| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 19:25
|
|
|
|
Dus je ontkent dat er een algemene tijdloze plicht tot toetsing is? Natuurlijk schreef Paulus het in de context van een dwaalleer en johannes in de context van de gevaren van de gnostiek die de gemeente waren binnen geslopen. (1joh 4;1) Dus die opdracht is een tijdloos Bijbels principe.
2kor 11:
4 U hebt er immers geen enkel bezwaar tegen dat iemand u een andere Jezus verkondigt dan wij hebben gedaan, of dat u een andere Geest of een ander evangelie ontvangt dan u ontvangen hebt.
en als je even naar die clips kijkt zie je al dat het hier fout gaat:
1kor 14:
32 En de geesten der profeten zijn aan de profeten onderworpen, 33 want God is geen God van wanorde, maar van vrede.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EMMA807
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 19:27
|
|
|
|
|
[b][i]Na ruim 7 maanden hier te zijn geweest ga ik cm over 7 dagen verlaten. Ik ben dankbaar voor de mooie gesprekken die ik had met virtuele vrienden, zij hebben mij liefdevol gesteund toen het erg slecht met mijn dochter ging, nogmaals heel hartelijk dank daarvoor! Zoals sommigen van jullie weten ontmoette ik hier mijn lieve Jeroen....juist toen ik me afvroeg of dit wel de weg was voor mij.....we zijn inmiddels 7 weken samen en dolgelukkig met elkaar!!! Ik denk met warmte terug aan de tijd bij cm, al was er soms wat geruzie en gemopper maar ach, daar zijn we mensen voor! Ik wens jullie allen God s rijke zegen toe en een liefdevolle en prachtige toekomst! Dikke knuffel, Emma.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 19:36
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | dus die puntjes staan voor..???? |
Waar staan jouw puntjes voor????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 19:43
|
|
|
|
Wow dit is wel erg extreem! Dit doet me overigens denken aan de kritiek van Paus Johannes Paulus II op dit soort taferelen en de grote (ongezonde) focus die verschillende christelijke groeperingen leggen op de zogenaamde 'tongentaal'.
Ik vond trouwens een leuk filmpje van de Paus uit 1979 toen hij een toespraak moest geven voor een groep kinderen. In zijn 'toepraak' maakte de Paus bewust allerlei dierengeluiden, om zo heel subtiel een sneer uit te delen naar mensen die onder het mom van 'tongentaal' allerlei ongepast gedrag vertonen. De kinderen hebben dat natuurlijk niet zo opgevat en vonden het juist erg amusant dat de Paus 'zo gek deed''.
Hieronder de link, wat een geweldige man was die Paus toch! http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2011/detail_objectID724135_FJaar2011.html
Laatst aangepast door
|
LAURENS814
|
op donderdag 12 mei 2011, 19:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 19:44
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | | Waar staan jouw puntjes voor???????? |
Nouja, laat maar... geniet maar van je puntjes hoor....pfff, wat doe ik hier nog???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 19:59
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | en al die puntjes staan voor...??? |
zo ingewikkeld is dat toch niet, frank; teddybeer natuurlijk!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:02
|
|
|
|
dat je een prachtige erasmusbrug bent, leonard???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE849
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE849
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARSJG370
|
|
|
|
|
|
Vrijgezel???, moet ik alles bij mekaar optellen???? toch wel zo'n 16 jaar denk ik zo, ten minste als je je jeugdjaren mee mag tellen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE849
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:03
|
|
|
|
|
4
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE849
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:03
|
|
|
|
ik ben al bij 5, moet ik nog doorgaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:04
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | zo ingewikkeld is dat toch niet, frank; teddybeer natuurlijk!! |
Verklap nu niet al mijn bedgeheimen hier Hannah. Nee hoor, ik val altijd in slaap met muziek of cabaret. Dus soms val ik met Brigitte Kaandorp in slaap maar meestal met Herman Finkers of Herman van Veen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:07
|
|
|
|
| JOKE849 schreef: | ik ben al bij 5, moet ik nog doorgaan?  |
Nee, dat mag niet, je zit te slowchatten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:07
|
|
|
|
nog twee nullen, joke; en je bent er!! de laatste loodjes wegen het zwaarst; maar je kunt het!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARSJG370
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:13
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Verklap nu niet al mijn bedgeheimen hier Hannah. Nee hoor, ik val altijd in slaap met muziek of cabaret. Dus soms val ik met Brigitte Kaandorp in slaap maar meestal met Herman Finkers of Herman van Veen. |
ooowww Herman, oowwww Herman je kunt je in ieder geval nooit vergissen in de naam. Het zal je maar gebeuren zeg?
