Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:04
|
|
|
Hete bliksem met worst en spekjes,
majaro
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:28
|
|
|
YELNIN491 schreef: | vandaag brooddag, ga niet voor mezelf staan koken, jammer van de tijd |
Brooddag....Mijn dochter en ik noemen het dan soepdag(waar dat brood dan gelijk bijzit)
Mijn idee en heerlijk makkelijk!!! Ook heerlijk dat ik het dan eens ben met mijn dochter... Bij ons is dat ook vaak een noodsprong... Vandaag wordt het (op zijn zeeuws gezegd) Stampot..PEE...MIE...JUUN!!!!
En er ligt nog een heerlijk beenhammetje...dus dat lukt vast wel!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Brooddag....Mijn dochter en ik noemen het dan soepdag(waar dat brood dan gelijk bijzit)
Mijn idee en heerlijk makkelijk!!! Ook heerlijk dat ik het dan eens ben met mijn dochter... Bij ons is dat ook vaak een noodsprong... Vandaag wordt het (op zijn zeeuws gezegd) Stampot..PEE...MIE...JUUN!!!!
En er ligt nog een heerlijk beenhammetje...dus dat lukt vast wel!!! |
Dat is dus op zijn hollandas gezegd: peen met uien, oftewel hutspot.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:31
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dat is dus op zijn hollandas gezegd: peen met uien, oftewel hutspot. |
YEP!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dat is dus op zijn hollandas gezegd: peen met uien, oftewel hutspot. |
Wortelen met ajuin is dat gelijk aan hutsepot ? met sjalot , rapen , selder , prei , aardappelen , spruiten, knolselderij, pastinaak ,witte kool, savooikool ..... varkenvlees , rundsvlees en kalfsvlees ... Is me een héél gedoe van groenten schoonmaken .... maakte ik vroeger wel maar nu enkel nog op bestelling .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:47
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Hete bliksem met worst en spekjes,
majaro |
Wat is hete bliksem ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:50
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Wat is hete bliksem ?  |
Volgens mij aardappels...appels...en een vleessoort(naar eigen keus???) En dan lekker stampen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:54
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Volgens mij aardappels...appels...en een vleessoort(naar eigen keus???) En dan lekker stampen!!! |
Ok dank je wel Zeeland .... aardappelen ( oeps... even wijzigen en in vlaams zetten .... in plaats van aardappels ) met appelmoes dus wie dit wil plet dit hier maar op zijn bord ...  Aweer een beetje bijgeleerd ... ik word nog een slimme Belg als ik hier goed oplet ...
Laatst aangepast door
|
SOFIE807
|
op maandag 10 oktober 2011, 12:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 13:49
|
|
|
ik als "hollandse meid" wist het ook niet, hoor sofie! hete bliksem klinkt voor mij heel sambal-achtig eigenlijk.
ik eet vanavond lekker gebakken zalm met roerbak-spinazie, een boursin-roomsausje en wat tagiatellie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 15:29
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Volgens mij aardappels...appels...en een vleessoort(naar eigen keus???) En dan lekker stampen!!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 16:08
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik als "hollandse meid" wist het ook niet, hoor sofie! hete bliksem klinkt voor mij heel sambal-achtig eigenlijk.
ik eet vanavond lekker gebakken zalm met roerbak-spinazie, een boursin-roomsausje en wat tagiatellie. |
ik beken.....ik ken de naam wel maar geen idee wat het was.
chili con carne in tortilla's, kaas erover en ff in de oven, dat schaft de pot hier vandaag.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 12 oktober 2011, 16:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 16:53
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | ik beken.....ik ken de naam wel maar geen idee wat het was.
chili con carne in tortilla's, kaas erover en ff in de oven, dat schaft de pot hier vandaag. |
Mossels...(zal me benieuwen..ze waren zo goedkoop...zijn ze zeker klein(???) Doe ik meer voor mijn dochter...ik lust ze ...maar zij DOET ER WAT VOOR...
