| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:35
|
|
|
|
Half elf...en mn hulp is er nog niet. Ligt nog te slapen in haar bunker denk ik. 'k Ga het wel weer verder alleen doen
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op donderdag 18 augustus 2011, 10:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:39
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Half elf...en mn hulp is er nog niet. Ligt nog te slapen in haar bunker denk ik. 'k Ga het wel weer verder alleen doen  |
wie is die hulp dan???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:42
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dat er heftig word bezuinigd op de gezondheidszorg heeft te maken met buitengewone grensoverschrijnde bedragen die men in de zorg heeft uitgegeven de afgelopen jaren.
En ja dat al die instellingen teveel uitgaven gaat nu ten koste van de patienten, dat die een eigen bijdrage moeten gaan betalen.
Dit zou kunnen gaan leiden dat mensen met bepaalde aandoeningen niet meer snel om hulp zullen gaan vragen. Men vreest zelfs dat psychiatrische patienten niet meer op het spreekuur zullen komen, omdat ze vaak toch al een minimum in komen hebben en de eigen bijdrage niet meer kunnen betalen. Men vreest zelfs dat er meer zelfdodingen zullen plaatsvinden.
Door al die bezuinigingen is er dus ook een opname stop. De wachtlijsten worden langer.
Nee van die bezuinigingen word een mens nou eenmaal niet vrolijk. Maar helaas we zullen het met zijn allen moeten opbrengen.
Ook op de huisartsen, verloskundigen en logopedisten wordt bezuinigd.
Fysiotherapie-behandelingen worden vanaf 2012 pas vergoed bij meer dan 20 behandelingen per aandoening.
Is het ook niet zo dat mensen een verkeerde levenswijze erop nahouden, waar door ze klachten krijgen? Eetgewoontes... Dag en nachtritme...
Er zijn idd beroepen die 24/7 plaatsvinden, maar dat laat ik buiten beschouwing.
Een van de vele oorzaken die kan leiden tot depresiviteit is het gebrek aan daglicht. Vooral in het najaar hoor je er veel over.
Mensen die het prettig vinden om snachts te leven zullen ook klachten kunnen krijgen van enige depressiviteit. Die mensen zijn vaak al arbeidsongeschikt, en zien het nut er niet van in om smorgens op te staan. Door het minimum inkomen, en de hoge zorgkosten, is de kans groot dat ze ook niet echt gezond eten. Daardoor krijgen ze weer andere klachten en is het cirkeltje weer rond
Let wel, zo zie ik het, wil niet zeggen dat het ook waar is. |
Ik vind dit wel een nuchtere kijk op de zaken. Het geld moet ergens vandaan komen, De goede lijden dan altijd onder de kwaden. Als je alleen al ziet hoeveel misbruik er gemaakt wordt van bijvoorbeeld de PGB, dan is het ook niet verwonderlijk dat ze daarin gaan snijden. Als je kijkt naar de bejaardencentra's die overvol zitten, dat moet ook allemaal betaald worden. Als er meer naasteliefde zou zijn, Als er meer kinderen voor hun oiuders zouden zorgen( de ouders hebben tenslotte ook altijd voor de kinderen gezorgd)als ze oud geworden zijn, zou er misschien wat meer geld overblijven in de zorg. Maar helaas, in deze tijd waarin iedereen het druk heeft, vooral met zichzelf en met zijn eigen portemonee, is er weinig tijd meer over om anderen op te vangen, die nu allemaal voor rekening van de overheid komen in instellingen en zorgcentra's
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:43
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | 3.22 uur..en jij begrijpt er niets van? Zijn er ook ...ongeveer... vaste tijden dat jij slaapt? want hier begrijp ik...helemaal ..niets van.  |
Neen, ik begrijp er niets van. Ik was zelfs al een uur eerder op de site en toen was iedereen ook al weg.
