| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:39
|
|
|
|
|
Waarom grijpt Judith niet in ????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:40
|
|
|
|
Zondag 11 november, Psalm 122; Kom ga met ons.
Ik ken massa’s mensen die helemaal niet blij zijn als de klok luidt. Er zijn nogal wat kinderen die liever thuis blijven als het kerktijd is. Trouwens, voor veel volwassenen is het blijkbaar ook geen pretje: lege kerkbanken geven te denken. In de psalm is dat anders, totaal anders. Daar staat iemand te juichen, alleen al bij de oproep: ‘Kom, we gaan, we vertrekken richting Jeruzalem! Ga je mee?’ Nu is er een groot verschil tussen de kerkgangers en tempelgangers. Die bedevaart naar Jeruzalem maakte je hooguit een paar keer per jaar. En als je dan in Jeruzalem was, dan was het ook echt feest: zang en dans, lampen en lichtjes, eten en drinken, een feestvierende menigte. Dat is in onze kerken anders. Een pepermuntje tijdens de preek is de enige versnapering en het zingen kan ook wel iets vrolijker. Aan de andere kant: je kunt niet elke zondag een compleet feest vieren, zoals dat het geval kon zijn met duizenden pelgrims in Jeruzalem. Een kerkdienst is per slot van rekening niet veel meer dan een eenvoudige samenkomst in de huiskamer van de gemeente. En toch… als je die wekelijkse gang naar de kerk als een bedevaart wilt zien, als een ‘optocht’, een tocht opwaarts, dan ligt toch een vergelijking met de tempelgangers voor de hand. We gaan óp! We heffen ons hart omhoog, tot God. En in gedachten zie je al voor je:”de toekomst van de Eeuwige, het nieuwe Jeruzalem, waarin het leven dag in dag uit één groot feest zal zijn.
Hoe sprong mijn hart hoog in mij, toen men mij zeide: ‘Gord u aan om naar des Heren huis te gaan! Kom ga met ons en doe als wij! Jeruzalem, dat ik bemin, wij treden uwe poorten in, u, Godsstad, mogen wij ontmoeten! Jeruzalem, van ver aanschouwd, Wel saamgevoegd en welgebouwd. o schone stede, die wij groeten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:42
|
|
|
|
Multatuli: "Wie nooit gevallen is, heeft geen juist besef van wat er nodig is om vast te staan."
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 9 november 2011, 21:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:44
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ik heb vandaag zo ongeveer 83 maal geprobeerd om in te loggen op CM.... Echt bale joh, een hele zondag in je uppie en dan ook nog geen contact met me chatvriendjes en vriendinnetjes.....  |
Lukte mij ook pas op 17.00 uur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:48
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Mijn mooiste moment gaat vast nog komen: straks thema-plus dienst hier in Gouda, dat wordt weer lekker jubelen!  |
En inderdaad, ben net terug....heerlijk gejubeld! Ons slotlied wens ik jullie allen toe: "De vrede van God zij met jou!" (Ik kan er weer een weekje tegen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:50
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Waarom grijpt Judith niet in ???? |
Zo actief als ze in het begin was, zo weinig horen we nu van haar. Ik heb haar ook gemaild, maar daar krijg je ook geen antwoord op. Dat bedenk ik me nu ineens!
