ChristianMatch
 


Forum

Berichten van BEUN656
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van BEUN656
Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 23:44
BerichtOnderwerp: wandel en pannenkoek single evenement Christian Match
 
JANS221 schreef:
Je hoeft toch niet mee, Beun? Je kan ook alleen naar de Bitsche Hoek!

Ja, gesellie in je uppie naar de Biltsche Hoek... Clown smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 27 juni 2012, 23:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 20:22
BerichtOnderwerp: Ik denk anders over sex!
 
HEIDE115 schreef:
Overdachte reactie..dank van mij

Mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 20:00
BerichtOnderwerp: Sorry...
 
Beste mensen,

Hoewel ik nog steeds achter mijn mening sta zoals ik weergaf in het gewraakte S-topic en ik ook nog steeds niet kan begrijpen dat er zoveel verdeeldheid bestaat in Christelijk Nederland over zo'n relatief eenvoudig onderwerp, heb ik nu in ieder geval wel zoiets van: let it go... Ik heb me voor mijn gevoel ervan vrij gemaakt. Ook ben ik me ervan bewust dat het geen schoonheidsprijs verdient dat ik me door mijn Belgische kompaan Herman zo heb laten meesleuren. Sorry dus...

Beun


Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 27 juni 2012, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 19:52
BerichtOnderwerp: KOFFIEPOT
 
NICOLETTE565 schreef:
heeft iemand met een senseo-apparaat mischien een koffiepot over?
zo'n galze die je onder de fiter plaatst. de mijne. is stuk gevallen.

mail me maar in mijn postvak in.
groetjes

Nee, ik haat die dingen en heb de mijne van 10 hoog naar beneden gesmeten! Komt echt duivelspis uit! YUK! Zieke smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op woensdag 27 juni 2012, 19:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:08
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
Die zeggen "sex mag want staat in de Bijbel" . Zijn wschlk mensen die zelf boter op het hoofd hebbe. Engeltje smiley

Precies, ik bedoel maar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:06
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEM618 schreef:
Volgens mij hebben we het al over die tekst gehad. En reactie is onderbouwd weergegeven (zie mijn reactie en die van Xabia) (onderzoek had ik dus al gedaan, maar kon jou mening niet vinden, vandaar mijn vraag om je mening te onderbouwen. Maar dat is te veel moeite, en dus beloof je het eerst, maar daar jij het ook niet kan vinden, kom je met deze reactie. En dan afgeven op het niveau van Hannah!!


En dat een ander zijn mening je niet interesseert, dat begon ik al door te krijgen. Maar meng je dan niet in een discussie.

Nou, ik had volgens mij al een goeie reactie gegeven op wat je gisteren zei. Maar jij blijft doorzagen. En dan Hannah: heb je haar reacties naar mij eens gelezen voordat je eenzijdig oordeelt? En ik maak A, zelf uit of ik al of niet aan deze discussie meedoe, en B vind ik dat heel veel reacties hier voluit onbijbels zijn en dat vind ik verschrikkelijk als dat op een Christelijke datingsite gebeurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:54
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
TINK100 schreef:
maar die ander bepaalt zelf wat goed is...

En dat is nou de mens ten voeten uit... Zelf uitmaken wat hij/zij wil. Zelf uitmaken wanneer hij/zij sex heeft of niet. Dat is dus marchanderen met de Bijbel en dus vijandschap tegen God! Maar vergis je niet, zo zit elk mens in elkaar en dus ik ook. Ik ben net zo zondig als jij alleen ik probeer de stelling te bestrijden dat sex voor het huwelijk wel kan. Ben ik dan beter? Nee! Maar ik zal ten alle tijde de misstanden in deze discussie te vuur en te zwaard te lijf gaan! Want nogmaals: God verbied sex buiten het huwelijk in Zijn Woord.


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 22:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:43
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
XABIA794 schreef:
zo lees jij het, en zo lees ik het niet.
Ik heb respect voor jou mening, maar je ziet jou versie als de enige waarheid.

