| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:44
|
|
|
|
Als God werkt, staat de duivel na afloop echt niet stil. Zelfs de wonderen van Jezus waren omstreden. Lees eens Joh. 9, dan zien we dat een genezen blinde door medegelovigen afgekraakt werd. Maar de vraag blijft: geneest God vandaag? En dat gebeurt nog steeds. Ik vond het verhaal van Jolan heel treffend. En zo zijn er heel veel voorbeelden te vinden. En je kunt iets zeggen over die mevrouw, maar ze is wel genezen. Ik heb zelf gezien dat iemand die naast me zat opeens niet meer door haar bril kon kijken. Ze had een ziekte aan haar ogen, waarbij ze zeker blind van zou geworden zijn. Maar ze kon haar bril afzetten en kon gewoon zien. Deze vrouw kende ik persoonlijk en nu 30 jaar later kan ze nog steeds zien.... Zelf ga ik ervan uit, dat het goed is voor iedere zieke te bidden. En ik geloof ook dat er genezingen zullen komen als wij gaan bidden...eenvoudig geloven, aanvaarden is misschien het moeilijkste wat er is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:47
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | de 'sekto's'
 |
Vind dit dus echt niet kunnen! Bij welke kerk je ook hoort laten we elkaar respecteren hierin! Refo's en eva's klinken een stuk netter!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:50
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dus een ieder die zegt dat hij zondigd staat zwaarmoedig in het leven?? Vind dat weel een beetje ja hoe moet ik het noemen erg zwaar klinken. Ik had deze topic over slapeloosheid geopend door wat er in een andere topic werdt gezegt. Maar als ik zeg dat ik zondig wat we volgens mij allemaal dagelijks wel wat doen dan hoef ik dardoor echt niet zwaarmoedig in het leven te staan hoor. Waarvoor vieren we het Heilig avondmaal dan? Om te gedenken dat God voor onze zonden is gestorvenen weer opgestaan, maar daarbij denk ik zelf wel altijd aan mijn eigenzonden. Maar volgens mij gaan we nu op een ander onderwerp over! Dat zou dus betekenen als ik het zwaar zou zien dat ik niet zou slapen omdat ik nadenk over mijn zonden en daardoor niet zou slapen? | Je legt wel heel vreemde verbanden hoor. Ik zeg, dat als je geloof alleen maar bestaat uit zondebesef je een zwaarmoedig geloof belijdt. Wat betreft slaapstoornissen: ik sta er wat tussen in. Het kan heel goed zijn, dat schuldgevoel of haat of bitterheid je kan weerhouden van slaap. En het is goed om je eens af te vragen waarom je niet goed kunt slapen. Aan de andere kant kunnen er ook lichamelijke oorzaken aan ten grondslag liggen en gelukkig kan medicatie daarbij helpen. Zelfs de artsen zullen je altijd vragen naar de oorzaak van slapeloosheid en in sommige gevallen zouden ze een therapeut adviseren. In mijn ogen zit er wel degelijk een mentale component en ook een geestelijke component in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Je legt wel heel vreemde verbanden hoor. Ik zeg, dat als je geloof alleen maar bestaat uit zondebesef je een zwaarmoedig geloof belijdt. Wat betreft slaapstoornissen: ik sta er wat tussen in. Het kan heel goed zijn, dat schuldgevoel of haat of bitterheid je kan weerhouden van slaap. En het is goed om je eens af te vragen waarom je niet goed kunt slapen. Aan de andere kant kunnen er ook lichamelijke oorzaken aan ten grondslag liggen en gelukkig kan medicatie daarbij helpen. Zelfs de artsen zullen je altijd vragen naar de oorzaak van slapeloosheid en in sommige gevallen zouden ze een therapeut adviseren. In mijn ogen zit er wel degelijk een mentale component en ook een geestelijke component in. |
Waar denk ja dat ik met de hulpverlening steeds mee bezig ben?? geestelijke en lichamelijke aspecten aan te pakken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | nou heb je daar dan een goede afkorting voor? ev. of evang. |
Ik stem voor: 'Eva's en de mannelijke variant: Evan's?
