ChristianMatch
 


Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2766 2767 2768 2769 2770 2771 2772 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:47
 
VISSER278 schreef:
OOOoooo......wat is ze weer helder . Boze smiley

Ze begint op te knappen visser Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:51
 
ERIKA129 schreef:
Ze begint op te knappen visser Knipoog smiley

De narcose gaat uitwerken Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:53
 
ERIKA129 schreef:
Ze begint op te knappen visser Knipoog smiley


Ja, dat heb ik ook in de gaten.
Dus moeten we het maar weer gelijk ontgelden?



Visser, die GEEN open haard in huis heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTHA725





Berichten: 85

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:55
 
Ontmoeting



Er is een vreugde, die te groot is voor woorden
een uitweg vindt in woordenloos gebed;
een stroom van dank, die buiten alle boorden
mijn levensakker onder water zet.
Er is een rust, die niemand kan verstoren,
en een geloof dat mij geen mens ontneemt,
de zekerheid, dat ik bij u mag horen,
dat niets ter wereld mij van U vervreemdt.
Er is een haven, waar ik in kan landen,
een schuilplaats, waar ik voor de stormen vlucht,
eeen havenlicht, dat altijd hel blijft branden,
een ster, die schittert aan een zwarte lucht.
Want Gij staat op elk kruispunt van mijn leven,
Gij kent mijn zorgen , VOOR ik ze U zeg;
Ik weet mij door Uw engelen omgeven,
en kom U tegen , Heer, op elke weg.




( uit Een vlinder van God , van Nel Benschop)






Hoi allemaal,

Buiten regent het , en stormt het, ja, de herfst zet goed in,maar wij weten ons geborgen in een warme kamer met licht Lachende smiley

Ook in ons leven kan het stormen, dat lijken soms stormen waar geen eind aan lijkt te komen, maar juist DAN komt Gods warmte en licht naar je toe, Hij luwt de storm, en leidt je leven in verdere kalmte, geeft je de rust en vrede in Hem.
Volhard in het gebed, Hij geeft antwoord.

We nodigen je uit om donderdagavond met ons mee te bidden en te danken in gebedsroom, we houden de bidstond van 20.00 tot 21.00,
Je kan gebedsroom vinden als de de Chat bovenaan de balk aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken Knipoog smiley

We bidden voor de noden in de wereld, voor de zieken, voor problemen etc, ieder is welkom en vrij om mee te doen, we dringen niemand iets op .Wel vragen we of je, als je mee wil doen, niet tijdens de bidstond binnenkomt, dat kan storen, want we bidden ook vaak voor ernstige zaken.

Fijn is dat we iedere keer zegen mogen ontvangen, en eindigen met lof en dank aan Hem Lachende smiley

Je bent vrij om je /een naam onderaan de voorbedelijst te zetten, daar staan namen op van mensen die daarom hebben gevraagd, en/of hun toestemming hebben gegeven.



Voorbede voor:

Marjo
Jorine
San
Sil
Tijntje
Jaap
Dirk en Corrie







Warme groetjes en Gods rijke zegen en nabijheid,

Martha Lachende smiley
Herman Lachende smiley
Vandam Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:55
 
Vrij kort na deze uitzending over de desbetreffende pastoor, kwam er in een ander programma(helaas ik weet niet meer welk) een vrouw aan het woord...(helemaal gezond!!!) die ook euthanasie wilde...

Ze had de volgende reden...
""Na het overlijden van mijn geliefde partner heeft het leven voor mij alle zon verloren, het leven heeft geen inhoud meer. Voor mij is het voorbij en ik wil zo vlug mogelijk mijn man volgen!!!""(Uiteraard was er niemand die euthanasie wilde toepassen)

Daarna zag je een vrouw (84) lopend achter een rollator over straat in gesprek met een verslaggever...
Ja inderdaad ze mankeerde van alles en slikte een scala aan medicijnen.
Maar kon toch nog een redelijk leven leiden zo te zien...
Ze deed ook min of meer een oproep, echt in de trant van: HELP me..ik wil dood!!! Wat heeft het leven nog voor zin...
Ook kwam er een zus van haar aan het woord, die zei het vreselijk te vinden dat er nu niemand was die haar zus uit dit lijden wilde verlossen.

