| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:04
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | das dom... waren in aanbieding bij DA en trekpleister.. |
Ben jij ze wezen kopen voor je vrouw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:11
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | De dokteren en onderzoekers weten dat God verkeerd of fout heeft geschapen. Wonderen bestaat gewoon niet. Het is alles in de hand van God. Een mens kan niet omgezet tot robot. zie Artikelen van Nederlandse Geloofbelijdenis
art. 1 Dat er een enig God is Wij geloven allen met het hart en belijden met den mond dat er is een enig en eenvoudig geestelijk Wezen, Hetwelk wij God noemen: eeuwig, onbegrijpelijk, onzienlijk, onveranderlijk, oneindig, almachtig; volkomen wijs, rechtvaardig, goed, en een zeer overvloedige Fontein van alle goed. |
Herman , ik denk dat jij je een beetje verkeerd heb uitgedrukt.
In Genesis 1 , staat over de schepping tot 6 keer toe : En God zag dat het goed was.
En tot besluit: En God zag al wat Hij gemaakt had, en zie, het was ZEER goed.
Dus er is geen één dokter of onderzoeker die kan zeggen dat God iets niet goed geschapen heeft.Ook geen ongelovige dokter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:23
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | En ook binnen de muren van de PKN, gebeuren een hoop dingen, wat eigenlijk niet ken.  |
Dat zal een niet-pkn-er zo vinden ja. En een pkn-er zal dat weer vinden van een ander kerkgenootschap. Daarom al die verschillende richtingen in het kerkelijke wereldje. Gelukkig maar dat er in de Hemel geen kerkmuren zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:24
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | De dokteren en onderzoekers weten dat God verkeerd of fout heeft geschapen. Wonderen bestaat gewoon niet. Het is alles in de hand van God. Een mens kan niet omgezet tot robot. zie Artikelen van Nederlandse Geloofbelijdenis
art. 1 Dat er een enig God is Wij geloven allen met het hart en belijden met den mond dat er is een enig en eenvoudig geestelijk Wezen, Hetwelk wij God noemen: eeuwig, onbegrijpelijk, onzienlijk, onveranderlijk, oneindig, almachtig; volkomen wijs, rechtvaardig, goed, en een zeer overvloedige Fontein van alle goed. |
Hee joh, lees jij je Bijbel eigenlijk wel? Wonderen te over in de Bijbel, dude! En wat onderzoekers en medici over God zeggen, doet er helemaal niet toe en zeker niet voor jou eigen persoonlijk leven. Ik raad je aan om je Bijbel nog maar eens goed te lezen voordat je commentaar van derden overneemt en jezelf maar eens te onderzoeken hoe jij tegenover het geloof staat. Wonder bestaan want ze komen inderdaad van God!
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op donderdag 6 oktober 2011, 19:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:27
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik zal je gepast beantwoorden... er staat geschreven: antwoordt de zot op zijn dwaashei niet...
dus:  |
Het is beter te wonen op een hoek van het dak dan met een kijfachtige man ( of was het nou vrouw)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:29
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Aha....en nu weet ik wie je bent.  |
Over een week heb ik eindelijk weer vakantie. Nu weet je het vast helemaal zeker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:32
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ik hoorde ooit iemand zeggen: als de wereld vergaat, zorg dan dat je in zeeland of drenthe bent, daar gebeurt alles 50 jaar later  |
Dat zal dan de reden geweest zijn dat de duitsers in 1945 het eerst zeeland zijn uitgejaagd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:33
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Visser is ook wakker geworden Wat een mooi moment  |
Moet je nog maar afwachten of dat zo mooi is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:35
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Over een week heb ik eindelijk weer vakantie. Nu weet je het vast helemaal zeker.  |
Heeeeeel zeker!. Jullie hadden altijd 3 weken eerder vakantie dan zeeland he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:39
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dat denken de ongelovige dokteren. Operaties is prima, dat is wel nodig om te herstellen. Wil je iets voor jezelf mooi worden? |
Zeg, nou moet je ophouden vriend! Teneerste zijn veruit de meeste operaties functioneel, getuige mijn aanwezigheid hier om maar ff wat te noemen. En dan: al heeft Josina Hollywood ambities. So what? Dat is jouw pakkie toch niet aan?! En ongelovige doktoren pakken meer op als jij denkt...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op donderdag 6 oktober 2011, 19:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:42
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Moet je nog maar afwachten of dat zo mooi is.  |
Hum ja daar zeg je wat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hum ja daar zeg je wat  |
Nee hoor....ik praat niet tegen mezelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:49
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Het is beter te wonen op een hoek van het dak dan met een kijfachtige man ( of was het nou vrouw)  |
Met dit weer op het dak zitten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:49
|
|
|
|
Vervolg Melkboer:
Geen melk. Geen melk brengen op nr. 14 a.u.b. omdat hij dood is , voorlopig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ben jij ze wezen kopen voor je vrouw  | Tuurlijk, mijn man kan dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 19:59
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Tja Annette de liefde van de man he MAar ja gisteren was je het ook echt van plan en kwam er van alles tussen dus krijgt tie echt boerenkool vanavond  |
nee, gisteren lag er gehakt in de koelkast, stond er ongekookte spagetti in de kast met een pot saus ernaast. Dit keer stond alles klaar in de pan, hoefde het enkel op te zetten toen hij thuiskwam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:10
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik vind dit echt veel te ver gaan !!!
Onderstaand stukje komt uit hun geloofsovertuiging, waar ze voor staan.
