ChristianMatch
 


Forum

Komkommertijd?!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2639 2640 2641 2642 2643 2644 2645 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 22:20
 
[quote=VISSER278]

Ok, thnx...is dat een excuus voor het feit dat ik het kampvuur gemist heb? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Enne...was het plafond nog wit te krijgen? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 22:26
 
We gaan weer terug naar de jaren 50 en 60 toen ik voor mn suikerziekte mn eigen spuiten en naalden en alcohol moest kopen en dat waren nog die glazen krengen en die kosten toen 7 gulden en ze braken nogal eens als je ze uitkookte en mn vader had een loon van 50 gulden dus dan snap je het wel en die tijd kompt weer terug ik heb alleen aow en moet daar de boel van onderhouden en ik heb alleen de basis verzekering maar wat als ik straks wel het een of ander nodig heb van terapuiten dan kan ik dat zelf ophoesten en dat houd in dat je dat niet doet omdat het niet te betalen is en dan wordt je opgnomen op een moment in een zxiekehuis en dan praten we over 1000 euro per dag dus dat is toch veel goedkoper ????
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 22:31
 
[quote=MARISKA601]
Hallo Mariska.

Ik had de rekening al in april binnen dat ik over mn gebruik heen was.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 22:35
 
MARTIN695 schreef:
We gaan weer terug naar de jaren 50 en 60 toen ik voor mn suikerziekte mn eigen spuiten en naalden en alcohol moest kopen en dat waren nog die glazen krengen en die kosten toen 7 gulden en ze braken nogal eens als je ze uitkookte en mn vader had een loon van 50 gulden dus dan snap je het wel en die tijd kompt weer terug ik heb alleen aow en moet daar de boel van onderhouden en ik heb alleen de basis verzekering maar wat als ik straks wel het een of ander nodig heb van terapuiten dan kan ik dat zelf ophoesten en dat houd in dat je dat niet doet omdat het niet te betalen is en dan wordt je opgnomen op een moment in een zxiekehuis en dan praten we over 1000 euro per dag dus dat is toch veel goedkoper ????
Sjalom.
Martin


Het allergoedkoopste is de pil van drion...
Het lost alle ziekte problemen meteen op...

Maar of dat de juiste oplossing is ...

denk het niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 22:39
 
'k Was dringend op zoek.....naar een nieuw onderwerp en Hannah kwam met een boeiend en prachtig item: Onvoorwaardelijke Liefde.
Wie denkt daar weleens over na en hóé denk je er dan over? Bestaat het? Als ik er over nadenk dan zie ik het als iets práchtigs...maar is het ook menselijkerwijs mogelijk? Kunnen we onvoorwaardelijk liefhebben?
Kan jij, kan ik liefhebben zonder voorwaarde? En wat houdt dat dan in? Dat we misschien ónze verlangens, grenzen, etc, willen verleggen voor de ander? Kan dat?
Als ik aan bijvoorbeeld mijn kinderen denk, dan denk ik onvoorwaardelijk van hen te houden. Maar wat nu als zij een leven kiezen waar ik niet achter kan staan? Als ze bijvoorbeeld het verkeerde pad kiezen, medemensen moedwillig kwetsen of schaden? Of als ze míj bewust pijn doen? Keer op keer? Houd ik dan nog steeds ónvoorwaardelijk van ze? En in een relatie? Kan ik onvoorwaardelijk van een man houden? Gezien mijn verleden moet ik daarop met 'nee' antwoorden...helaas. Er záten voorwaarden aan en die bepaalden mijn grens. Genoeg was genoeg.
Ik zou willen zijn als de Here Jezus, die ons mensen ónvoorwaardelijk liefheeft. Dat wil ik, dat wil ik écht: op Hém lijken! Maar....wat ik wil en wat ik nu nog ben...daar zit een groot gapend gat tussen! Toch blijf ik zoeken...naar dé persoon die ik onvoorwaardelijk lief kán hebben. Is het mogelijk? Hoe denken jullie hier over?


Laatst aangepast door
MARIA576
op woensdag 17 augustus 2011, 22:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 22:41
 
HERMAN388 schreef:
Heb jij een wondermiddel?


