| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:00
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | neuh, die van mijn 7 dagen per week, maar dat maakt hem wel weer schattig. ze zeggen wel eens baas gaat op hond lijken he...hier klopt dat!
maar dit topic ging over wat je vandaag gedaan had he: ik heb mn zomervakantie geboekt, geloof dat we daar beiden nu al aan toe zijn  |
Lekker annette, zomervakantie!
Ik heb vandaag onderhandeld via de makelaar over de verkoop van mn huis, en de kans is 95% zeker dat het doorgaat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De vraag van Momo was of iemand met homoseksuele geaardheid gedoopt mag worden. Als ik daar gewoon antwoord op geef, vind ik jullie reacties behoorlijk vreemd. Denk je dat ze een baby in haar gedachten had toen ze deze vraag stelde? Knap dat je de geaardheid al vast kunt stellen bij de geboorte van een baby...
En dat jullie dat ritueel doop blijven noemen, verwart alleen maar de discussie hier. In mijn ogen is het alleen maar een belofte van de ouders het kind op te voeden samen met God. De theologie van het verbond erbij halen is in mijn ogen volstrekt overbodig en het maakt alles veel te zwaar beladen voor het kind. Opdragen is wat mij betreft voldoende. Bovendien vind ik opdragen ook niet een sacrament.... |
Jij vind dat niet......maar anderen vinden van wel....die hebben gewoon een andere opvatting, een opvatting waar niets mis mee is maar die alleen niet strookt met jouw geloof.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:03
|
|
|
|
Jullie gaan zelfs nu off topic
Annette050: al sta je er zelf dan niet op,wat ik altijd een beeetje jammer vind, ik vind je profielfoto wel heel mooi!
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 00:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:03
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hij is geen lid van CM bedoel je ...  |
dan moest tie ontopic blijven helaas!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:05
|
|
|
|
'k ga Off line
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:06
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Willemijn zegt: Is het nu nodig om ieder detail van het ziek zijn op het CM forum te zetten?????? En daar bedoel ik mee: iedere labafname, therapie, verkoudheid edg....... Misschien ook leuk om eens je te zinnen te verzetten en eens over wat anders te praten?
Raar maar waar.... eigenlijk vind ik dat je helemaal gelijk hebt Willemijn. Ik lees eerlijk gezegd ook liever de leuke dingen van anderen, of een pittige discussie. Het heeft me om eerlijk te zijn heel wat moeite gekost om mn gezeur op het forum te zetten Aan de andere kant is het geen doen om een ieder die vraagt hoe het gaat, persoonlijk te mailen, vandaar toch maar op deze manier, maar van mij hoef je het niet te lezen hoor, ik zal je er niet scheef om aankijken.  |
Ik heb het niet over concrete ziektebeelden.....ik heb het over iedere bloedafname, verkoudheid, bezoek aan de dokter etc...... Waarom moeten we dat weten denk ik dan, heb het eens even over wat anders.....Meeleven is prima maar er zijn grenzen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Jij vind dat niet......maar anderen vinden van wel....die hebben gewoon een andere opvatting, een opvatting waar niets mis mee is maar die alleen niet strookt met jouw geloof....... |
mee eens! en beide partijen denken het ook nog bijbels te kunnen onderbouwen. Ik denk dat er in sommige gevallen meerdere denkwijzen goed kunnen zijn. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb het niet over concrete ziektebeelden.....ik heb het over iedere bloedafname, verkoudheid, bezoek aan de dokter etc...... Waarom moeten we dat weten denk ik dan, heb het eens even over wat anders.....Meeleven is prima maar er zijn grenzen...... |
Ik heb het goede voorbeeld gegeven in een ander topic. nog ff en ik ga verhuizen....blij blij blij (maar toch wel een beetje weemoedig)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:10
|
|
|
|
|
hele dag gewerkt, daarna eten gekookt pfff, why o why en daarna verslagen geschreven. Time to go bed!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 00:35
|
|
|
|
Nog een aanvulling, ergens gelezen ja:
Men, wat is dat daten toch moeilijk! Of nee, wacht, de fase nog vóórdat je aan een date begint... ik heb een akte aangemaakt en heb een beetje rondgeklikt en foto’s gekeken. Leuk! En ik zag daar mijn droomman en heb hem gelijk maar een heel lang bericht gestuurd met mijn levensverhaal erin. En nu hoop ik op een date.
