| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 14:43
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Volgens mij ging het over bussen (en trams) en dan in de plaatsen Rotterdam, Den Haag en Amsterdam... Ik vermoed dat dat pas per 2013 ingaat... maar goed, het lijkt mij wel een slechte zaak, omdat sommigen afhankelijk zijn van het O.V. (denk aan met name oude of gehandicapte mensen) en geen andere optie hebben... het aantal bussen zal aanzienlijk worden verminderd als de plannen doorgaan en ook zal het tarief hiervoor duurder worden.
Ik dacht dat ze het O.V. wilden stimuleren om de CO2 uitstoot te verminderen maar blijkbaar zijn ze dat al weer vergeten... |
Maar de fabrieken en bedrijven zijn de grootste vervuilers die CO2 uitstoten. Laten zij maar betalen voor enorme vervuiling
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 14:47
|
|
|
|
| AARTJE289 schreef: | Ik wens je heel veel sterkte, en Gods nabijheid. Zal voor je bidden! |
Dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 15:00
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Het word eerder vergiftigingsverschijnselen vrees ik. ROTlucht.  |
hopelijk van de witsel- en behanglijmlucht. anders is het geen compliment voor degene die je de lampen heeft gegeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 15:07
|
|
|
|
voorbeeldje van hoe 'schoon' het OV is:
wij hebben onlangs nieuwe bussen gekregen. met aparte tank voor 'Adblue' voor schonere uitlaatgassen/ minder uitstoot schadelijke stoffen.
allemaal lief leuk en aardig, maar er is GEEN HOND (ook de mijne niet) die zich wafvraagt ( ) hoe dat Adblue eigenlijk gemaakt wordt...waarschijnlijk is het fabricage-proces van Adblue schadelijker dan de 'uitstoot-zonder-Adblue' van de bussen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 15:22
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | hopelijk van de witsel- en behanglijmlucht. anders is het geen compliment voor degene die je de lampen heeft gegeven  |
Wat dacht jij dan...... dat ik eerst aan desbereffende persoon een beetje gaat snuffelen ofzo?
Nee hoor, en die vrouw van 70 of 72 ( ik weet niet precies) .......nou, die heeft wel een heeeeel apart plaatsje gekregen in mn hart.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 15:45
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Nee joh, we maken gewoon een kampvuur , kunnen we gelijk gaan bbq-en  |
een kampvuur in de woonkamer van Visser??? Ik weet niet of hij daar voor te vinden is. Je kan het alvast vragen...veel geluk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 15:47
|
|
|
|
Ik denk niet dat ik me vandaag nog iets ga afvragen, vraag ik me net af...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 15:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik denk niet dat ik me vandaag nog iets ga afvragen, vraag ik me net af...  |
Ik vraag me af, of het nodig is je af te vragen of je je vandaag iets afvraagt of nog gaat afvragen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 15:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | een kampvuur in de woonkamer van Visser??? Ik weet niet of hij daar voor te vinden is. Je kan het alvast vragen...veel geluk  |
Ach, nee heb ik, ja kan ik krijgen. 't is te proberen, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 15:56
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Ik vraag me af, of het nodig is je af te vragen of je je vandaag iets afvraagt of nog gaat afvragen.....  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:24
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Volgens mij ging het over bussen (en trams) en dan in de plaatsen Rotterdam, Den Haag en Amsterdam... Ik vermoed dat dat pas per 2013 ingaat... maar goed, het lijkt mij wel een slechte zaak, omdat sommigen afhankelijk zijn van het O.V. (denk aan met name oude of gehandicapte mensen) en geen andere optie hebben... het aantal bussen zal aanzienlijk worden verminderd als de plannen doorgaan en ook zal het tarief hiervoor duurder worden.
Ik dacht dat ze het O.V. wilden stimuleren om de CO2 uitstoot te verminderen maar blijkbaar zijn ze dat al weer vergeten... |
Misschien een briljant idee Suus ..het openbaar vervoer gewoon gratis en diesel en benzine een stukje duurder. Gewoon de OV bedrijven weer staatsbedrijven en je zult zien vele problemen zijn opgelost.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:26
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Maar de fabrieken en bedrijven zijn de grootste vervuilers die CO2 uitstoten. Laten zij maar betalen voor enorme vervuiling  |
Ach Herman ...er moet toch ook een beetje winst worden gemaakt, anders gaan de investeringen achteruit en dus minder werkgelegenheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:27
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Maar de fabrieken en bedrijven zijn de grootste vervuilers die CO2 uitstoten. Laten zij maar betalen voor enorme vervuiling  |
Goed idee Hermann... en waar denk jij dat die fabrieken en bedrijven de kosten gaan verhalen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:27
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: |  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:29
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Goed idee Hermann... en waar denk jij dat die fabrieken en bedrijven de kosten gaan verhalen???  |
Op Herman z'n portemonnee natuurlijk
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op dinsdag 16 augustus 2011, 16:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:31
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik kom vrijwel zeker naar Mosseldag Voor zaterdag verwacht zonnig en droog weer
Herman 388 regio 078
Wie volgt? |
Zijn jullie allemaal van die mosseleters
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:33
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Mannen werken te hard na welverdiende vakantie Al zwetend op het werk, oooh ik vergat airco aan te zetten.  |
Yep mee eens Herman ..mannen werken gewoon veel te hard...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:38
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Wat dacht jij dan...... dat ik eerst aan desbereffende persoon een beetje gaat snuffelen ofzo?