Werkt alleen als je ziek bent en oud bent...
Erg effectief...
Bezuingingen zullen dan niet meer nodig zijn...
Gaat zelfs vergrijzing tegen...


Dus mensen.. leef gezond.. eet gezond...
doe aan beweging...
dan zijn jullie op de helft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 22:49
 
Ik denk dat er twee soorten liefde zijn...liefde die zichzelf zoekt...wat heb ik er aan en agape...wat kan ik voor je doen/betekenen.

Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op woensdag 17 augustus 2011, 22:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 22:52
 
JOSINA022 schreef:
Ik vind het jammer te merken welke kant dit op gaat.

Als ik naar mijzelf kijk, mis ik ook best de serieuze kant van het forum, maar is het ook zo dat ik wel erg kan genieten van het geplaag over en weer.
Wat niet wil zeggen dat ik ook niet serieus kan zijn.

Het afgelopen half jaar is erg zwaar geweest, zowel fysiek als mentaal, en ben duidelijk hier aan het afreageren geweest. Mocht ik mensen daarmee gekwetst hebben, dan spijt mij dat zeer.
Ook als ik daarmee gezorgd heb dat er mensen niet meer op het forum kwamen, spijt mij dat.

José

't Is vást de morfine José, die doet ráre dingen met je, ik weet er álles van! Knipoog smiley Sorry...als ik je de indruk gegeven heb dat ik kritiek (op je) had! Slechte timing van me hè? Twijfelende smiley Nee hoor meis, niks van aantrekken! Het is meer het verlangen naar wat diepgang maar daarmee is gewoon gezellig of melig zijn niet fout hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:04
 
VISSER278 schreef:
Joh, dat was écht een leuk moment zeg. Clown smiley

Mijn mooiste moment was dat toen ik klaar was met mn plafond witten .
Hoop dat ik dat kl....werk nooit meer hoef te doen. Smiley met dichtgeplakte mond

Kl...werk. Kleurwerk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:04
 
VISSER278 schreef:
Joh, dat was écht een leuk moment zeg. Clown smiley

Mijn mooiste moment was dat toen ik klaar was met mn plafond witten .
Hoop dat ik dat kl....werk nooit meer hoef te doen. Smiley met dichtgeplakte mond

Kl...werk. Kleurwerk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:07
 
MARISKA601 schreef:
Het allergoedkoopste is de pil van drion...
Het lost alle ziekte problemen meteen op...

Maar of dat de juiste oplossing is ...

denk het niet...

Dat is zelfmoordpil Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:07
 
MARIA576 schreef:
'k Was dringend op zoek.....naar een nieuw onderwerp en Hannah kwam met een boeiend en prachtig item: Onvoorwaardelijke Liefde.
Wie denkt daar weleens over na en hóé denk je er dan over? Bestaat het? Als ik er over nadenk dan zie ik het als iets práchtigs...maar is het ook menselijkerwijs mogelijk? Kunnen we onvoorwaardelijk liefhebben?
Kan jij, kan ik liefhebben zonder voorwaarde? En wat houdt dat dan in? Dat we misschien ónze verlangens, grenzen, etc, willen verleggen voor de ander? Kan dat?
Als ik aan bijvoorbeeld mijn kinderen denk, dan denk ik onvoorwaardelijk van hen te houden. Maar wat nu als zij een leven kiezen waar ik niet achter kan staan? Als ze bijvoorbeeld het verkeerde pad kiezen, medemensen moedwillig kwetsen of schaden? Of als ze míj bewust pijn doen? Keer op keer? Houd ik dan nog steeds ónvoorwaardelijk van ze? En in een relatie? Kan ik onvoorwaardelijk van een man houden? Gezien mijn verleden moet ik daarop met 'nee' antwoorden...helaas. Er záten voorwaarden aan en die bepaalden mijn grens. Genoeg was genoeg.
Ik zou willen zijn als de Here Jezus, die ons mensen ónvoorwaardelijk liefheeft. Dat wil ik, dat wil ik écht: op Hém lijken! Maar....wat ik wil en wat ik nu nog ben...daar zit een groot gapend gat tussen! Toch blijf ik zoeken...naar dé persoon die ik onvoorwaardelijk lief kán hebben. Is het mogelijk? Hoe denken jullie hier over?

