ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 22:27
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
[quote=MARTIN695]

tnx Martin, wens jou ook het allerbeste... !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 21:22
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Jolan, Zeeland, Herman388, Josina, Hannah en Marian519 bedankt voor jullie wensen ! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 30 augustus 2011, 21:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 19:58
BerichtOnderwerp: Hoogmoed en nederigheid.
 
HERMAN388 schreef:
Je hebt wel gelijk Suus,
Normaal doe ik met mijn Bijbeltje in mijn jas, ik loop niet te showen om naar de kerk te gaan, nee dat niet.
We hebben geen verhouding met God, dat komt door de zonde, daarom hebben we Jezus nodig om met God te verzoenen.

Laat u met God verzoend worden, u (ook iedereen) en ik

Ben het niet met je eens dat je geen verhouding met God kunt hebben, als je Jezus aanneemt als je Redder en Verlosser is je relatie met God hersteld. De kloof die er eens was is overbrugd.
Als je het niet met me eens bent, prima, maar dit is mijn mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:53
BerichtOnderwerp: Het weer
 
VISSER278 schreef:
Geen zon te bekennen hier.
Heel de dag geen zon gezien zowat, alleen maar zongerijpte appels en peren.


HERMAN388 schreef:
Ook geen maan te zien Boze smiley
Maan geeft geen warmte in deze avond
Wat koud hier Twijfelende smiley

De Belg viel (de lantaarnpaal uit) en zei... (toen die als 3e na de lantaarnbeklimmende NL-er die de zon zag en enthousiast riep "Ik heb de zon gezien" Coole smiley met zonnebril , en na de Duitser die de maan zag en enthousiast riep "ik heb de maan gezien" Engeltje smiley ) ... ik zie sterretjes... Clown smiley

sorry Frank Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 30 augustus 2011, 18:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:42
BerichtOnderwerp: operatie
 
Veel sterkte Josina !
Hoop dat je gauw mag opknappen en naar huis mag, of ben je al thuis ?
Groetjes !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 18:30
BerichtOnderwerp: Hoogmoed en nederigheid.
 
HERMAN388 schreef:
Een kind van God is wel mooi, of je inderdaad trots bent als kind van God dat hangt af van je eigen mening.
Tollenaar, die achterin in de tempel stond, werd door God geroepen en bekeert. Hij gaat niet met blijdschap naar de tempel maar met droefheid.
Die werkt onberouwelijke bekering tot zaligheid.
Tollenaar wilt niet erkennen als kind van God maar als zondaar. Hij voelt zichzelf vernederd.
Wat doe je als kind van God? Ben je dan hoogmoedig of liever vernederd?
Bijbel onder de arm en je loopt naar de kerk alsof je denkt dat ik word gezien door de omstanders dat ze kunnen je herkennen als kind van God bent.

Het lijkt me geen goede zaak als je gezien wilt worden door de mensen, Jezus heeft ook geleerd dat je beter de deur achter je kunt sluiten en God je in het verborgene beloont.
(Ik zou dan zeggen, waarom loop je met je bijbel onder de arm naar de kerk om gezien te worden door omstanders ? Dan is je hoop teveel op mensen gericht, terwijl geloof allereerst een harts- zaak is tussen jou en God).


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 30 augustus 2011, 18:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 00:58
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
 
Hierbij wil ik Crossroad heel veel sterkte wensen bij zijn operatie.
Het is niet zo'n grote ingreep, maar toch... hoop voor je dat je weer thuis kan slapen erna.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 00:53
BerichtOnderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?
 
MARIA576 schreef:
hannah810, 38 jaar, regio 073, drie kinderen van 5, 5 en 6 jaar
zus van hannah, 41 jaar, regio 0180
Josina022, 41 jaar, regio 030
Maria576, 46 jaar, regio 038 (indien vervoer)
nel833, 50 jaar, regio 071
Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (indien vervoer)
Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (onder voorbehoud)

jonasveve, 51 jaar, regio 070
frankt627, 47 jaar, regio 076
hanskamp, 38 jaar, regio 0521
wimgroen841, 55 jaar, regio 0318
jan853, 51 jaar, regio 078, twee kinderen van 11 en 13 jaar
kwispel011, 66 jaar, regio 0172
thijs984, 35 jaar, regio 050 met kinderen
Ludovis284, 54 jaar, regio 0184 met dochter (onder voorbehoud)
marcel188 ,45jaar ,regio075.
Beun656, 37 jaar, regio 0341 (onder voorbehoud)

'k Heb het even aangepast bij mezelf Josina, zo is het duidelijk dat ik vervoer zoek...