Er staat nog een restje nassi..even een eitje erbij bakken en ben ik ook tevreden... Ik lust mossels maar een stuk of 20 en ik heb er al genoeg van..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 16:57
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik als "hollandse meid" wist het ook niet, hoor sofie! hete bliksem klinkt voor mij heel sambal-achtig eigenlijk.
ik eet vanavond lekker gebakken zalm met roerbak-spinazie, een boursin-roomsausje en wat tagiatellie. |
Ik snap ook het woord HEET niet hoor!!! Je zou dan ook denken aan sambal ja... Want als het goed is is je eten gekookt...dus heet We hebben het toch ook niet over hete appelmoes???
Maar ja zeg eerlijk wie bedacht het woord...HACHEE... Ik weet wel dat het een gerecht is wat mijn moeder(84) al at in haar jeugd..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 23:47
|
|
|
vandaag es gezond gegeten, sinds tijden broccoli met gebakken aardappels en vegetarisch "vlees" dat vega-spul smaakt zo lekker, wordt maar vegetariër denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 23:53
|
|
|
YELNIN491 schreef: | vandaag es gezond gegeten, sinds tijden broccoli met gebakken aardappels en vegetarisch "vlees" dat vega-spul smaakt zo lekker, wordt maar vegetariër denk ik  |
smaken verschillen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 01:49
|
|
|
Het is nu...wat ATEN we... En dat...was bami!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 02:15
|
|
|
ik heb trek in een uitsmijter.
lastige keuze, ga ik naar bed, of bakken we een ei
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 11:45
|
|
|
JOLAN931 schreef: | ik heb trek in een uitsmijter.
lastige keuze, ga ik naar bed, of bakken we een ei  |
Wat dacht je ervan eerst het ei te bakken en dan naar bed te gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 12:41
|
|
|
Voor de opletten de lezertjes onder ons:
'Bonen voor een heer van stand ( de heer Ollie B. Bommel dus)
Ingrediënten 2 gesnipperde uien 1 tn. knoflook boter rookworst of droge metworst of salami 200 gr. taugé zout, rozemarijn, tijm, oregano 2-3 eetl. pindakaas 2 eetl. azijn 1 eetl. suiker 2 eetl. zilveruitjes 1-2 eetl. ketjap manis rozijnen naar smaak 1 thl. sambal oelek 1 blik bruine bonen 2 bananen In het originele recept staat ook nog 2-3 eetl. chilipoeder, maar dat vinden wij te heet. Benodigdheden 1 hapjespan pollepel Probeer ook eens Bouillon met tortellini tuinbonen en munt Pittige pootjes voor Sint Dessert : ijsje voor wie er zin in heeft Bereiding Fruit de ui met de knoflook. Als je chilipoeder wilt gebruiken, voeg die dan toe. Voeg de plakjes gesneden worst toe, bak ze even mee. Voeg zout en de kruiden toe en laat dit even zachtjes sudderen. Voeg daarna de volgende ingredienten toe: pindakaas, suiker, scheutje water, azijn, ketjap, uitjes, rozijnen, sambal en de uitgelekte bonen. Als je geen chili gebruikt, dan is het iets flauw van smaak. Ik maak het pittig met sambal. Als het te droog is dan nog wat water toevoegen. Op smaak brengen met extra azijn of sambal. Voor het opdienen de banaan en de taugé er door roeren. Eten met rijst, augurken.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 14 oktober 2011, 12:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 15:38
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Voor de opletten de lezertjes onder ons:
'Bonen voor een heer van stand ( de heer Ollie B. Bommel dus)