Met alle respect maar met de Bijbelse waarheid valt nou eenmaal niet te marchanderen. En dus heeft Flowerfull gelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:33
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEM618 schreef:
Nergens noemt God dat zo, en met zoveel woorden Beun.

Maar als jij vind dat in de Bijbel daar wel een andere mening over staat, en God wel omschrijft wanneer er sprake mag zijn van sexuelaliteit, dan mag je mij dat gegrond gemotiveerd aangeven. Vind het jammer, dat je de bal nu weer bij de andere kant neer legt, en vervolgens door gaat met het opleggen van jou meningen

Om maar even met die eerst regel te beginnen. Dat is wel zo, zie Hebreeen 13:4. En dan, mensen zeggen hier openlijk, wellicht met de Bijbel in de handen, dat sex buiten het huwelijk wel kan. En dat is fout! En dat blijf ik zeggen! Al crashed de server van CM van mijn reacties! Interesseert me geen bal! God verbied sex buiten het huwelijk! PUNT! En als je wilt weten waarom, dan onderzoek je dat maar!


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 22:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:26
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
TINK100 schreef:
al dan niet getrouwd.....

Kijk, en daar zit dus de angel van het marchanderen met de Bijbel. Dit is echt het toppunt! Openlijk zeg je gewoon dat sex buiten het huwelijk moet kunnen. Waar is jouw Bijbel dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:22
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
TINK100 schreef:
tegen domheid kun je niet op?????

Die van Hannah? Veel te weinig niveau! Begin ik niet eens aan...


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 22:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:16
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HANNAH810 schreef:
ik versta het heldere nederlands van de meeste cm-leden prima, beun!!
en kan hun gedachtengang ook volgen.

jouw dialect versta ik niet; in mijn ogen is dat geen nederlands, maar de refindimaanse versie van midianistisch!!




wat betreft je laatste belediging aan mij wil ik graag het volgende aan je kwijt; ik hoorde deze week een spreuk die ik met je delen wil;

soms is de domheid van mensen te groot, om haar met intelligentie te bestrijden. Engeltje smiley

hannah; rechterflank reformatorisch. maar dan wel in een heel andere stijl dan beun.




.

Precies, lees de kleine lettertjes en je komt tot de conclusie dat jij ooit ook een Bonder was... En ja, wat voor één he...

En over intelligentie gesproken... Misschien heb jij wel een grotere geest dan ik en daar zou ik nog wel eens een hele leuke spreuk op los kunnen laten... Read my mind zou ik zo zeggen... Clown smiley

En wat jouw spreuk betreft: I can't wait... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:06
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
hebr 13:4> nbg 4 Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen

het bed onbezoedeld> heeft met sex in het huwelijk te maken.

Heel goed. Dank je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:44
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
TINK100 schreef:
wie zegt dat???? in diverse hoeken van het kerkelijk leven, hoor ik geluiden dat men voor "God getrouwd is"als men een langdurige relatie heeft, zonder huwelijk, maar met sex..... Hoeveel huwelijken strandden niet ook al is de sex wel goed???

O, en nog wat....God heeft niks uitgevonden...dat zou kunnen betekenen, dat Hij aan het experimenteren is gegaan en net zolang ge-experimenteerd heeft totdat het een goed product opleverde....God SCHIEP...en zag dat het goed was.....

Tink, wat ben ik het toch weer met jou eens meid. Maar... Je hebt het in je eerste alinea over de Roomse kerk. Die is hier ondervertegenwoordigd en zet Maria op de voorgrond. Als Protestant vind ik dat geen maatstaf omdat ik God wel als heilig zie en maatstafgevend, boven Maria en wie dan ook. Bovendien zij genoegzaam bekend dat in de Roomse kerk de geestelijkheid getrouwd is voor en met de kerk en dus geen andere partner mag zoeken. Met alle gevolgen van dien.

