ChristianMatch

Forum

ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3048 3049 3050 3051 3052 3053 3054 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 23:26

De volgende personen hopen mee te gaan:

Hannah 810, 38 jaar , regio 073 met pleegdochter van 5 jaar
Tink 100, 43 jaar, regio 072
Marian 096, 49 jaar , regio 0184
Maria 576, 46 jaar, regio 038
Josina 022, 41 jaar, regio 030
Jacolien 247, 36 jaar, regio 030
Tralala 747, 27 jaar, regio 020 met pleegdochter 5 jr ( o.v dat er meer 30ers meegaan)
Shanita 130, 39 jaar, regio 078
Nathanya 830 , 34 jaar , regio 0251
Abigail 621, 33 jaar, regio 070
Yrma431, 45 jaar, regio030
Joëlle 246, 53 jaar, regio 015 (o.v.)

Visser 278, 44 jaar, regio 0113
Herman 388, 49 jaar, regio 078
Hanskamp 186, 39 jaar , regio 0521
Mario 216, 38 jaar, regio 0180
Marcowaal200, 40 jaar, regio 0184
Marsjg 370, 43 jaar, regio 0346 ( o.v.)
Marcel 188, 45 jaar, regio 075
Jonasveve 733, 51 jaar, regio 070
Joost 764, 38 jaar, regio 035 ( o.v.)
Leonard , 44 jaar, regio 0180 ( o.v.)
Nes 158 , 53 jaar, regio 030
Wim 080, 40 jaar , regio 0187
Pimpernel 883, 44 jaar, regio 030
Kwispel 011, 66 jaar, regio 0172

WIE GAAN ER NOG MEER MEE?......ZAT. 19 NOV......STRAND SCHEVENINGEN

Visser heitter sin in Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 23:27

plaatjestaal zo langzamerhand Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 23:28

YELNIN491 schreef:

Ik ben gewend om met pictogrammen te werken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 23:32

MARYAN401 schreef:
Meen je dat echt Smiley die vol vragen zit Nog maar een paar weken lid en dan al een digitale ontmoeting met 3 van zulke types?

Maar Brigit, je mag/kunt een pv-chat ook afkappen hoor! Als ik in de gaten krijg dat de chat zo'n kant uitgaat, dan kap ik het gewoon af. Dan kun je misschien voorkomen, dat het zover komt. Dat heb je gauw genoeg in de gaten. En komt het wel zover, dan zou ik zo iemand even goed duidelijk maken dat ik daar niet van gediend ben. Gewoon afkappen, heb je CM niet voor nodig. Zulke types zijn er nu eenmaal, ook op een chr. site. Lijkt me ook lastig voor CM, om te bepalen wie wel en wie niet mag blijven. Het is wel iets vaags.

Dan ben jij er vanaf, maar gaat hij waarschijnlijk direct door naar de volgende.
Als een gesprek die kant op gaat, laat maar komen, dan kan je het melden en kan de redaktie beoordelen wat ze er van vinden en wat ze er mee willen.

En ja, zelfs als getrouwde vrouw krijg je hier af en toe van dit soort vage figuren prive. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 23:32

JOSINA022 schreef:
Ik ben gewend om met pictogrammen te werken Knipoog smiley
dit zijn emo's toch Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 23:33

YELNIN491 schreef:

voor de analfabeten onder ons..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 23:35

GERRIT084 schreef:
Een bevalling lijkt mij ook niet echt rustgevend.

Dat hangt geheel van de pijnstilling af Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

COOTJE711 schreef:
voor de analfabeten onder ons..... Smiley met dichtgeplakte mond

lol Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

YELNIN491 schreef:
dit zijn emo's toch Knipoog smiley

Worden op mijn werk ook gebruikt hoor! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 23:38

JOSINA022 schreef:
Worden op mijn werk ook gebruikt hoor! Lachende smiley

ook maar es gaan proberen dan, misschien werkt het wel internationaal Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 23:41

Ik denk dat we beter met dit punt kunnen stoppen.
Lees tegenstrijdige berichten en voorzie dat jullie er niet uit gaan komen.
Ga anders privé verder...
Wat mij betreft: topic gesloten!

