| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 12:52
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | In reformatorische kringen is meedoen aan de loterij een foute manier om aan je geld te komen, terwijl in andere christelijke kringen dit totaal geen probleem is. Wat denken jullie? Meedoen aan de loterij mag dat? En waarom wel/waarom niet? Is er ook een mogelijkheid om je mening bijbels te onderbouwen? |
Ik heb het in de kerk één keer gehoord waarom. Die ds. legde de link naar de mantel van de Heere Jezus toen het lot geworpen werd omdat ze het zonde vonden om die mantel te verdelen. Dat was voor hem dé reden om loterijen te verbieden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 12:55
|
|
|
|
God is Heilig, helemaal mee eens ... maar waar wordt de naam van God dan bespottelijk gemaakt, want met spotten maak je iemand bespottelijk en dat lees ik de mop niet terug ... [/quote]
God word hier geprofileerd alsof Hij al je wensen op deze manier kan vervullen.
Maar mijn mening blijft: dien je God hiermee door moppen te gebruiken. Gij zult de naam des HEEREN niet ijdel gebruiken.
En ik zie dit toch wel enigszins als ijdel gebruik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
Berichten: 2113
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:04
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik heb de mop niet gelezen dus ga daar geen oordeel over geven,alleen vind ik een mop waarin God of Heere wordt genoemd spotten.
En een mop over Belgen mag wel ? Als je het zo serieus neemt mag je ook niet over Belgen mopjes maken (en de Engelsen niet over de Ieren enz.), want dan zou ik zeggen God geeft ons de opdracht de naaste lief te hebben als jezelf en je naaste zou je dan ook niet belachelijk mogen maken via mopjes... (alsof we er iets van zouden menen).
Toch blijken we daar in het geheel niet over te vallen, ik vind dan dat je consequent zou moeten zijn... het ene niet ? dan het andere ook niet...
Verder vind ik het heel zwak om iemand een boze mail te sturen maar ervoor te zorgen dat die persoon niet kan antwoorden ronduit kinderachtig. Als je zo goed bent om een boze mail te sturen wees dan ook zo groot om daar een antwoord van te ontvangen.
ik begrijp wel dat cross hier op het forum reageerd om toch een antwoord te geven maar het hoord hier eigenlijk niet thuis.
Ben het eens met Jolanda open hier een topic over  |
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 13:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
Berichten: 2113
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:17
|
|
|
|
Mijn mooiste moment was eigenlijk gisteren al... namelijk dat ik zonder zorgen op visite kon gaan, omdat ik ervoor nog e.e.a. kon regelen betreft het bedrag van de eigen bijdrage voor ziektekosten... een hele zorg minder... En ik was ook heel blij dat ik weer foon en internet had, die vielen de avond er voor ineens uit, net toen ik aan het bellen was... Heerlijk als dat soort zorgen weg zijn... heb gisteren echt kunnen genieten
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 13:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:17
|
|
|
|
Net op controle geweest: abces in mijn buik is niet minder, ondanks de drain in mijn buik en de drain mag er dus nog niet uit .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:18
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Mijn mooiste moment was eigenlijk gisteren al... namelijk dat ik zonder zorgen op visite kon gaan, omdat ik ervoor nog e.e.a. kon regelen betreft het bedrag van de eigen bijdrage voor ziektekosten... een hele zorg minder... En ik was ook heel blij dat ik weer foon en internet had, die vielen de avond er voor ineens uit, net toen ik aan het bellen was... Heerlijk als dat soort zorgen weg zijn... heb gisteren echt kunnen genieten |
Fijn voor je!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:23
|
|
|
|
wat ik me afvraag? wanneer chatuliem zich weer in de verse discussies gaat mengen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
Berichten: 2113
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:23
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Net op controle geweest: abces in mijn buik is niet minder, ondanks de drain in mijn buik en de drain mag er dus nog niet uit . |
Jammer Josina... Wens je geduld hierbij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
Berichten: 2113
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Iedere nederlander die veel medische kosten maakt krijgt een rekening van 170 euro aan medische hulp. Dus je onkomt er niet aan. Volgend jaar word de eigenbijdrage 220 euro.
