| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:43
|
|
|
|
|
Wat kan een mens doen als ie last heeft van slapen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:45
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | O ja, is dat zo?  |
We lezen het wel bij de Cm-setjes...als daar een gedicht van Inktvis verschijnt weten we hoe laat het is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:46
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja komen ze snel achter hoor een simpele opmerking van je zet ze aan het denken  |
haha, idd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:47
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | We lezen het wel bij de Cm-setjes...als daar een gedicht van Inktvis verschijnt weten we hoe laat het is...  |
Vol verwachting klopt ons hartje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:47
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | We lezen het wel bij de Cm-setjes...als daar een gedicht van Inktvis verschijnt weten we hoe laat het is...  |
Zullen dat topic maar goed in de gaten gaan houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:48
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Wat kan een mens doen als ie last heeft van slapen? |
Het is niet eerlijk Neem een wakker pilletje van Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:49
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hij moet een poosje lief tegen dr zijn  |
dan maar gratis vertalen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:50
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | zullen er nog meer karaktertrekken volgen??  |
het is te hopen dat ze in ieder geval net zo aardig, hulpvaardig en sociaal voelend is als haar pa
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:51
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | dan maar gratis vertalen |
Nou zeg...lief zijn kost 'm geen cent en hij krijgt er nog een vertaling bij ook, wat wil ie nou nog meer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:54
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Je mag flauwe grapjes maken over mij wat je wilt Pieter. Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik 7 nachten per week slaap als een roos.
. |
tja ik vin dat leuk, flauwe grapjes maken, maar ik wou je niet laten schrikken hoor
ennuh... ik heb een blauw-wit geblokt Hastens bed en ik kan je verzekeren dat die reclame klopt: probeer maar eens wakker te blijven in een Hastens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAIKA882
|
Berichten: 55
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:56
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vol verwachting klopt ons hartje  |
Nou anders de mijne wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 19:59
|
|
|
|
| LAIKA882 schreef: | Nou anders de mijne wel  |
Vrees niet, amor omnia vincit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:06
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hij moet een poosje lief tegen dr zijn  |
je bedoeld voor jou Portugees vertaling??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:09
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | het is te hopen dat ze in ieder geval net zo aardig, hulpvaardig en sociaal voelend is als haar pa  |
tja.... noemen ze dàt nu 'weinig ziekte inzicht' ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:12
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nou, ze moeten je wel weer hebben vandaag Frank. Wil je van mij dan een zoen? Tenslotte..... Hannah had ons op de pn toch voor stel gebombardeerd he?  |
Graag Visser, ik kan wel een beetje aandacht gebruiken...er is niemand die eens met me praat (Anne las dit en ik kreeg gelijk op mijn donder) , me komt bezoeken of me knuffelt...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 27 september 2011, 20:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:13
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Tja normaal halverwege de nacht he maarre ik wil die slaappil!!!!! Wisselligging ben ik zelf goed in draai te veel  |
okee zal je zorgplan bijwerken Is Morfine zwaar genoeg? of liever een ehhh....
@josina: inderdaad meestal zijn dat de grootste zeuren oftewel meest kritisch... ( behalve ikzelf dan)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:14
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Wat kan een mens doen als ie last heeft van slapen? |
koffie...koffie... koffie....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:15
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | De spot? Nee joh, we lachen met je mee  | ik lach met een traan... Vanmiddag voelde ik me rond de 80 bij het opstaan........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:17
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | okee zal je zorgplan bijwerken Is Morfine zwaar genoeg? of liever een ehhh....
