ChristianMatch
 


Forum

Onvoorwaardelijke liefde
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2668 2669 2670 2671 2672 2673 2674 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:20
 
JOSINA022 schreef:
Ik ga hier toch niet in mee. Ik kan nog zoveel van iemand houden, maar wanneer ik iemand kans op kans op kans geef en die persoon blijft over mijn grenzen heen gaan, dan houdt het toch echt een keer op.
Ik sta niet toe dat iemand mij keer op keer kwetst, alleen omdat ik van hem hou en hij zegt ook van mij te houden.

Ik geef je gelijk, jij kunt van die persoon houden..

maar die persoon? houdt hij wel van jou of alleen van zichzelf?

Het gaat om 2 personen zie je..als je beiden liefhebt..

En ik geloof da je zelf je antwoord al weet..je zegt het..lees maar..
hij "zegt" van mij te houden..


Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 23 augustus 2011, 08:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:24
 
JOSINA022 schreef:
Ik ga hier toch niet in mee. Ik kan nog zoveel van iemand houden, maar wanneer ik iemand kans op kans op kans geef en die persoon blijft over mijn grenzen heen gaan, dan houdt het toch echt een keer op.
Ik sta niet toe dat iemand mij keer op keer kwetst, alleen omdat ik van hem hou en hij zegt ook van mij te houden.

Ik kan je begrijpen, Josina. Anders zouden er ook niet zoveel echtscheidingen zijn. Een scheiding heeft steeds een oorzaak en dat is dan meestal wanneer bepaalde grenzen zijn overschreden. Een liefde tussen 2 mensen is steeds verbonden met enkele voorwaarden. Hoe je het nu ook draait of keert het is steeds. Het is heel gemakkelijk om vanuit een christelijke visie te zeggen dat je alles en iedereen onvoorwaardelijk lief moet hebben. De werkelijkheid is echter heel anders. Vooral wanneer je met een partner door het leven wilt gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:25
 
Het regent, bliksemt en dondert hier. Waardoor het internet weer eens af en toe wegvalt. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:32
 
FRANKT627 schreef:
Ik kan je begrijpen, Josina. Anders zouden er ook niet zoveel echtscheidingen zijn. Een scheiding heeft steeds een oorzaak en dat is dan meestal wanneer bepaalde grenzen zijn overschreden. Een liefde tussen 2 mensen is steeds verbonden met enkele voorwaarden. Hoe je het nu ook draait of keert het is steeds. Het is heel gemakkelijk om vanuit een christelijke visie te zeggen dat je alles en iedereen onvoorwaardelijk lief moet hebben. De werkelijkheid is echter heel anders. Vooral wanneer je met een partner door het leven wilt gaan.

We zouden het inderdaad beter aan een gelukkig getrouwd stel kunnen vragen..
hoe zij onvoorwaardelijke liefde zien en of het überhaupt tussen twee mensen in een liefdesrelatie wel mogelijjk is..

En toch blijf ik erin geloven ...
de vragen en voorbeelden die hier gesteld/gegeven worden komen bij mensen vandaan met gebroken harten..verbroken relaties...

Het lijkt een ideaalbeeld, maar ik geloof dat als je oprecht van elkaar houdt...
en zelfs als de 1 meer geeft dan ontvangt..( voor ogen van de buitenwereld..) het kan..en is..

Mijn zus is mijn voorbeeld..zij heeft onvoorwaardelijk lief...ik vind haar geweldig..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:36
 
De hondsdagen komen er weer aan. Deze vallen ruwweg in de periode van 20 juli tot 20 augustus. De hondsdagen duiden de warmste periode van de zomer aan. Daardoor zijn er meer bacteriën aanwezig en moet je ervoor oppassen dat je voedsel niet bederft.

Ook als het in deze periode niet zo erg warm is bederft het voedsel sneller.
Even vijf minuten te lang etenswaren buiten de koelkast laten staan, kan dan betekenen dat je het een halve dag later weg kunt gooien omdat het voedsel bedorven is.

Het is dan ook noodzakelijk om hier met boodschappen doen rekening mee te houden. Gebruik koeltassen om gekoelde etenswaren te vervoeren en berg de spullen direct op in de koelkast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:37
 
FRANKT627 schreef:
Het regent, bliksemt en dondert hier. Waardoor het internet weer eens af en toe wegvalt. Boze smiley

Het is hier in Drenthe grijs, maar droog... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:37
 
FRANKT627 schreef:
Het regent, bliksemt en dondert hier. Waardoor het internet weer eens af en toe wegvalt. Boze smiley


Arme jij..
Ben je soms verslaafd aan inet?Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:38
 
MARISKA601 schreef:
De hondsdagen komen er weer aan. Deze vallen ruwweg in de periode van 20 juli tot 20 augustus. De hondsdagen duiden de warmste periode van de zomer aan. Daardoor zijn er meer bacteriën aanwezig en moet je ervoor oppassen dat je voedsel niet bederft.