Ik had trouwens al geslapen. Vroeg gaan slapen is ook vroeg ontwaken. ik wil het ook wel graag anders maar dat lukt dus niet...maar ik ben wel lief en dat lukt andere dan weer niet om dat te zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
Berichten: 142
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:48
|
|
|
|
[quote=MARIAN519 En dan wat is onvoorwaardelijke liefde? Die is verbroken door de zonde..het is liefde zoals allen God die kent...Agapé-liefde..
En toch... ik geloof in een onvoorwaardelijke liefde in die zin, dat je wel voorwaarden stelt ..omdat we in een gebroken wereld leven waar de duidelijkheid, een eerlijk overzicht van hoe het hoort te zijn, niet meer is en je er allemaal wel naar verlangt..dus je spreekt regels/voorwaarden af.....en toch blijken die uiteindelijk niet bepalend te zijn...en zo is de liefde onvoorwaardelijk..maar het is dan de agapé liefde, die liefde zoals God die geeft aan ons.
Je hebt veel soorten van liefde en deze liefdessoort...is dan onvoorwaardelijk.. God houdt immers van ons zoals we zijn?...Hij zoekt zelfs het "verlorene".
Ik houd van mijn kinderen zoals ze zijn..ook al heb ik met mijn zoon al veel erge dingen meegemaakt..het schijnt niet uit te maken... misschien omdat het "vlees van mijn vlees" is..of agapé liefde..?
Ik ben dan ook een beetje een idealist en blijf geloven dat oprechte/onvoorwaardelijke liefde bestaat.. ook die tussen man en vrouw..de vraag is..kom je hem tegen en herken je hem dan? En over welke regels ga je het hebben ...wil je een mens in zijn karakter veranderen..die voorwaarden? of gaat het puur om praktische zaken?
En is trouw niet altijd een belofte..tegemoetkoming? of is trouw een voorwaarde?[/quote]
Ik denk dat een mens van nature vooral eigenliefde heeft/kent. Althans dat is mijn ervaring als ik op mijn leven terugblik. Het was primair een gerichtheid op mezelf met slechts een inpassing van en te weinig aanpassing aan de ander. Door allerlei omstandigheden en ervaringen...o.a geboorte van kinderen...tot geloof komen...ben ik er achter gekomen dat het anders ligt. Liefde is niet liefde vragen maar liefde geven in alle facetten. Ik denk dat als dat gestalte krijgt...gepractiseerd wordt...het tendeert naar onvoorwaardelijke liefde.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op donderdag 18 augustus 2011, 10:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:48
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | maar ik ben wel lief en dat lukt andere dan weer niet om dat te zijn  |
Gelukkig zeg je het van jezelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:51
|
|
|
|
Het is ook niet altijd makkelijk om goede onderwerpen aan te dragen. Ik ben daar zelf ook niet zo goed is, al mis ik de serieuze gesprekken dan wel. Er zijn momenten in je leven dat je iets bezighoud, zodat je daarover een topic kunt openen, maar er zijn ook zoveel vragen waarvan je denkt...dat gaat een ander niks aan dat ik daarover nadenk. Het forum is nog altijd openbaar en dat weerhoud me ook vaak om een topic te openen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:52
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Gelukkig zeg je het van jezelf  |
Dat heb ik ook maar van horen zeggen, Josina...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:56
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Mijn inziens hangt het dan wel af van de soort fouten en gebreken, met sommige valt gewoon niet te leven. |
ik weet niet of ik het in dit geval met je eens ben, josina; wat voor de ene mens "niet leefbaar' is, vind de ander soms heerlijk of begrijpelijk. normen, waarden en behoeften, verschillen per mens.
onvoorwaardelijk liefhebben is nogal wat, overigens; "I love you; no mather what........"