Graag zou ik ook meewillen, maar omdat ik niet weet hoelang mijn fiets het nog 'doet', zou ik graag met iemand mee willen rijden... ik zoek dus nog vervoer, liever niet met een onbekende man...
Ik woon niet heel ver van de Edese hei vandaan.
Ik ben nog 1 dag lid hier, dus als je wilt reageren hoop ik dat Hannah zo lief wil zijn om dat door te geven... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 23:10
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
Lieve C.M. vrienden,

Na 3 jaar en 4 maanden lid te zijn geweest van C.M. ga ik proberen Knipoog smiley C.M. te verlaten, het zal wel tijdelijk zijn, want ik kan die lieve C.M. vrienden nooit echt lang missen haha.
C.M. heeft mij heel veel geleerd, met name veel van de privécontacten die ik had waren leerzaam, maar ook gewoon leuk.
Het forum gaf voor mij met name in het begin hele zware tijden, maar ik heb met heel veel enthousiasme ook bijgedragen aan topics en dat deed ik met heel veel plezier.
Ook de meningsverschillen over geloof gaf mij strijd, maar het lidmaatschap van C.M. gaf mij zeker ook zoveel mooie momenten.

Als je God ten diepste leert kennen, besef je pas echt hoe Hij is… -voor mij niet altijd gemakkelijk als ik al die verschillende meningen hoorde, maar- ik denk persoonlijk dat het kennen van God (Jezus) het mooiste is wat een mens kan overkomen.
C.M. was voor mij een heel belangrijk opstapje om na jaren van sociaal isolement weer midden in het leven te staan. Niet altijd gemakkelijk heb ik inmiddels ervaren, maar kijk hoever ik ben gekomen !! Lachende smiley

Maar nu is het tijd om te kijken wat ik daarnáást nog heb. Het echte leven bevat immers veel meer als C.M. Daarom dacht ik er goed aan te doen het abt. niet te gaan verlengen.
Ik hoop dat ik het dit keer iets langer volhoud dan slechts 4 dagen, haha… we zullen zien. Knipoog smiley

Ik wil jullie vragen om elkaar te respecteren, discussie is mogelijk, maar is er geen respect, zul je ook weinig van de ander zien, met name de wat meer gesloten en/ of gevoelige types zullen denk ik afhaken als je elkaar niet in je waarde laat.
Kraak elkaar niet af, maar bemoedig elkaar… het zijn enkel tips, wat je ermee doet is aan jullie Knipoog smiley

Als ik vervoer heb, zien sommigen van jullie mij op de picknick eind september.
Ik wil hierbij een ieder bedanken die in de afgelopen jaren een C.M. uitje regelde. Ik heb daar veel aan gehad en ik heb het altijd als heel gezellig ervaren. (Dus Hannah, bedankt !! -en niet alleen daarvoor- Knipoog smiley).
(Ik hoop dat het niet het einde betekent van C.M. uitjes, die interesse is blijvend !).
Mijn allerliefste knuffel gaat uit naar Sweetlady943… Kussende smiley je bent een kanjer !! Lachende smiley

Ga met God …en ik wens een ieder Zijn rijke Zegen !!
Tot ziens !

Susanna (ook wel bekend als Sus of Suus Knipoog smiley)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 19:36
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
HERMAN388 schreef:
Ik hoop dat je zus sneller naar Nederland mag terugkeren Lachende smiley