Dan je tweede alinea. Ja, daarin moet ik mezelf corrigeren en heb je volledig gelijk. Dat over dat uitvinden neem ik terug maar zeg ik er ook bij dat ik dat zo verwoorde om af te dalen naar de termen van de persoon aan wie ik dat schreef, vandaar...


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 21:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:34
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
[color=#0000FF][i]Sorru Jo, dat heet mss wat onduidelijk overkomt. Het is zo dat diegene die de Bijbel omvormen van verkeerde premissen vertrekken om zichzelf wit te wassen van zonde. En nogmaals iedereen moet zelf op de blaren gaan zitten, dat is niet mijn probleem. Wel dat christenen elkaar opbouwen en de deur niet openzetten voor foutieve leer. [/i][/color]

Precies.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:29
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARSJG370 schreef:
wie zegt dat GOD boven andere heiligen staat??? Omdat het in de bijbel staat???

Inderdaad. Jij ziet dat blijkbaar toch anders? De vraag dringt zich dan ook op of jij uberhaupt een Bijbel hebt, enz... Welkom tussen mensen die God wel als heilig zien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:23
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARSJG370 schreef:
Ik snap er geen ene zak meer van. God heeft de sex zelf uitgevonden, en als de mens het anders zou interpreteren had hij er allang een stokje voor gestoken, en als er nog iemand gaat lopen zeiken over dat HOMO"S dan door aids worden afgemaaid, nou dat is niet zo, dat komt in alle lagen van de mensheid voor, het kan zelfs een ieder van jullie overkomen.
Trouwens sex is heerlijk, probeer het eens uit, een ieder van jullie die hier een hoop ophef over maakt, komen jullie soms vreselijk sex te kort ofzo?? en bagataliseren jullie het dan maar uit jaloezie dat anderen het wel hebben, in welke vorm of op wat voor manier dan ook......
Als jullie, de heer of de bijbel zo blijven misbruiken als dat jullie nu doen, zal er van een gezonde, liefdevolle en goede sexuele relatie nooit ene donder terecht gaan komen, want wie wil er nou continu afgezeken en bekritiseerd worden in zijn relatie, en dan ook nog van die unheimliche krampachtige sex men wat hebben jullie een klote leven zeg......

Goed, gelezen. Om te beginnen met je vocabulaire. Die is alles, behalve Christelijk. Dan, God heeft inderdaad de seks uitgevonden maar er ook bij gezegd dat dat binnen een huwelijk moet blijven met één partner. Pas dan krijg je echt een gezonde, liefdevolle en goede sexuele relatie. Daar gaat de discussie over. Dank u!


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 21:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:11
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
turfje 1
turfje 2
turfje 3

Slaat nergens op overigens. Herman geeft hier gewoon zijn mening en zegt gewoon ff waar de discussie eigenlijk over gaat....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:07
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
Fout Leanna, het gaat over foutieve aanname van de premisse van de Bijbel. Die worden aangepast door sommigen om zichzelf schoon te wassen. De bijbelse principes worden op hun kop gezet. Dat is de discussie !

Juist Herman! Now we are talking dude!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:57
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
TINK100 schreef:
Wat YES betreft, een mens, die hoeft niet zomaar proberen in de belangstelling te komen te staan door een erotisch kleurenpalet te gebruiken in zijn betoog. Dank u!

het ging er niet om dat hij een erotisch kleuren palet wilde neerzetten...het ging er om dat hij wilde aangeven wat er verstaan word onder sex of sexuele handelingen.....

Goed, maar dat kan toch ook in bedekte termen? Iedereen die een beetje met z'n beide beentjes in het leven staat weet wel wat er te koop is hoor! Daar hebben we YES helemaal niet voor nodig. Zeker niet op een Christelijke datingsite.