Cootje kan soms verstandig zijn Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 23:44

sensatie noemen ze dit toch met een moeilijk woord Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 23:50

Clown smiley

.http://youtu.be/vLYfU6MNXoE
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 00:18

CHATULIEM619 schreef:
Allereerst vraag ik me af of je echt wel doorhebt wat je allemaal schrijft. Want het hele referaat over projectie, is dat geen insinuatie? Je insinueert dat ik problemen met mijn vader projecteer op anderen...En de dingen waar je mij betichtigt bij dat onderwerp over seksualiteit zijn gewoon te gek voor woorden. En om zomaar te vertellen dat de evangelische beweging zo extreem is, is toch ook niet normaal? En het enige bewijs dat je aanvoert, is je eigen ervaring. Ik kan er veel meer en heel andere ervaringen tegenover stellen. Je zegt dat je niet meer gevormd wordt vanuit je verleden, en je praat voortdurend wat je allemaal overkomen is, en hoe lang is dat dan geleden? Begrijp nu eens, dat ik begrip voor je bijdragen kan opbrengen omdat ik weet wat voor hel dat voor je geweest is. Maar je gaat veel te ver door te stellen dat dat bij elke evangelische gemeente zo is....

Als je dat allemaal weet misschien kun je haar bijdragen dan wat genuanceerder lezen Chat. En wat minder fel op elkaar reageren.
Hoe was het ook alweer?
Het enige wat we elkaar schuldig zijn, is Liefde.
En nee, ik wil je niet de les lezen Knipoog smiley
Daarvoor mag ik je te graag.
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 00:23

Lekker gewerkt net thuis maar alwel weekend!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 00:36

dit was al opgelost, dacht dat je een andere topic bedoelde.

iig mijn reactie was: wat mij betreft ook, en andere topics ook

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 28 oktober 2011, 00:39
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 00:46

ANNETTE792 schreef:
Dan ben jij er vanaf, maar gaat hij waarschijnlijk direct door naar de volgende.
Als een gesprek die kant op gaat, laat maar komen, dan kan je het melden en kan de redaktie beoordelen wat ze er van vinden en wat ze er mee willen.

En ja, zelfs als getrouwde vrouw krijg je hier af en toe van dit soort vage figuren prive. Gefrustreerde smiley

het eerste half jaar dat ik lid was had ik bijna wekelijks zulke types.

hallo lekker ding, ben je ook alleen vanavond? zal ik even langskomen dan? wat is je adres? hoe groot is je bed en je cup maat Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley

gewoon cm mailen, dan zijn die geilstuiters zo weg Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 00:46

Bij het speuren op internet over de oorsprong van de kinderdoop kwam ik het volgende tegen en wil het een ieder hier niet onthouden

Indertijd, 24 jaar geleden, heb ik me laten dopen en ben toen ook op zoek geweest naar het moment waarop de kinderdoop zijn intrede heeft gedaan.
Ik zocht in de bibliotheek naar literatuur daarover en heb nog enkele fotokopieën van bladzijden over dit onderwerp.
Hier zijn mijn notities daarover.

Tertullianus (plm. 160-22 na Chr.) bestrijdt, zoals blijkt uit verschillende boeken, de kinderdoop. Waarom deed hij dat? Als dit altijd zo was geweest sinds Pinksteren, had hij dat niet hoeven doen.

Mijn indruk is dat men steeds vroeger ging dopen, om verzekerd te zijn van het voortbestaan van de kerk. Verder was er de invloed van heidense culturen, die in die tijd erg groot was. Ik heb gelezen over heidenkinderen, die pasgeboren met water werden besprenkeld bij de naamgeving (Glossarium I. IHRE)
Vóór het christendom werden jonggeboren kinderen door water bij de Noorse heidenen gehuldigd. Dit kwam ook wel bij de Germanen voor. (Grimm)

(Nu even gegoogled:
During the High Middle Ages, Scandinavian paganism became marginalized and blended into rural folklore. In folklore and legend, elements of Germanic mythology survived, and appears in the guise of fairy tales such as those collected by the Brothers Grimm and other folk tales and customs (see Walpurgis Night, Holda, Berchta, Weyland, Krampus, Lorelei, Nix), as well as in medieval courtly literature (Nibelungs).Wikipedia)