De verwachting is dat ze daar nog 10 dagen blijft. (geen Nederlands ziekenhuis vervolg).
Ik hoop en bid dat dat uitkomt. Ze is 11 september jarig en wil dan natuurlijk niet daar zijn maar hier in NL !!
En ze wil het nog vieren ook... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 19:27
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
Krijg ik weer te weinig inkomsten.
met z'n allen rond de tafel gezeten, dat was in nov. 2010, geconcludeerd werd dat ze mij een aantal maanden te weinig hadden uitbetaald. Afgesproken is dat het niet meer zou gebeuren. Ik check vanmiddag mijn inkomsten en nee hè... weer te weinig uitbetaald.
Elke keer moet ik er achteraan zitten, ik heb die man een mail gestuurd dat ik echt boos ben... en nu maar hopen dat ie het alsnog stort.
Mijn zus was aanwezig bij het gesprek, maar die heeft nu genoeg aan haar eigen zorgen.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 29 augustus 2011, 19:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 17:58
BerichtOnderwerp: Hoogmoed en nederigheid.
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar waarom moet je altijd nederig zijn? Wat is er mis mee om zelfbewust in het leven te staan? Het is wat calvinistich die nederigheids gedachte.........Nederigheid voor God vind ik wat anders, maar in het gewone leven? Niets mis met een een stukje zelfverzekerdheid en weten dat je dingen kan.....en ook weten dat dingen grandioos mislukken want dan-weet je je plaats weer- zoals Susannah zegt.....

Hoi Willemijn, en andere forummers...

Ik denk dat het allereerst belangrijk is, dat je onderzoekt wat Jezus (of: De bijbel) precies bedoelt met de term: “Nederigheid”.

Ten eerste vraag ik mij af waarom Robbedoes873 de term “je vernederen” gebruikt, ook al staat het idd. zo in de bijbel, nederig zijn is m.i. weer iets anders. Ik denk dat de verwarring bij dit woord in ons dagelijks taalgebruik erg groot is en daarom vind ik het persoonlijk erg verwarrend en denk ik dat dit echt iets anders dan de nederigheid die elders in de bijbel bedoeld wordt. Juist “je vernederen” kan nogal eens verkeerd opgevat worden, denk ik dan.

(Tekst in de bijbel dien je te onderzoeken… Als er in de vertaling van “Het Boek” staat dat “het lachen je moet vergaan” en “je blijdschap moet omslaan in verdriet”, dan begrijpen de meesten van ons wel dat dit niet betekent dat je geen vreugde meer mag kennen, tekst onderzoeken dus !!).

Je vernederen, is dat niet eerder bedoeld als je onderwerpen (je afhankelijk weten) aan God ?
(En verder weten wat nu echt belangrijk is in het leven ?)
“Jezelf vernederen” betekent dat niet dat je erkent dat je waarde alleen door God Zelf wordt bepaald ?
Bescheidenheid wordt in de vertaling van “Het Boek” wel vertaald met “bescheiden zijn” maar ik persoonlijk denk dat bescheiden zijn niet altijd goed is. Sommige mensen kunnen ook te bescheiden zijn !! Ik denk dat het eerder een houding is. Bescheiden zijn kan ook betekenen jezelf te vér weg (of te vér op de achtergrond) zetten, terwijl je tot zoveel meer in staat bent.

Ik schreef eerder al… nederigheid betekent voor mij: “Je plaats weten”.
Maar wat is mijn (of jouw) plaats dan ?
Allereerst ben ik door God geschapen, maar ook verlost. Ik mag weten dat Hij mij hoogacht (Matt. 10:31)… hoezo bescheidenheid ? God denkt blijkbaar zo over mij (ondanks mijn tekortkomingen), en dat mag ik dan ook aannemen, zou ik dan niet ook zo over mijzelf mogen denken ? Ik denk dat ik daar zeker van mag zijn, juist omdat God mij die waarde toekent.
Zelfbewust in het leven staan is niks mis mee volgens mij. Als je talenten van God hebt gekregen is het ook je opdracht daar iets mee te doen; weten dat je dingen kan is dus alleen maar goed. Die horen bij jouw persoonlijkheid en het is aan jou om dat te onderzoeken.

Ergens las ik een zin die ik wel erg mooi vond, namelijk deze: “Maar Jezus was Zich bewust van Zijn positie als geliefde Zoon van God…” (en daarom kon Hij met de negatieve dingen die over Hem beweerd werden omgaan).

Het zou denk ik een ander verhaal worden als ik mijzelf zoveel credit geef, dat dit ten koste zou gaan van de ander. Als ik mijzelf een trapje hoger stel –waardoor mijn naaste onder mij komt te staan- ben ik, denk ik, verkeerd bezig. Andersom denk ik dat het net zo min de bedoeling is, dat je jezelf een trapje lager stelt dan de ander/ naaste.
Misschien kan ik dat duidelijk maken met iets heel anders, namelijk “genade”. Genade leert je een nederige houding aan te nemen. Je ontvangt het… het word je geschonken, niet dat je er recht op hebt en dat maakt je denk ik nederig.
(En blijkbaar had God dat voor jou over !)

