| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:36
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Wow, da's niet mis zeg  |
Geen collecte bj de deur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:44
|
|
|
|
De helft van de inkomsten van de postcode loterij gaat naar 81 goede doelen.(wetelijk verplicht)
http://files.postcodeloterij.nl/Jaarverslag_2010/magazine.html#/spreadview/52/
http://files.postcodeloterij.nl/Jaarverslag_2010/magazine.html#/spreadview/52/
De staatsloterij is wettelijk verplicht om ninstens 60% in de prijzenkast te doen.. rest verdwijnt in de staatskas
En dan te bedenken dat vele goede doelen geen christelijk tintje hebben. Terwijl er velen liever geld geven aan een goed doel dat ze vertrouwen.
Waarom geen geld op rekening van giro 555, maar wel geld zetten op een rekening, waarvan het merendeel word uitgekeerd aan prijzen. En onder tussen dan toch maar het goede doel steunen, die niet echt te vertrouwen zijn?
De lotto is wettelijk verplicht om ca 47% aan in de prijzenkast te doen en de rest naar goede doelen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 19 augustus 2011, 22:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:44
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hoi CM vrienden,
Vanmorgen ben ik naar het ziekenhuis geweest voor de controle van mijn hand. De dokter is tevreden met gevorderde herstel. Maandagochtend rond 10 uur word ik geopereerd om metalen plaatje te verwijderen, die vastgeschroefd aan de botten van rechterduim. Op dezelfde dag mag ik naar huis. Het was al 3 maanden in het gips.
Verder afwachten, het moet ook nog revalideren. |
Hee Herman,
wil je heel veel sterkte wensen, zal aan je denken a.s maandag en hoop dat alles goed komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 23:11
|
|
|
|
dubbel geplaatst
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 21 augustus 2011, 18:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WIMBRIEN639
|
Berichten: 23
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 23:12
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Veel plezier ermee  | Dank je wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN751
|
Berichten: 1
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 23:20
|
|
|
|
Beste José en Herman
Ook ik zal voor jullie bidden. Heel veel sterkte toegewenst bij jullie ingrepen. Moge God jullie beiden bijstaan en dat jullie snel weer moge herstellen. Hou ons op de hoogte van het verdere beloop.
Groetjes, Mariana
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 23:24
|
|
|
|
| MARIAN751 schreef: | Beste José en Herman
Ook ik zal voor jullie bidden. Heel veel sterkte toegewenst bij jullie ingrepen. Moge God jullie beiden bijstaan en dat jullie snel weer moge herstellen. Hou ons op de hoogte van het verdere beloop.
Groetjes, Mariana |
Dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 23:28
|
|
|
|
Idd !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 23:32
|
|
|
|
Josina en Herman, Ook van deze kant sterkte gewenst en hopelijk een spoedig herstel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 23:41
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en hoe zag die predikant dan "de tunim en de punim"? of ging hij daar gemakshalve maar effies aan voorbij? |
Geen idee Hannah,'het is al lang geleden, ik weet ook niet of ie het daar over gehad heeft. Ik weet ook niet meer welke predikant het was. Maar dat van de mantel is me wél altijd bijgebleven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VIJFNUL285
|
Berichten: 30
|
Geplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 23:47
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Allereerst...tof dat je je excuus aanbiedt!
Maar voor de rest vind ik je reactie erg jammer, omdat ik denk dat je in Gijs zijn reactie meer leest dat dat er daadwerkelijk staat.
Gijs heeft alleen maar weer proberen te geven hoe hij er tegenaan kijkt en wat zijn idee daarbij is. Net zo goed als dat jij het recht hebt, heeft hij dat ook.
Jij vraagt om rekening te houden met het feit dat wij niet weten hoe jij je voelde toen jij je reactie gaf. Misschien dat jij dat ook kunt doen naar Gijs toe? |
Als ik meer zou lezen uit een emotie dan bied ik hem persoonlijk mijn excuus aan. Je zegt dat hij(Gijs) probeert hoe hij er tegenaan kijkt(heeft hij je dat vertelt of interpreteer je dat, dito over wat zijn idee erbij is). Ik vraag niet om rekening te houden met wat ik voelde op dat moment, dat voel ik nog steeds. Ik verdedig mijn standpunt, mijn geloof. Gijs heeft het goede recht om het niet met mijn levenswijze eens te zijn en dat geldt voor een ieder.
Gijs, je visie is duidelijk en zal je respecteren. Vanuit jouw visie is het een heidens feest( zo denk ik het te lezen, maar hou mij ten goede). Heidens of niet, ik ben er zelf bij. Ik begrijp je zorgen Gijs, maar wees gerust.
Dude is niet denigrerend bedoeld, is een ander woord voor b.v. jongen, kerel, knul, man. het woord 'shit' is toch ook een woord wat we ons wel eens laten ontvallen.