Zondevergeving en overwinning op de zonde Wij geloven dat alle mensen vergeving van zonden en eeuwig leven kunnen krijgen door te geloven dat Jezus voor ons aan het kruis gestorven is, zonder daar ook maar één goed te werk te hoeven doen. “Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God.” Ef. 2:8. Wij geloven ook dat vergeving van zonden niet het einddoel is voor een christen, maar het begin van een nieuw leven. Door bekering en geloof worden wij “geboren” tot een nieuw leven met nieuwe interesses en een verlangen om de wil van God te doen.
Dat jij mensen wilt waarschuwen ... prima, maar neem dan wel de moeite om meer inhoudelijke info te geven dan je eigen mening en wikipedia.  |
Bij Pauw en Witteman ging het over een vrouw die bij de Noorse Broeders had gezeten. Ze was daar geboren in die kerk. Ze had er boeken over geschreven.
Ouders kregen de oprdacht hun kinderen heel erg te mishandelen, door de leiders van de kerk, onder het mom van je kinderen tuchtigen. Haar vader deed dat als opdracht van die leiders, en niet omdat hij het nodig vond, met tranen in zijn ogen...zijn kinderen verrot slaan...
En ook wat Mariska schreef; ze geloven niet dat Jezus en mens was én God tegelijkertijd. Ze geloven dat Jezus enkelt mens was, en zijn 'God zijn' uiteindelijk terugwon door niet aan zonden toe te geven.
Hun leer is ook zondeloos te leven, actief hetzelfde proces doorlopen wat Jezus doorliep. zodoende is het mogelijk hetzelfde offer te geven als Jezus door zijn eigen wil op te geven. Dat geloven zij.
Een paar jaar geleden was er ook een documentaire over hun, en dat ging over de verschrikkelijke kindermishandeling die er voorkomt.
Nou denk ik aan de bijbeltekst: Efeze 5:6-12 6 Laat niemand u misleiden met drogredenen, want door zulke dingen komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid. 7 Doet dan niet met hen mede. 8 Want gij waart vroeger duisternis, maar thans zijt gij licht in de Here; wandelt als kinderen des lichts, 9 – want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid –, 10 en toetst wat de Here welbehagelijk is. 11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer, 12 want het is zelfs schandelijk om te noemen, wat heimelijk door hen wordt verricht; 13 maar als dat alles door het licht ontmaskerd wordt, komt het aan de dag; want al wat aan de dag komt is licht.
Nou, ik volg deze geboden, vet gedrukt, en met name het gebod dat vet is gedrukt én onderstreept.
Er zijn nog wat geboden en beloftes in een ander bijbelgedeelte die mij ook erg aanspreken: Fillippenzen 4:4-9
4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus. 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.
Dit zijn geboden om je met postitieve zaken bezig te houden, met als belofte dat de God des Vredes met u zal zijn.
:)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:15
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Denk dat er helaas in sekstes meer christenen zitten dan wij willen weten! denk eens aan al degene die zoekende zijn die het in hun kerk niet meer kunnen vinden hem te "zwaar"vinden of die eens wat anders willen. Zulke mensen zijn een mooie prooi voor sekte leden om ze bij hun sekte te trekken! |
Dát bedoel ik....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:22
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | En stond het in het Zeeuws dagblad nog iets?? Plaats het dan ook even he want ja ikke en meerdere met mij zijn geen zeeuwen. |
3 personen aangehouden i.v.m. de grote ontploffing in Ritthem. Helaas....er stonden geen namen bij.
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=17751
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:27
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat zal dan de reden geweest zijn dat de duitsers in 1945 het eerst zeeland zijn uitgejaagd.  |
ehm... om exacter te zijn... in 1944 was brabant en t grootste gedeelte van limburg al bevrijd... daarna is in nederland feitelijk weinig gebeurd tot de capitulatie van mei 45 reden hiervoor was vooral dat de waalbrug van nijmegen wel, en de rijnbrug bij arnhem niet veroverd werd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:28
|
|
|
|
|
Naar mijn idee kijkt iedereen weer anders tegen wonderen aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:28
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Tuurlijk, mijn man kan dat  |
En als extra......een doos bijdehandjes voor himself?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:30
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Naar mijn idee kijkt iedereen weer anders tegen wonderen aan. |
das waar...
over wonderen gesproken... had ik al verteld dat Annette vanavond, en op tijd ook nog!! gekookt heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:34
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Naar mijn idee kijkt iedereen weer anders tegen wonderen aan. |
Maar Herman strooit bullshit uit.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op donderdag 6 oktober 2011, 22:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:34
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ehm... om exacter te zijn... in 1944 was brabant en t grootste gedeelte van limburg al bevrijd... daarna is in nederland feitelijk weinig gebeurd tot de capitulatie van mei 45 reden hiervoor was vooral dat de waalbrug van nijmegen wel, en de rijnbrug bij arnhem niet veroverd werd. |
Aha...zijn we weer bijgeschaafd met een stukje geschiedenis vandaag(of was het aardrijkskunde?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:35
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | das waar...
over wonderen gesproken... had ik al verteld dat Annette vanavond, en op tijd ook nog!! gekookt heeft  |
Ware het niet dat om 14.38uur alles al klaar was. Volgens mij was het een opgewarmde prak.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:36
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Aha...zijn we weer bijgeschaafd met een stukje geschiedenis vandaag(of was het aardrijkskunde?) |
beiden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:37
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Tuurlijk, mijn man kan dat  |
sorry schat... ten eerste gebruik jij de duitse variant, die heet geen ALWAYS maar IMMER. ten tweede heb je ze de komende euh... x-aantal maanden niet nodig he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 20:38
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | sorry schat... ten eerste gebruik jij de duitse variant, die heet geen ALWAYS maar IMMER. ten tweede heb je ze de komende euh... x-aantal maanden niet nodig he  |
Heeeeeeeeeeeee, als ik het goed begrijp mag ik jullie feliciteren?
|
|
| Naar boven |
|
|