Je plaats weten is m.i. niet alleen jezelf niet té hoog achten maar ook jezelf niet té laag achten.
Je hoeft jezelf niet te kleineren (zoals de betekenis kan zijn in “vernederen”), ik denk zelfs dat de bijbel dat helemaal niet bedoelt, maar nederig zijn als in “ootmoed”… een ‘onderworpenheid’, en dan (met name) aan God.



Noot
Spreuken 16: 18 “Hovaardij gaat vooraf aan het verderf, en hoogmoed komt voor de val”. (NBG)

Mensen met hoogmoed houden weinig rekening met hun eigen tekortkomingen. Het betekent dat je boven de ander gaat staan.
Je houding zou dan bijv. kunnen zijn dat je het zelf belangrijk vindt om vooraan te staan en je het de ander niet gunt.
Een mens wil gezien worden, maar waardering willen ontvangen gaat soms zo ver (té ver), dat het ten koste gaat van anderen om zelf maar gezien te worden. Je kunt zelfoverschrijdend zijn ten koste van anderen maar ook ten koste van jezelf, beide is niet de bedoeling.
Of zoiets als iedereen beschuldigen van fouten misschien terwijl je je eigen fout niet eens ziet ?
Als mens ben je beperkt, als je dat niet beseft en onderkent is de kans groot dat je jezelf verheft boven de ander. God zegt dan (denk ik) … doe dat niet, dan zal Ik jou daarvoor belonen. Ik doe dat voor jou, maar doe dat zelf niet. (Matt. 23:12)


Hoogmoed wordt in bijv. Het Boek ook wel vertaald met “trots”. Ik zou dat zelf niet willen vertalen met trots, want dan zouden sommige mensen kunnen denken dat je niet meer trots mag zijn en ik geloof dat -afhankelijk wat men onder trots verstaat- heel goed situaties kunnen voordoen dat je ook trots mag zijn op jezelf bijv.
Vaak is er een bepaalde schaamte voor trots. Trots zijn op je kinderen kan nog net, maar zodra het over jezelf gaat, lijkt het haast een zonde.
Ik denk persoonlijk dat er een goede trots is en een slechte trots is.
Als je jezelf de beste waant (en ‘dat beste’ valt heel erg tegen, als je het bijv. de anderen zou vragen) is het meer slechte trots denk ik.
Maar stel je hebt het echt heel moeilijk gehad en je hebt je er toch maar door weten te slaan, ondanks tegenslagen ed. dan vind ik dat je best trots op jezelf mag zijn. Vaak zie je dan ook wel dat anderen je gelijk geven.

Slechte trots (of hoogmoed) is dan misschien denken dat je (te) goed bent terwijl je het in wezen niet bent (neigt naar arrogantie), en goede trots is dat je in werkelijkheid ook echt je best hebt gedaan. je er bijv. ook echt doorheen hebt geworsteld, dan is het meer een feit.
Een voorbeeld van slechte trots is bijv. dat je ‘te trots bent om iets toe te geven’.
Een voorbeeld van goede trots is bijv. verheugd (en dankbaar) zijn omdat je bijv. een studie hebt afgerond, een verslaving hebt overwonnen of geduld hebt gehad gedurende een ziekteproces. Het is dan in de meeste gevallen niet hoogmoedig als je dan tegen jezelf zegt “Dat heb je goed gedaan”, dat is volgens mij gezonde eigenwaarde en getuigt m.i. van tevreden met jezelf zijn.


Enkele bijbelteksten (NBG) die over dit onderwerp gaan:

Spr. 18:12
Voor de val is het hart van de mens hoogmoedig, maar ootmoed gaat vooraf aan de eer.

Matth. 11:28- 30

28 Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven; 29 neemt Mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; 30 want Mijn juk is zacht en Mijn last is licht.

Luc. 18:9 t/m. 14

Hand. 20:19
Dienende de Here met alle ootmoed, onder tranen en beproevingen, die mij overkwamen door de aanslagen der Joden.