@josina: inderdaad meestal zijn dat de grootste zeuren oftewel meest kritisch... ( behalve ikzelf dan) |
Ok, ok..ik geef toe..ik was niet de meest gemakkelijke patiënt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:18
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | ik lach met een traan... Vanmiddag voelde ik me rond de 80 bij het opstaan........  |
dat heb ik nou smorgens... en dan tussenmidag een bejaardendutje doen... en promt na het avondeten weer een bejaardendutje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:18
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | ik lach met een traan... Vanmiddag voelde ik me rond de 80 bij het opstaan........  |
Kan het mij levendig voorstellen, heb het toch wel een klein beetje met je te doen hoor Ben je uit de nacht of moet je straks weer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:19
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ok, ok..ik geef toe..ik was niet de meest gemakkelijke patiënt  |
vertel.... ik hoor graag smeuiige details....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:22
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | vertel.... ik hoor graag smeuiige details....  |
Uuuuh...beter maar niet hier doen, zou een ander nog op rare ideeën kunnen brengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:24
|
|
|
|
Dinsdag 27 september, Psalm 112: 1-4; Zelfs in de nacht. De vertaling van dit psalmvers geeft te denken. Wil hier gezegd zijn dat de vrome Israeliët voor de oprechten straalt als licht in het duister? Of wordt hier iets anders bedoeld: dat er licht in het duister straalt voor wie oprecht is van hart? Daar houd ik het maar op. En zo zing ik mee met de psalmberijming: ‘Zelfs in de nacht ziet hij het dagen, een glans van liefde en welbehagen.’ Het gaat in deze psalm over de mens die eerbied heeft voor de Allerhoogste en liefde heeft voor zijn geboden. Hij zal leven in vrede leven. In rijkdom zelfs. Nooit komt hij ten val, standvastig en zonder vrees zal hij leven en al zijn vijanden de baas zijn. Was het maar waar, denk ik dan… De psalm overdrijft. De psalm maakt het mooier dan het in werkelijkheid is. Wat zeg ik, de psalm maakt het mooier dan het in werkelijkheid is. Wat zeg ik, de psalm liegt! Ik ben er warempel meer dan twee of drie, die het helemaal niet in vrede leven, laten staan in weelde. Ik weet van hele volkstammen, die wel degelijk ten val zijn gekomen en dagelijks doodsbang zijn voor hun vijanden. Wie zet er nu zo’n volkslied uitgerekend in het liedboek van Israël? Als er één volk is dat al eeuwen en eeuwen precies het tegenovergestelde meemaakt van wat in deze psalm geschreven staat, dan is het volk Israël wel. Of staat deze psalm juist daarom in dit Joodse liedboek? Bij wijze van droom? Is het de muziek van de toekomst van het rijk van David? Dat denk ik. Bij stukjes en beetjes zal het nu ook wel waar zijn. Soms, af en toe, zie je ook al iets van het licht dat in het duister straalt voor wie oprecht is van hart. Maar eens zal het met kracht doorbreken, als de Messias komt. Dan zal zijn liefde alom schijnen, als zonlicht in het duister, voor ieder die God liefheeft.
Zijn goed naam wordt nooit te schande, zijn recht is veilig in Gods handen. Zelfs in de nacht ziet hij het dagen, Een glans van liefd’ en welbehagen. Gods waarheid zal voor al de zijnen als zonlicht in het duister schijnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:28
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Met mn dochtertje naar de fysio geweest. Ze is bijna 1 en kan nog steeds niet zitten, maar gelukkig niets erg aan de hand, mevrouw is gewoon lui!
(van wie zou ze dat nou hebben ) |
Ik was laat met lopen................lag liever op mijn luie...............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:31
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ik was laat met lopen................lag liever op mijn luie...............  |
Niet veel veranderd Mario??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRIS212
|
Berichten: 11
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:31
|
|
|
|
|
Ik zie dat je je reactie hebt verwijderd nadat ik hem had gelezen. Toch vraag ik mij af wat je precies bedoelde(iets met vragen om hulp). Ik kwam er namelijk niet uit, en ik ben benieuwd wat je wil zeggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:35
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Kan het mij levendig voorstellen, heb het toch wel een klein beetje met je te doen hoor Ben je uit de nacht of moet je straks weer? |
nog 2 nachten... Maar heb een zeer galante collega die ook voor mij een paar keer naar de bel ging. Zeer collegiaal van hem!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
Berichten: 65
|
Geplaatst: dinsdag 27 september 2011, 20:54
|
|
|
|
| INKTVIS960 schreef: | | " AMOR TUSSIQUE NON CELANTUR " |
" Dum vita est spes est " .
|
|
| Naar boven |
|
|