Ingrediënten 2 gesnipperde uien 1 tn. knoflook boter rookworst of droge metworst of salami 200 gr. taugé zout, rozemarijn, tijm, oregano 2-3 eetl. pindakaas 2 eetl. azijn 1 eetl. suiker 2 eetl. zilveruitjes 1-2 eetl. ketjap manis rozijnen naar smaak 1 thl. sambal oelek 1 blik bruine bonen 2 bananen In het originele recept staat ook nog 2-3 eetl. chilipoeder, maar dat vinden wij te heet. Benodigdheden 1 hapjespan pollepel Probeer ook eens Bouillon met tortellini tuinbonen en munt Pittige pootjes voor Sint Dessert : ijsje voor wie er zin in heeft Bereiding Fruit de ui met de knoflook. Als je chilipoeder wilt gebruiken, voeg die dan toe. Voeg de plakjes gesneden worst toe, bak ze even mee. Voeg zout en de kruiden toe en laat dit even zachtjes sudderen. Voeg daarna de volgende ingredienten toe: pindakaas, suiker, scheutje water, azijn, ketjap, uitjes, rozijnen, sambal en de uitgelekte bonen. Als je geen chili gebruikt, dan is het iets flauw van smaak. Ik maak het pittig met sambal. Als het te droog is dan nog wat water toevoegen. Op smaak brengen met extra azijn of sambal. Voor het opdienen de banaan en de taugé er door roeren. Eten met rijst, augurken. |
Ehhhhhh het wordt vandaag toch een ovenpasta als ik dit zo lees
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 15:49
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ehhhhhh het wordt vandaag toch een ovenpasta als ik dit zo lees  |
Hey komop...dit is zo lekker, met een koude witte wijn erbij....mmmmm...k ga 't zelf ook maken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 16:49
|
|
|
Vrijdag is hier hot-dog-dag....ff lekker makkelijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 17:07
|
|
|
Gewoon lekker (zelfgemaakte)gebakken aardappelen,spercieboontjes en gemarineerde varkenshaas. Als toetje straciate.....dinges ijs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 17:11
|
|
|
Klinkt goed Leanne..!!
En hier is het vrijdags altijd soep-met uitsmijterdag!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 17:12
|
|
|
Klinkt goed Leanne..!!
En hier is het vrijdags altijd soep-met uitsmijterdag!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 17:25
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Klinkt goed Leanne..!!
En hier is het vrijdags altijd soep-met uitsmijterdag!!!! |
2x zelfs? Soep eten wij hooguit in het weekend.Als we allemaal hele dagen weg zijn(school en werk)dan eten we 's avonds graag rustig samen een gewone maaltijd,praten onder het koken over de dag en na het eten heerlijk tot rust komen.........in het weekend eten we gewoon wat er voorhanden is,pizza uit de oven of een broodje hamburger,of we gaan lekker uit eten(elke zaterdagavond eigenlijk wel )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 17:33
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Gewoon lekker (zelfgemaakte)gebakken aardappelen,spercieboontjes en gemarineerde varkenshaas. Als toetje straciate.....dinges ijs  |
Kan je een extra eter hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 17:34
|
|
|
We eten bloemkool met een tikkie zwart geworden slavink, multitasken gaan normaal goed, maar huiswerkbegeleiding, strijken , telefoon hebben en dan ook nog vlees braden, was net ff te gek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 17:35
|
|
|
Hete bliksem is niet van appelmoes! Je kookt aardappelen met harde zure appels(ik heb ze in de tuin)en ik doe er bij voorkeur draadjesvlees door(en wat stroop maar dan hoort er eigenlijk ook geil spek door) Het is heerlijk als de wind om het huis buldert en als je het al eens gegeten hebt weet je waar de naam vandaan komt.........die appels blijven nl lang heet
Leanne,heeft een hekel aan potjes,blikjes en plastic kant en klaar maaltijden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 17:36
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Hete bliksem is niet van appelmoes! Je kookt aardappelen met harde zure appels(ik heb ze in de tuin)en ik doe er bij voorkeur draadjesvlees door(en wat stroop maar dan hoort er eigenlijk ook geil spek door) Het is heerlijk als de wind om het huis buldert en als je het al eens gegeten hebt weet je waar de naam vandaan komt.........die appels blijven nl lang heet
Leanne,heeft een hekel aan potjes,blikjes en plastic kant en klaar maaltijden |
geil spek? wat moet ik me daarbij voorstellen?
|
|
Naar boven |
|
|