Laatst aangepast door
|
MARSJG370
|
op donderdag 12 mei 2011, 20:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE125
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:17
|
|
|
|
Is er al bekend welke route we gaan lopen? De Eekhoorntjes route of de gekleurde routes???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:19
|
|
|
|
| JOKE849 schreef: | ik ben al bij 5, moet ik nog doorgaan?  |
Als mijn zoon 50 keer iets voor logopedie moet oefenen dan doet hij het 5 keer en zegt: keer 10!! Kun jij ook!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE849
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:28
|
|
|
|
|
x10 wie niet weg is is gezien..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GER555
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:29
|
|
|
|
tja, mooie gebeden, maar bidden helpt helaas vaak niet. en waarom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:29
|
|
|
|
| MARSJG370 schreef: | ooowww Herman, oowwww Herman je kunt je in ieder geval nooit vergissen in de naam. Het zal je maar gebeuren zeg?  |
Het zijn cd tjes bounty..............bij de echte Hermannen val ik niet in slaap, die snurken vast te veel of ik kieper ze in mijn slaap het bed uit ik val regelmatig uit bed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:30
|
|
|
|
|
"van een schuune taluure kunde nie aliene eten " zegt men in Gent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:30
|
|
|
|
| JOKE849 schreef: | | x10 wie niet weg is is gezien.......... | IK KOM (dat vergat je nog even, joke!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:34
|
|
|
|
Dus jullie gaan mee wandelen??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIBRO042
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:49
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Zou ook niet best zijn.. een aanzoek terwijl je me (nog) niet kent ha ha ha. Maar kon het niet laten om je ff te plagen naar aanleiding van je bijdrage. Verder was alles wat je zei prima verwoord hoor, dus laat je niet afremmen om deel te nemen aan de discussie, want dat geldt in feite ook voor al het andere wat je schrijft  |
Thanks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIBRO042
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 20:55
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | dat je een prachtige erasmusbrug bent, leonard???  |
Haha ja. Vandaag hoorde ik op de radio dat mannen met lange ringvingers over het algemeen knappe mannen zijn. Voor vrouwen geldt dat als ze lange armen hebben. (echt waar)
Het zijn delen van de uitkomst van een jarenlang onderzoek in heel uropa
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEIGAAF254
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 21:00
|
|
|
|
Hoi,
Wat denk je hoe die reaktie was geweest als Bin Laden ergens gevangen gehouden zou worden door de Amerikanen? Pas DAN zou het veel gevaarlijker zijn en zouden er veel meer (re)akties komen om hem vrij te krijgen. Denk even aan de RAF terroristen die in de jaren 70/80 vast zaten en waarvoor diverse vliegtuigen gekaapt werken en bomaanslagen gepleegd werden om ze maar vrij te krijgen.....
Denk ook dat het een moeilijke discussie blijft waarin emotie een (te grote) rol zal spelen. Want wat denk je dan van de "executies" in de tweede wereldoorlog van verraders en duitsers door o.a. verzetsleden.....