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 20:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:54
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
turfje 1
turfje 2
turfje 3

Jollie Turf om de bocht... Clown smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 20:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:27
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LEANNE226 schreef:
Oke,volgens sommige mensen ben ik te direct en sla ik de plank mis maar als iemand zijn medemens met een andere mening vergelijkt met hoereerders en vreemdgangers neem ik dat niet licht op.

Misschien vatten jullie het anders op,kan maar het komt bij mij binnen als een bom(yes zn topic over onbewust....etc komt meteen bij me op Knipoog smiley )

Het doet mij enorm verdriet.........niet alleen de opmerking maar ook de misbruik van een Bijbeltekst om je gelijk te halen.

Nee, het gaat niet om de vergelijkingen van meningen maar het louter ventileren van meningen. Wat dat betreft kan je stellen dat hier zowel Bijbels als onbijbelse meningen worden gegeven. Heel jammer...

Wat het misbruik van de Bijbel betreft: als je vind dat sex buiten het huwelijk moet kunnen en er komt iemand met een Bijbelse mening en gebruikt in die zin de term hoererij, dan is dat volgens mij nog geen misbruik.

Wat YES betreft, een mens, die hoeft niet zomaar proberen in de belangstelling te komen te staan door een erotisch kleurenpalet te gebruiken in zijn betoog. Dank u!


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 20:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:21
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LEANNE226 schreef:
Ik word kostmisselijk van het feit dat zich zelfgenoemde "heiligen" hier mensen(medechristenen nog wel!) voor hoer uitmaken,heel Bijbels Gefrustreerde smiley

Ik hoop dat de redactie snel een einde maakt aan deze walgelijke vertoning.

Goed, ik zal je ff bijlichten... God noemt seks buiten het huwelijk hoererij. En volgens mij mag je aannemen dat Hij dat niet voor niets heeft gedaan. Toch...? Of gaat God hier over een grens...? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 20:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:32
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
ROELANDE345 schreef:
Denk toch wel dat de Bijbel duidelijk is over geen sex voor het huwelijk.
Als je bijvoorbeeld 1kor 5:1 en 2 neemt daar heeft Paulus het over een man die de vrouw van zijn vader tot vrouw genomen heeft. Hij noemt dit hoererij,en wel zo'n vorm van hoererij als onder de heidenen niet voorkomt. (er zijn blijkbaar meer vormen ) Dus hieruit concludeer ik dat een vrouw tot vrouw nemen die de jouwe niet is (waarmee je niet getrouwd bent) hoererij wordt genoemd in de Bijbel.
Zo ook in 1 Cor 7 vers 2 het is al eerder aangehaald hier, laat vanwege allerlei vormen van hoererij ieder man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.
Mijn conclusie, en als dat niet klopt zeg je het maar, daaruit is dat sex zonder huwelijk in de Bijbel hoererij genoemd wordt.
Daar kun je het wel of niet mee eens zijn natuurlijk,of bedenken dat je het in de moderne tijd wil lezen, maar volgens mij is de Bijbel duidelijk tegen sex voor het huwelijk

Ik bedoel maar... Mooi commentaar!


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 17:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:20
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
GERRIT084 schreef:
Beste Beun, volgens mij slaan jullie de plank allemaal mis, het huwelijk zoals wij het hier in ons kikkerlandje kennen, daar zit niets Bijbels in.
Het geloofsovertuiging zit tussen man vrouw en God alleen, en niet tussen kerk kathedraal of gebouw ook in.
Nog predikant nog pastoor of welke vorm dan ook voorganger, hebben niets met een huwelijk dan alleen een zegen aan God te vragen.
Maar dat kan een stel zelf ook, of een oom tante opa of oma. het huwelijk dat wij kennen in ons kikkerlandje, is van ongeveer 1300 na Christus.
De decipelen in de tijd van Christus zijn geen eeuwige studenten geweest
net als onze theologen .
Geloof en overtuiging hoort in onze harten te zitten, en is iets persoonlijks net als een huwelijk tussen twee mensen is (man vrouw) en God.
En dat seksuele zoals wij dat kennen en dat staat in Leviticus is waar de man en vrouw samen een worden voor God, en niemand anders.
Daaronm mag je er ook maar 1 hebben en eigenlijk het ook maar met een doen.

