ChristianMatch

Forum

doop en uitverkiezing.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3058 3059 3060 3061 3062 3063 3064 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 11:24

ERIKA129 schreef:
Tja bij de kinderdoop weten de ouders niet dat hun kind eventueel anders geaard zou zijn, dus krijgt het kind al het teken van het verbond mee.
Ik zie niet in waarom ze geen belijdenis zouden mogen doen als ze maar niet praktiserend homo zijn.
En reken maar dat de christelijke homo's een zwaar kruis te dragen hebben zij hebben er niet om gevraagt en toch zijn zehet.
Als ze goed naar de bijbel willen leven weten ze dat ze de rest van hun leven vrijgezel zullen moeten blijven.

en waarom dan? omdast het de Heere een gruwel is?
Omdast het zonde is? en onze zonden dan? zijn die geen gruwel in de ogen van God?
HOe blijven wij de rest van ons leven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 11:26

VISSER278 schreef:
Helaas ......ben em niet tegengekomen. Wel genog vis gezien maar geen één met een licht op z'n kop.
Dus ja.....waar die rondzwemt , is mij een raadsel.

Huilende smiley, smiley in tranen plotsklaps verdwenen dus dan moeten we het maar opgeven misschien duikt tie zelf nog op met Laika.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 11:39

CROSSROAD317 schreef:
Het teken van het verbond ... ik kan hier niet zo veel mee. Als ik de Bijbel lees, dan zie ik toch een hele andere uitleg van het teken van het verbond ...
Wat heel belangrijk is in het verbond is het woord nageslacht
Alleen de nakomelingen van Izak vallen onder het nageslacht van Abraham en met Izak heeft God zijn verbond gemaakt ...

Abraham -- vader van een menigte volken -- vader van allen die geloven.
Ismaël -- uitermate talrijk -- groot volk -- niet gerekend tot het "nageslacht" van Abraham
Izak -- nageslacht van Abraham -- Jacob = Israël -- gelachtsregister van Jezus

Om dit alles Bijbels te onderbouwen staan hieronder de Bijbelteksten die hierop betrekking hebben ... (Herziene Statenvertaling)

Genesis 17:2 Ik zal Mijn verbond sluiten tussen Mij en u, en u uitermate talrijk maken.
3 Toen wierp Abram zich met het gezicht ter aarde en God sprak met hem:
4 Wat Mij betreft, zie, Mijn verbond is met u! U zult vader worden van een menigte volken.

Genesis 17:9 Verder zei God tegen Abraham: En wat u betreft, u moet Mijn verbond in acht nemen, u en uw nageslacht na u, al hun generaties door.
10 Dit is Mijn verbond dat u moet houden tussen Mij en u en uw nageslacht na u: al wie mannelijk is bij u moet besneden worden.
11 U moet het vlees van uw voorhuid laten besnijden en dat zal een teken zijn van het verbond tussen Mij en u.
12 Elk kind bij u van acht dagen oud, al wie mannelijk is, moet besneden worden, al uw generaties door: degene die in uw huis geboren is én degene die van enige vreemdeling voor geld gekocht is, die niet tot uw nageslacht behoort.

Genesis 17:19 God zei: Integendeel, uw vrouw Sara zal u een zoon baren en u moet hem de naam Izak geven. Ik zal Mijn verbond met hem maken, tot een eeuwig verbond voor zijn nageslacht na hem.
20 Wat Ismaël betreft, heb Ik u verhoord. Zie, Ik heb hem gezegend en zal hem vruchtbaar maken en hem uitermate talrijk maken: twaalf vorsten zal hij verwekken en Ik zal hem tot een groot volk maken.
21 Mijn verbond echter zal Ik met Izak maken, de zoon die Sara u volgend jaar op deze vastgestelde tijd zal baren.

