ChristianMatch

Forum

Een WOORD voor jou...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2439 2440 2441 2442 2443 2444 2445 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:38

CHATULIEM619 schreef:
Deze tekst is denk ik het belangrijkste:
Zo lang ons profeteren beperkt is, onvolmaakt is, moeten we er dus rekening mee houden, dat mensen fouten maken. En vreemd genoeg blijven de negatieve ervaringen langer hangen dan de positieve.. Ook daarin kun je een parallel trekken naar de prediking...

Chat, ken jij het volgende ook uitleggen?
Zelf heb ik een paar keer meegemaakt dat een dominee een half uur voor dat de dienst begon zei: ach waarde broeder , nu moet ik zo gaan preken hier en ik weet niet waarover, God heeft me nog steeds geen tekst gegeven om uit te preken.
Heb maar 4 preken op voorhand mee genomen, ik zie wel.
Maar hij wist weliedere keer de gemeente ruim 1,5 uur in te houden, de liederen op het liturgiebord waren hetzelfde als dat ie de vorige dag doorgegeven had.
Ikzelf zie het een beetje als hoogmoed, maar dat mag ik misschien niet zeggen. Z'n preken kon ik vaak ook niet volgen . Nee....visser is blij dat de gemeente nu een eigen herder en leraar heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:45

HERMAN388 schreef:
de derde dissdag van september ben ik erg benieuwd
er verwacht veel stakingen en protesten
Moeten wij weer meer gaan betalen? zoals eigen bijdrage

Hoogstwaarschijnlijk wel Herman.
En als je het nog niet weet........as. zaterdag gaat de gasprijs met 16 % omhoog. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:54

alles is ijdelheid en najagen van wind...

gelukkig is dit niet het evangelie waar ik mee opgegroeid ben.

en nutteloos op deez' aard? ik denk het niet. je zal altijd wel 'iets' achterlaten. al is het een herinnering aan jou van de achterblijvers. en dat geeft hen de kracht om in dit leven verder te gaan.

op mezelf betrekkend: ik kan niet zeggen dat mijn vader (overleden in 1992) vergeten is, als ik alleen al zie wat er aan werk van hem in de kast staat aan genealogisch gepuzzel naar zijn voorouders en die van mijn moeder. hij is er ongeveer 30 jaar mee bezig geweest, en nog zijn niet alle gegevens boven water.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTHA725

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:55

[quote=HERMAN388]De vakantie begint zo
is dan gebedsroom leeg

Nee Herman, Gebedsroom gaat door Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:58

ANITA695 schreef:
wisten jullie dat dat alles wat we doen leegte is onder de zon
dat alles vergaat je niets achter laat je ooit word vergeten op aard

Wisten jullie dat mijn hoop ligt in t bestaan een leven met God te mogen gaan .

Groet Anita

Psalm 128 roept ons wel op te werken ......en dat daar ook zegen op mag rusten.

vs. 2 Want gij zult eten den arbeid uwer handen; welgelukzalig zult gij zijn , en het zal u welgaan.

Dus dat werken een leegte is........nee, de bijbel spreekt er anders over.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 19:02

HERMAN388 schreef:
de derde dissdag van september ben ik erg benieuwd
er verwacht veel stakingen en protesten
Moeten wij weer meer gaan betalen? zoals eigen bijdrage