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op woensdag 14 september 2011, 19:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:59
|
|
|
|
|
Als je verstandig bent pak je de fietst. Ook nog lekker goed voor je conditie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:00
|
|
|
|
Mat 10:1-8 De roeping en uitzending der apostelen
1 En Hij riep zijn twaalf discipelen tot Zich en gaf hun macht over onreine geesten om die uit te drijven en om alle ziekte en alle kwaal te genezen. 2 En dit zijn de namen van de twaalf apostelen: vooreerst Simon, genaamd Petrus, en Andreas, zijn broeder; en Jakobus, de zoon van Zebedeüs, en Johannes, zijn broeder; 3 Filippus en Bartolomeüs; Tomas en Matteüs, de tollenaar; Jakobus, de zoon van Alfeüs en Taddeüs; 4 Simon de Zeloot en Judas Iskariot, die Hem ook verraden heeft. 5 Deze twaalf heeft Jezus uitgezonden en Hij gebood hun, zeggende: Wijkt niet af op een weg naar heidenen, gaat geen stad van Samaritanen binnen; 6 begeeft u liever tot de verloren schapen van het huis Israëls. 7 Gaat en predikt en zegt: Het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen. 8 Geneest zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen, drijft boze geesten uit. Om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet.
En zo gaat het nog een tijd door, dat Jezus het tegen zijn apostelen heeft. De namen van de apostelen waar Jezus het tegen heeft worden ook genoemd. Gewoon een stuk geschiedenis, net als met Jona in de walvis. En dat Jezus op water liep.
Er staat ook: om alle ziekte en kwaal te genezen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 14 september 2011, 20:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:00
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Ik stem voor: 'Eva's en de mannelijke variant: Evan's?  |
Waar staat A'dam dan voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIELLE111
|
Berichten: 3
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:01
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Er word altijd gepraat dat roken zo slecht is. Maar over drank misbruik hoor je nooit iemand wat zeggen.
Drank kan ook schade verrichten aan je lichaam. |
helemaal mee eens!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:02
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Waar staat A'dam dan voor  |
Amsterdam?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:08
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Als God werkt, staat de duivel na afloop echt niet stil. Zelfs de wonderen van Jezus waren omstreden. Lees eens Joh. 9, dan zien we dat een genezen blinde door medegelovigen afgekraakt werd. Maar de vraag blijft: geneest God vandaag? En dat gebeurt nog steeds. Ik vond het verhaal van Jolan heel treffend. En zo zijn er heel veel voorbeelden te vinden. En je kunt iets zeggen over die mevrouw, maar ze is wel genezen. Ik heb zelf gezien dat iemand die naast me zat opeens niet meer door haar bril kon kijken. Ze had een ziekte aan haar ogen, waarbij ze zeker blind van zou geworden zijn. Maar ze kon haar bril afzetten en kon gewoon zien. Deze vrouw kende ik persoonlijk en nu 30 jaar later kan ze nog steeds zien.... Zelf ga ik ervan uit, dat het goed is voor iedere zieke te bidden. En ik geloof ook dat er genezingen zullen komen als wij gaan bidden...eenvoudig geloven, aanvaarden is misschien het moeilijkste wat er is. |
In jouw vorige bijdrage vroeg je mij wat ik van het bidden voor zieken en het zalven vind.
Uiteraard is het een goed iets om te bidden voor zieken, zowel voor genezing als voor verlichting en berusting. In mijn bijdrage gaf ik aan dat ik grote moeite heb met de wijze van "bidden" zoals door bijv. door Zijlstra word beoefend. Dat is afdwingen ipv bidden. Met zalven heb ik verder geen ervaring, dus daar zal ik ook niets over zeggen.
Het spijt mij als de indruk is ontstaan dat ik mevr. Vlot of in ieder geval haar genezing wantrouw. Zonder haar te kennen gun ik haar haar verbeterde gezondheid. De reden dat ik haar naam noemde is omdat zij de enige is waarvan de genezing door Zijlstra als wapenfeit genoemd kan worden. Het simpele feit alleen al dat haar naam telkens als enige naam opduikt bij de gebedsgenezingsfans, terwijl er bijna dagelijks gebedsdiensten gehouden worden, geeft blijk van een mager resultaat.