Meer info die ik vond:
Negatief zelfbeeld is zonde
“Als je jezelf steeds naar beneden haalt vanuit een negatief (en dus verkeerd) zelfbeeld, dien je dit als zonde aan God te belijden en Zijn waarheid over jezelf te accepteren. In het accepteren van die waarheid ligt diepe vrede, die je bewaart voor allerlei neerdrukkende gedachten en gevoelens waar niemand iets aan heeft. Het gevolg is dat je een gezond zelfvertrouwen ontwikkelt, dat niet gebaseerd is op eigen vermeende kwaliteiten, maar wel op het feit dat God je volkomen accepteert en het feit dat God je van onschatbare waarde acht. De oplossing ontstaat als je door de Heilige Geest bevrijd wordt van de tirannie van de leugen en je gedachten worden gevuld met Gods waarheid. Die bevrijding begint nadat je deze waarheid in geloof hebt vast gegrepen en wordt compleet als je je volhardend aan deze waarheid blijft vasthouden.”

Zelfoverschatting
“Sommige mensen, vooral mensen met een overwegend gevoelsmatig of wilskrachtig karakter, kunnen op een andere manier een verkeerd beeld hebben van wie ze zijn: ze kunnen lijden aan chronische zelfoverschatting. Hun populariteit is hun naar het hoofd gestegen. Ze denken dat ze het helemaal gemaakt hebben door hun vlotte babbel, hun krachtige uitstraling, hun aantrekkelijke persoonlijkheid of wat dan ook. Ze ontlenen hun identiteit aan datgene wat hun populair heeft gemaakt en meestal is dat iets van de buitenkant. Tegelijk is hun innerlijk vaak arm gebleven. Ze zijn daardoor heel kwetsbaar geworden. Populariteit kan immers van de ene op de andere dag zo maar verdwijnen, en wat dan ? Ook voor mensen die geneigd zijn zichzelf te overschatten is het van belang om zicht te krijgen op wat God van hen vindt. Wie ben je in Zijn ogen ?
Je waarde ontleen je aan wat God over je zegt en denkt, aan het feit dat God van je houdt en in je werkt. Je bent daarom niets minder maar ook niets méér waard dan een ander.”


Het is een hele lap tekst geworden, maar ja… het is ook moeilijk vind ik om e.e.a. over dit onderwerp in het kort uit te leggen Knipoog smiley
Bovenstaande is hoe ik erover denk. Natuurlijk is het mogelijk dat jullie er anders over denken.
En Willemijn, over dat stukje gebak, het gaat er meer om denk ik dat je het een ander ook gunt Knipoog smiley

Susanna


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 29 augustus 2011, 18:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:11
BerichtOnderwerp: Hoogmoed en nederigheid.
 
Ik denk dat hoogmoed en talenten idd. verschillende dingen zijn; wel denk ik dat je hoogmoedig kunt zijn vanwege bijv. een talent...

Nederigheid betekent voor mij... je plaats weten. Ik vind niet dat je altijd alles maar moet pikken, maar dat je ook voor jezelf mag opkomen, mits het op een assertieve manier is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 19:23
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
SWEETLADY943 schreef:
Hoi Sus,

Dat is een geweldig bericht, en wat super dat je met je zus kon praten. Zal je zeker enorm goed hebben gedaan en je zus ook.

Veel liefs & sterkte, Sweets[/color]

ja, super hè... Knipoog smiley
tnx !! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 18:58
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
IMKE917 schreef:
Egwel !! Knipoog smiley

Ik geloof vast dat je loopt te stralen met een glimlach van oor tot oor Lachende smiley met blinkend witte tanden

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 17:25
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
JOSINA022 schreef:
Dat is geen knipoog maar een groot cadeau van God! Het is jullie gegund!

tnx Josina !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 17:20
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Ik had skype openstaan.
Ik typte iets naar de vriend van mijn zus... geen reactie.
ff later werd ik gebeld (via skype dus). "Hoi "R...." (naam), riep ik enthousiast. Maar het was hém niet, het was... mijn zus !! Lachende smiley

Ze vertelde dat ze pas sinds een paar dagen beseft wat er is gebeurd... over geheugenverlies, maar ook dat ze minder pijn had en dat het redelijk goed gaat... wat een moment !!

Is dat een mooi moment... of niet ? Lachende smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 28 augustus 2011, 17:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 17:14
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
MARTIN695 schreef:
Ik had niets gezien zat in de kerk.
En daar ook hoop gekregen
Sjalom.
Martin

hihi Martin, da's een goeie...
Toch had ik het net ff nodig... daarom vond ik het juist zo mooi op dat moment... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 17:06
BerichtOnderwerp: Hoe moet het forum worden gebruikt?
 