Okay haha, iedereen die me kent, snapt dat dit hypothetisch is, want ik heb al heel lang een akte en daten doe ik ook niet echt aan. Aan onbekende mannen mijn levensverhaal sturen zal ik niet doen, ik vind het ongelooflijk irritant als een man míj zijn levensverhaal stuurt als ik geen idee heb wie hij is. Vooral als hij dan gelijk een date wil.
Dus uhmmm wat is dan het punt van mijn intro? Om in te stemmen met de mensen die hier op zoek zijn naar die éne dat contact leggen toch best lastig is, hoe moet dat met al die mensen die je niet kent op zo een site. Tja, hoe herken je daar nou een potentiële geliefde in? Is het trial & error, of is het keiharde targeting en niet geschoten is altijd mis?
Ik heb ontdekt dat management en marketing aardige tools bieden voor mensen die op zoek zijn naar een partner. Wat zeg je? Klinkt raar? Een mens is toch geen product? En we zijn toch op zoek naar een slimme partner, een vleugje magie en zwijmelen bij een hemel vol sterren? Willen mannen niet uitbundig dansen met een vrouw die zo inspirerend is als sprookjesprinses?
Management goeroes en marketing whizzkids hebben van alles in huis voor een make-over van je liefdesleven: SMART, STAR, MAGIE, RUMBA en AIDA!
Hoe dan? Zou je zeggen... en waarom moet het met hoofdletters? De waarde van deze inspirerende woorden zit hem daarin dat het afkortingen zijn voor technieken.
Zo is SMART* een manier om dating-doelen te stellen. “ER was eens...” is mooi voor een sprookje, maar niet zo handig als je op zoek bent naar je partner. ER is er alleen om te ontdekken dat je meER wil: je wilt sneller, mooier en liever, maar is dat wel haalbaar? Daarom stel je Specifiek wat je wil: je wil een partner vinden. Je bepaalt hoe en wanneer dat doel is gehaald (moet wel Meetbaar zijn), en je checkt of dit voor jou Acceptabel is. Een supermodel vinden die gelovig is en altijd in de buurt is, is natuurlijk niet zo een slim doel. Tenzij je niet van Realistische doelen houdt. Maar dan neem je waarschijnlijk de Tijd ervoor...
Zelf zou ik graag wat meer MAGIE willen in mijn dating leven. Momenteel heb ik de motivatie van een taugésprietje na de EHEC-crisis: wat is er nog te beleven als je in je bakkie blijft hangen? Een MAGIE-formulering bevordert hopelijk dat ik me weer identificeer met mijn liefdesdoel. MAGIE brengt namelijk mensen in beweging. Want MAGIE is Meetbaar, Acceptabel, Gecommuniceerd, Inspirerend en Engagerend...
Geen saaie dagen meer, geen uitzichtloze sleur, niet meer thuiskomen in een stil huis... die dagen zijn binnenkort voorbij dankzij de tools van de slimme marketeers! En als zélfs ik dat kan, dan kan mijn bewust een relatie zoekende medemens het zeker.
Zoek dus die leuke artikelen van Carrièretijger op en pas ze niet alleen toe op je werkzame leven maar vooral op het zoeken van je droompartner. Zoals ik je zeg: help Cupido een handje en schiet je pijlen doelbewust af!
* wat het betekent kan je vinden op Wikipedia: nl.wikipedia.org/wiki/SMART-principe. Je kan daar ook de andere technieken vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:12
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Visser, ik krijg weleens de indruk dat jij en ik tot het op cm zeldzame ras behoren van mensen die gewoon werken...
|
en ik
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 01:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:19
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | het lijkt erop dat mn huis verkocht is na ruim twee jaar! nog niet te vroeg juichen, ff het weekend afwachten, maar als het waar is , is het wel tijd voor een feessie  |
Dat is spannend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:23
|
|
|
|
Ik slaap nog niet Ben nachtbraker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:28
|
|
|
|
Net terug van een viswedstrijd aan het strand. Nu eerst nog even de rest macaroni opeten samen met Dennis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:30
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ik sta er wel achter, deze uitzendingen hebben meerdere doelen.
1 van die doelen is het tonen van vakmanschap. deze chirurgen hebben jarenlange opleiding en zijn, terecht, trots op hun vakkennis.
Ik vind het super dat iedereen zo live kan volgen hoe ver de medische wereld is.