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zondag 6 november 2011, 20:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:51
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Lukte mij ook pas op 17.00 uur. |
Ach, jullie zijn gewoon verslaafd! Moet je toch eens iets aan gaan doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:53
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Ach, jullie zijn gewoon verslaafd! Moet je toch eens iets aan gaan doen.  |
Het was echt de eerste keer voor vandaag (hap hap)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:55
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Het richtingsgevoel haperde door de gezelligheid. Geen gek idee een boomhut, mooi rustpunt in de wandeling. |
nou ja, dan maar een haperende-gezellige-herfstwandeling-incl. verblijf in boomhut de volgende keer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:57
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | nou ja, dan maar een haperende-gezellige-herfstwandeling-incl. verblijf in boomhut de volgende keer  |
Dan gaan er waarschijnlijk nog meer mee, klinkt wel aantrekkelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:01
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Dan gaan er waarschijnlijk nog meer mee, klinkt wel aantrekkelijk.  |
veranderen we de boomhut in een grondhut, want als er zoveel meegaan dan houden de takken dat vast niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:03
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Ja dat was voor de dames omgekeerd ook zo, vooral als de heren toch stiekem fout wandelen en we wel bijna TIEN kilometer moesten wandelen. Dacht dat mannen richtingsgevoel hadden  |
Oef tante Erika blij dat ze thuis gebleven was Anders hadden jullie flink probleem gehad Ik had 10 km namelijk echt niet gered
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:03
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Ik zeg niks  |
nee je slaapt met één oog open zie ik
Laatst aangepast door
|
YELNIN491
|
op zondag 6 november 2011, 21:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:06
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | veranderen we de boomhut in een grondhut, want als er zoveel meegaan dan houden de takken dat vast niet  |
Al.. heel mijn leven verlang ik naar een hutje op de heide....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:07
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | nee je slaapt met één oog open zie ik  |
Ik houd me nogsteeds op de vlakte!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:07
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | nee je slaapt met één oog open zie ik  |
Euh ik zeg maar zo ik zeg maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:08
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Oef tante Erika blij dat ze thuis gebleven was Anders hadden jullie flink probleem gehad Ik had 10 km namelijk echt niet gered  |
Er waren loei sterke kerels bij ....zonder enig probleem was je in een karretje gezet....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:08
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Oef tante Erika blij dat ze thuis gebleven was Anders hadden jullie flink probleem gehad Ik had 10 km namelijk echt niet gered  |
boomstokken genoeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:09
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | nou en? ten eerste is dat per dag goeiekoper en ten tweede ben jij zo´n cm-junk dat je over n half jaar hier toch nog gewoon zit  |
Hoort wie het zegt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:10
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | | boomstokken genoeg |
Waarvoor om me vooruit te meppen Of om me te dragen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:12
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | nee was rustdag  |
Op die rustdag toch lekker gegeten. Gebakken krieltje met sla en een schnitzel en lekkere pudding toe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:13
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | | Zo actief als ze in het begin was, zo weinig horen we nu van haar. Ik heb haar ook gemaild, maar daar krijg je ook geen antwoord op. Dat bedenk ik me nu ineens! |
JUDITHHHHHHHH!!!!!!!!!!!! Waar zit je we hebben eer redaktie nodig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:15
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Aha, chat heeft dus naar jou geluisterd, wil je hem niet weer zoiets influisteren, we hebben echt kilometers gelopen, maar het was echt TOP!! En die calorietjes ben ik inmiddels kwijt, hoef dus niet eens een week RAMMELdannen  |
Zie daar is lopen goed voor En soms luisterd Chat wel naar me
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:16
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | | Zo actief als ze in het begin was, zo weinig horen we nu van haar. Ik heb haar ook gemaild, maar daar krijg je ook geen antwoord op. Dat bedenk ik me nu ineens! |
Weet je, wat ik niet snap, als het zo tegen staat waarom reageer je dan? Alleen de kop, van het artikkel deugt niet, en voor de rest is het een citaat ergens van. Er staan genoeg reactie,s van de redaktie op forum, iets van dat we volwassen mensen zijn, en ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:17
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ben je ... meer over ........ .. ........  |
Ja denk ook over ..... maar het kan ook de ...... zijn. wie zal het zeggen Maar we zijn er weer En een stuk minder verslaafd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:19
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | mijn slapeloosheid was gedesoriënteerd vanacht  |
Had een van die mannen je dan ook naar bed laten brengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:19
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Reken er maar op dat chatje dan toch pech heeft  | Zo heeft iedereen een in chattings probleem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:20
|
|
|
|
Nahhhhhhhh Is cm weer online kan je niet mailen Vind je het gek dat mensen geen antwoord krijgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:22
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Had een van die mannen je dan ook naar bed laten brengen  |
Dus je hebt toch een alternatief gevonden
|
|
| Naar boven |
|
|