FRANKT627 schreef:
Jolan is plots grijs...

SUSANNAH475 schreef:
Hoi Jolan en mede forummers,

Hier nog een bijdrage van mij, al zie ik dat Jolan inmiddels grijs is...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik erover twijfelde of ik hier een reactie op zou geven.
Hier dan mijn mening over het gebruik van het forum:

Ik vind dat Chatuliem een goed punt had, maar de manier waarop vind ik dan weer niet de manier... om gelijk al het woord "libelle" erbij te halen is niet handig, het gaat ook helemaal niet om niveau, maar hoe we met elkaar omgaan op het forum en hoe we dat goed kunnen gebruiken. Mijns inziens past daar zeker ook humor en lol in...
Maar ook ik heb wel gedacht of het geschrevene bij bepaalde topics nu echt bijdroegen tot hoe het forum bedoeld is.

Als ik bepaalde onderwerpen aanklik en ik moet eerst een pagina of 2 door de bijdragen scrollen, is het me meerdere malen opgevallen hoe vaak er de laatste tijd offtopic wordt gegaan. Ergens vond ik dit hinderlijk, maar aan de andere kant... het is maar een forum... dus me eraan ergeren vind ik dan tever gaan. Ik vroeg me wel daarbij af of dit offtopic gaan (op onderwerpen die daar niet voor bedoeld zijn) nodig is, aangezien er bij "offtopic" en de picknick met een datum die al verstreken is (juli 2011), genoeg mogelijkheden zijn om lol bijdragen en offtopic bijdragen te schrijven.
Dat er behoefte is aan lol bijdragen is duidelijk... ik vind dat je dat dan ook serieus moet nemen, geef gelegenheid, ook daaraan... maar of je dat ook bij topics moet gaan zetten die er niet voor bedoeld zijn ??? Ik denk niet dat dat bijdraagt aan een beter forum.

Aan de andere kant, mijn abt. verloopt over een paar dagen, toch denk ik dat het goed is dat ook ik mijn stem hierin kenbaar maak.

De discussie dat je beter offtopic kunt gaan dan elkaar niet te respecteren of te kwetsen lijkt me duidelijk... beiden zijn belangrijk.

Ik ben van mening dat je ook op het forum mensen kan kwetsen en ik vind ook dat je dat niet kunt afdoen met... "het forum is het echte leven niet" of... "je moet wat minder gevoelig reageren", ook op het forum moeten we rekening houden met elkaar !!
(De een is gevoelig, de ander is meer verstandelijk bezig, maar respect dient er te zijn voor beide type mensen).
Ik denk dat offtopic gaan en geen respect hebben voor een ander 2 verschillende dingen zijn... beide aandachtspunten die we m.i. serieus moeten nemen.

Bovenstaande is overigens bedoeld als tip, niet als preek...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 28 augustus 2011, 16:49


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 28 augustus 2011, 17:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 16:41
BerichtOnderwerp: Hoe moet het forum worden gebruikt?
 
JOLAN931 schreef:
Even een topic naar aanleiding van ket topic komkommertijd.
Hierin gaf Mariska aan dat Chatuliem maar een topic moest openen over hoe hij vind dat het forum gebruikt moet worden.
Dit leek me geen slecht idee, vandaar dit topic.

Dit topic is dus niet bedoeld om te discuseren, maar om iedereen de mogelijkheid te geven hoe hij/zij vind hoe het forum gebruikt moet worden, zodat we misschien elkaars insteek wat meer kunnen begrijpen.
Moet het lol zijn, moet het serieus zijn, of een middenweg.......
Stort je hart uit, vertel je grieven, en laat iedereen weten wat jouw manier van forummen is Knipoog smiley Succes!

Hoi Jolan en mede forummers,

Hier nog een bijdrage van mij, al zie ik dat Jolan inmiddels grijs is... Knipoog smiley
Ik moet eerlijk zeggen dat ik erover twijfelde of ik hier een reactie op zou geven.
Hier dan mijn mening over het gebruik van het forum:

Ik vind dat Chatuliem een goed punt had, maar de manier waarop vind ik dan weer niet de manier... om gelijk al het woord "libelle" erbij te halen is niet handig, het gaat ook helemaal niet om niveau, maar hoe we met elkaar omgaan op het forum en hoe we dat goed kunnen gebruiken. Mijns inziens past daar zeker ook humor en lol in... Clown smiley
Maar ook ik heb wel gedacht of het geschrevene bij bepaalde topics nu echt bijdroegen tot hoe het forum bedoeld is.