"Bij Grieken en Romeinen moesten ook de pasgeboren kinderen de heilige reiniging ondergaan, bij welke gelegenheid zij tevens onder de bescherming van eenige godheid geplaatst werden". (Lenoir)

Uit het werk "Antiquitates selectae septentrionales et celticae" het volgende citaat: "Een krijgsman vond in het woud Mokred een jonggeboren kind. Hij bracht het tot de koning. Deze beval dat het volgens heidense wijze gedoopt zou worden en dat het de naam van Canut ontvangen zou." Zelfs na hun bekering tot het christendom waren de Livoniërs gewoon hun kinderen op heidense wijze te herdopen, of - zoals de kerkelijke schrijver het uitdrukt - de christelijke doop, alreede door die kinderen ontvangen, te bezoedelen met hunne heidensche reiniging. Op deze gewoonte ziet ook de 12e brief van Paus Gregorius aan Bonifacius, den Apostel der Duitschers. In dit schrijven toch beveelt de Opperbisschop aan den ijverigen heidenbekeerder, dat de kinderen, welke door heidensche priesters, die aan Jupiter offeren, gedoopt waren, herdoopt moesten worden in naam van de Heilige Drieëenheid."

Dit laatste citaat stamt uit de achtste eeuw toen de christelijke doop al vervangen was door de kinderdoop, maar waaruit m.i., duidelijk blijkt dat de kinderdoop een heidense oorsprong heeft. Ook meen ik dat te moeten opmaken uit "Geschiedenis van de filosofie" van H.J. Störig bij de Oud Perzische Mithrascultuur.

Het merkwaardige standpunt (volgens boekje C.v.d.Wal) van Gregorius van Nazianze, die wel kinderen wilde dopen vanaf het derde jaar, zodat ze wel enig vermoeden zouden hebben, is gezien de overgang naar kinderdoop wel begrijpelijk, vooral gezien in het licht van mijn vermoeden, dat de leeftijd steeds jonger werd en er tenslotte ook baby's gedoopt werden. Tegelijkertijd was er een stroming die de doop wilde uitstellen, zoals ook het boekje van ds. v.d. Wal vermeldt en getuige het volgende citaat uit "Doortocht" (de gang van kerk en christendom door de wereld) van drs. N.K. v.d. Acker, blz. 71: "Dit werkelijkheidskarakter geldt ook van de doop; deze is een werkelijke afwassing van de erfzonde en van aan de doop voorafgaande zonden. Pas vrij laat komt de kinderdoop in zwang; in de christelijke oudheid stelde men de doop soms tot het sterfbed uit. Begrijpelijk wordt de opkomst van de kinderdoop i.v.m. het feit, dat bij de uitbreiding van de kerk de meesten uit christenouders werden geboren." Op blz. 22 van dit boek: (onder het hoofdstuk: de oudste eredienst):
"Tegen het paasfeest bereidden de catechuménen, die onderwijs hadden ontvangen in de christelijke leer, zich voor op de grote plechtigheid: de opneming in de gemeenschap der kerk. Na een veertigdaags vasten werd de catechumeen met plechtige handelingen aan het geweld van de duivel onttrokken door de exorxist (=duivelbanner) en ontving het "zegel der voleinding": de doop."

Uit het boek "cultuurgeschiedenis van het Christendom" deel 2 "Christus overwint het heidendom" prof. Waterink, Grosheide e.a. blz. 88

"De doop is de dood van de oude en de opstanding van de nieuwe mens bezield door de Geest des levens van Christus. Men moet uitgaan van Rom. 6 vs. 1-14 en daarmee de doopliturgie verstaan zoals deze al; zeer vroeg door de kerk gepractiseerd werd."
Er volgt een voorbeeld van volwassendoop met een verwijzing naar Galaten 2:20, noemt het geen "automatisch werkende assuratie". Daarna:

"De witte klederen waren meer dan een uitwendig teken of sieraad, maar een poging om een zó sterke bewustheid van het herboren zijn in het geloof te vestigen, dat men deze opvallende onderscheiding van gewone kledij niet mocht schromen." Dan vergelijkt de schrijver deze doop met onze gewoonte van belijdenis doen: "Stellen wij ons tegenwoordig iemand voor, aan wiens uiterlijke dracht te zien is, dat hij geconfirmeerd is, belijdenis heeft afgelegd!"