Genesis 21:12 Maar God zei tegen Abraham: Laat deze zaak met betrekking tot de jongen en uw slavin niet kwalijk zijn in uw ogen. Bij alles wat Sara u zegt, luister naar haar stem, want alleen het nageslacht van Izak zal uw nageslacht genoemd worden.

Matteus 1: 1 Het geslachtsregister van Jezus Christus, de Zoon van David, de Zoon van Abraham.
2 Abraham verwekte Izak, Izak verwekte Jakob, Jakob verwekte Juda en zijn broers;
3 Juda verwekte Perez en Zerah bij Tamar; Perez verwekte Hezron, Hezron verwekte Aram;
4 Aram verwekte Aminadab, Aminadab verwekte Nahesson, Nahesson verwekte Salmon;
5 Salmon verwekte Boaz bij Rachab, Boaz verwekte Obed bij Ruth, Obed verwekte Isaï;
6 Isaï verwekte David, de koning; David, de koning, verwekte Salomo bij haar die de vrouw van Uria was;
7 Salomo verwekte Rehabeam, Rehabeam verwekte Abia, Abia verwekte Asa;
8 Asa verwekte Josafat, Josafat verwekte Joram, Joram verwekte Uzzia;
9 Uzzia verwekte Jotham, Jotham verwekte Achaz, Achaz verwekte Hizkia;
10 Hizkia verwekte Manasse, Manasse verwekte Amon, Amon verwekte Josia;
11 Josia verwekte Jechonia en zijn broers, ten tijde van de Babylonische ballingschap.
12 Na de Babylonische ballingschap verwekte Jechonia Sealthiël, Sealthiël verwekte Zerubbabel;
13 Zerubbabel verwekte Abihud, Abihud verwekte Eljakim, Eljakim verwekte Azor;
14 Azor verwekte Zadok, Zadok verwekte Achim, Achim verwekte Eliud;
15 Eliud verwekte Eleazar, Eleazar verwekte Matthan, Matthan verwekte Jakob;
16 Jakob verwekte Jozef, de man van Maria, uit wie geboren is Jezus, Die Christus genoemd wordt.
17 Al de geslachten dus, van Abraham tot David, zijn veertien geslachten; en van David tot de Babylonische ballingschap zijn veertien geslachten; en van de Babylonische ballingschap tot Christus zijn veertien geslachten.

Romeinen 9: 3 Want ik zou zelf wel wensen vervloekt te zijn, weg van Christus, ten gunste van mijn broeders, mijn familieleden wat het vlees betreft.
4 Zij zijn immers Israëlieten; voor hen geldt de aanneming tot kinderen en de heerlijkheid en de verbonden en de wetgeving en de eredienst en de beloften.
5 Tot hen behoren de vaderen, en uit hen is, wat het vlees betreft, de Christus voortgekomen, Die God is, boven alles, te prijzen tot in eeuwigheid. Amen!
6 Ik zeg dit niet alsof het Woord van God vervallen is, want niet allen die uit Israël voortgekomen zijn, zijn Israël.
7 Ook niet omdat zij Abrahams nageslacht zijn, zijn zij allen kinderen. Maar: Alleen dat van Izak zal uw nageslacht genoemd worden.
8 Dat is: niet de kinderen van het vlees zijn kinderen van God, maar de kinderen van de belofte worden als nageslacht gerekend.
9 Want dit is het woord van de belofte: Rond deze tijd zal Ik komen, en dan zal Sara een zoon hebben.
10 En dit niet alleen, maar zo was het ook met Rebekka, die zwanger was van één man, namelijk Izak, onze vader.