Als ik bepaalde onderwerpen aanklik en ik moet eerst een pagina of 2 door de bijdragen scrollen, is het me meerdere malen opgevallen hoe vaak er de laatste tijd offtopic wordt gegaan. Ergens vond ik dit hinderlijk, maar aan de andere kant... het is maar een forum... dus me eraan ergeren vind ik dan tever gaan. Ik vroeg me wel daarbij af of dit offtopic gaan (op onderwerpen die daar niet voor bedoeld zijn) nodig is, aangezien er bij "offtopic" en de picknick met een datum die al verstreken is (juli 2011), genoeg mogelijkheden zijn om lol bijdragen en offtopic bijdragen te schrijven.
Dat er behoefte is aan lol bijdragen is duidelijk... ik vind dat je dat dan ook serieus moet nemen, geef gelegenheid, ook daaraan... maar of je dat ook bij topics moet gaan zetten die er niet voor bedoeld zijn ??? Ik denk niet dat dat bijdraagt aan een beter forum.

Aan de andere kant, mijn abt. verloopt over een paar dagen, toch denk ik dat het goed is dat ook ik mijn stem hierin kenbaar maak.

De discussie dat je beter offtopic kunt gaan dan elkaar niet te respecteren of te kwetsen lijkt me duidelijk... beiden zijn belangrijk.

Ik ben van mening dat je ook op het forum mensen kan kwetsen en ik vind ook dat je dat niet kunt afdoen met... "het forum is het echte leven niet" of... "je moet wat minder gevoelig reageren", ook op het forum moeten we rekening houden met elkaar !!
(De een is gevoelig, de ander is meer verstandelijk bezig, maar respect dient er te zijn voor beide type mensen).
Ik denk dat offtopic gaan en geen respect hebben voor een ander 2 verschillende dingen zijn... beide aandachtspunten die we m.i. serieus moeten nemen.

Bovenstaande is overigens bedoeld als tip, niet als preek... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 28 augustus 2011, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 15:50
BerichtOnderwerp: Hoogmoed en nederigheid.
 
MARISKA601 schreef:
Wat leert de bijbel ons over hoogmoed en nederigheid?


God heeft ieder mens zijn talenten gegeven.
De een is beter in een ding dan een ander.
Mag je daar mee te koop lopen?
Of is dat hoogmoedig?


MARISKA601 schreef:
Er zijn mensen zichzelf zo goed vinden met hun talenten, dat ze er bijna/helemaal hoogmoedig ervan worden.
Is het ook niet zo dat die mensen als arrogante verwaande betweterige kwasten gezien worden?
Is het ook niet zo dat je met zo'n houding anderen vernederd?

Voor God zijn we dacht ik allemaal hetzelfde, niemand staat op plaats 1.
De hoogmoedigen zulen vernederd worden,
en de nederigen zullen verhoogd worden.

Is het niet passelijker om je wat nederiger tegenover de ander te stellen?

Ik denk allereerst dat je het niet vanuit God moet bekijken maar zoals Hij ons het voorbeeld gegeven heeft. In de bijbel zie je, vind ik, wel dat God verschillend naar mensen kijkt. (Mensen zijn wel gelijkwaardig, maar mensen zijn ook verschillend). Maar we hebben de opdracht om het vanuit ons 'mens zijn' te bekijken en daarin geeft Jezus ons het voorbeeld.
Dat voorbeeld houdt in hoe Jezus bijv. met mensen omging. Hij verhief zich niet boven een ander, maar deed er ook niet onder. Ik denk dat we daarmee een goed voorbeeld hebben.