Oscar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 21:20
|
|
|
|
|
Ook ik vertrek...de 16e. Bij deze wil ik iedereen bedanken, voor een goede tijd op C.M. Het heeft me veel gebracht en dan denk ik met name aan mijn doop, 3 April j.l. Dit forum heeft me zoveel geleerd! Dank daarvoor!!! (En hoewel sommigen van jullie het niet leuk vinden)...ik blijf gezellig meelezen...want er blijft genoeg te leren over... en wie weet? Tot Ziens?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 21:24
|
|
|
|
David schreef: | Quote: | @henk, ja zeker oftopic.
maar dat je de kriebels krijgt bij theologie en kerkgeschiedenis komt misschien wel door de invloed van Anti-intellectualisme in de gemeentes, dat is een trent. |
Ik vind dat je hier een oordeel velt over mensen die in veel gevallen oprecht God dienen. Als je de Bijbel leest heeft Jezus meer problemen met de intellectuelen, dan met de zondaars. Het intellect luisterde niet, de zondaars wel. Onze redding is niet door het kennen van de Schrift, onze redding komt door het geloof in de liefde en genade van God.
| Quote: | Paulus heeft zijn Bijbelkennis en training zeker wel gebruikt, maar na dat God hem riep, ten goede.
Natuurlijk is dat niet het belangrijkste want de meeste discipelen konden niet eens lezen en schrijven. En de ''Schriftgeleerde'' van die tijd sloegen de plank mis. Maar dat is geen excuus om maar achterover te zitten en je verstand en talenten niet te gebruiken, en op gevoel en ervaring alleen afgaan. zie ook de BIJBELteksten die ik gaf als ondersteuning. |
Het is ook dezelfde Paulus die ons leert dat we ons moeten laten leiden door de Heilige Geest. Paulus schrijft er juist over dat we niet terug moeten naar de wet en leer die de schriftgeleerde de gelovigen toen opleggende. Maar juist dat we ons moeten uiitstrekken naar de genade. Paulus geeft ons levenslessen en doet dit aan de hand van de Schrift. Als hij schrijft, dat we naar de tijd gezien leraren behoren te zijn, dan is dat niet alleen leraren om de Schrift uit te leggen, maar meer nog op welke wijze we een relatie met de LEVENDE God kunnen hebben, hoe we ons moeten profileren als een waardig christen.
Het is ook dezelfde Paulus die ons lessen leert over de tongentaal en profetie in de gemeente. Als Paulus hierover schrijft dan betekent dit dus dat het realiteit is, dat het bestaat. In onze gemeentes en kerken zie je dit steeds meer verdwijnen en in de tradionele kerken wordt het zelfs als onzin betiteld.
Zelf ben ik tot geloof gekomen in een gemeente die heel erg op de letter was en heel veel teksten en uitleg kon geven, waarom al deze gaven van de Heilige Geest niet meer van deze tijd zijn. Totdat met een pinkstergemeente in contact kwam en ontdekte dat de tongentaal en profetie realiteit is en dat je dezelfde teksten ook anders kunt uitleggen. Aan de andere kant is het probleem van tongentaal en profetie dat je het kunt nabootsen. De gave van genezing daarentegen is wat lastiger. Van dit laatste wordt in de charismatische wereld ook weer een farce gemaakt, door reizen te organiseren, geheel verzorgd, voor veel geld naar Afrika, want daar worden meer mensen genezen. Of wat met de ellende die in gemeentes ontstaan is rond de genezingsbediening vanuit Toronto.
| Quote: | Je einde is een beetje vreemd, suggereren dat je dit van hogere hand hebt, dus wie er tegen in gaat..... Zo doen ze dat ook in een sekte. |
Mijn einde is niet zo vreemd, als het hele einde leest. Ik zeg duidelijk dat het ook uit mijn hart vandaan kan komen.
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op donderdag 12 mei 2011, 21:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 12 mei 2011, 21:34
|
|
|
|
| BASTIBRO042 schreef: | Haha ja. Vandaag hoorde ik op de radio dat mannen met lange ringvingers over het algemeen knappe mannen zijn. Voor vrouwen geldt dat als ze lange armen hebben. (echt waar)
Het zijn delen van de uitkomst van een jarenlang onderzoek in heel uropa  |
Uropa????? Waar ligt dat?????? Nieuw werelddeel zeker.
|
|
| Naar boven |
|
|