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 18 augustus 2011, 10:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | wie is die hulp dan??? |
Mn schoonmoeder
Nou goed, ,,,nieuwsgierige Belg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:08
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik weet niet of ik het in dit geval met je eens ben, josina; wat voor de ene mens "niet leefbaar' is, vind de ander soms heerlijk of begrijpelijk. normen, waarden en behoeften, verschillen per mens.
onvoorwaardelijk liefhebben is nogal wat, overigens; "I love you; no mather what........" |
Je hebt gelijk, niemand is gelijk, maar misschien moet ik mijzelf nog wat verduidelijken: ik heb het over fouten en gebreken die iemand onbetrouwbaar en ongeloofwaardig maakt en dan heb ik het dus niet over "zomaar" fouten en gebreken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:09
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | En waarom is de \"onvoorwaardelijke\"liefde van de kloosterlingen etc. die jij benoemt onvoorwaardelijk? omdat ze een idealistische liefde is die geen beperkingen kent die afhangt van de status van een ander persoon.?
ja, inderdaad, ik sprak in mijn voorbeeld van kloosterlingen en van hulpverleners die geen kloosterling zijn. Ik schetste dus een voorbeeld van onvoorwaardelijke liefde. Een liefde die niet lichamelijk is zoals je die ziet bij een koppeltje.
Want ook bij hen is er die belofte van oprechte trouw of leggen zij geen belofte af? en ook bij hen zijn er regels die ze na moeten leven zoals je zelf al aangeeft.
Kloosterlingen leggen inderdaad een gelofte af tijdens hun eeuwige professie. De belofte van Gehoorzaamheid, armoede en zuiverheid. Ook leggen sommige de belofte af van stabilitas waarmee ze bedoelen bij die ene abdij te blijven. Dus dat heeft niets te maken met de gelofte waarover ik sprak in de eerste paragraaf. De gelofte die gegeven worden door het koppeltje tijdens het huwelijk of aan elkaar wanneer ze de relatie begonnen
Ik vind dit twee tegenstellingen..een onvoorwaardelijke liefde van geliefde naar geliefde puur op menselijke basis, vergeljjken met een liefde als missionaris, want je gaat uit van een heel ander principe en brengt die bij een heel andere doelgroep.`( tot die conclusie kwam jij ook Frank? )
En dan wat is onvoorwaardelijke liefde? Die is verbroken door de zonde..het is liefde zoals allen God die kent...Agapé-liefde..
En toch... ik geloof in een onvoorwaardelijke liefde in die zin, dat je wel voorwaarden stelt ..omdat we in een gebroken wereld leven waar de duidelijkheid, een eerlijk overzicht van hoe het hoort te zijn, niet meer is en je er allemaal wel naar verlangt..dus je spreekt regels/voorwaarden af.....en toch blijken die uiteindelijk niet bepalend te zijn...en zo is de liefde onvoorwaardelijk..maar het is dan de agapé liefde, die liefde zoals God die geeft aan ons.
Je hebt veel soorten van liefde en deze liefdessoort...is dan onvoorwaardelijk.. God houdt immers van ons zoals we zijn?...Hij zoekt zelfs het "verlorene".
Ik houd van mijn kinderen zoals ze zijn..ook al heb ik met mijn zoon al veel erge dingen meegemaakt..het schijnt niet uit te maken... misschien omdat het "vlees van mijn vlees" is..of agapé liefde..?
Ik ben dan ook een beetje een idealist en blijf geloven dat oprechte/onvoorwaardelijke liefde bestaat.. ook die tussen man en vrouw..de vraag is..kom je hem tegen en herken je hem dan? En over welke regels ga je het hebben ...wil je een mens in zijn karakter veranderen..die voorwaarden? of gaat het puur om praktische zaken?
En is trouw niet altijd een belofte..tegemoetkoming? of is trouw een voorwaarde? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dat heb ik ook maar van horen zeggen, Josina...  |
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig wie dat dan van jou gezegd heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:10
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Je hebt gelijk, niemand is gelijk, maar misschien moet ik mijzelf nog wat verduidelijken: ik heb het over fouten en gebreken die iemand onbetrouwbaar en ongeloofwaardig maakt en dan heb ik het dus niet over "zomaar" fouten en gebreken. |
voor jou is die persoon dan onbetrouwbaar en ongeloofwaardig, maar wat als een andere vrouw zijn manier van denken en reageren in kan voelen, en er mee om kan gaan? misschien dat de interactie met een andere vrouw wel tot een heel andere relatie structuur leidt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Mn schoonmoeder
Nou goed, ,,,nieuwsgierige Belg  |
nieuwsgierig??? Moi??? Pffff, ik zal nog eens meevoelen...trouwens ik moest dat vragen van Josi...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:14
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Nu ben ik wel heel nieuwsgierig wie dat dan van jou gezegd heeft  |
dat schreef je onlangs toch in een ma Of was dat iemand anders??? Het kon ook Visser zijn...ja zeg, ik hoor het zo dikwijls van verschillende mensen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:18
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | ...en zo is de liefde onvoorwaardelijk..maar het is dan de agapé liefde, die liefde zoals God die geeft aan ons.