Verder denk ik dat het belangrijk is dat je in je talenten beseft van wie je het gekregen hebt.
Als je hoogmoedig raakt vanwege je talenten, dan denk ik dat je niet (genoeg) beseft of niet waardeert dat je die talenten gegeven zijn, namelijk door God.
Als je dat wel beseft denk ik dat je dankbaar bent voor als je ergens goed in bent, maar hierin ook weet (beseft) dat je het van God gekregen hebt.
Het is volgens de bijbel nooit de bedoeling dat je boven een ander gaat staan, zo heeft God ons geleerd hoe wij mensen met elkaar om dienen te gaan.
Zo denk ik erover.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:38
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
JOSINA022 schreef:
Balen toch weer! Ik hoop en bid met je mee, ook dat die toekomst snel mag komen! Kussende smiley

tnx Josina !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:32
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Mooi moment, toen ik boodschappen had gedaan en de winkel uitging... ik keek naar de lucht en zag daar de regenboog...
Wat mij betreft niet alleen een weerkundig verschijnsel, maar een teken van hoop... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:30
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
SOFIE807 schreef:
Hey Susannah , 'k ben blij voor jullie dat ze aan de beterhand is ... die berichten doen ook jou vast wel goed .... en ook al is het moeizaam , waarschijnlijk ( en hopelijk ) elke dag een beetje beter .
Groetjes
Kussende smiley

Sofie, Imke en Josina, hartelijk dank voor jullie medeleven... !
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:23
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
Helaas, na een toch wat rustiger periode en heerlijke stiltes kreeg ik gisteravond al weer last van een bovenbuurman, tv hard, deur open... en hetzelfde vanmorgen om 6:40 uur am. (tv hard en raam open) Geschokte, onthutste smiley Dus niet langer dan 4 uur geslapen vannacht... en om 16:00 uur hoorde ik het nog !
Ik bid en hoop dat ik in de toekomst de rust kan vinden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 19:26
BerichtOnderwerp: Welkom terug
 
BILLY701 schreef:
Afwachten!!! Clown smiley Gefrustreerde smiley

Welkom terug Billy... ! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 19:16
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Mijn zus heeft voor het eerst gezeten en een rondje gelopen weer... wel met een corset (of hoe heet zo'n ziekenhuis-steunhulp) om, maar het is een begin...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 19:03
BerichtOnderwerp: mop
 
HERMAN388 schreef:
Vrouw kwijt.....

Een man is samen met zijn vrouw boodschappen aan het doen in de Makro.
Op een gegeven moment is hij zijn vrouw kwijt en hij rijdt dus alleen met het karretje door de winkel,

op zoek naar zijn vrouw...
Plots botst hij met zijn karretje tegen het karretje van een andere man aan.
'Oh, mijn excuses meneer' zegt hij. 'Ik lette even niet op,

het is namelijk zo dat ik mijn vrouw kwijt ben en die ben ik aan het zoeken'
'Dat is toevallig' zegt die andere man. 'Ik ben ook mijn vriendin kwijt en zoek haar ook'
'Dat is inderdaad toevallig' zegt hij en vraagt hoe zijn vriendin eruit ziet.
'Nou' zegt de man.. 'Ze is lang, slank, lang blond haar, mooie grote borsten,

lange benen, zwarte laarzen en een kort rokje...
'En hoe ziet die van jou er uit ??'.
'Wat kan mij dat schelen', zegt hij, 'We gaan die van jou zoeken !!!!'

Ook al is het een mop, ik vind persoonlijk deze te ver gaan...
En dan val ik dus over "Wat kan mij dat schelen"... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 26 augustus 2011, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 18:54
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ZEELAND736 schreef:
Ik weet dat het niet mag, maar ik ben gelukkig een gewoon gezond..normaal mens...
Maar zeg eens...Worden jullie niet vreselijk depi van dit weer???
Ik moet en mag niet klagen...(en dus dragen) maar ik word er ondanks alles toch erg down van...
En het weekeind is er toch wel een beetje voor om weer wat energie op te doen...ja toch???
Dat haal ik vaak uit de zon...maar helaas...die is er niet.
Mag ik klagen??

oh oh, dat wordt nog wat dan Zeeland als het winter is en het om 16:00 uur al pikke donker is...

Een droge en warme zomer vind ik fantastisch, maar zo niet, geniet ik nog altijd van de hoge temperaturen, dat het nog zo lekker lang licht is en dat er nog lang geen sneeuw in zicht is...
Heerlijk die zomer !! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 26 augustus 2011, 18:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 18:51
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ANNE589 schreef:
Wees maar blij dat Prikkie je plek niet inpikt, dan had je een groter probleem Lachende smiley

hihi... 'k lig in een deuk hier Clown smiley
Leuke Anne ! (al is het offtopic)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 71 Volgende
Pagina 1 van 71