Maar om jouw vraag te beantwoorden chat, ja, ik geloof dat God ook vandaag nog steeds geneest!! Alleen gebruikt Hij daar de medische wereld veul vaker voor dan gebedsgenezers die dan ook wellicht hun enkele resultaatje hebben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:14
|
|
|
|
|
We gaan weer offtopic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Als God werkt, staat de duivel na afloop echt niet stil. Zelfs de wonderen van Jezus waren omstreden. Lees eens Joh. 9, dan zien we dat een genezen blinde door medegelovigen afgekraakt werd. Maar de vraag blijft: geneest God vandaag? En dat gebeurt nog steeds. Ik vond het verhaal van Jolan heel treffend. En zo zijn er heel veel voorbeelden te vinden. En je kunt iets zeggen over die mevrouw, maar ze is wel genezen. Ik heb zelf gezien dat iemand die naast me zat opeens niet meer door haar bril kon kijken. Ze had een ziekte aan haar ogen, waarbij ze zeker blind van zou geworden zijn. Maar ze kon haar bril afzetten en kon gewoon zien. Deze vrouw kende ik persoonlijk en nu 30 jaar later kan ze nog steeds zien.... Zelf ga ik ervan uit, dat het goed is voor iedere zieke te bidden. En ik geloof ook dat er genezingen zullen komen als wij gaan bidden...eenvoudig geloven, aanvaarden is misschien het moeilijkste wat er is. |
Ja, die blinde wordt genezen door Jezus zelf. Opdat de werken Gods openbaar zouden worden. Vers 3: Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd noch zijn ouders, maar de werken Gods moesten in hem openbaar worden.
En vers 39: En Jezus zeide: Tot een oordeel ben Ik in deze wereld gekomen, opdat wie niet zien, zien mogen, en wie zien, blind worden.
Dus, het laten 'zien' van die blinde man had ook een symbolische betekenis. Namelijk geestelijk blind en geestelijk kunnen zien.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 14 september 2011, 20:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:19
|
|
|
|
|
Soms zijn kleine riten en gebruiken al kenmerkend voor je leven. Zo eet ik op vrijdag avond geen warm en de zaterdag is voor mij gewoon een brooddag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:23
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Maar om jouw vraag te beantwoorden chat, ja, ik geloof dat God ook vandaag nog steeds geneest!! Alleen gebruikt Hij daar de medische wereld veel vaker voor dan gebedsgenezers die dan ook wellicht hun enkele resultaatje hebben... |
Ja, kijk alleen maar naar al de inentingen die baby's krijgen, en alle wonderen van medicijnen. zoals penicilline, insuline, bloeddrukverlagers (betablokkers) enzovoort.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 14 september 2011, 20:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:26
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | dat klinkt positief  |
volgens mij was het juist positief om negatief te hebben??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:28
|
|
|
|
Sinds ik vanuit Moerdijk verhuisd ben naar Duitsland, sta ik per week gemiddeld 6 uur minder in de file
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ik merk dat veel mensen in hun geloof blijven hangen in het negatieve. Ik ben zondig, God heeft me en zal me weliswaar vergeven, maar ik blijf toch zondaar. Ik geloof dat je een stapje verder mag gaan, zelfs moet gaan. Als God ons bevrijdt van zonde, mogen we in vrijheid en vreugde leven. En mogen we ook in Zijn vreugde verder gaan. God heeft ons geroepen getuige te zijn in deze wereld, wat voor getuigen zijn we dan eigenijk. Mensen kijken meer naar je leven dan dat ze luisteren naar je woorden. Wat zien ze dan? Iemand die met zwaarmoedigheid door het leven gaat, omdat hij zoveel schuldbesef heeft dat hij niet verder komt? Of zien ze iemand die de vreugde van Zijn geloof ervaart, de liefde van Christus uitstraalt en beseft dat het leven met Christus een rijkdom geeft, die de wereld niet kent? |
Daarom heb ik ook geen humor,omdat ik dus zwaarmoedig door het leven ga.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Waar denk ja dat ik met de hulpverlening steeds mee bezig ben?? geestelijke en lichamelijke aspecten aan te pakken! | Dan is het toch niet zo gek als Roady aangeeft dat je je kunt afvragen waar die slapeloosheid vandaan komt? En ik geloof dat verbittering, haat en alles wat daarmee te maken heeft voor slapeloze nachten kan zorgen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ach, dan passen ze zich maar eens aan. |
Euh, hoe pas je je aan aan een roker? Eigenlijk zeg je dan gewoon: ze moeten gewoon niet zo zeiken, terwijl er toch echt mensen zijn die er echt ziek van worden.