Ook als het in deze periode niet zo erg warm is bederft het voedsel sneller.
Even vijf minuten te lang etenswaren buiten de koelkast laten staan, kan dan betekenen dat je het een halve dag later weg kunt gooien omdat het voedsel bedorven is.

Het is dan ook noodzakelijk om hier met boodschappen doen rekening mee te houden. Gebruik koeltassen om gekoelde etenswaren te vervoeren en berg de spullen direct op in de koelkast.

Dank voor de uitleg Knipoog smiley Had wel de klok horen luiden... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:39
 
[quote=MARISKA601]Arme jij..
Ben je soms verslaafd aan inet?Knipoog smiley[/quote]

Net zoals zovele hier: nee, ik ben niet verslaafd aan inet Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:39
 
JOSINA022 schreef:
Ik ga hier toch niet in mee. Ik kan nog zoveel van iemand houden, maar wanneer ik iemand kans op kans op kans geef en die persoon blijft over mijn grenzen heen gaan, dan houdt het toch echt een keer op.
Ik sta niet toe dat iemand mij keer op keer kwetst, alleen omdat ik van hem hou en hij zegt ook van mij te houden.


Ik denk dat wat je aangeeft twee verschillende zaken zijn,
Je kunt van iemand houden die je keer op keer kwetst. Puur omdat het liefde is en je niet anders kunt als van die persoon houden.

Maar doordat die persoon je keer op keer kwetst kun je er niet mee samen leven.Ik denk dat gevoel en praktijk soms mijlen ver uit elkaar kunnen liggen.
Hierbij denk ik vooral aan een ouder kind relatie.
Een kind dat bijvoorbeeld in een jeugdinstelling zit opmdat het je keer op keer kwetst, en helemaal uit de band springt, daar kan je soms niet meer mee leven, maar ophouden om van je kind te houden kun je vaak niet.
Het gevoel blijft, terwijl de praktijk een stuk weerbarstiger is.

Zo ook met een partner die je keer op keer kwetst. Al komt dat in mijn ogen veel minder vaak voor, Maar er zijn er genoeg die keer op keer gekwetst zijn door hun expartner, maar stiekem nog steeds van hem/haar houden.
Echte liefde kent dan geen voorwaarden ( gevoelsmatig om op te houden lief te hebben), Ook al kan het om praktische redenen soms wel nodig zijn om voorwaarden te stellen om te voorkomen dat je aan je eigen liefde* onderdoor gaat.

(*NIET eigenliefde maar Jou eigen liefde voor iemand)

Quote Marian:
We zouden het inderdaad beter aan een gelukkig getrouwd stel kunnen vragen..
hoe zij onvoorwaardelijke liefde zien en of het überhaupt tussen twee mensen in een liefdesrelatie wel mogelijjk is..

En toch blijf ik erin geloven ...
de vragen en voorbeelden die hier gesteld/gegeven worden komen bij mensen vandaan met gebroken harten..verbroken relaties...

Het lijkt een ideaalbeeld, maar ik geloof dat als je oprecht van elkaar houdt...
en zelfs als de 1 meer geeft dan ontvangt..( voor ogen van de buitenwereld..) het kan..en is..


Ik had mijn exman onvoorwaardelijk lief. Hij kon alles flikken, mij kwetsten en vernederen, maar ik hield van hem wat hij ook deed.
Het was al een jaar geleden dat ik hem eruit zette en besefte nog steeds van hem te houden. Gelukkig slijt dat met de jaren dat je iemand niet ziet, en mocht ik iemand een man ontmoeten waar ik gelukkiger mee ben dan ooit.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op dinsdag 23 augustus 2011, 08:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:39
 
MARISKA601 schreef:
Arme jij..
Ben je soms verslaafd aan inet?Knipoog smiley

Nee joh, hij mist ons Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:41
 
JOSINA022 schreef:
Nee joh, hij mist ons Verraste, verbaasde smiley


ow is dat het..
ik dacht dat hij hekel aans ons geplaag had.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:45
 
VISSER278 schreef:
Kamperen , bedoel je?
Leuk idee mariska.
Eens over na gaan denken hoeveel tenten er bij visser kunnen staan.
Stuk of 4 achter het huis, 20 náást het huis op het openbaar groen. LEEEEUUUUUKK. Clown smiley



ja, goed idee.. kamperen en een kampvuur...
want zeg eens eerlijk.. wat is kamperen zonder kampvuur?

aangezien het weer slecht word vandaag zou je iets met lampen kunnen doen... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:48
 
Ik dacht dat het mooi weer zou worden, maar nee....HET PLENST!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:52
 
JOLAN931 schreef:
Ik dacht dat het mooi weer zou worden, maar nee....HET PLENST!