Stakingen en protesten zijn moeilijk te voorspellen. De vraag is ook niet of er protesten zullen zijn, de vraag is hoe effectief. Het kabinet zet stevig in en geeft op ondergeschikte punten, die niet te veel geld kosten, toe aan pressie vanuit de regeringspartijen. Kijk maar naar de bezuinigingen op cultuur waar het CDA heeft bedongen regionale cultuur toch in stand te houden (Tryater) Ik zou me niet verbazen als er sprake zal zijn van berusting. Als er weerstand komt, zal dat zijn omdat mensen de bezuinigingen aan den lijve voelen en die komt ook als het kabinet de aanpak van criminaliteit en de onvrede over de multiculturele samenleving niet echt weet om te buigen. Met minder agenten vang je meestal niet meer boeven en zeker niet als een derde van de agenten het eigenlijk niet meer aan kan, zoals is gebleken. Het als liberaal verkondigde pgb wordt nu door dezelfde liberalen uitgekleed, omdat het veel te veel kost en fraudegevoelig blijkt te zijn. Toch zou het me niet verbazen als het kabinet de rit gewoon uitzit. Bedenk wel dat we een ernstige economische crisis bijna ongemerkt lijken te hebben doorstaan, maar dat is wel gebeurd met geleend geld. Ik denk dat mensen wel beseffen dat er gesneden zal worden door welke regering dan ook, al zal dit kabinet er voor kiezen de meestverdienenden te ontzien, daar zit de VVD nu eenmaal voor in een kabinet. Door de geringe meerderheid in het parlement en de PVV als onzekere factor kunnen correcties op de voorstellen echter wel degelijk plaatsvinden. Het kabinet heeft nu de volksgunst vanwege de voorstellen die gedaan zijn om de criminaliteit aan te pakken maar zonder concrete resultaten raak je die kwijt. Maar nogmaals, ik denk dat er eerder berusting zal zijn dan opstand. Een ander kabinet zou socialer zijn maar zou net zo goed gedwongen worden flinke bezuinigingen door te voeren.

Thomas, die denkt dat de van de staat afhankelijke burger zeker de prijs gaat betalen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 30 juni 2011, 23:20
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 19:16

ANNETTE792 schreef:
Kan nog gekker hoor. De Rentekasse (de duitse SVB zeg maar) wil weten wat ik in nederland aan pensioen opgebouwd heb, met bewijsstukken.

Dus ik bel de SVB in Nederland. Eerst 3 personen aan de telefoon gehad die me allemaal iets verschillends vertelde. Uiteindelijk moest ik dan maar een pensioensoverzicht aanvragen. Dat kan alleen schriftelijk dus ze zouden me dat formulier toesturen.

Vandaag kreeg ik het papier. Nu stellen ze mij dus de vragen, die ik aan hen gesteld heb, die moet ik beantwoorden, zodat zij mij de antwoorden toe kunnen sturen.Clown smiley

dat heet bureaucratie, resp. 'elkaar aan het werk houden'...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 19:30

SUSANNAH475 schreef:
Flauw...

Dat jij het flauw opvat wil niet zeggen dat het ook flauw bedoelt is.
Maar ik heb nu eenmaal de ervaring dat dingen die ik in theorie heel goed doordacht leek te hebben, in praktijk totaal niet werkten.

Trouwen met een gelovige was er daar 1 van. Mijn moeder is gelovig, mijn vader niet, dat wilde ikzelf absoluut niet. Dus ik trouwde een christen....dacht ik. Hoe dat afgelopen is weet je. Gevalletje van een theorie die klopt, maar die in de praktijk niet werkte.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:00

THOMAS968 schreef:
. Bedenk wel dat we een ernstige economische crisis bijna ongemerkt lijken te hebben doorstaan, maar dat is wel gebeurd met geleend geld..

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 4 juli 2011, 09:56
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:11

ANNETTE050 schreef:
Is dit dan nu niet juist de achillespees van dit kabinet/Nederland/Europa?
I.p.v. bezuinigingen geleidelijk in te voeren heeft de regering gedacht de financiele crises te kunnen bezweren met geleend geld, maar zo hebben ook andere landen dat gedaan.
Wouter Bos heeft Miljoenen geleend geld in het bankwezen gestopt.
Amerika heeft 600mlj of mjd dollaars bijgedrukt zonder dat er goud tegenover stond. Alleen de opkomende economien hebben nu 'eigen geld'of geld geleend.
Wat zullen die met het financieel uiterst verzwakte Europa (Griekenland, Spanje, Ierland) gaan doen?

Het zijn zelfs miljarden en zonder dat zou de Amrobank zijn omgevallen en die had waarschijnlijk de met deze bank verbonden Nationale Nederlanden meegesleept. En zo zijn er meer instellingen. De oplossing van Wouter Bos was uitstekend maar de bezuinigingen die hierdoor noodzakelijk zijn komen niet ten laste van de speculanten die de crisis hebben veroorzaakt. Ze moeten worden opgebracht door Nederlanders die aan de oorzaak part nog deel hadden. In de meeste gevallen: wij allemaal. Maar wat als de AMRO. NN, ING en Achmea waren omgevallen? Het is niet voor niks dat vooral in de kringen van het kapitaal de ingreep zo op prijs werd gesteld. Maar ook voor spaarders was het een ramp geweest als er niet was ingegrepen. Zo zeker als de bank was vroeger een uitdrukking maar na de DSB en het gedoe met Icesave weten we wel beter. De actie van Wouter Bos was niet links of rechts, hij was noodzakelijk. Zonder bankwezen kan een economie als de onze niet functioneren. Een failliete bank keert geen spaargeld uit. Het jouwe ook niet.