(ik schrok van dit alles)
De mevrouw van 84 had ook al eens morfine opgespaard om zodoende het zelf dan maar te proberen.
Dit was mislukt...
Waar gaan we heen!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:58
 
Zijn er dan werkelijk zoveel mensen die dood willen?
Dat kan toch alleen maar betekenen dat de huidige maatschappij zo verziekt is.
Geen wonder dat psychologen een wachtlijst hebben van een halve eeuw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:01
 
VISSER278 schreef:
Ja, dat heb ik ook in de gaten.
Dus moeten we het maar weer gelijk ontgelden?



Visser, die GEEN open haard in huis heeft.

Ik heb je de laatste week aardig met rust gelaten, maar een dank je wel? Ho maar Boze smiley
Ben gewoon errug blij dat ik weer thuis ben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:03
 
Wat een alweer-geen-weer-dag Boze smiley
Tijd om in winterslaap te gaan Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:06
 
PIETER649 schreef:
Eigenlijk is het schandalig dat hierover ophef veroorzaakt word.
Als pastoor houd deze man zich aan de regels van zijn kerk.
De regels van de kerk zijn duidelijk, geen actieve euthanasie en geen zelfmoord, anders geen begrafenisdienst in de kerk.
Wat mij opvalt is dat nergens in de berichtgeving staat dat deze persoon een trouw kerkbezoeker was.
Waarschijnlijk weer typisch een verhaal van: wij eisen en de kerk moet maar draaien zoals wij willen.


not:

De tijd mag wellicht moderner en losser gaan denken, GOD is wie hij is.
God gaat echt niet zijn wetten versoepelen omdat de moderne mens maar vind dat iets "moet kunnen"
Mensen zouden zich ook eens moeten realiseren dat het "ondraaglijke lijden" hier op aarde weleens best zou kunnen vallen vergeleken met het lijden in de hel.
Men kan beter de genadetijd benutten dan deze voortijdig te beeindigen...

Volledig mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:10
 
Denk ik meteen aan een ander verhaal.

Drie jaar terug was mijn zusje zwanger van hun derde kindje(het 2e kindje overleed echter na 24 weken aan een Hernia Diafragmatica...gat in het middenrif)

Tijdens de controle van deze zwangerschap in de 9e week ontdekken de artsen dat ook dit kindje(doormiddel van nekplooimeting) dezelfde afwijking heeft!!!!!!!!!!!!!!!

De arts legt hun abortus voor.
DAT...kunnen ze niet.
Een zware zwangerschap, zware controle en met 34 weken wordt het kindje(4 pond) geboren. Hij leeft maar is in levensgevaar en wordt 3 dagen daarna al geopereerd. Nog 7 operaties volgen waarbij het jongetje 3x op het randje van de dood ligt.
Vanaf zijn geboorte tot 3 dagen voor zijn eerste verjaardag ligt hij in het ziekenhuis!!!!
Artsen noemen hem ook een wonder!!!

Ryan is nu inmiddels 3jaar. Een zorgenkindje dat wel, maar tevens een wonderkind, maar zijn ouders hadden hem voor geen goud willen missen.

Ook het vertrouwen dat God voor hem zou zorgen en dat nog doet, geeft de ouders troost hulp en verwachting voor de toekomst.

Verlaat niet wat Uw Hand begon...
Psalm 139 kreeg hij mee bij zijn doop, waar zo mooi staat aangegeven dat dit zo pril begonnen leven reeds in Gods Boek stond geschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:12
 
Hee Jose,

Fijn te horen dat je weer thuis gekomen bent,
doe rustig aan en geniet ervan dat je weer in je eigen
huis bent.