Romeinen 4:9 Geldt deze zaligspreking nu alleen voor besneden mensen of ook voor onbesneden mensen? Wij zeggen immers dat aan Abraham het geloof gerekend is tot gerechtigheid.
10 Hoe is het hem dan toegerekend? Toen hij besneden was of als een onbesnedene? Niet als besnedene, maar als onbesnedene!
11 En hij heeft het teken van de besnijdenis ontvangen als een zegel van de gerechtigheid van het geloof dat hij had toen hij nog onbesneden was, opdat hij een vader zou zijn van allen die geloven, hoewel zij onbesneden zijn, opdat ook hun de gerechtigheid toegerekend zou worden;
12 en om een vader te zijn van hen die besneden zijn, voor hen namelijk die niet alleen besneden zijn, maar die ook wandelen in de voetsporen van het geloof van onze vader Abraham dat hij had toen hij nog onbesneden was.
13 Want niet door de wet is de belofte aan Abraham of zijn nageslacht gedaan dat hij een erfgenaam van de wereld zou zijn, maar door de gerechtigheid van het geloof.

Als dus de kinderdoop voor de besnijdenis in de plaats is gekomen, door de kinderdoop het teken van het verbond wordt toegekend, dan vraag ik me af hoe jullie dit willen verklaren ... Of is iedereen die gedoopt is als kind Iraëliet (nageslacht van Izak ...) ???

..

Mooi en duidelijk uitgelegd, Cross...
Ik zie hiermee dat ik nu anders ben gaan denken over het teken van het verbond.. én de doop door besprenkeling....

al weet ik nog niet precies hoe en wat.. Smiley die vol vragen zit
thxx
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 11:58

Zaterdag 29 oktober 2011, Psalm 119: 137-144; Al ben ik klein.

Klein is fijn – maar zo af en toe zou iedereen toch wel iets groter willen wezen. Soms heb je het gevoel dat je niet meetelt, dat zo ongeveer alle andere mensen groter zijn dan jij. Misschien niet letterlijk, niet lijfelijk, maar wel figuurlijk: belangrijker, aanzienlijker, meer geliefd. In onze samenleving heb je dat gevoel al heel gauw wanneer je overtuigd christen wilt zijn. ‘Jij, naar de kerk, elke zondag? Man, wat ouderwets! Geen seks zodra je een relatie hebt? Wat bekrompen! Nooit een keertje flink doorzakken na een avondje stappen, lekker laveloos op je bed je roes uitslapen? Wat achterlijk!’
In gedachten zie ik Paules, de apostel. Klein – dat was hij. Niet voor niets heette hij Paulus. ‘De kleine’ betekent die naam. Ontelbare malen heeft men pogingen gedaan hem nog kleiner te krijgen dan hij al was. Hij is gekleineerd, uitgelachen, halfdood gestenigd, opgesloten. Maar in al die omstandigheden bleef Paulus trouw aan zijn Zender. Hij had maar één passie: het evangelie van zijn Heer wereldwijd verkondigen. Niets wilde hij liever. Alle volken moesten het horen: hoe groot Gods genade is voor ieder die gelooft. Paulus verkondigde een God die een zwak heeft voor het kleine. Niet alleen de eerste, niet alleen de beste staat bij onze Vader hoog genoteerd; ook – en soms denk ik wel eens: vooral! – de minste, de geringste, de kleinste!
Dus: wanhoop niet wanneer op mensen op je neerkijken. In Gods koninkrijk staan nederigen van hart hoog genoteerd. Bij God zijn de kleinste de grootste.

Uw woord is louter en volkomen rein.
Uw dienaar houdt het steeds in hoge ere.
Al word ik ook veracht, al ben ik klein,
met uw beloften blijf ik stil verkeren.
Heer, uw gerechtigheid zal eeuwig zijn,
uw wet is waar, uw recht zal triomferen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:01

WILLEMIJN232 schreef:
Ja, leuk zo'n gouwe ouwe.....en fijn dat je er iedere dag weer een leuk nummer opzet.....
Mario, bedankt..... Lachende smiley met blinkend witte tanden

W'tje je was de 2500ste reactie op dit topic. Krijg je nu wat van je vriendin Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:02

JOLAN931 schreef:
Jullie gaan zelfs nu off topic Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Annette050: al sta je er zelf dan niet op,wat ik altijd een beeetje jammer vind, ik vind je profielfoto wel heel mooi!