Thomas, die het een goede symboliek zou vinden als de Grieken hun parlementsgebouw met schelpen (de oorspronkelijke betekenis van drachmen) zouden beplakken.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 30 juni 2011, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:16

ANITA695 schreef:
LEES PREDIKER EN JE ZULT T ZIEN

ik heb prediker meermalen gelezen, anita; (ken het bijna uit mijn hoofd)
er staat niet dat dit leven nutteloos is; wel dat alles betrekkelijk is.

jij refereerde in je voorgaande bijdrage aan prediker 2 vers 11;
toen wendde ik me tot al mijn werken, die mijn handen gemaakt hadden en tot den arbeid, die ik werkend gewerkt had, zie; het was al ijdelheid en kwelling van de geest, en daarin was geen voordeel onder de zon.

als je zorgvuldig door zou lezen, kom je uiteindelijk uit bij de conclusie van de overdenkingen van de prediker in vers 24;
is het dan niet goed voor de mens, ... dat hij geniet van zijn arbeid?
Hij geeft wijsheid en wetenschap en vreugde aan de mens, die goed is voor Zijn aangezicht; maar de zondaar geeft Hij bezigheid om te verzamelen en te vergaderen, opdat het het geve aan die, die goed is voor Gods aangezicht. dat is ook ijdelheid en kwelling van de geest.

kort gezegt; het lijkt prediker nogal nogal nutteloos allemaal, maar komt uiteindelijk tot de conclusie dat hij van zijn werk kan genieten, en dat het het wijsheid, wetenschap en vreugde geeft om te werken, en dat God ook in de verdeling van het arbeidsloon nog Zijn leiding heeft.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 30 juni 2011, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:17

FRANKT627 schreef:
Binnenkort is in het in Toscane voor jou elke dag: moeder, dag... Knipoog smiley

Verliefde smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJ383

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:19

Te horen krijgen dat mijn moeder uitbehandelt is.

En dan proberen je vertrouwen vast te houden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:21

Any experience can be transformed into something of value. - Vash Young
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:25

Donderdag 30 juni. Joël 2: 28-32; Dromen dromen.

Dromen zijn bedrog – zegt het spreekwoord. Maar Gods dromen zijn niet, zegt de profeet Joël. Er komt een tijd waarin oud en jong vol zijn van Gods daden!
Nee, het boek van de profeet Joël is niet alleen maar een oordeelsaankondiging. Dat is het óók. De dag van Gods toorn zal aanbreken over Israël. Alleen wanneer het zich bekeert, zal er ontkoming zijn op de berg Sion. Maar tegen deze donkere achtergrond staat de belofte van een nieuwe tijd. De Geest zal worden uitgestort!
Was die Geest van God dan nog niet op de aarde? Ja zeker! Je leest in het Oude Testament steeds van mensen die vervuld werden door de Geest van God. Koningen, profeten, priesters – maar ook kunstenaars. Alleen, de Geest kwam slechts hier en daar. Zo af en toe, zou je kunnen zeggen, viel er een druppeltje uit de hemel. Maar dat zal veranderen, zegt Joël! Er komt een tijd waarin het zal regeren op aarde, een wonder-vloed van boven! De Geest wordt uitgestort! Niet alleen op mannen. Niet alleen op ouden-van-dagen. Maar ook op vrouwen, op jongens en meisjes. Zij zullen profeteren.
Hun mond zal vol zijn van de lof des Heren. En de ouden, die toch eigenlijk niets meer te verwachten hebben, zij zullen dromen dromen. Zij zullen gezichten zien, visioenen van vrede. Denk maar aan die oude Johannes op het eiland Patmos! Daar keek hij zo maar regelrecht de hemel in. Wat een droom! Boerenbedrog? Ik geloof er niets van! De Geest des Heren heeft een nieuw begin gemaakt! Nu al!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:40

..... ik echt oud word....