Ik heb zelf geen moeite met rokers, hier in huis word ook gerookt (niet door mij aangezien ik nooit gerookt heb.) Maar wat ik wel supersmerig vind, is als er met een grote groep mensen in een beperkte ruimte zoals een huiskamer wordt gerookt. En niet enkel op dat moment, maar 2 dagen later hangt die walm er nog. Dus met verjaardagen e.d. zijn de rokers van harte welkom, op mn terras. Is het nou echt zo erg om eventjes naar buiten te gaan voor een peuk?
Wat me wel altijd op valt dat ex-rokers vaak het hardste gillen over roken in het openbaar. Spontaan zijn ze allemaal allergisch, terwijl ze je 2 jaar eerder zelf nog vrolijk de kroeg uitwalmden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 20:59
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, die blinde wordt genezen door Jezus zelf. Opdat de werken Gods openbaar zouden worden. Vers 3: Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd noch zijn ouders, maar de werken Gods moesten in hem openbaar worden.
En vers 39: En Jezus zeide: Tot een oordeel ben Ik in deze wereld gekomen, opdat wie niet zien, zien mogen, en wie zien, blind worden.
Dus, het laten 'zien' van die blinde man had ook een symbolische betekenis. Namelijk geestelijk blind en geestelijk kunnen zien. | Mijn stelling is, dat mensen wat betreft genezing geestelijk blind zijn. Door hun eigen verbittering zien ze niet wat God gedaan heeft en nog steeds kan doen. Ik wil niet zeggen, dat Hij altijd geneest, maar hoe jullie die genezing afwijzen, is in mijn ogen ook niet goed.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:02
|
|
|
|
Ik wijs, helemaal nergens, een genezing af.....???????
Ik heb alleen, na wat jaartjes sekte weer zélf leren denken....
Niemand hier wijst een genezing af.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 14 september 2011, 21:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:05
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ik wijs, helemaal nergens, een genezing af.....??????? | dat is een zaak die je maar met de Heer op moet lossen, maar mensen zo verachten omdat ze in genezing geloven vind ik niet goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | dat is een zaak die je maar met de Heer op moet lossen, maar mensen zo verachten omdat ze in genezing geloven vind ik niet goed. |
Nogmaals, ik veracht niemand hier.
Ik heb geleerd om mijn mening te geven.
Dit is een discussie forum. Iedereen mag hier netjes zijn of haar mening geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:08
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Nogmaals, ik veracht niemand hier.
Ik heb geleerd om mijn mening te geven.
Dit is een discussie forum. Iedereen mag hier netjes zijn of haar mening geven.
 | Je zegt nogal wat als je ons afschildert als een sekte. Het getuigt van grote minachting en verbittering...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je zegt nogal wat als je ons afschildert als een sekte. Het getuigt van grote minachting en verbittering... |
Elders schilder jij de refo's af als een sekte..
Mag Shanita haar mening hebben?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:10
|
|
|
|
| DANIELLE111 schreef: | [size=18]Maakt roken je tot een slechte christen? Ik wil graag jullie mening daarover horen!!! Het gaat toch om je persoonlijke relatie met God? |
Mijn mening is: dat als je rookt je per definitie niet tot een slechte christen maakt. Denk dat alcohol en drugs misbruik een groter probleem is.... Ieder mens heeft wel eens slechte gewoontes zoals al eerder vermeld
Persoonlijk vind ik het wel stinken, en ben blij dat ik niet meer in de walm hoeft te zitten in restaurants etc. Ook wordt ik niet zo blij als ik de gevolgen van flink doorroken zie...
(hoesten....emfyseem....rokersstem....longca.)
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op woensdag 14 september 2011, 21:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:17
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | volgens mij was het juist positief om negatief te hebben?? |
Als vrouw zijnde is het niet positief om negatief bloed te hebben. Misschien in de krokodillen houding wel....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:18
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Soms zijn kleine riten en gebruiken al kenmerkend voor je leven. Zo eet ik op vrijdag avond geen warm en de zaterdag is voor mij gewoon een brooddag. |
Hallo Mario
Ik doe dat ook zo maar zomers eet ik wel warm want dan gaat de zon laat onder. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:19
|
|
|
|
Vandaag een brief met de post dat Dennis is geselecteerd om mee te mogen doen met het Nederlands Kampioenschap Kustvissen voor de jeugd.
|
|
| Naar boven |
|
|