En psychotherapie is nou eenmaal duur. En Menzis brengt nu in rekening de kosten van het afgelopen half jaar.
Maar dan even een vraagje.. waarom hulp zoeken bij eleos als je er meekapt? |
Hoi Mariska, Ik heb in december 2010 al aangegeven (dat is ook de laatste keer geweest dat ik daar officieel voor een gesprek kwam), dat ik er mee zou gaan stoppen; dat ik in maart 2011 nog ff langskwam was alleen maar om aan de balie officieel nog eens door te geven dat ik definitief ermee stopte. Ik ben in april 2010 bij Eleos gestart maar merkte al gauw dat ze mij niet konden helpen. Dit heeft de mevrouw in maart 2011 ook bevestigd, dat het theoretisch niet mogelijk zou zijn wat mijn "probleem" was. Helaas konden ze ook geen uitzondering op de groep maken waardoor ik vond dat ik bij hun niet aan het goede adres was.
Ik heb overigens behalve dat ene 'aanwippen', geen andere zorgkosten gemaakt, geen huisartsbezoek, geen medicijnen, niks...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 13:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:28
|
|
|
|
|
Toch zijn er mensen die het geld goed kunnen gebruiken. Dan is het geen hebzucht, maar ze hopen geld te winnen om bijv hun huis een opknap beurt te geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:28
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Jammer Josina... Wens je geduld hierbij |
Dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
Berichten: 142
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:30
|
|
|
|
De meningen over de oorbaarheid van moppen zijn verdeeld als ik de reacties...soms zelfs gemopper ...in dit topic lees. En dat mag. Niets mis mee. Wat ik me afvraag; - is het als de mop geoorloofd is het ook oorbaar om hem te uiten - kwets ik met de mop er een ander niet mee...geef ik geen aanstoot - is de mop tot eer van God
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 13:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:35
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Net op controle geweest: abces in mijn buik is niet minder, ondanks de drain in mijn buik en de drain mag er dus nog niet uit . |
Balen Jose maar houd moed he. Sterkte ermee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:36
|
|
|
|
Quote susanah: En een mop over Belgen mag wel ? Als je het zo serieus neemt mag je ook niet over Belgen mopjes maken (en de Engelsen niet over de Ieren enz.), want dan zou ik zeggen God geeft ons de opdracht de naaste lief te hebben als jezelf en je naaste zou je dan ook niet belachelijk mogen maken via mopjes... (alsof we er iets van zouden menen).
Toch blijken we daar in het geheel niet over te vallen, ik vind dan dat je consequent zou moeten zijn... het ene niet ? dan het andere ook niet...
Wat een onzin, dit heeft niets met concequent zijn te maken. Er is nogal verschil tussen God een een mens dacht ik... Als je beseft hoe heilig God is, en hoe kleingeestig de mens over het algemeen is, lijkt het verschil me wel duidelijk. Daarom, moppen over mensen...waarom niet? moppen over God/Jezus...Nee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:36
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik heb het in de kerk één keer gehoord waarom. Die ds. legde de link naar de mantel van de Heere Jezus toen het lot geworpen werd omdat ze het zonde vonden om die mantel te verdelen. Dat was voor hem dé reden om loterijen te verbieden. |
Bijzondere uitleg, had 'm nog niet gehoord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
Berichten: 142
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:36
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik heb het in de kerk één keer gehoord waarom. Die ds. legde de link naar de mantel van de Heere Jezus toen het lot geworpen werd omdat ze het zonde vonden om die mantel te verdelen. Dat was voor hem dé reden om loterijen te verbieden. |
Het lot werpen...onder aanroepen van de naam van de Heere...wordt in de bijbel genoemd om een beslissing te krijgen. Of het lot werpen op zich dé reden voor het afwijzen van loterijen is betwijfel ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:36
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | wat ik me afvraag? wanneer chatuliem zich weer in de verse discussies gaat mengen.......  |
Tja dan zal die toch eerst zijn account moeten verlengen he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:38
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Balen Jose maar houd moed he. Sterkte ermee  |
Ik hou de moed erin hoor! Maar dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:38
|
|
|
|
En een mop over Belgen mag wel ? Als je het zo serieus neemt mag je ook niet over Belgen mopjes maken (en de Engelsen niet over de Ieren enz.), want dan zou ik zeggen God geeft ons de opdracht de naaste lief te hebben als jezelf en je naaste zou je dan ook niet belachelijk mogen maken via mopjes... (alsof we er iets van zouden menen).
