| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 18:44
|
|
|
|
Ik geef graag geld uit, dus ik heb een staatslot gekocht ... Wie weet komen die mooie auto, dat grote herenhuis en natuurlijk die knappe jonge blonde vrouw (+0 / -8) er dan wel ... grijns .... 
O nee, het moet zijn gggrrrijns
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 18:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 18:47
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Nog iets wat ik las.. Men komt aan de deur met een vraag naar een bijdrage voor een goed doel...(Noem maar op...KWF...Astma...enz) Je bijdrage is dan tevens een deelname met kans op.....DE HONDERDDUIZEND...
Je bent geneigd te geven, omdat je dat goede doel wilt steunen. Niks mis mee, maar stort dan een bijdrage inplaats van je toch stiekum te focussen op dat papiertje waar je misschien wel meer ""geluk"" mee hebt.
Dat de kans maar nihil is om miljonair te worden is wel waar. Maar ook ik heb weleens gedroomd.. Je weet maar nooit...misschien ben ik het wel. Spreek maar eens mensen die keer op keer mee doen...welke bedrage erin gestoken worden...en men wint...NOOIT!!! |
Waar ik vooral moeite mee heb is dat je bv meedoet met de postcode loterij of miljoenenjacht of id. Je stort zelf maadelijks geld voor een goed doel,maar ondertussen worden er miljoenen uitgekeerd aan mensen die winnen met hun postcode!! waar blijft al dat geld dat gestort wordt voor de goede doelen??? Verdwijnen die weer in de portemonee van andere hollanders??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 18:56
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ben jij de rondemiss?  |
Nee Ik mocht 1.5 uur bij de tandarts op de stoel liggen Nadat ik ongeveer heel veenendaal had doorkruist om er te komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 19:15
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Quote crossroad: Er staat in de bijbel dat je geen tattoo mag zetten om een dode te betreuren (herdenken) ... dus als het voor de sier is, is het volgens mij wel toegestaan ... Leviticus 19:27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER
maar als je de tekst helemaal leest ligt dat op één lijn met scheren. Dat zou betekenen dat je als man dus ook jezelf niet scheert op het moment dat je rouwt om een dode. Aangezien een ongeschoren uiterlijk tegenwoordig een onverzorgd uiterlijk is vraag ik me af of je dit anno 2011 zo moet zien. Waren de wetten uit Leviticus niet alleen bestemd voor de Joden voor de tijd dat Jezus op aarde kwam? |
Als je je haar aan de slapen zou afscheren om een dode te herdenken in tijd van rouw, dan denk ik dat dat gelijk staat aan het zetten van een tattoo om die reden. Maar veel mannen scheren zich dagelijks, voor hun is dat hetzelfde als douchen en tandenpoetsen ...
De wetten uit Leviticus zijn ten dele specifiek (o.a. voorschriften voor de priesters) maar ook heel algemeen en niet alleen voor de Joden voor de tijd dat Jezus op aarde kwam. Maar er zijn nog veel meer wetten en voorschriften in het OT die zou je dan ook moeten vergeten ... Dan zou de "refo" kerk denk ik in hele grote problemen komen als ze dat standpunt zouden naleven ... De kinderdoop is namelijk in de plaats gekomen van de besnijdenis, dus dan zou je de kinderdoop, om die reden, ook moeten afdoen als "alleen voor de Joden voor de tijd dat Jezus op aarde kwam".
citaat uit doopformulier 1 van de Gereformeerde kerken
Om deze reden heeft God Abraham opgedragen zijn nakomelingen te besnijden. De besnijdenis was in de tijd van het oude verbond het garantieteken waardoor God liet zien dat je door het geloof rechtvaardig bent. Jezus Christus zelf heeft kinderen omarmd en hen gezegend door hun de handen op te leggen. In het nieuwe verbond is de doop in de plaats gekomen van de besnijdenis.