Nou, volgens mij heb je me dan niet goed begrepen. Ik ben het juist van harte met je eens. Zelfs met dit commentaar. Voor de rest raad ik je toch aan om mijn commentaren maar eens goed te lezen. Succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:12
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
SHANITA130 schreef:
Jou toon is snerend, cynisch en sarcastisch.

Ik vind trouw belangrijk, net wat Ludo zei,

Ja, je moet ze de kost geven, de keurig getrouwde mannen die 's avond als moeder op bed ligt nog even naar dubieuze sites gaan....

Je moet ze de kost geven die 'over gaan werken' met het hele kantoor...

Je moet ze de kost geven, die je inene uit een etablisement met rood licht ziet komen lopen en zich rot schrikken als ze zien dat je ze hebt gezien... En dan ook een pastor, die heel fanatiek zat te preken over reinheid etc. Ja, ik kom uit Amsterdam, en uit die buurt....

En jij denkt dat ik dat wantoestanden, waarvan zeker geloof dat ze voorkomen, zomaar goedkeur? Dat voelt als schoppen tegen de rechterflank van ons kerkelijk spectrum. Dank u!

PS: ga jij maar lekker samenwonen hoor, he... Grote meid... Clown smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 17:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:03
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HANNAH810 schreef:
shanita; gezuiverd van ACHT beledigingen in die paar regels bedoelt beun uiteindelijk te zeggen; (of je je verwaardigd hem te antwoorden laat ik aan jouzelf over; ik dacht dat je aangegeven had, dat je beledigende mensen een speciale silence-behandeling gaf Engeltje smiley )

Zo, namens Shanita in je wiek geschoten ofzo...? Of ben je als voorvechtster van seks buiten het huwelijk in je wiek geschoten? Of ben je als voorvechtster van samenwonen in je wiek geschoten? Geeft te denken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:47
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
SHANITA130 schreef:
Hai Beun,

Ik lees als er Huwelijk staat, relatie.

Want in de bijbelse tijden was een huwelijk iets heel anders dan nu, nu hoef je alleen enkelt even naar het stadhuis, en 2 getuigen en hupakee, klaar, getrouwd.

Met relatie bedoel ik wederzijds liefde en wederzijds respect.
Of dat nu een huwelijk heet, of een samenwonen.

Ik wil er nog verder op ingaan maar ik moet nu weg, ja, zondagavond Lachende smiley

Sorry hoor, ik had van jou meer niveau verwacht. Een beetje kinderachtig om te denken dat ze vroeger in Israel net zo trouwden als wij nu hier in Nederland. Hoe kun je dat nou ooit met elkaar vergelijken? Dus de stelling dat een huwelijkssluiting toen anders was als bij ons nu vind ik veel te simpel bedacht. Helemaal door jou! Knappe meid hoor! En samenwonen? Heb jij nooit begrepen dat God juist het huwelijk heeft ingesteld als verbintenis tussen man en vrouw? Hoe lees jij je Bijbel eigenlijk? Sjonge, jonge... Alsof de stelling dat sex buiten het huwelijk mag al niet erg genoeg is! Krijg je dat ook nog: samenwonen... Mensen, alsjeblieft... We zitten hier op een Christelijke datingsite...


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 17:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:22
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HEIDE115 schreef:
volgens mij kwam ik het woord onderbouwen 365 keer tegen Beun;)..

Ok, fijn... Wil je dan ook even de mensen tellen die vinden dat sex buiten het huwelijk wel moet kunnen? Dank u!


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 16:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656 (50)





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:52
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HEIDE115 schreef:
Open er ff een topic over..Beun?

Twijfelende smiley
Nee, want ik vind dat een terechte vraag binnen dit topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van BEUN656
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 17 Volgende
Pagina 1 van 17