Toch blijken we daar in het geheel niet over te vallen, ik vind dan dat je consequent zou moeten zijn... het ene niet ? dan het andere ook niet...
Sorry suus dit vind ik echt kolder! GA er ook niet verder op in.
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 13:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
Berichten: 142
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:39
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Toch zijn er mensen die het geld goed kunnen gebruiken. Dan is het geen hebzucht, maar ze hopen geld te winnen om bijv hun huis een opknap beurt te geven. |
Heel onverstandig...de kans dat er voldoende gewonnen wordt is statistisch erg klein.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
Berichten: 2113
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:46
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Quote susanah: En een mop over Belgen mag wel ? Als je het zo serieus neemt mag je ook niet over Belgen mopjes maken (en de Engelsen niet over de Ieren enz.), want dan zou ik zeggen God geeft ons de opdracht de naaste lief te hebben als jezelf en je naaste zou je dan ook niet belachelijk mogen maken via mopjes... (alsof we er iets van zouden menen).
Toch blijken we daar in het geheel niet over te vallen, ik vind dan dat je consequent zou moeten zijn... het ene niet ? dan het andere ook niet...
Wat een onzin, dit heeft niets met concequent zijn te maken. Er is nogal verschil tussen God een een mens dacht ik... Als je beseft hoe heilig God is, en hoe kleingeestig de mens over het algemeen is, lijkt het verschil me wel duidelijk. Daarom, moppen over mensen...waarom niet? moppen over God/Jezus...Nee! |
Tuurlijk is er verschil !! Toch vind ik het apart dat je over mensen ineens wel alles kan roepen... dat begrijp ik dan niet echt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
Berichten: 2113
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:49
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Fijn voor je! |
tnx !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:54
|
|
|
|
Wie rijk wil worden, staat bloot aan verleiding, raakt in een valstrik en valt ten prooi aan dwaze en schadelijke begeerten die een mens in het verderf storten en ten onder doen gaan. 10 Want de wortel van alle kwaad is geldzucht. Door zich daaraan over te geven, zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben ze zichzelf veel leed berokkend. 1 Tim. 6:9-10 Jezus zegt niet voor niets: Verzamel schatten in de hemel en niet hier op aarde. Geld is makkelijk als je het hebt, maar ook zeer gevaarlijk, want als het jou eenmaal heeft dan is het moeilijk om uit de klauwen van de macht van het geld te komen.
Graag had ik het in eigen bewoordingen gedaan...maar was moeilijk. Als wij onze gedachten..gevoelens en begeerten op de aardse goederen zetten...(Dat is in mijn ogen gokken en loterij) verliezen we daarmee God uit het oog!!!
Vertrouw niet op een LOT Vertrouw op God!!!
Natuurlijk heeft iedereen het graag goed. Een goede baan en een goed inkomen gun je iedereen. Maar als je ondanks dit alles God moet missen(niet kennen) Mis je alles!!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 13:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 13:56
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Tuurlijk is er verschil !!Toch vind ik het apart dat je over mensen ineens wel alles kan roepen... dat begrijp ik dan niet echt...
|
Om dat we vergeleken bij God 'maar' mensen zijn. Je kunt die vergelijking onmogelijk trekken Als ik de bijbel erbij pak zie ik zoveel verschillen:
God is heilig - Wij mensen zijn zondig God is goed - wij zijn geneigd tot veel verkeerde dingen en keuzes God is liefde - wij zitten vaak vol haat en wraak God is overal en eeuwig- wij zijn gewoon in het hier en nu God is almachtig- wij kunnen zonder Hem niets doen
Zo kun je eindeloos doorgaan.
Ik zeg niet dat je over mensen maar alles mag en kunt zeggen, maar er is wel degelijk verschil tussen God en een mens. Als het over mensen al niet mag, Hoe voorzichtig moet je dan wel omgaan met de naam van God?