In het boek "terug naar de bron" van Cor Sinnema:
"In het begin van de derde eeuw is er voor het eerst iets te lezen over de kinderdoop (bij Origenes) en bestaat de praktijk van de kinderdoop (afwassing van de erfzonde en redmiddel voor de hemel). En zeker sinds het christendom staatskerk was geworden werd de kinderdoop een volksgebruik.
Het is iets als "je kunt het maar gehad hebben" of "baat het niet, het schaadt ook niet". In de zesde eeuw is de kinderdoop heel normaal geworden.

Ik heb nog wel meer citaten. Ook uit het boek "De bijbel en het Christendom" onder redactie van Prof. Dr. G. Steinberger (uitg, de Haan Haarlem). Hierin staat ook een doopvoorbeeld van de vroege kerk vermeld en wordt - evenals Aslanning naar voren bracht - de Didache geciteerd (pag.66)

In die tijd beschikte ik nog niet over internet. Dit is allemaal bibliotheekwerk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 01:16

GERRIT084 schreef:
Ik heb het over angstig (bang) voor je zonden, daar waar je de drie eenheid verdriet mee doet. Voor die zonden ben ik angstig, die wil je niet doen, en die doen we elke dag, en soms worden die je bewust. Daar heb ik wel degelijk angst om, het is maar makkelijk om dan te stellen, we gaan niet naar de hel, omdat onze zonden zijn vergeven door het bloed van Christus. En om het te vergelijken met je aardse vader, dat vind ik persoonlijk onverantwoord, die ziet niet wat jij in het verborgene uitspookt. God wel. Dus eigenlijk, nog het meest angstig voor mezelf.

Ik ben er van overtuigd dat God dat begrijpt.
Staat ergens in de bijbel van wie zegt zonder zonde te zijn is een leugenaar en doet de waarheid niet.(NT)

God wordt vergeleken met een vader, maar dan een perfecte vader. Liefdevol, snapt dingen, enz.

We leven toch in de genade, niet onder de wet. Nou als iemand zich niet aan álles kán houden verleiding te groot, zou die dan bang moeten zijn...

Je kan doen wat je kan. andere dingen zijn, nog niet op te brengen, misschien wel nooit in dit leven...

Sommigen christenen roken bijvoorbeeld.

En angstig voor jezelf, ik denk beter begrip voor jezelf waarom je dingen niet kan laten. dat heeft God namelijk ook, ben ik van overtuigd.

Het is gewoon makkelijk: we gaan naar de hemel omdat we geloven.
Door het bloed van Christus.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 01:18

CHATULIEM619 schreef:
Allereerst vraag ik me af of je echt wel doorhebt wat je allemaal schrijft. Want het hele referaat over projectie, is dat geen insinuatie? Je insinueert dat ik problemen met mijn vader projecteer op anderen...En de dingen waar je mij betichtigt bij dat onderwerp over seksualiteit zijn gewoon te gek voor woorden. En om zomaar te vertellen dat de evangelische beweging zo extreem is, is toch ook niet normaal? En het enige bewijs dat je aanvoert, is je eigen ervaring. Ik kan er veel meer en heel andere ervaringen tegenover stellen. Je zegt dat je niet meer gevormd wordt vanuit je verleden, en je praat voortdurend wat je allemaal overkomen is, en hoe lang is dat dan geleden? Begrijp nu eens, dat ik begrip voor je bijdragen kan opbrengen omdat ik weet wat voor hel dat voor je geweest is. Maar je gaat veel te ver door te stellen dat dat bij elke evangelische gemeente zo is....

Ik reageer hier niet meer op.

Je vergeleek God met je vader, die je dan ook nog es niet zo rooskleurig afschilderd.