Topic gaat over lekker swingen in een discotheek, dans valley is the same alleen groter aangepakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 00:12
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nee Ik mocht 1.5 uur bij de tandarts op de stoel liggen Nadat ik ongeveer heel veenendaal had doorkruist om er te komen  |
Ging die tandarts je een heel nieuw gebit aanmeten dan, of heeft tie alles eruit gehaald. Anderhalf uur, dan willen je kaken geloof ik niet meer dicht als ze zo lang hebben open gestaan , arme jij, heb met je te doen. kon je hem niet stiekem een spuitje verdoving in zijn been spuiten , was je misschien eerder klaar geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 00:38
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nee Ik mocht 1.5 uur bij de tandarts op de stoel liggen Nadat ik ongeveer heel veenendaal had doorkruist om er te komen  |
het zijn steeds dezelfde die geluk hebben...nou ja, ik wens het hen van harte toe hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 08:15
|
|
|
|
peet had onlangs nog een prachtige bijdrage in een topic met de naam "1 korinthe 13" die zou ook goed onder dit onderwerp passen............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WIMBRIEN639
|
Berichten: 23
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:06
|
|
|
|
Het is net een sprookje Hoe ik jou heb ontmoet En weet je, ik beloof je Ik wacht wel als het moet
Ik loop naast je in de storm Ik kus de tranen weg als je huilt Ook al is de weerstand enorm Ik wil zijn bij wie jij schuilt
En al is het lente Wij gaan de zomer tegemoet Ik zeg je, ik hou van jou Echt, ja, zoals het moet
Ik houd je vast in't donker Ik wil je troosten dan, in je angst Ook in onweer en in donder Echte liefde duurt het langst
Straks dan wordt het zomer die ik met jou wil binnengaan En misschien ben ik een dromer Ik wil met jou leven, samen verder gaan
Dit is mijn lied voor jou Ik vind je lief, ik hou van jou
Laatst aangepast door
|
WIMBRIEN639
|
op zaterdag 20 augustus 2011, 09:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:25
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | het zijn steeds dezelfde die geluk hebben...nou ja, ik wens het hen van harte toe hoor...  |
Ach, ben je jaloers, geef mij je nummer van je tandarts maar ff, dan regel ik wel wat voor je
maar weer ff ontopic...het belooft hier een mooie dag te gaan worden...zonnetje doet al erg haar best
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:29
|
|
|
|
Zaterdag 20 augustus, Openb. 7; Eindbestemming.
Zelfs op je vakantie is niet alles ideaal. Zomaar opeens kun je ruzie krijgen doordat je op elkaar zit. Laten we maar eerlijk zijn: we leven in een gebroken wereld. Dat vind ik ook moeilijk in natuurfilms. Altijd weer jaagt het ene dier op het andere. Doden en verscheuren – weg is het idyllische plaatje van de leeuw die in de zon ligt te doezelen… De Bijbel is realistisch over die gebrokenheid. Die wordt niet weggepoetst met mooie, vrome verhaaltjes. Ook gelovige mensen worden realistisch beschreven. De Bijbel is geen zoet verhalenboek om de ‘boze wereld’ buiten te houden. God is in Jezus Christus in onze gebroken wereld gekomen. Door Hem verandert de wereld: mensen in hun gebrokenheid ervaren vergeving, bevrijding van enorme lasten. Wat ‘zwart’ in hun leven was, wordt ‘wit’ gemaakt. Ze worden ‘nieuwe mensen’. Daar blijft het niet bij. Er is hoop voor de hele schepping. In de Bijbel staan schitterende toekomstvisioenen: geen tranen, dood, ziekte en oorlog meer. Geen onenigheid meer tussen rassen en landen. Iedereen aanbidt samen het Lam, Jezus Christus, die voor de zonden gestorven is. Als ik samen zing met mensen uit verschillende landen, denk ik vaak aan die toekomst. Andere culturen leren kennen is geweldig boeiend, maar samen met al die mensen zingen tot eer van God is helemaal fantastisch. Dan ben je ineens geen ‘vreemden’ meer voor elkaar, maar één grote familie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:36
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | peet had onlangs nog een prachtige bijdrage in een topic met de naam "1 korinthe 13" die zou ook goed onder dit onderwerp passen............ |
Ja! Dat stukje hoort idd. eigenlijk in dit onderwerp thuis! Goed omschreven en ik zeg er dan ook helemaal ámen op. Is dit menselijkerwijs mogelijk? Ja, absoluut! Noem mij maar naief als je wilt, maar ik geloof dat er méér mogelijk is dan alleen voorwaardelijke liefde! Niet omdat IK zo'n grootheid ben en tot veel in staat ben, maar omdat ik leef vanuit het Vertrouwen! (vertrouwen wat in het stukje van Peet 'geloof' genoemd wordt. Vertrouwen neemt angst en pijn weg en geeft er hoop en geloof voor terúg. Als je gevoed word door de Bron, kán het toch niet anders zijn dan dat je van binnenuit veranderd? Hoewel persoonlijke ervaringen hun merktekens hebben achtergelaten is dát toch niet het énige wat als referentiekader moet dienen in ons leven? We zeggen: God = Liefde....maar durven we er ook op te vertróuwen?