Ach skaaaaatje toch .... Gefrustreerde smiley -- Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:03

Ik wacht.............

http://www.youtube.com/watch?v=xntxoEFsqfU
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:08

Third Day -- Trust in Jesus --

http://www.youtube.com/watch?v=2BtaCeJYqZA&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:19

'k Ga toch nog even door. Knipoog smiley Binnenkort is er in mijn gemeente een avond, georganiseerd door de NPV (Nederlandse Patiënten Vereniging), over Genezing en ziekte. Ik ben van plan om er heen te gaan. Er wordt een referaat/lezing gehouden door Prof. dr. M.J. Paul (docent Chr. Hogeschool Ede, preekt ook in de PKN GB). Ik ben heel benieuwd! 'k Vind het fijn dat er in de - laat ik het maar even noemen - refo Twijfelende smiley - kerken wel over nagedacht wordt. Ik vind dus ook echt niet dat je kunt zeggen 'Gebedsgenezing is onzin'. Ik denk dat het goed is, om op een gezonde manier na te denken en bezig te zijn met deze dingen. Hij heeft zich ook verdiept in Bevrijdingspastoraat, wat sommigen uit behoudende kring bij voorbaat afwijzen. Dat vind ik jammer.

Dr. Paul heeft ook een boek geschreven, maar deze is niet meer verkrijgbaar. Wel een samenvatting..
http://www.izb-ark.nl/producten/boeken/bijbelstudie/thematisch--overig/bijbelstudies-handoplegging-en-ziekenzalv:9789075535242.htm#description_tab

Ook via de volgende link is iets te lezen voor de liefhebbers.
http://www.eo.nl/ronduitthema/5757005/page/Dr__Paul_en_Jan_Zijlstra_in_discussie_over_gebedsgenezing/articles/article.esp;jsessionid=C96C54C2415B6234D1E1E48B53D6AA12.mmbase01?article=4031899
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:20

Eerlijk is eerlijk, 'k heb nog niet veel gedaan. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:27

CROSSROAD317 schreef:
Third Day -- Trust in Jesus --

http://www.youtube.com/watch?v=2BtaCeJYqZA&feature=related

Cross, wat mooi!!.

Ik ben nog steeds blij met dit topic! Lachende smiley Het kleurt weleens mijn dag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:32

in de brandnetels gezeten...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:33

MARYAN401 schreef:
Eerlijk is eerlijk, 'k heb nog niet veel gedaan. Twijfelende smiley

Nou zeg tis een schande Clown smiley
Gewoon lekker een keer genieten ook niks mis mee toch??

Ik heb mn huisje aan kant Engeltje smiley
Alleen nog paar kleine boodschapjes bij de supermarkt halen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:36

CROSSROAD317 schreef:
Ach skaaaaatje toch .... Gefrustreerde smiley -- Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jammer crossie ze is al bezet en te jong Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:46

Dit onderwerp schoot me net te binnen terwijl ik rustig ging zitten en tevreden dacht "zo mijn huisje is aan kant"
Maar gelijk dacht ik erachteraan wanneer is een mens eigenlijk echt tevreden??

*ben je tevreden als je de dingen hebt gedaan die je wilde doen?
of ben je pas tevreden wanneer je meer hebt gedaan dan dat je van
plan was!
*Of ben je een persoon die al heel snel tevreden is over dingen in je leven
of ben je juist een persoon die niet snel tevreden is over zichzelf.
*Ben je tevreden als je iets hebt gedaan voor een ander of is dit gewoon
voor je