En verder reageer ik niet meer.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 07:51

JOLAN931 schreef:
het eerste half jaar dat ik lid was had ik bijna wekelijks zulke types.

hallo lekker ding, ben je ook alleen vanavond? zal ik even langskomen dan? wat is je adres? hoe groot is je bed en je cup maat Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley

gewoon cm mailen, dan zijn die geilstuiters zo weg Knipoog smiley

Is ook een kleine moeite, even CM mailen. Nog een optie; de pv-chat niet openstellen voor iedereen, maar alleen voor vrienden. Dan krijg je vooral mensen die per mail contact gezocht hebben, kun je eerst screenen. En als de mail je niet aanstaat, CM mailen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 08:48

En dit valt allemaal onder sex voor het huwelijk? Clown smiley wowsie... Gefrustreerde smiley
tell me...wat heeft dit dan met een huwelijk te maken? Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 08:50

CHATULIEM619 schreef:
Seksuele geaardheid is bij ons nog steeds een reden niet te trouwen.

Ik volg het even niet meer?

Het ging hier toch over doop en uitverkeizing?
Is de seksuele geaardheid een reden om niet gedoopt te worden?

Laatst aangepast door
MARIAN519
op vrijdag 28 oktober 2011, 08:50
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 08:53

MARISKA601 schreef:
het topic heet: heeft de dominee gelijk?
het gaat er meer op lijken dat er iemand anders gelijk wilt hebben.

en men gaat hier absoluut off topic.

Een doominee heeft alleen gelijk als hij absoluut gelijk heeft.... Clown smiley

en anders niet Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 08:56

Gebedsgenezing is een Bijbels gegeven en is dan meer dan zin of onzin..

( wie of dat nu bedacht heeft? Smiley die vol vragen zit )
Het is het doen wat God van ons vraagt..bidden..zonder ophouden! Lachende smiley

En dan zullen we genezen..lichamelijk en/of geestelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 08:57

BILLY701 schreef:
Lekker gewerkt net thuis maar alwel weekend!!!!!!!!!!!

Je bent een bofferd Billy...Ik moet nog een hele dag..alsl het niet langer is..pffffffffffffff.. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 09:08

Ik vond het interssant oom te zien..en ook wel eng..ik houd niet van bloederige dingen..

Verantwoord? ik denk het wel...
er werd heel zorgvuldig met zowel de patiënt als met het laten zien van ingrepen omgegaan..het is mooi dat de techniek al zover is dat je "wakker" een zo iingrijipende operatie als deze hersentumor zo kunt meemaken.

En de patiént? zal zelf wel toestemming gegeven hebben.. Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 09:14

MARIAN519 schreef:
En dit valt allemaal onder sex voor het huwelijk? Clown smiley wowsie... Gefrustreerde smiley
tell me...wat heeft dit dan met een huwelijk te maken? Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond

Ik denk een soort van droogzwemmen! Gefrustreerde smiley voor dat je verdrinkt, in een soort van, het water staat me tot de str.. keel huwlijk Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 09:33

MARYAN401 schreef:
In het kader van de aardrijkskundeles heb ik de kids vandaag getrakteerd op een lied van Daniël Lohues. Je wordt daar echt vrolijk van, de kids vonden 't geweldig. Lachende smiley Jaja....leren (met digibord) is tegenwoordig echt leuk. Knipoog smiley

Prachtig Mooie Dag
http://www.youtube.com/watch?v=Ck_JgJikKuM&feature=related

Mocht iemand nog een tip hebben voor een lied (het liefst met mooie plaatjes) uit een andere provincie, dan hou ik me aanbevolen.

Van Friesland heb ik Het Friese Volkslied
http://www.youtube.com/watch?v=3ZtLlwHy-Q8&feature=related

Van Groningen het lied Hoogeland van Ede Staal
http://www.youtube.com/watch?v=72fgZd174YQ&feature=youtu.be

Kan je wel helpen aan een zeeuws lied maar of dit hegeen is wat je zoekt??? Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=KyYb9ZJ_HRY&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 09:34

MARIAN519 schreef:
Ik volg het even niet meer?

Het ging hier toch over doop en uitverkeizing?
Is de seksuele geaardheid een reden om niet gedoopt te worden?

Het lijkt mij juist van wel, in de hoop voor de gedoopte dat hij celibair verder gaat leven, zonder die seksueleigenschap, dan alleen vienden voor het leven.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3048 3049 3050 3051 3052 3053 3054 ... 6194 Volgende
Pagina 3051 van 6194