...ik dacht vandaag dat het vrijdag was....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:46

MARTIN695 schreef:
Hallo Yelnin

Toch waarschijnlijk het verkeerde beroep gekozen maarrrr als je veel geld eb word je weer ongelukkig omdat je steeds moet opletten of er niets vanaf gaat hahaha.
Sjalom.
Martin

Nou Martin, als ik mag kiezen ben ik liever ongelukkig met geld dan zonder. Knipoog smiley

Thomas, geen geld maakt niet gelukkig.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 30 juni 2011, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:47

MARISKA601 schreef:
..... ik echt oud word....

...ik dacht vandaag dat het vrijdag was....

joh...erg! maar je loopt tenslotte ook al tegen de 60... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 21:01

VISSER278 schreef:
Nog 2 uur te gaan dan Mariska.....dan loopt ie weer gelijk. Knipoog smiley

Je hebt gelijk.. hij loopt nu 12 uur voor of achter...

Het ding behoort smorgens tussen 6 uur en savonds 9 uur op hte hele uur te slaan....

Nu doet ie dat savonds tussen 18.00 uur en smorgens 9.00 uur
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 21:16

MARISKA601 schreef:
Je hebt gelijk.. hij loopt nu 12 uur voor of achter...

Het ding behoort smorgens tussen 6 uur en savonds 9 uur op hte hele uur te slaan....

Nu doet ie dat savonds tussen 18.00 uur en smorgens 9.00 uur

'k zou dat ding maar aan Grace geven als ik jou was. Die moet toch nog wel een keer naar stort. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 21:18

Toen ik mijn hele lading was van boven haalde, waar blijven die kabouters toch Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 21:20

THOMAS968 schreef:
Het zijn zelfs miljarden en zonder dat zou de Amrobank zijn omgevallen en die had waarschijnlijk de met deze bank verbonden Nationale Nederlanden meegesleept. En zo zijn er meer instellingen. De oplossing van Wouter Bos was uitstekend maar de bezuinigingen die hierdoor noodzakelijk zijn komen niet ten laste van de speculanten die de crisis hebben veroorzaakt. Ze moeten worden opgebracht door Nederlanders die aan de oorzaak part nog deel hadden. In de meeste gevallen: wij allemaal. Maar wat als de AMRO. NN, ING en Achmea waren omgevallen? Het is niet voor niks dat vooral in de kringen van het kapitaal de ingreep zo op prijs werd gesteld. Maar ook voor spaarders was het een ramp geweest als er niet was ingegrepen. Zo zeker als de bank was vroeger een uitdrukking maar na de DSB en het gedoe met Icesave weten we wel beter. De actie van Wouter Bos was niet links of rechts, hij was noodzakelijk. Zonder bankwezen kan een economie als de onze niet functioneren. Een failliete bank keert geen spaargeld uit. Het jpuwe ook niet.

Thomas, die het een goede symboliek zou vinden als de Grieken hun parlementsgebouw met schelpen (de oorspronkelijke betekenis van drachmen) zouden beplakken.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 4 juli 2011, 09:57
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 21:22

Niets ter wereld is zo aanstekelijk
als lachen en een goed humeur Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 22:24

Dus Wouter Bos heeft het goed gedaan met de redding van ABN-AMRO... gefeliciteerd, geven we hem daar een lintje voor...

Maar nu even dieper in de historie:
Nederland heeft de pech gehad door enkele verblinde narcisten geregeerd geweest te zijn.
Blind voor alle risico's hebben KOK, BALKENENDE, ZALM en DUISENBERG, om er maar een paar te noemen, Nederland verkwanseld.

Oh oh oh, wat was de europese unie toch een zegen!! wat was de euro toch een zegen!! we kregen geheid subiet oorlog in europa als we niet meededen.
Weten jullie nog?

Het land leek bijna een echte democratie... we mochten individueel JA zeggen tegen europa.
We zeiden NEEN.

Wat deden de hoge heren?
Ze gaven de europese grondwet een andere naam en besloten dat het "niet wenselijk" was om nogmaals een referendum te houden..
Nou geloof me: er zal in Nederland NOOIT meer een referendum gehouden worden.