Dit zijn maar zo een paar punten er zijn er natuurlijk veel meer.
Als ik naar mezelf kijk dan is dit een leertraject voor mij want ik stel veel te hoge eisen aan mezelf!
Ik heb mezelf ongeveer 20 jaar als een sterke meid geprofileerd maar ondertussen ging er achter dat masker veel pijn schuil.
Hierdoor ben ik hoge eisen aan mezelf gaan stellen en was dus niet zo snel tevreden, nu ik er steeds op gewezen wordt er ermee bezig ben merk ik dat ik met kleine dingen die ik doe al tevreden kan zijn.
Waarom?? omdat mijn lichaam niet meer aankan op het moment en ik dat moet leren accepteren, maar dat vind ik vaak toch moeilijk.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:50

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb het niet over concrete ziektebeelden.....ik heb het over iedere bloedafname, verkoudheid, bezoek aan de dokter etc......
Waarom moeten we dat weten denk ik dan, heb het eens even over wat anders.....Meeleven is prima maar er zijn grenzen......

Heb al gezegt het in de gaten te houden he Knipoog smiley dus niet doordrammen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:57

William Sadgarden: "Als je je problemen niet kunt verlichten, houd ze dan in het donker."
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:04

ERIKA129 schreef:
Dit onderwerp schoot me net te binnen terwijl ik rustig ging zitten en tevreden dacht "zo mijn huisje is aan kant"
Maar gelijk dacht ik erachteraan wanneer is een mens eigenlijk echt tevreden??

*ben je tevreden als je de dingen hebt gedaan die je wilde doen?
of ben je pas tevreden wanneer je meer hebt gedaan dan dat je van
plan was!
*Of ben je een persoon die al heel snel tevreden is over dingen in je leven
of ben je juist een persoon die niet snel tevreden is over zichzelf.
*Ben je tevreden als je iets hebt gedaan voor een ander of is dit gewoon
voor je

Dit zijn maar zo een paar punten er zijn er natuurlijk veel meer.
Als ik naar mezelf kijk dan is dit een leertraject voor mij want ik stel veel te hoge eisen aan mezelf!
Ik heb mezelf ongeveer 20 jaar als een sterke meid geprofileerd maar ondertussen ging er achter dat masker veel pijn schuil.
Hierdoor ben ik hoge eisen aan mezelf gaan stellen en was dus niet zo snel tevreden, nu ik er steeds op gewezen wordt er ermee bezig ben merk ik dat ik met kleine dingen die ik doe al tevreden kan zijn.
Waarom?? omdat mijn lichaam niet meer aankan op het moment en ik dat moet leren accepteren, maar dat vind ik vaak toch moeilijk.

Dat accepteren, Erika, dat is inderdaad verschrikkelijk moeilijk, ik herken je verhaal heel goed. Ook mijn lichaam wil niet meer alles wat IK wil, ben vaak ontzettend ontmoedigd, waar is God nou en waarom laat Hij dit alles gebeuren? Maar bidden geeft kracht Erika, contact met de Hemel houden hoor!Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:06

Wakker worden, met de wetenschap: Mijn dochter ligt in de kamer hiernaast en we gaan samen van dit weekend ontzettend genieten!....Heerlijk toch! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:09

Astma enzo komt van
de duivel, zegt zijlstra, snel,
wie heeft er een teiltje?

Zieke smiley

(onderste link)
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:09

MARTIN695 schreef:
Hallo Marry

Je hoeft niet jaloers te zijn want de vlucht is goedkoper als dat je een langweekeind hier in nederland neemt.
En ik zal zeker weer genieten in het land van onze HEER en de stad Jeruzalem.
Sjalom.
Martin

t Is je van harte gegund hoor Martin, maar Hem alleen zij de eer he!
Sjaloom
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:11

MARRY942 schreef:
Wakker worden, met de wetenschap: Mijn dochter ligt in de kamer hiernaast en we gaan samen van dit weekend ontzettend genieten!....Heerlijk toch! Lachende smiley

Leuk voor je!!!!!!!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:12

Mijn dochter en ik gaan samen "stampie-andijvie-met-spekkies" eten vanavond....met een flinke snuif peper erover (we zijn allebei nogal heet gebakerd) Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:15

En nu is het alweer voorbij: Concert Sela....ik heb waaaaanzinnig genoten, het was heerlijk es effe leeg te jubelen, ik kan het iedereen aanraden! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:22

Kennis van goed en kwaad is ondergeschikt aan het luisteren naar en gehoorzamen van de Heilige Geest.