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 13:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
Berichten: 2113
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:00
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | De meningen over de oorbaarheid van moppen zijn verdeeld als ik de reacties...soms zelfs gemopper ...in dit topic lees. En dat mag. Niets mis mee. Wat ik me afvraag; - is het als de mop geoorloofd is het ook oorbaar om hem te uiten - kwets ik met de mop er een ander niet mee...geef ik geen aanstoot - is de mop tot eer van God |
Blijkbaar mag het wel een aanstoot zijn voor mensen maar niet voor God. Ik vind dat inconsequent.
De vraag is of het ook een aanstoot is ? Ik denk wel dat ik er zelf wel rekening mee zou willen houden als duidelijk is dat een mop bijv. een aanstoot is voor iemand. Niet omdat ikzelf de mop een aanstoot vind, maar omdat ik ook rekening wil houden met hoe een ander dit ziet, zeker als het om God gaat.
Het is ook tot Gods eer als ik praat met mensen, mijn huishouden doe, als ik een mop vertel over God zal ik dit niet snel doen, probeer ik eerst aan te voelen of dit kan... ik zal er zeker rekening mee houden als dit van de andere kant anders wordt opgevat. Toch ben ik van mening dat dit dan ook tot Gods eer is als ik deze vertel, maar wel rekening houdend met wie God is. Ik denk dat we God nooit belachelijk neer mogen zetten, zo zag ik een aantal mopjes blijkbaar anders omdat sommigen hier het als spottend zien.
Idd. vind ik het ook een verschil hoe je de mop neerzet. Ik heb deze bewust niet eerder geplaatst omdat het forum m.i. niet de plek daarvoor is. Zoveel verschillende opvattingen samen met het feit dat we meer dan de helft niet kennen en je elkaar niet kan zien en horen was voor mij genoeg om die niet te plaatsen. Dat ik het nu wel gedaan heb, is om de reaktie die gegeven werd dat de mop van Cross spottend zou zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:00
|
|
|
|
Nu gaan we verder in twee topics, terwijl het in beide topics off-topic is. Misschien is het handiger om over dit onderwerp een nieuw topic te starten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:02
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | wat ik me afvraag? wanneer chatuliem zich weer in de verse discussies gaat mengen.......  |
Hij zal heus wel stiekem meelezen denk ik. En wie weet hoe snel hij terug is. Zijn er eindelijk weer verse discussies...istie er vandoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:04
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Ik hou de moed erin hoor! Maar dank je wel! |
Sterkte Josina!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
Berichten: 2113
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:08
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Om dat we vergeleken bij God 'maar' mensen zijn. Je kunt die vergelijking onmogelijk trekken Als ik de bijbel erbij pak zie ik zoveel verschillen:
God is heilig - Wij mensen zijn zondig God is goed - wij zijn geneigd tot veel verkeerde dingen en keuzes God is liefde - wij zitten vaak vol haat en wraak God is overal en eeuwig- wij zijn gewoon in het hier en nu God is almachtig- wij kunnen zonder Hem niets doen
Zo kun je eindeloos doorgaan.
Ik zeg niet dat je over mensen maar alles mag en kunt zeggen, maar er is wel degelijk verschil tussen God en een mens. Als het over mensen al niet mag, Hoe voorzichtig moet je dan wel omgaan met de naam van God? |
Wie zegt dat ik het vergelijk ? Mijn bedoeling was niet God en mens te vergelijken, wat ik wilde aangeven is dat het ook een opdracht is dat we goed met elkaar omgaan. Dat is een opdracht... nergens bedoel ik te zeggen dat je God en mens kunt vergelijken. Dat is dan een misverstand.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 14:08
|
|
|
|
Sluit me hier geheel bij aan...
God...(met alle eerbied uitgesproken) is geen Belg.. Hij is het Hoogste Opperwezen. Gebruik dan ook Zijn Naam niet ijdel.
We moeten Zijn Naam niet misbruiken, zeker ook niet in een mop. En iedereen weet dat moppen over Belgen meestal berusten op het idee dat Belgen dom zijn. En dat...is toch niet bewezen?? Het is vaak een gekscheren over en weer.
|
|
| Naar boven |
|
|