Op dat moment moet ik ook denken aan die blufjochies vanuit de politiek die weinig verder komen dan janken over de inkomens van deze chirurgen. Zelf op hun positie gekomen door likken op partijvergaderingen en dan commentaar hebben op vaklui omdat die teveel verdienen naar hun zin. |
ach neuro chirurgen zijn wel iets anders dan gewonen chirurgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:33
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Net terug van een viswedstrijd aan het strand. Nu eerst nog even de rest macaroni opeten samen met Dennis.  |
platvis nog gevangen??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:33
|
|
|
|
1.30 uur en nog aan de macaroni. Maar ik denk dat ik vandaag nog wel een keer ga eten. Eerst nog even slapen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:35
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Oke dan doe je best en kijk gelijk of je Laika ook ziet Die lijkt opeens van de aardbodem verdwenen  |
schijn dan even met een lichtje !!!???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:37
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Oke dan doe je best en kijk gelijk of je Laika ook ziet Die lijkt opeens van de aardbodem verdwenen  |
Helaas ......ben em niet tegengekomen. Wel genog vis gezien maar geen één met een licht op z'n kop. Dus ja.....waar die rondzwemt , is mij een raadsel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:38
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | het lijkt erop dat mn huis verkocht is na ruim twee jaar! nog niet te vroeg juichen, ff het weekend afwachten, maar als het waar is , is het wel tijd voor een feessie  |
zou geweldig voor je zijn! tis lastig in deze tijd Krijg nu al grijze haren voor als ik de mijne soms kwijt moet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:38
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | platvis nog gevangen??  |
Ja genoeg maar geen met een lichtje op z'n kop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:39
|
|
|
|
De vraag van Momo was ....
Niet dat het er veel toe doet hoor maar die vraag kwam niet van mij. Bovendien mag van mij een homo gedoopt worden, praktiserend of niet doet er voor mij niet toe.
By the way Mijn broer is homo, en af en toe praktiserend, niet eens in een vaste relatie. Hij heeft een dochter, is donor geweest voor een bevriend lesbisch stel Hij speelt een hele actieve rol in haar leven En ik hou megaveel van mijn broer.
Maar door de houding van de kerk tov homo's heeft hij een aantal jaren het contact met mij verbroken omdat ik persoonlijk een keuze heb gemaakt in het geloof. Dankzij God is dat allemaal weer goed gekomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 01:48
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Cootje Klopt helemaal wat je zegt alleen kan ik daar niet meer dan 500 sjekels pinnen en dan praten we over 100 euro en daar doe je niet veel mee want ik ga nu weer voor de derde keer het blijft trekken . Sjalom. Martin |
klopt per dag maar dan pin je de volgende dag toch weer???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 07:32
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | En dat jullie dat ritueel doop blijven noemen, verwart alleen maar de discussie hier. In mijn ogen is het alleen maar een belofte van de ouders het kind op te voeden samen met God. De theologie van het verbond erbij halen is in mijn ogen volstrekt overbodig en het maakt alles veel te zwaar beladen voor het kind. Opdragen is wat mij betreft voldoende. Bovendien vind ik opdragen ook niet een sacrament.... |
dus vanwege de duidelijkheid van de discussie heb jij liever dat degenen die het niet met jou eens zijn de door jou gehanteerde definitie gaan gebruiken???
we hebben een discussie waarin ik iets rood noem en jij noemt het blauw, maar omdat er enige verwarring is, heb jij liever dat ik het in de discussie alvast blauw gaat noemen 
echt chat, soms kun je zo grappig zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 08:49
|
|
|
|
Toppie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 09:21
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Jullie gaan zelfs nu off topic
Annette050: al sta je er zelf dan niet op,wat ik altijd een beeetje jammer vind, ik vind je profielfoto wel heel mooi! |
Bedankt, Jolan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 09:28
|
|
|
|
Hervormingsdag
Hervormingsdag is een herdenkingsdag op 31 oktober in verschillende protestantse kerken. Deze dag staat in het teken van Maarten Luther die op 31 oktober 1517 zijn 95 stellingen tegen situaties in de Rooms-katholieke Kerk zou hebben gepubliceerd. Uiteindelijk leidde het verzet van Luther tot een breuk met de Rooms-katholieke Kerk. In de 16e eeuw zijn toen de protestantse kerken ontstaan.