Maar waarom hoeven de bestuurders van toen nu geen rekenschap af te leggen???
Waarom komen de heren niet voor de rechtbank?
Neem die brokkenpiloten alles af wat ze hebben als schadevergoeding en laat ze op echt hollandse wijze zwaar straffen: minimaal 240 uur schoffelen lijkt me op zn plaats!

Pieter, die nog steeds NIET snapt dat bovengenoemde mensen nog fans hebben Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 22:29

Ik vroeg om kracht
en God gaf moeilijkheden
om mij sterk te maken.

Ik vroeg om wijsheid
en God gaf problemen
om op te lossen.

Ik vroeg om voorspoed
en God gaf mij verstand
en spierkracht om te werken.

Ik vroeg om moed
en God gaf mij gevaren
om te overwinnen

Ik vroeg om liefde
en God gaf mij
daarvoor de kansen

Ik kreeg niets wat ik wilde.
Maar ontving alles wat ik nodig had!!

MIJN GEBED IS VERHOORD.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 22:40

VISSER278 schreef:
'k zou dat ding maar aan Grace geven als ik jou was. Die moet toch nog wel een keer naar stort. Lachende smiley

Ik vind het wel komisch hoor.. een klok die apart doet...
En die hoort niet op de schroothoop.
Zoiets is toch leuk om te erven?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 23:07

PIETER649 schreef:
Dus Wouter Bos heeft het goed gedaan met de redding van ABN-AMRO... gefeliciteerd, geven we hem daar een lintje voor...

Maar nu even dieper in de historie:
Nederland heeft de pech gehad door enkele verblinde narcisten geregeerd geweest te zijn.
Blind voor alle risico's hebben KOK, BALKENENDE, ZALM en DUISENBERG, om er maar een paar te noemen, Nederland verkwanseld.

Oh oh oh, wat was de europese unie toch een zegen!! wat was de euro toch een zegen!! we kregen geheid subiet oorlog in europa als we niet meededen.
Weten jullie nog?

Het land leek bijna een echte democratie... we mochten individueel JA zeggen tegen europa.
We zeiden NEEN.

Wat deden de hoge heren?
Ze gaven de europese grondwet een andere naam en besloten dat het "niet wenselijk" was om nogmaals een referendum te houden..
Nou geloof me: er zal in Nederland NOOIT meer een referendum gehouden worden.

Maar waarom hoeven de bestuurders van toen nu geen rekenschap af te leggen???
Waarom komen de heren niet voor de rechtbank?
Neem die brokkenpiloten alles af wat ze hebben als schadevergoeding en laat ze op echt hollandse wijze zwaar straffen: minimaal 240 uur schoffelen lijkt me op zn plaats!

Pieter, die nog steeds NIET snapt dat bovengenoemde mensen nog fans hebben Gefrustreerde smiley

Ik ben nooit een fan van die heren geweest...
Naar boven

Auteur Bericht
LAIKA882

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 23:12

INKTVIS960 schreef:
Zoek niet tevergeefs,
weet, dat ik bij je ben,
waar jij gaat, zal ik ook zijn,
mijn schouderplicht vervullen.
Als jou bloem weer eens verwelkt,
zullen mijn armen dat verhullen.

En als je even bent verdwaalt,
schouderlijk niet naar mij taalt,
dan zweef ik gewoon wat rond.
Ik ben de zee en wolkenluchten,
de frisheid en het warmtefront,
ik ben je adem in het zuchten,
en de schaduw van jou vluchten.

Ik zoek armen om in te vluchten
Een schouder om verdriet te luchten
Een hart wat klopt voor mij alleen
Want alleen is maar alleen
Iemand om mee te praten
Om te delen al die loze gaten
Om te delen vreugde en pijn
Om elkaar te steunen er voor elkaar te zijn
Samen te kunnen lachen en huilen
En bij elkaar te kunnen schuilen
Nooit vergeten wat er is geweest
Maar ook kijken wat de toekomst nog in petto heeft
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 23:14

MARISKA601 schreef:
Ik vind het wel komisch hoor.. een klok die apart doet...
En die hoort niet op de schroothoop.
Zoiets is toch leuk om te erven?

als jij wilt dat iemand dat erft...
is het nodig dat jij eerst sterft...

gooi dat kreng gewoon t raam uit joh Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 23:16

Mooi he Yelnin.

Mary
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2439 2440 2441 2442 2443 2444 2445 ... 6194 Volgende
Pagina 2442 van 6194