citaat uit doopformulier 2 van de Gereformeerde kerken
Gods verbondsbeloften gelden voor de gelovigen en voor hun kinderen. De Heer sloot een verbond met Abraham, de vader van alle gelovigen, en met zijn nageslacht. Als teken van dit genadeverbond moesten de jongens op hun achtste levensdag besneden worden. Wie de besnijdenis niet overeenkomstig Gods bevel uitvoerde, verbrak dit verbond en riep de toorn van God op. Nu het bloed van Christus gevloeid heeft, is de besnijdenis als verbondsteken niet meer nodig. De Heer vervulde zijn belofte aan Abraham en als afbeelding daarvan wijst het doopwater heen naar Jezus Christus, de grote zoon van Abraham. Christus’ bloed reinigt van alle zonden.
citaat uit het kinderdoop-formulier van de Hervormde gemeente
Omdat (onder het nieuwe verbond) de doop in plaats van de besnijdenis gekomen is, behoort men de kleine kinderen als erfgenamen van het rijk van God en van Zijn verbond dopen. De ouders hebben de plicht hun kinderen in het opgroeien hierin uitvoeriger te onderwijzen.
Volgens mij kun je dus niet zomaar stellen dat het vers uit Leviticus 19 niet meer geldig is in het heden of alleen maar was voor de Joden voor de tijd dat Jezus op aarde kwam ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 19:20
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Waar ik vooral moeite mee heb is dat je bv meedoet met de postcode loterij of miljoenenjacht of id. Je stort zelf maadelijks geld voor een goed doel,maar ondertussen worden er miljoenen uitgekeerd aan mensen die winnen met hun postcode!! waar blijft al dat geld dat gestort wordt voor de goede doelen??? Verdwijnen die weer in de portemonee van andere hollanders?? |
Ik denk Erika, dat het juist de loterij is die het mogelijk maakt om geld aan goede doelen te schenken ... Hoeveel mensen zouden anders zo maar elke maand geld aan een goed doel schenken ... De loterij maakt het aantrekkelijk om geld te geven ... en het goede doel is een leuk bijkomend product ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 19:30
|
|
|
|
Twee gereformeerde ouderlingen die ook beide boer zijn, lopen op zondag, de rustdag zoals we weten, door het veld. Ze wandelen langs het land van de oudere boer, die dan aangeeft met zijn bedrijf te willen stoppen. Zegt de jongere boer die een begerige blik op het land werpt na enige aarzeling: Als het vandaag nou geen zondag was, wat zou je dan voor je land willen hebben?
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 22:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 19:40
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Zou humor van voor de zondeval zijn of van na de zondeval ...
Hoeveel moppen zijn er over Petrus die aan de hemelpoort staat .. ?? Hoeveel mensen zijn er, ook christenen die wel eens vloeken .. ??
Hoeveel mensen zijn roomser dan de paus .. ??
Als jullie zoveel commentaar hebben op een mop, waarvan jullie mijns inziens, niet eens snappen wat de clou is ... open dan een topic die ingaat op de Heiligheid van God ...
Maar ga in dit topic aub in de vraagstelling en laat dat gez*** over het al dan niet kunnen van een mop achterwege !!!
Dus als de inhoud van een mop je niet aanstaat, en zeker om de redenen die jullie aanvoeren, OPEN DAN EEN NIEUW TOPIC ... !!!
.. |
Zelf kan ik enorm genieten van komische situaties en ik kan me niet voorstellen, dat dat geen onderdeel van het scheppingsplan zou zijn geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 19:40
|
|
|
|
dubbel geplaatst
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 20:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 19:53
|
|
|
|
Ergens gelezen:
Met enigszins trieste gevoelens kijk ik naar het rijtje fotolijstjes dat ik op mijn verjaardag heb gekregen. Het is best een mooie serie van drie lijstjes die onder elkaar hangen, dat is het probleem niet. Ook niet dat er nog geen foto’s van mijn schatjes in zitten, maar nog een paar standaard foto’s van kindjes die ik niet ken. Het ligt enkel aan het feit dat de venstertjes in een hartjesvorm de foto’s tonen.
Hartjes maken me een beetje verdrietig. Want hartjes staan symbool voor de liefde. Liefde tussen een man en vrouw meestal en dat is wat er aan scheelt: hier zit een vrouw maar de man is duidelijk absent. Ik kan het niet langer ontkennen: ik mis de liefde. En dus confronteert dat symbool me, wel drie keer op een rij. Scheepsrechte confrontatie.