Historische achtergrond
Luther is zijn verzet tegen de Rooms-katholieke Kerk begonnen met het openbaar maken van 95 stellingen tegen de aflaat. Het staat historisch gezien niet vast of hij werkelijk deze stellingen heeft aangeslagen op de deur van de Slotkapel van Wittenberg, Duitsland, zoals wel eens wordt gesteld. Wel heeft Luther bedoeld om een gesprek over de aflaat en de verwording in de kerk op gang te brengen. Luther publiceerde zijn stellingen aanvankelijk niet in het Duits (de volkstaal) maar in het Latijn (de taal van de geleerden in die dagen). Luther hoopte in theologie en kerk het gesprek over de aflaat en de verwording op gang te kunnen brengen. Als monnik en priester kreeg hij concreet met de gevolgen van de verwording te maken. Daartegen wilde hij de centrale boodschap van het Evangelie, namelijk de vergeving der zonden door het bloed en offer van Jezus Christus, weer centraal stellen. De theologie van Luther wordt daarom soms wel de theologie van het kruis genoemd. Zijn poging werd door Paus Leo X ten enenmale niet onderkend. Het heeft Luther verrast dat zijn stellingen binnen de kortste keren en over een breed front in de samenleving weerklank hebben gevonden.
Aandacht
Op de hervormingsdag wordt veelal aandacht gegeven aan de centrale thema's in de prediking en de reformatie van Luther. Luther wilde de kerk uiteindelijk weer terugbrengen bij de Bijbel, Christus, de genade en het geloof. In de Rooms-katholieke Kerk van zijn dagen waren deze zaken volkomen op de achtergrond geraakt. De paus beheerste volledig de kerk. De kerk was in zijn dagen soms meer instrument voor machtspolitiek, dan middel tot verbreiding van het Evangelie van de persoon van Jezus Christus. Op Hervormingsdag wordt in de protestantse kerken veelal gepreekt uit de brieven van Paulus, in het bijzonder de brief van Paulus aan de gemeente van Rome, (de Romeinenbrief), waarin de rechtvaardiging van de goddeloze centraal staat. De rechtvaardiging van de goddeloze vormt het hart van de reformatorische theologie. Binnen de lutherse kerk, wordt de reformatiedag beschouwd als een van de belangrijkste kerkelijke dagen. De zondag voor 31 oktober (of op de dag zelf, als het op een zondag valt) heet Reformatiezondag.
Feestdag
De hervormingsdag is een erkende feestdag in Chili, Slovenië en zes Deelstaten van Duitsland.
Dev 95 stellingen:
http://utopia.knoware.nl/users/adosh/luther/luther.html#1
Romeinen 3,21-31
De gerechtigheid Gods en de dood van Jezus
21 Thans is echter buiten de wet om gerechtigheid Gods openbaar geworden, waarvan de wet en de profeten getuigen, 22 en wel gerechtigheid Gods door het geloof in [Jezus] Christus, voor allen, die geloven; want er is geen onderscheid.
23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods,
24 en worden om niet gerechtvaardigd uit zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus.
25 Hem heeft God voorgesteld als zoenmiddel door het geloof, in zijn bloed, om zijn rechtvaardigheid te tonen, daar Hij de zonden, die tevoren onder de verdraagzaamheid Gods gepleegd waren, had laten geworden –
26 om zijn rechtvaardigheid te tonen, in de tegenwoordige tijd, zodat Hijzelf rechtvaardig is, ook als Hij hem rechtvaardigt, die uit het geloof in Jezus is.
27 Waar blijft het roemen dan? Het is uitgesloten. Door welke wet? Der werken? Neen, maar door de wet van geloof.
28 Want wij zijn van oordeel, dat de mens door geloof gerechtvaardigd wordt, zonder werken der wet.
29 Of is God alleen de God der Joden? Niet ook der heidenen? Zeker, ook der heidenen.
30 Indien er namelijk één God is, die de besnedenen rechtvaardigen zal uit het geloof en de onbesnedenen door het geloof. Abraham door het geloof gerechtvaardigd
31 Stellen wij dan door het geloof de wet buiten werking? Volstrekt niet; veeleer bevestigen wij de wet.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 09:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 10:42
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Dit gaat wat ver. Toen ik gedoopt werd, zal ik een paar weken geweest zijn. Mooi feest voor de familie, Beppe helemaal vertederd en zo. Ik kende als babysmurf waarschijnlijk als grootste verlangen de melk van mijn moeder. Mijn ouders hebben zich echter wel aan de doopbelofte gehouden. Ik kan het me niet herinneren maar ik ben er zeker van dat ik niet aan jouw eis voldeed.
Thomas, ben ik nu niet gedoopt? |
Feiten: de doop is een teken, ingesteld door de Here Jeuzs. het teken dat je samen met Jezus gestorven en opgestaan bent. Het woord 'baptizo', dat in het N.T. gebruikt wordt betekend 'onderdompeling'! De doop door besprenkeling is nergens in de Bijbel te vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 11:16
|
|
|
|
Dat zou super zijn Jolanda spannend hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|