Nee hoor, en die vrouw van 70 of 72 ( ik weet niet precies) .......nou, die heeft wel een heeeeel apart plaatsje gekregen in mn hart.  |
heb je de vrouw van 70/72 opgesloten in de linker of de rechter kamer, snuffel-visser?
(geef "die dame" dan ook een betere anti-rimpel-creme........... wieweet ziet ze er dan wat jonger uit?)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 16 augustus 2011, 16:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:39
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 16 augustus 2011, 16:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:41
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Zieke werknemers mogen niet zomaar ontslagen, na 8 weken ziek krijg je plan van aanpak
Zoals deze: 1. aanpassingen op het werk;
2. trainingen en therapieën;
3. activiteiten die u begeleiden naar ander werk.
Dat heb ik ook gehad. Nu ben ik volledig afgekeurd na 5e handoperatie Herkeuring verwacht eind van dit jaar |
Even ter info een vergelijking met de regelgeving in het zo wunderschöne Deutschland...
Bij ziekte MOET je je bij een arts melden, anders krijg je namelijk geen briefje voor je werkgever. Op dat briefje staat ook tot wanneer je ziek geschreven staat, uiteraard kan deze termijn verlengd worden als naderhand blijkt dat je nog niet gezond bent. De werkgever diend dit briefje in bij de zorgverzekeraar/ uitkeringsinstantie ( das dezelfde instantie ). De werkgever betaald max 6 weken het loon gewoon door en krijgt in die periode afhankelijk van de grootte van zijn bedrijf tussen de 0 en 80% vergoed via de zorgverzekeraar. Na 6 weken verdwijnt de zieke van de loonlijst, administratief gezien dus. De verzekeraar neemt de loonbetaling over en de zieke ontvangt 67% aan ziekteuitkering. Ook regelt de verzekeraar alle benodigde reintegratiestappen etc. Het enige dat van de werkgever word verwacht is dat het personeelslid na de ziekte weer gewoon kan beginnen. Mocht na een jaar ziekte nog geen herstel ingetreden zijn, dan vervalt de uitkering van de verzekeraar en word maximaal 1 jaar werklozengeld uitbetaald, das ook 67% Na dat jaar kom je ofwel in de bijstand, ofwel heb je zoveel pensioen opgebouwd dat je vervroegd met pensioen kunt.
een eerlijker systeem dus dan in Nederland.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:42
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ach, nee heb ik, ja kan ik krijgen. 't is te proberen, toch?  |
josina; mag ik je een welgemeende raad geven? niet vragen...............gewoon doen! een vuurtje kan werkelijk hartverwarmend zijn!!
hij is net klaar met witten, verwacht ik, dus hoog tijd voor "een kleurtje" op het plafond; vind je niet?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 16 augustus 2011, 16:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:44
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Yep mee eens Herman ..mannen werken gewoon veel te hard...  |
van werken ga je niet dood
de kans op n hartaanval is groter tijdens vacantie
genieten van pensioen duurt voor velen ook niet lang, aan de overlijdensadvertenties te zien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:45
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Op Herman z'n portemonnee natuurlijk  |
liever op zijn portemonneetje dan op de mijne!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:46
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Even ter info een vergelijking met de regelgeving in het zo wunderschöne Deutschland...
Bij ziekte MOET je je bij een arts melden, anders krijg je namelijk geen briefje voor je werkgever. Op dat briefje staat ook tot wanneer je ziek geschreven staat, uiteraard kan deze termijn verlengd worden als naderhand blijkt dat je nog niet gezond bent. De werkgever diend dit briefje in bij de zorgverzekeraar/ uitkeringsinstantie ( das dezelfde instantie ). De werkgever betaald max 6 weken het loon gewoon door en krijgt in die periode afhankelijk van de grootte van zijn bedrijf tussen de 0 en 80% vergoed via de zorgverzekeraar. Na 6 weken verdwijnt de zieke van de loonlijst, administratief gezien dus. De verzekeraar neemt de loonbetaling over en de zieke ontvangt 67% aan ziekteuitkering. Ook regelt de verzekeraar alle benodigde reintegratiestappen etc. Het enige dat van de werkgever word verwacht is dat het personeelslid na de ziekte weer gewoon kan beginnen. Mocht na een jaar ziekte nog geen herstel ingetreden zijn, dan vervalt de uitkering van de verzekeraar en word maximaal 1 jaar werklozengeld uitbetaald, das ook 67% Na dat jaar kom je ofwel in de bijstand, ofwel heb je zoveel pensioen opgebouwd dat je vervroegd met pensioen kunt.
een eerlijker systeem dus dan in Nederland. |
Een helder uitéénzetting en een naar mijns inziens een rechtvaardig uitkeringsbeleid. Moeten ze maar snel invoeren in Nederland.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:48
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Op Herman z'n portemonnee natuurlijk  |
Dan ga ik staatlot kopen Wie weet hoofdprijs € 27,5 miljoen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:48
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | liever op zijn portemonneetje dan op de mijne!!  |
O Herman kan wel een paar centjes missen hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:49
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Zijn jullie allemaal van die mosseleters  |
Heb je al mossels gevangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:50
|
|
|
|
O Leuk een feestje bij Visser in huis met kampvuur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:52
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Heb je al mossels gevangen  |
O nee nog nooit, is misschien een verzoeking om die beestjes naar binnen te krijgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 16 augustus 2011, 16:54
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Een helder uitéénzetting en een naar mijns inziens een rechtvaardig uitkeringsbeleid. Moeten ze maar snel invoeren in Nederland. |
Beter emigreren naar Deutschland. Haus ist spotgoedkoop
|
|
| Naar boven |
|
|