Wat is jouw gedachte hierover?

Laatst aangepast door
MOMO697
op zaterdag 29 oktober 2011, 13:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:27

SHANITA130 schreef:
Astma enzo komt van
de duivel, zegt zijlstra, snel,
wie heeft er een teiltje?

Zieke smiley

(onderste link)

Jammer Shanita, maar deze reactie voegt niks toe voor mij. Stop met dat gekat, hoe je erover denkt is allang duidelijk. Daarvoor heb ik de link niet geplaatst. 'k Ben er zelf niet uit of ik het eens of oneens met 'm ben, maar het feit ligt er dat er in het Paradijs geen ziekte was. Na de Zondeval, toen Satan kans kreeg, is er ziekte/gebrokenheid gekomen. 't Is dus zeker niet iets wat God, bij het scheppen van de wereld, voor ogen had. Gelukkig kan Hij wel genezen, waarbij ik ook denk aan de innerlijke genezing. Ik bedoel dan vergeving van zonden. En Hij belooft ons een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar geen pijn-ziekte-verdriet, enz. meer is.

Laatst aangepast door
MARYAN401
op zaterdag 29 oktober 2011, 13:31
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:29

oh gelukkig
k dacht al dat mijn profiel niet aantrekkelijk genoeg was
k heb namelijk helemaal geen last van dit soort toenaderingen gehad

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:31

MARYAN401 schreef:
Jammer Shanita, maar deze reactie voegt niks toe voor mij. Stop met dat gekat, hoe je erover denkt is allang duidelijk. Daarvoor heb ik de link niet geplaatst. 'k Ben er zelf niet uit of ik het eens of oneens met 'm ben, maar het feit ligt er dat er in het Paradijs geen ziekte was. Na de Zondeval, toen Satan kans kreeg, is er ziekte gekomen. 't Is dus zeker niet iets wat God, bij het scheppen van de wereld, voor ogen had. Gelukkig kan hij wel genezen, waarbij ik ook denk aan de innerlijke genezing. Ik bedoel dan vergeving van zonden. En Hij belooft ons een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar geen pijn-ziekte-verdriet, enz. meer is.

Dank je wel Maryan voor je zeer zinvolle bijdrage. Verwoord volledig mijn gedachten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:51

CROSSROAD317 schreef:

skaaaatje? de meest verse roddel is dat jij binnenkort gaat trouwen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik vind het alleen zooooo vals dat je nog niet gezegd hebt met wie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:55

MARYAN401 schreef:
Jammer Shanita, maar deze reactie voegt niks toe voor mij. Stop met dat gekat, hoe je erover denkt is allang duidelijk. Daarvoor heb ik de link niet geplaatst. 'k Ben er zelf niet uit of ik het eens of oneens met 'm ben, maar het feit ligt er dat er in het Paradijs geen ziekte was. Na de Zondeval, toen Satan kans kreeg, is er ziekte/gebrokenheid gekomen. 't Is dus zeker niet iets wat God, bij het scheppen van de wereld, voor ogen had. Gelukkig kan Hij wel genezen, waarbij ik ook denk aan de innerlijke genezing. Ik bedoel dan vergeving van zonden. En Hij belooft ons een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar geen pijn-ziekte-verdriet, enz. meer is.

Wat hier staat kan ik
me wel in vinden.
Was zeker geen gekat naar jou,
Maar naar zijlstra.
het gaat ook alweer.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3058 3059 3060 3061 3062 3063 3064 ... 6194 Volgende
Pagina 3061 van 6194