Nu heb ik het ook aan mezelf te wijten. Wie noemt zichzelf nou Blauwtje op een dating site. Dat is als het ware het afroepen van het noodlot! Je tart hem dan ook met grote bravoure, maar... dan moet je de gevolgen ook dragen. En de blauwe vruchtjes zijn wrang.
Feit is wel: áls je blauwtjes loopt, dan ben je tenminste wél zo moedig om de wereld in te stappen en je kwetsbaar op te stellen. Dus geef ik mezelf een schouderklopje: goed bezig, Blauw! Gewoon niet te lang met de handen in je haren zitten en weer doorgaan. Ergens heb ik gelezen dat een gemiddeld Westers persoon 22 blauwtjes moet lopen voor die iemand ontmoet met wie het klikt én het wederzijds is. Dus ik hoef niet lang meer op dit pad geplaveid met blauwtjes te lopen. Zowaar mijn naam Blauwtje is.
Toch is het wel pijnlijk. Zo las ik in mijn favoriete TV-gids, die ik liefkozend de V-gids noem, een artikel met de titel “Auw, een blauwtje!” Het was toch nooit mijn intentie geweest om andere mensen pijn te doen, laat staan mezelf. Mijn nickname is begonnen als een grapje, echt! Maar, er is hoop, lees ik in het artikel. Je kan een blauwtje namelijk overleven! Er staan zeven tips: super! Ik ga ze gelijk toepassen. “Zorg voor jezelf” is namelijk ook fijn als je geen blauwtje hebt gelopen.
Ook lees ik er alles over de Hollywood-koningin van de blauwtjes. Ik voel me gelijk een stuk minder blauw. Ik ben nog nooit wreed gedist. Mijn blauwtjes zijn namelijk zo schattig als Delfts blauw aardewerk (overigens blijven die scherven pijnlijk).
Maar waar komt dat woord nou écht vandaan? Dat staat niet in de V-gids, dus zoek ik het maar gauw op op internet, er blijkt een site te bestaan waar je goeie vragen kan stellen en daar heeft iemand al de vraag gesteld! Handig. Wat blijkt nou: vroeger liepen mannen uit de gegoede kringen dus letterlijk blauwtjes! Was zo’n single adellijke jongedame helemaal niet gecharmeerd van een huwelijksaanzoek, dan schopte ze de vent gewoon tegen de schenen. Auw! Een blauwtje! Mij lijkt dat trouwens ook wel wat, lekker schoppen, en daar hoef ik niet adellijk voor te zijn. Dus misschien een leuke extra voor bij een speeddate event: de vent die je wil afwijzen schoppen. Lekker duidelijk, scheelt een hoop wazige gesprekken over ‘de vonk’.
Tja, het blijft een lastig parcours, dat zoeken naar de ware liefde. Je moet je nek uitsteken, iemand durven uit te vragen en er is altijd dat risico van een blauwtje. Maar, na het overleven van de pijnlijke ervaringen komt er een keer dat de hartjes je niet meer triest doen voelen.
Wil ik dat eigenlijk wel? Njah... ik weet het niet, ik hou van melancholie en van de kleur blauw. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn nickname moet inruilen als ik de liefde van mijn leven vind!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 19:54
|
|
|
|
Dat ik mijn ouders hier op visite mag hebben en dat zij even komen vertellen dat ze mij morgen meenemen uit eten! Wat een schatten zijn het toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 19:56
|
|
|
|
Vrijdag 19 augustus, 1 Petrus 2: 11-12 en 19-25; Niet van deze wereld.