Hier schijnt de zon...
Maar ik vrees.....


niet voor lang...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:52
 
VISSER278 schreef:
Kamperen , bedoel je?
Leuk idee mariska.
Eens over na gaan denken hoeveel tenten er bij visser kunnen staan.
Stuk of 4 achter het huis, 20 náást het huis op het openbaar groen. LEEEEUUUUUKK. Clown smiley

Hoe leuk dat idee ook is...je mag vast niet op dat GROEN kamperen!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:55
 
aanvulling:

Men kan met weer beter het gekookte voedsel heel snel laten afkoelen
door de pan zonder deksel in zeer koud water zetten.
Doe desnoods ijsklontjes in het water.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:58
 
Vanmorgen wakker geworden van het afweergeschut ( in en om de boomgaarden)
Dat waarschuwde mij OOK dat er onweer kwam!!!

Nog geen 15 min later inderdaad een vrij harde onweersknal...
En nu regen...
En als ik buienradar bekijk...nog niet voorbij...
Jammer na een zonnig weekeind...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:59
 
FRANKT627 schreef:
Het regent, bliksemt en dondert hier. Waardoor het internet weer eens af en toe wegvalt. Boze smiley

Kijk...een voordeel voor ons...hier in Zeeland...
Geen last van wegvallend internet...Is dat vreemd???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:01
 
[quote=JOLAN......Gelukkig mocht ik een man ontmoeten waar ik gelukkiger mee ben dan ooit.[/quote]


Lachende smiley Knipoog smiley Hier gaat het om....gelukkig zijn..en als het kan samen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:03
 
MARISKA601 schreef:
aanvulling:

Men kan met weer beter het gekookte voedsel heel snel laten afkoelen
door de pan zonder deksel in zeer koud water zetten.
Doe desnoods ijsklontjes in het water.

Wat leuk dat ik hier uitleg over krijg...nooit geweten...
Zo zie je maar...Zo werd Willen wijs!!!!( Ineke in dit geval)

Het verklaard ook mijn verhaal over de vleeswaren...die ik weg moest gooien!!!


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op dinsdag 23 augustus 2011, 09:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:04
 
Als we Marissie toch niet hadden..... Knipoog smiley
Bedankt Maris, handig om te weten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:05
 
ZEELAND736 schreef:
Wat leuk dat ik hier uitleg over krijg...nooit geweten...
Zo zie je maar...Zo werd Willen wijs!!!!( Ineke in dit geval)



Ik heb het ook maar van internet geplukt...
Alleen dat van die ijsklontjes bedacht ik zelf...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:06
 
ZEELAND736 schreef:
Kijk...een voordeel voor ons...hier in Zeeland...
Geen last van wegvallend internet...Is dat vreemd???


Nee hoor, niet vreemd. Zeeland loopt qua ontwikkeling gewoon wat voor op de rest van Nederland. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Wegvallend internet? Nooit meegemaakt. Gefrustreerde smiley
Maar heerlijk weer , goede temp. zacht regentje. Smiley met dichtgeplakte mond
Visser gaat vandaag maar buiten douchen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:07
 
MARISKA601 schreef:
ja, goed idee.. kamperen en een kampvuur...
want zeg eens eerlijk.. wat is kamperen zonder kampvuur?

aangezien het weer slecht word vandaag zou je iets met lampen kunnen doen... Knipoog smiley

Ik zeg maar zo...ik zeg Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:07
 
MARISKA601 schreef:
1Timotheus 6:


7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen.
8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn.
9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang.
10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.

Dat is dus duidelijk.
Meedoen aan de loterij is dus niet verkeerd, maar het risico dat het met zich meebrengt is geldzucht, wat dan weer wel verkeerd is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:09
 
MARISKA601 schreef:
Ik heb het ook maar van internet geplukt...
Alleen dat van die ijsklontjes bedacht ik zelf...



Oow......ik wist dat allemaal wel hoor Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:24
 
JOSINA022 schreef:
Ik zeg maar zo...ik zeg Smiley met dichtgeplakte mond



Haha, je durft ook niet meer he? Goed zo....de 2e.

Hannah kwam gister ook niet verder dan : VISSER???.......vraagje Lachende smiley met blinkend witte tanden


Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:27
 
ZEELAND736 schreef:
Kijk...een voordeel voor ons...hier in Zeeland...
Geen last van wegvallend internet...Is dat vreemd???

Ik heb een draadloos internet. De bliksem zorgt voor electrische ladingen, ook de zon kan dat doen hoor tijdens een zonnenuitbarsting (solar storm), en dan valt de verbinding tussen de laptop en modem wel eens weg. Dan moet ik weer opstarten. Het is dus niet dat het internet minuten verdwijnt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WIMBRIEN639





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:38
 
Mijn slechtste moment is weer geweest.
Wilde een vaste telefoonaansluiting regele voor hier op mijn kamer. En hoorde van mijn hiusbaas dat dat hier niet mogelijk is. Het kan wel, maar dan moet er eerst gegraven worden. De andere 5 bewoners hebben ook geen vaste telefoonaansluiting. Vervelend. Grrr.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2668 2669 2670 2671 2672 2673 2674 ... 6194 Volgende
Pagina 2671 van 6194