Toen ik in het begin van dit topic schreef dat ik op zoek zou blijven naar de persoon die ik onvoorwaardelijk lief kan/mag hebben, bedoelde ik niet alleen dat ik hoop méér te kunnen geven dan ik nú doe, of dat ik tot meer in staat mag zijn dan in het verleden het geval is geweest, nee....., Ik hoop/bid dat ik iemand tegen kom waarvan ik zeg: 'ik hou van je....no matter whát! Ik hóú gewoon van je...en daar hoef je niets voor te doen. Ik hou van je....omdat jij bent wie je bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:45
|
|
|
|
Ik zou graag willen weten, wie er ervaring heeft met antiblafbanden. Op internet zie ik alleen maar negatieve ervaringenen of opmerkingen.
Dat ik deze vraag stel heeft te maken met het feit, dat ik buren heb die last hebben van het geblaf van mijn hond. Ze willen dat ze niet meer in de tuin komt. De hond is waaks. Ik heb haar gekregen toen ze 10 maanden oud was. Binnenkort word ze 4 jaar. Ik weet niks van haar voorgeschiedenis.
Voordat ik afstand van haar ga doen, wil ik een antiblafband proberen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:46
|
|
|
|
Vandaag eindelijk zonnig Zullen we zwemmen in de Noordzee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:51
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Vandaag eindelijk zonnig Zullen we zwemmen in de Noordzee?  |
Whaaaaaaaat, zwemmen in de Noordzee Is mij veel te koud hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:53
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik zou graag willen weten, wie er ervaring heeft met antiblafbanden. Op internet zie ik alleen maar negatieve ervaringenen of opmerkingen.
Dat ik deze vraag stel heeft te maken met het feit, dat ik buren heb die last hebben van het geblaf van mijn hond. Ze willen dat ze niet meer in de tuin komt. De hond is waaks. Ik heb haar gekregen toen ze 10 maanden oud was. Binnenkort word ze 4 jaar. Ik weet niks van haar voorgeschiedenis.
Voordat ik afstand van haar ga doen, wil ik een antiblafband proberen. |
Geen muilkorf? Antiblafband is voor mij onbekend, effe googlen
http://www.puppies-en-honden.com/antiblafband.html
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op zaterdag 20 augustus 2011, 09:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik zou graag willen weten, wie er ervaring heeft met antiblafbanden. Op internet zie ik alleen maar negatieve ervaringenen of opmerkingen.
Dat ik deze vraag stel heeft te maken met het feit, dat ik buren heb die last hebben van het geblaf van mijn hond. Ze willen dat ze niet meer in de tuin komt. De hond is waaks. Ik heb haar gekregen toen ze 10 maanden oud was. Binnenkort word ze 4 jaar. Ik weet niks van haar voorgeschiedenis.
Voordat ik afstand van haar ga doen, wil ik een antiblafband proberen. |
Zover ik weet gaan die banden gepaard met stroomstootjes op het moment dat ie blaft. En in mijn ogen is dat dierenmishandeling.
Het blaffen is echt wel af te leren, zij het wel met tijd en geduld en vooral heel consequent zijn. Vooral goed gedrag belonen en verkeerd gedrag negeren.
Heb je de clicker al eens geprobeerd?
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zaterdag 20 augustus 2011, 09:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik zou graag willen weten, wie er ervaring heeft met antiblafbanden. Op internet zie ik alleen maar negatieve ervaringenen of opmerkingen.
Dat ik deze vraag stel heeft te maken met het feit, dat ik buren heb die last hebben van het geblaf van mijn hond. Ze willen dat ze niet meer in de tuin komt. De hond is waaks. Ik heb haar gekregen toen ze 10 maanden oud was. Binnenkort word ze 4 jaar. Ik weet niks van haar voorgeschiedenis.
Zijn jou buren geen erge zeurpieten? Katten mogen niet buiten hond blaf buiten teveel,ik ken veel honden die buiten vaak blaffen zou de hond echt niet zomaar wegdoen
Voordat ik afstand van haar ga doen, wil ik een antiblafband proberen. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:57
|
|
|
|
Idd Josina, zielig voor hondjes
Hou je niet van je hond?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 10:00
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Ging die tandarts je een heel nieuw gebit aanmeten dan, of heeft tie alles eruit gehaald. Anderhalf uur, dan willen je kaken geloof ik niet meer dicht als ze zo lang hebben open gestaan , arme jij, heb met je te doen. kon je hem niet stiekem een spuitje verdoving in zijn been spuiten , was je misschien eerder klaar geweest. |
Haha ben geen mister been he Nee maar door medicatie vallen er zo gaten in mijn gebit En nu is alles weer mooi gemaakt Alleen mijn mond wilde wel dicht maar twee monghoekjes uitgescheurd
|
|
| Naar boven |
|
|