God houdt immers van ons zoals we zijn?...Hij zoekt zelfs het "verlorene".
..kom je hem tegen en herken je hem dan?? |
precies, marian; werkelijke (onvoorwaardelijke) liefde is niet te maken, verdienen of "kopen"; het is er, of het is er niet; ik ben ervan overtuigd dat Liefde een gave van Boven is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | nieuwsgierig??? Moi??? Pffff, ik zal nog eens meevoelen...trouwens ik moest dat vragen van Josi...  |
Dat noemen ze nou afschuiven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:27
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | dat schreef je onlangs toch in een ma Of was dat iemand anders??? Het kon ook Visser zijn...ja zeg, ik hoor het zo dikwijls van verschillende mensen... |
Ik weet van niets, mijn naam is haas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:38
|
|
|
|
Binnenkort is het weer perpernotentijd, spruitjestijd..
wat een snerttijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 11:57
|
|
|
|
Het regent hier...het zag er goed uit vanochtend dus heb ik de was maar opgehangen...die is dus nu natter dan wanneer hij uit de machine kwam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:01
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat noemen ze nou afschuiven  |
Precies. En ik heb hém nu ook niet te bellen of hij komt helpen, want nu is het toch middernacht bij Frankie. Die slaapt toch.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | dat schreef je onlangs toch in een ma Of was dat iemand anders??? Het kon ook Visser zijn...ja zeg, ik hoor het zo dikwijls van verschillende mensen... |
Ik denk dat het W-tje geweest is , Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:07
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik denk dat het W-tje geweest is , Frank  |
Dat zal dan al wel héél lang geleden zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
Berichten: 87
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het regent hier...het zag er goed uit vanochtend dus heb ik de was maar opgehangen...die is dus nu natter dan wanneer hij uit de machine kwam  |
Tja.......jammer voor je. Hier de zon , maar wel af en toe............vind het nog steeds heerlijk buiten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
Berichten: 163
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:12
|
|
|
|
HANNAH810 schreef: "ONS" topic.........
maar thirza, om het als on-topic te brengen; zijn er nog meer uitjes te combineren met de picknick?
| GRIFFIN748 schreef: | o ja hoor: Lente-uitje Zilver-uitje Amsterdams-uitje ... |
Heet jij tegenwoordig ook Thirza??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
Berichten: 142
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:16
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | precies, marian; werkelijke (onvoorwaardelijke) liefde is niet te maken, verdienen of "kopen"; het is er, of het is er niet; ik ben ervan overtuigd dat Liefde een gave van Boven is. |
Liefde...de agapè liefde...is inderdaad een gave van God. Het is een vrucht van de Geest (Gal 5:22). De christen reflecteert mijn inziens daarmee de agapè van God in dienstvaardigheid en opofferingsgezindheid. Dat brengt mij bij de vraag of dit alleen voorbehouden is aan christenen of dat niet christenen ook enige mate van deze liefde kunnen hebben.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op donderdag 18 augustus 2011, 12:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:17
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Vanochtend zou de zon nog schijnen...istie nou dan  |
Op het moment hier bij mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:20
|
|
|
|
Ze vragen liever vrijwilligers dan personeel. Waar gaat die geld naar toe dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 12:21
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Op het moment hier bij mij  |
Oh, heb jij 'm ingepikt
|
|
| Naar boven |
|
|