Mooi thema, Maria!

Ik denk dat echt onvoorwaardelijke liefde niet bestaat, alleen vanuit dieren (als ik denk aan mijn hondje toen ie nog leefde) naar de mens toe.
Ik heb geen eigen kinderen, dus daar kan ik niet echt wat over zeggen.

Ook in een relatie is het niet mogelijk, simpelweg omdat je 2 unieke personen bent met allebei een eigen rugzak, gevormd door het verleden.

Mijn relatie is net een paar weken over en ik ben o.a. hierover gestruikeld. En dat terwijl het absoluut geen onoverkomelijke dingen waren, sterker nog...de voorwaarden die ik stelde waren, in mijn ogen, dingen die normaal zijn in een relatie.
Daarnaast ging hij heel vaak over mijn grenzen heen.

Maar betekent onvoorwaardelijke liefde dan dat je helemaal geen voorwaarden mag hebben of dat je partner maar over je grenzen heen mag laten gaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:09
 
HERMAN388 schreef:
Dat is zelfmoordpil Woedende smiley

En daar hebben we de "ligpil" weer Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:10
 
MARIA576 schreef:
't Is vást de morfine José, die doet ráre dingen met je, ik weet er álles van! Knipoog smiley Sorry...als ik je de indruk gegeven heb dat ik kritiek (op je) had! Slechte timing van me hè? Twijfelende smiley Nee hoor meis, niks van aantrekken! Het is meer het verlangen naar wat diepgang maar daarmee is gewoon gezellig of melig zijn niet fout hoor!

Lief van je, dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:10
 
MARISKA601 schreef:
Werkt alleen als je ziek bent en oud bent...
Erg effectief...
Bezuingingen zullen dan niet meer nodig zijn...
Gaat zelfs vergrijzing tegen...


Dus mensen.. leef gezond.. eet gezond...
doe aan beweging...
dan zijn jullie op de helft...

Ik blijf nog lekker jong Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:12
 
VISSER278 schreef:
Joh, dat was écht een leuk moment zeg. Clown smiley

Mijn mooiste moment was dat toen ik klaar was met mn plafond witten .
Hoop dat ik dat kl....werk nooit meer hoef te doen. Smiley met dichtgeplakte mond


Kunnen we met kampvuur in de kamer beginnen? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:16
 
JOSINA022 schreef:
En daar hebben we de "ligpil" weer Gefrustreerde smiley


Maar ook "zitpil" Josina
Die is wel gratis verkrijgbaar voor onrustige zitters
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:18
 
Ik kreeg gisteren telefoon van de polikliniek dat ik vrijdag mag komen voor controle van mijn hand ipv maandag.

Hoe eerder hoe beter Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEET760





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:18
 
Het onderstaande vond ik een mooie uitleg:

Waarom vergaat die liefde niet? Die liefde is geworteld in het geloof en ontvangt haar stevigheid vanuit de hoop. We lezen dat in vers 13:
"Zo blijven dan: geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de meeste van deze is de liefde."
Geloof, hoop en liefde vormen - om een beeld te gebruiken - een schitterende plant.
Het geloof is de wortel van die plant, waaruit de stengel van de hoop en de bloem van de liefde voortkomen.
Geloof ... hoop ... liefde.
Maar je zou de volgorde ook kunnen omkeren. Want van een plant zie je vaak het eerst de bloem. Van een plant valt de bloem het eerste op.
Maar de bloem van de liefde kan alleen gaan openbloeien als ze gevoed wordt door de stengel van de hoop, vanuit de wortel van het geloof.
Waar de liefde te zien is, daar moeten ook de hoop en het geloof wel aanwezig zijn.
Geloof: de wortel. Want het geeft je leven houvast, stevigheid in de beloften die God geeft in zijn Woord, in de Bijbel.
Geloof zorgt er bovendien voor, dat je leven gevoedt wordt.
Want de wortels van een plant geven niet alleen stevigheid, maar zorgen ook voor het opnemen van voedingsstoffen.
Hoop: de stengel. De hoop geeft uitzicht, perspectief voor de toekomst. En zoals een stengel boven de grond uitsteekt en meegaat op de wind, zo steekt de hoop omhoog en houdt je staande wanneer je door de stormen van het leven ... heen en weer geslingerd wordt.
De hoop kan tegen een stootje, want ze is verbonden met geloof.
De hoop geeft je zekerheid, dat God trouw blijft in wat Hij je heeft beloofd. De hoop ... die de wortel van het geloof verbindt met de bloem van de liefde.
Liefde: de bloem. "Maar de meeste van deze is ... de liefde".
De liefde steekt er torenhoog bovenuit. Want - zegt Paulus - jullie geloof en je hoop zijn niets waard als de bloem van de liefde ontbreekt. Dan is je relatie met elkaar en met God ... niet compleet.
Dan mag je je wel veel vóórstellen van je huwelijk, dan mag je veel in elkaar geloven,dan mag je hopen, dat je een fijn en een gelukkig leven mag krijgen, ... maar aan de liefde ontdek je pas ... dat je relatie af is. Je relatie met elkaar, die gestempeld wordt door je relatie met Jezus Christus. Liefde en wederliefde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:20
 