Misschien ben je inderdaad ver van huis, maar dan als toerist. Dat klinkt beter dan ‘vreemdeling’. Vreemdelingen, dat zijn de anderen, de buitenlanders. Niemand wil een vreemdeling zijn. Dat heeft iets van ‘niet op je gemak zijn,’ je niet thuis voelen.’ Je hoort er niet echt bij. Dat is precies wat Petrus in zijn brief bedoelt. Zijn lezers wisten dat ze ‘vreemde eenden in de bijt’ waren. Want ze geloofden in Jezus Christus en dienden geen andere goden meer. Daarom vielen ze buiten de boot. Petrus moedigt hen aan om vol te houden en te leven zoals God dat wil. Niet liegen dus, niet schelden, niet dronken worden, geen ruzie zoeken. Word je dan niet uitgelachen door je omgeving? Wordt er dan niet gezegd dat je alles een beetje zwaar opvat? Nou en, wat zou dat? Je bent in goed gezelschap, zegt Petrus. Jezus werd zelf vervolgd omdat Hij een volmaakt leven leidde. Hij haatte niet, ook al werd Hij gehaat. Hij schold niet terug. Hij gaf zijn leven voor mensen die ver van God verwijderd waren. Zo veel hield Hij van ons. En als jij van Hem gaat houden, ga je zijn liefde aan anderen laten zien. Dan word je mens die zijn liefde aan anderen laten zien. Dan word je een mens die leeft zoals Hij. Er is trouwens meer moed nodig om voor je geloof in Jezus uit te komen dan om de massa te volgen. Je moet stevige grond onder je voeten hebben. Je basis moet in Jezus Christus liggen. Los van Hem is zo’n leven onmogelijk, maar als je Jezus volgt, begin je vanzelf meer op Hem te lijken. Voor Hem kiezen is het beste wat je ooit kunt doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 20:01
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dat zal wel ja. Vlak bij mijn huis is er een bliksem in een woning geslagen, dus het was wel echt dichtbij. Als het goed is schijt dan nu ook de zon bij jou. |
Gelukkig was ik op mijn werk, dus heb ik het niet op mijn dak gekregen. Ik heb niets gezien van viezigheid dus je zal het wel verkeerd geschreven hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 20:02
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nee Ik mocht 1.5 uur bij de tandarts op de stoel liggen Nadat ik ongeveer heel veenendaal had doorkruist om er te komen  |
1,5 uur Jij liever dan ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WIMBRIEN639
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 20:27
|
|
|
|
|
Mijn mooiste moment vandaag was om 16.30 uur. Klaar met mijn werk en eindelijk genieten van twee weken vakantie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 20:56
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 20:56
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VIJFNUL285
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 21:29
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Graag wat indammen. Iedereen heeft hier recht op zijn eigen mening en daar gaan we met respect mee om, of je het hier nu mee eens bent of niet. Je hoeft je dus ook niet meteen aangevallen te voelen, iedereen gelooft nu eenmaal op zijn/haar eigen manier. |
Helemaal mee eens "christianmatch!" Men dient respect te hebben voor elkander en een ieder heeft en mag een mening hebben. Daar val ik toch ook onder!? Natuurlijk mag men een mening hebben over hoe we als christenen met elkaar omgaan. Zoals "christianmatch" reclameert dat we elkaar als christenen, wel of niet vrijgezel, (virtureel)kunnen ontmoeten en van gedachten kunnen wisselen over ons gezamelijke geloof in God, Jezus en de heilige Geest.
Ik voel mij niet 'meteen' aangevallen cm. Ik mag mijn geloof toch wel enigzins verdedigen, hij profileert mij immers als een fake christen. Toch wel jammer dat ik dan moet indammen en mensen mij te ver vinden gaan omdat er grafisch wordt gezegd dat ik geen echt christen zou zijn.
Ik respecteer iedereen, ik laat ze in hun waarde. Oke, iedereen geloofd op zijn/haar manier cm zoals je/jullie vermelden. In dat geval had deze persoon daar ook zich aan kunnen houden, maar dat staat zwart op wit.
Mijn excuus voor de woorden die ik, grafisch, gebruikte. Ik had 'wolf in schaapskleren' liever niet moeten zeggen, deed hij al... al was het in niet zoveel woorden/zinnen, maar ... ik lees het wel tussen de regels.
Hou er wel rekening mee dat men, respectievelijk, geen expressie en intonatie zien en horen en dus niet weet hoe ik eronder was toen ik een 'RE' gaf.
Ik blijf bij wat ik zei en dat recht heb ik, zoals christianmatch dat zo mooi formuleert.
Sjon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 21:58
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Volgens mij kun je dus niet zomaar stellen dat het vers uit Leviticus 19 niet meer geldig is in het heden of alleen maar was voor de Joden voor de tijd dat Jezus op aarde kwam ... |
Hallo Cross Wat je zegt klopt want het oude kan niet zonder het nieuwe testament of anders om. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:05
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Waar ik vooral moeite mee heb is dat je bv meedoet met de postcode loterij of miljoenenjacht of id. Je stort zelf maadelijks geld voor een goed doel,maar ondertussen worden er miljoenen uitgekeerd aan mensen die winnen met hun postcode!! waar blijft al dat geld dat gestort wordt voor de goede doelen??? Verdwijnen die weer in de portemonee van andere hollanders?? |
Hallo Erika.
