit dat wanneer ik hulp oid nodig heb dat ik dat dan ook van andere mensen mag verwachten naar mij toe.
En dat is niet echt mijn ervaring. Ik heb heel vaak mensen geholpen, op wat voor vlak ook, maar wanneer ik iets nodig had, was er niemand thuis. En dat doet pijn..
Dat betekende dat ik altijd alleen maar gaf en gaf en gaf en daar erg moe van werd. Ik cijferde mijzelf volledig weg en dat heeft, bij mij, niet gewerkt.
Inmiddels ben ik, vele ervaringen rijker en wijzer geworden, wel veranderd op dat vlak en assertiever geworden. Dat betekent niet dat ik voor elk dingetje dat ik doe voor iemand, gelijk iets terug verwacht, maar wel eens "nee" zeg, om mijzelf te beschermen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 14:59
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ...zei 't broekie  |
*zucht*
rokkie......... 
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 7 januari 2011, 14:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 15:01
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 09:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 15:06
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 15:10
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 15:22
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 15:49
|
|
|
|
God wil echt niet dat wij zijn zonen en dochters ons zelf voorbij lopen We zijn geen slaven...!! en hoeven os ook niet daar naar te gedragen Ik moet net zo goed leren elke dag om mijn grenzen te stellen en NEE te zeggen Dat is groeien naar in volwassenheid in Christus en vernieuwing van je denken en manier van leven Als we van uit Hem reageren gaan mensen zich daar voor interresseren waarom we dat doen zeggen en hoeven we ons niets te ontberen
Inderdaad de wereld en zelfs mede christenen kunnen hard zijn maar ik heb gekozen bij de dag te leven en me niet aan te sluiten bij de putjesclub ook al is er reden voor
ik doe vaak het tegengestelde.... niet bij de pakken neer zitten maar pakjes uitdelen....
een deelgenoot geen lotgenoot
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 15:56
|
|
|
|
We raken wat off-topic
Ik las in de krant dat een lokale Friese schone in de picture komt bij boer Gijsbert, dus ik ben benieuwd. Ik heb nog niet gekeken dus ik vraag me af wat boer Gijsbert voor een type is.
Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 15:56
|
|
|
|
dubbel geplaatst, oef
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 januari 2011, 15:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 16:22
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | beetje respect en eerbied voor "de ouderdom" he griffin......  |
Jazeker! Ik ben perslotvan zake al 50 he....(géén 49 meer!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 17:02
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | mijn mooiste moment is dat ik mn zoon van 25 in mn armen mocht houden en hem kon vertellen hoeveel ik van m hou..... (hij had verdriet...) Wat ben ik dankbaar voor mn kids..... |
Dat mn koffer klaar staat voor Egypte......... yeah!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|