[quote=JOSINA022]


Ja , na veel inspanningen , stijve nek, andere kleur haar is het eindelijk voor elkaar.
Maar ik hoop dat ze me dit nooit, maar dan ook nooooooit meer aandoen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:24
 
HERMAN388 schreef:
Ik blijf nog lekker jong Clown smiley



En ik ben ontgrijst Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:28
 
HERMAN388 schreef:
Kunnen we met kampvuur in de kamer beginnen? Knipoog smiley



Haha.....TE LAAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:33
 
HERMAN388 schreef:
Ik kreeg gisteren telefoon van de polikliniek dat ik vrijdag mag komen voor controle van mijn hand ipv maandag.

Hoe eerder hoe beter Lachende smiley

Succes Herman! Hoop met je mee dat het alleen maar góéde berichten zijn! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:36
 
MARIAN519 schreef:
...dubbel geklikt Knipoog smiley

Thanks Marian, ik hoopte al dat iemand het voor me op zou lossen!!!


Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:37
 
Het is 23.30 uur, ik kijk even in de chat: helemaal niemand!!
PFfffffffffff waar is iedereen?????

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:39
 
HERMAN388 schreef:
Ik kreeg gisteren telefoon van de polikliniek dat ik vrijdag mag komen voor controle van mijn hand ipv maandag.

Hoe eerder hoe beter Lachende smiley


Vanmiddag om 13.00uur voor controle geweest.
Goedemiddag ....goeiemiddag dokter.
Alles goed? Ja hoor, nergens geen last meer van. Goed zo ....dan zijn we klaar met elkaar of hebt u nog vragen? Nee hoor dokter.
Goed zo.
13.05uur stond fisherman weer buiten. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:40
 
MARY052 schreef:
Het is 23.30 uur, ik kijk even in de chat: helemaal niemand!!
PFfffffffffff waar is iedereen?????

Mary

Foetsie Mary! Oh nee...hier zijn er toch nog een paar! Sprakeloos, dát zijn we! Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond (of alvast aan een winterslaap begonnen? mss. volgend voorjaar weer eens proberen? Duurt dan nog wel lang hè? Clown smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:45
 
VISSER278 schreef:
Vanmiddag om 13.00uur voor controle geweest.
Goedemiddag ....goeiemiddag dokter.
Alles goed? Ja hoor, nergens geen last meer van. Goed zo ....dan zijn we klaar met elkaar of hebt u nog vragen? Nee hoor dokter.
Goed zo.
13.05uur stond fisherman weer buiten. Verraste, verbaasde smiley

Hahahaha idd hoe EERDER hoe BETER
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:46
 
MARY052 schreef:
Het is 23.30 uur, ik kijk even in de chat: helemaal niemand!!
PFfffffffffff waar is iedereen?????

Mary


Iedereen is zich aan het afvragen wat ze morgen eens zullen gaan doen.






Behalve visser. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:47
 
MARY052 schreef:
Het is 23.30 uur, ik kijk even in de chat: helemaal niemand!!
PFfffffffffff waar is iedereen?????

Mary

OOOH zo erg?

dan kom ik gauw Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2639 2640 2641 2642 2643 2644 2645 ... 6194 Volgende
Pagina 2642 van 6194