Ik heb daar ook grote moeite mee en daar komt nog bij die lui die die de dingen op tv en dergelijke verzorgen doen het ook niet voor niets ik hoorde laatst dat een direkteur van een loterij ( goede doel) 900.000 verdiende dus wat is nu het goede doel. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:09
|
|
|
|
[url]http://youtu.be/mXhJK9XLf1s
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 20 augustus 2011, 18:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:11
|
|
|
|
In Friesland zijn kerkdiensten nagenoeg altijd Nederlandstalig. Friese ouderlingen beheersen het Nederlands echter niet altijd geweldig.
De ouderling van dienst gaf de dominee voor de preekstoel een hand. Hij wilde origineel zijn en zei: Ik wens u een goede stoelgang.....
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 22:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARSJG370
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:11
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we picknicken niet op de wc-bril, mensen.........
wie gaat er nog meer mee naar ede? |
Ik kan helaas niet, ben dan in Rusland voor mijn werk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:12
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De ouderling van dienst gaf de dominee voor de preekstoel een hand. Hij wilde origineel zijn en zei: Ik wens u een goede stoelgang.....
Thomas |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:13
|
|
|
|
Hieronder een overzicht van de grootverdieners van enkele Goede Doelen. Zo kunt u precies zien waar uw geld blijft wanneer ze weer aan de deur staan met de collectebus of wanneer er weer eens een grote geldinzamelactie is om de mensheid te redden. Hieronder worden alleen de verdiensten van de directeuren aangegeven. Daarbovenop komen nog de kosten die het in stand houden van de betreffende Goede Doelen met zich mee brengen, alsmede de bedrijfskosten en de kosten van de medewerkers. En nogmaals; de enige inkomsten die ze hebben zijn de giften van gulle gevers en donateurs.
Unicef: Henk Franken €371.459 -- Rode Kruis: Cees Breederveld €198.000 -- Hartstichting: Hans Stam €181.119 -- Nierstichting: Paul Beerkens €177.249 -- Kerk in actie: Haaije Feenstra €176.000 -- KWF Kankerbestrijding: Ton Hanselaar €175.135 -- Artsen zonder Grenzen: Hans van de Weerd €174.000 -- Prins Bernard cult. fonds: Adriana Esmeijer €160.400 --
Natuurmonumenten: Jan Jaap de Graeff €154.000 -- Plan Nederland: Tjipke Bergsma €136.000 -- Wereld Natuur Fonds: Johan van de Gronden €129.498 -- Cordaid: René Grotenhuis €128.514 -- Greenpeace: Liesbeth van Tongeren €126.901 -- Woord en Daad: Jan Lock €125.361 -- Astma fond: Michael Rutgers €125.000 -- Zonnebloem: Marijke van Eck €122.416 -- Terres des Homme: Ron van Huizen €117.440 -- Amnesty: Eduard Nazarski €115.955 -- Oxfam/Novib: Farah Karimi €115.769 -- SOS Kinderdorp: Albert Jaap van Santbrink €103.164 -- Cliniclowns Nederland: Hans Geels €94.577 -- Liliane fonds: Kees van den Broek €92.016 -- War Child: Mark Vogt €87.600
http://ronnietielenburg2.web-log.nl/mijn_weblog/goede_doelen_weet_waaraan_u_geeft/
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 22:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:16
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 22:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:25
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Hieronder een overzicht van de grootverdieners van enkele Goede Doelen. Zo kunt u precies zien waar uw geld blijft wanneer ze weer aan de deur staan met de collectebus of wanneer er weer eens een grote geldinzamelactie is om de mensheid te redden. Hieronder worden alleen de verdiensten van de directeuren aangegeven. Daarbovenop komen nog de kosten die het in stand houden van de betreffende Goede Doelen met zich mee brengen, alsmede de bedrijfskosten en de kosten van de medewerkers. En nogmaals; de enige inkomsten die ze hebben zijn de giften van gulle gevers en donateurs.