Greetzzzzzzz Yelnin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:14
 
JOLAN931 schreef:
Zijn er dan werkelijk zoveel mensen die dood willen?
Dat kan toch alleen maar betekenen dat de huidige maatschappij zo verziekt is.
Geen wonder dat psychologen een wachtlijst hebben van een halve eeuw.

Toename hiervan neemt mijn inziens wel schrikbarend toe.
Ik denk dat de oorzaak een combinatie is tussen: geen geloof dat er een leven na dit leven is, de beïnvloeding van de media dat alles en ieder mooi, snel, veel en goed moet wezen. Voldoe je hier niet aan dan heb je de boot gemist. Ook de toename van individualisme en maakbaarheid van je eigenleven leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:15
 
YELNIN491 schreef:
Hee Jose,

Fijn te horen dat je weer thuis gekomen bent,
doe rustig aan en geniet ervan dat je weer in je eigen
huis bent.

Greetzzzzzzz Yelnin

Dank je wel, genieten doe ik zeker!

Enne...jij slaap lekker, tot ergens in het voorjaar volgend jaar Slapende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:17
 
JOSINA022 schreef:
Ik heb je de laatste week aardig met rust gelaten, maar een dank je wel? Ho maar Boze smiley
Ben gewoon errug blij dat ik weer thuis ben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Jaja......'t is gewoon dat je weet dat mn lampen ophangen .


Maar fijn dat je weer thuis bent Josina. Doe lekker rustig aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:21
 
VISSER278 schreef:
Jaja......'t is gewoon dat je weet dat mn lampen ophangen .


Maar fijn dat je weer thuis bent Josina. Doe lekker rustig aan.

Jazeker en dat je huis weer gewit en behangen is Coole smiley met zonnebril

Maar dank je wel hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:25
 
JOSINA022 schreef:
Dank je wel, genieten doe ik zeker!

Enne...jij slaap lekker, tot ergens in het voorjaar volgend jaar Slapende smiley Knipoog smiley

hahah, ja dat ga ik zeker doen, wel zin in met dit weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:26
 
[img]file:///C:/Users/Pictures/download__id_5456300.jpg[/img]

Laatst aangepast door
COOTJE711
op dinsdag 6 september 2011, 22:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:36
 
Wat wel en niet mag of kan, moet niet gaan over wat een kerk of pastoor wil, maar wie zij vertegenwoordigen. De overledene in ieder geval niet meer, maar de familie wel, die leven nog. Ook de hele clan die kerken vertegenwoordigen, mogen niet veroordelen, wij niet en zij ook niet. En als je voor de keuze komt te staan, of je wel euthanasie of niet wil plegen denk dan aan een ding, onze Lieve Heer vroeg wel of die beker hem voorbij mocht gaan, maar moest het lijden wel doorstaan. Dit jaar hebben 2 familie leden het wel gedaan, die waren al geruime tijd ernstig ziek, maar geloofden al jaren niet meer. Het enige wat je wel mag hopen, is ooit niet zelf voor die keuze te komen staan. Althans ik niet, ik zou het echt niet weten wat ik zou doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:42
 
Een plaatje uit je eigen bestanden kan je niet op het forum plaatsen.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 6 september 2011, 22:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:44
 
Ik lees meestal de vertaling uit 1637, Vind deze duidelijk en nog steeds actueel. Daarnaast lees ik vaak een dagboek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:48
 
MARISKA601 schreef:
Een plaatje uit je eigen bestanden kan je niet op het forum plaatsen.

helaas Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:49
 
COOTJE711 schreef:
helaas Knipoog smiley

kan wel, maar dan moet je hem eerst uploaden...toch??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:54
 
ANNETTE792 schreef:
kan wel, maar dan moet je hem eerst uploaden...toch??


voor op je profiel moet je bij je account zijn en daar uploaden.
Maar nhet lukt niet op van uit je eigenbestanden een plaatje/foto
op het forum neer te zetten.

Het lukt wel als je die foto/plaatje upload naar een fotoalbum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 23:00
 
Een knuffel voor Knijn die hier bijna weg is Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VIJFNUL285





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 23:02
 
Ook ik sluit mij aan bij de woorden die zinnen vormen t.w. welkom thuis daar waar het klokje tikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 23:36
 
Hoi CM-ers,

Dit knijn gaat een poosje de wijde wereld in.
Ik wens jullie allemaal een goede gezondheid toe.


Groetjes van knijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 23:36
 
HERMAN388 schreef:
Ik mag de haven niet in
De politie zag mij als verdacht hand in het gips is als wapen Gefrustreerde smiley

politie is ook niet meer wat het geweest is. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 23:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Sommige dingen hoef je niet mee te maken om er een oordeel over te hebben. De theorie er achter is al verkeerd, dan hoef je je zelf toch niet bloot te stellen aan die dingen. Heb jij al eens een keer in het ravijn gereden? Je hoeft dat niet te doen om te weten dat het niet goed is....
En de theorie: het voelt zo goed, dus het is goed, daar kun je alles mee goed praten en dat is niet de bedoeling.

Ik vind het veel te ver gaan als je stelt dat mensen die aan yoga doen feitelijk vormen van boeddhisme aanhangen. Dat kan wel zo zijn, maar dat hoeft helemaal niet. Als het een ontspanningsoefening is en daarvoor ook wordt gebruikt, is dat alleen maar heilzaam. Als je als Christen ontspanningsoefeningen doet is dat niet occult of strijdig met het Christendom. In de Bijbel staat ook niets over pillen die worden gebruikt bij bipolaire stoornissen. Als je pillen gebruikt die de psyche beïnvloeden zou je dat dan ook occult kunnen noemen, het beïnvloedt je bewustzijn. Ik vind het een zegen dat de psychofarmaca, mits goed gebruikt, er zijn maar de invloed van deze middelen overtreft die van een ontspanningsoefening echt verre. Niemand zal middelen die je gebruikt bij stroringen in de geest occult noemen of een opmerking maken dat ze je van God afhouden vanwege de werking ervan. Ik denk dat je mensen die zeker Christen zijn, niet in een verdachte hoek mag plaatsen vanwege deze oefeningen, die heilzame psychische en fysieke effecten hebben. Ik moet eerlijk toegeven dat ik na al die jaren nog steeds een smerige smaak in de mond heb van de discussie die lang geleden is gevoerd over dit onderwerp. Dat is echt eens en nooit weer.

Thomas, ontspant met muziek en wordt daar door opgetild.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 7 september 2011, 00:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 23:40
 
MARISKA601 schreef:
Hoi CM-ers,

Dit knijn gaat een poosje de wijde wereld in.
Ik wens jullie allemaal een goede gezondheid toe.


Groetjes van knijn.

Pas goed op jezelf nijnevrouw!!

Jij ook alle goeds toegewenst. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 23:49
 
ANNETTE050 schreef:
Nou, niet op een rotonde! Als je op een rotonde drie keer links gaat zit je volgens mij al een héééél eind van de rotonde af en niet in een rechtse richting.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
k Heb het net om de salontafel, die even als engelse rotonde dienst moest doen, uitgeprobeerd!!!!..... Clown smiley .....lol......en kwam achter de bank met mijn neus tegen de muur uit.
Het is dan toch 1x links en 2x rechts????? Ook al rij je op de linkerbaan.....????????
Tsjonge jonge...wat een denkwerk weer...... Gefrustreerde smiley

1 x links en twee keer rechts op een Engelse rotonde? Zou je dat wel doen? En hoe moet dat eigenlijk? Navigeren is echt iets voor vrouwen, merk ik. Gefrustreerde smiley

Tom, navigeert toch maar zelf, zo'n ding heet niet voor niets TomTom Engeltje smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 7 september 2011, 00:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2766 2767 2768 2769 2770 2771 2772 ... 6194 Volgende
Pagina 2769 van 6194