Unicef: Henk Franken €371.459 -- Rode Kruis: Cees Breederveld €198.000 -- Hartstichting: Hans Stam €181.119 -- Nierstichting: Paul Beerkens €177.249 -- Kerk in actie: Haaije Feenstra €176.000 -- KWF Kankerbestrijding: Ton Hanselaar €175.135 -- Artsen zonder Grenzen: Hans van de Weerd €174.000 -- Prins Bernard cult. fonds: Adriana Esmeijer €160.400 --
Natuurmonumenten: Jan Jaap de Graeff €154.000 -- Plan Nederland: Tjipke Bergsma €136.000 -- Wereld Natuur Fonds: Johan van de Gronden €129.498 -- Cordaid: René Grotenhuis €128.514 -- Greenpeace: Liesbeth van Tongeren €126.901 -- Woord en Daad: Jan Lock €125.361 -- Astma fond: Michael Rutgers €125.000 -- Zonnebloem: Marijke van Eck €122.416 -- Terres des Homme: Ron van Huizen €117.440 -- Amnesty: Eduard Nazarski €115.955 -- Oxfam/Novib: Farah Karimi €115.769 -- SOS Kinderdorp: Albert Jaap van Santbrink €103.164 -- Cliniclowns Nederland: Hans Geels €94.577 -- Liliane fonds: Kees van den Broek €92.016 -- War Child: Mark Vogt €87.600
http://ronnietielenburg2.web-log.nl/mijn_weblog/goede_doelen_weet_waaraan_u_geeft/ |
Wow, da's niet mis zeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:29
|
|
|
|
| VIJFNUL285 schreef: | Helemaal mee eens "christianmatch!" Men dient respect te hebben voor elkander en een ieder heeft en mag een mening hebben. Daar val ik toch ook onder!? Natuurlijk mag men een mening hebben over hoe we als christenen met elkaar omgaan. Zoals "christianmatch" reclameert dat we elkaar als christenen, wel of niet vrijgezel, (virtureel)kunnen ontmoeten en van gedachten kunnen wisselen over ons gezamelijke geloof in God, Jezus en de heilige Geest.
Ik voel mij niet 'meteen' aangevallen cm. Ik mag mijn geloof toch wel enigzins verdedigen, hij profileert mij immers als een fake christen. Toch wel jammer dat ik dan moet indammen en mensen mij te ver vinden gaan omdat er grafisch wordt gezegd dat ik geen echt christen zou zijn.
Ik respecteer iedereen, ik laat ze in hun waarde. Oke, iedereen geloofd op zijn/haar manier cm zoals je/jullie vermelden. In dat geval had deze persoon daar ook zich aan kunnen houden, maar dat staat zwart op wit.
Mijn excuus voor de woorden die ik, grafisch, gebruikte. Ik had 'wolf in schaapskleren' liever niet moeten zeggen, deed hij al... al was het in niet zoveel woorden/zinnen, maar ... ik lees het wel tussen de regels.
Hou er wel rekening mee dat men, respectievelijk, geen expressie en intonatie zien en horen en dus niet weet hoe ik eronder was toen ik een 'RE' gaf.
Ik blijf bij wat ik zei en dat recht heb ik, zoals christianmatch dat zo mooi formuleert.
Sjon |
Allereerst...tof dat je je excuus aanbiedt!
Maar voor de rest vind ik je reactie erg jammer, omdat ik denk dat je in Gijs zijn reactie meer leest dat dat er daadwerkelijk staat.
Gijs heeft alleen maar weer proberen te geven hoe hij er tegenaan kijkt en wat zijn idee daarbij is. Net zo goed als dat jij het recht hebt, heeft hij dat ook.
Jij vraagt om rekening te houden met het feit dat wij niet weten hoe jij je voelde toen jij je reactie gaf. Misschien dat jij dat ook kunt doen naar Gijs toe?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:30
|
|
|
|
|
Dank jullie wel Josina, Marianne en Herman040
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:32
|
|
|
|
| WIMBRIEN639 schreef: | | Mijn mooiste moment vandaag was om 16.30 uur. Klaar met mijn werk en eindelijk genieten van twee weken vakantie. |
Veel plezier ermee
|
|
| Naar boven |
|
|