ChristianMatch

Forum

Goede dingen van het christelijk geloof in God bedenken.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3110 3111 3112 3113 3114 3115 3116 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:08

MOMO697 schreef:
elke dag je zonde belijden is wat anders dan elke dag vragen om vergeving.
elke dag vergeving vragen is elke dag Jezus opnieuw kruisigen.

ai, das vast weer een "gevaarlijke" opmerking ... Zieke smiley

Nee hoor...niet gevaarlijk...
Gewoon heel duidelijk!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:12

MARRY942 schreef:
Hebben jullie dat nou ook wel eens? Smiley die vol vragen zit
Vroeg opgestaan, vol met plannen wat je vandaag allemaal wilt doen....
en dan loopt alles uit de hand, telefoontje tussendoor, huilend babietje wat niet lekker in dr vel zit, iemand van de politie aan de deur dat er in onze straat bij twee huizen ingebroken is....kortom rampspoed en ellende en ik heb vandaag zogoed als NIKS gedaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Huilende smiley, smiley in tranen Verlegen lachende smiley

Dat heb ik net 2 weken gehad, ze noemen dat ook wel eens schoolvakantie Boze smiley

De reden dat het SCHOOLvakantie heet is omdat mama's dan overuren maken thuis. Als je een poging doet tot huishoudelijk werk komt er minimaal 3x per kwartier een kind vragen of ze een snoepje mogen, vertellen dat de een de ander pest, ruziemaken wie er op de computer mag, vragen wat ze nou eens kunnen doen want ze vervelen zich zo. Als je begint met opruimen ligt er voor je klaar bent alweer het volgende, dus halverwege de vakantie heb ik besloten enkel de was te doen en te stofzuigen, de rest was gewoon compleet zinloos.

Maar vandaag begonnen de scholen weer Lachende smiley Ik heb vandaag met zoveel plezier opgeruimd, de boodschappen voor de hele week gehaald en al het achterstallige schoonmaakwerk gedaan. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:15

HERMAN388 schreef:
laat maar zitten hoor, je mag met mij mee, verder hoef je niks te doen, dit is all inclusive.

Nou Herman, heb je dit wel met jouw Marian overlegd? Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze er blij mee is Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:18

ANNETTE792 schreef:
Dat heb ik net 2 weken gehad, ze noemen dat ook wel eens schoolvakantie Boze smiley

De reden dat het SCHOOLvakantie heet is omdat mama's dan overuren maken thuis. Als je een poging doet tot huishoudelijk werk komt er minimaal 3x per kwartier een kind vragen of ze een snoepje mogen, vertellen dat de een de ander pest, ruziemaken wie er op de computer mag, vragen wat ze nou eens kunnen doen want ze vervelen zich zo. Als je begint met opruimen ligt er voor je klaar bent alweer het volgende, dus halverwege de vakantie heb ik besloten enkel de was te doen en te stofzuigen, de rest was gewoon compleet zinloos.

Maar vandaag begonnen de scholen weer Lachende smiley Ik heb vandaag met zoveel plezier opgeruimd, de boodschappen voor de hele week gehaald en al het achterstallige schoonmaakwerk gedaan. Coole smiley met zonnebril

Hihi...ik herken dit!!! zo'n 15 jaar geleden voelde ik me net als jij nu Annet! Enneh....ik voel met je mee! Sterkte meis...enneh...het maakt één ding duidelijk: je bent een FANTASTISCHE moeder!
Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:19

ANNETTE792 schreef:
Zo, de koelkast van familie649 is weer gevuld, we eten deze week bloemkool,witlof, rode bietjes, spagetti,sperciebonen, spätzle en bami en de rest van de week hoef ik niet meer om boodschappen. Lachende smiley

Laten we vandaag eens beginnen met de rode bietjes met gebakken uitjes en een speklapje.

eh...ik ben maar een domme oppasmoeder Annette, maareh...wat is spätzle? (ben nog nooit in Duitsland op vakantie geweest....) Zieke smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:23

ANNETTE792 schreef:
Zo, de koelkast van familie649 is weer gevuld, we eten deze week bloemkool,witlof, rode bietjes, spagetti,sperciebonen, spätzle en bami en de rest van de week hoef ik niet meer om boodschappen. Lachende smiley

Laten we vandaag eens beginnen met de rode bietjes met gebakken uitjes en een speklapje.

Heerlijk he...als je dat van tevoren weet...
Als het enigszins lukt doe ik dat ook zo...
Vandaag vanwege het late tijdstip...kant en klare lasagne...
(was t.h.t. 4 november...maar ik durf...)

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 7 november 2011, 17:25
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:27

MARRY942 schreef:
eh...ik ben maar een domme oppasmoeder Annette, maareh...wat is spätzle? (ben nog nooit in Duitsland op vakantie geweest....) Zieke smiley Smiley die vol vragen zit

Oppasmoeders zijn geen domme mensen maar mensen met een groot hart voor kids. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:28

Stampot snijbonen met een grieks gekruid sauzijsje
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:28

VISSER278 schreef:
Aaaach, 'k zal je voortaan dan maar niet meer lastig vallen met mail Knipoog smiley

Oeps Verraste, verbaasde smiley , daar had ik even niet aan gedacht. Leuke mail is altijd welkom. Knipoog smiley Als ik maar niet direct moet reageren.
Naar boven

Auteur Bericht
LUJA787

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:29

Lieve mensen,

Ik woon en werken voor zending in de krotenwijk in Jakarta. Indonesie. (servant`s asia).http://www.servantsasia.org/index.php/en/news/8-general/590-evicted-jakarta-slum-burns-down.html

Al een maand geleden, ging het gerucht rond dat de wijk zou gaan worden afgebroken. dat de grondeigenaar besloten had de krottenwijk met de grond gelijk te maken. Om er een nieuwe, moderne woonwijk op te bouwen. Vorige week hoorden we dat iedere bewoner een brief had ontvangen. Iedereen moet op korte termijn zijn huisje ontruimen.

Afgelopen week is over tweehonderd huisjes in rook opgegaan. En evenzoveel levensdromen. Voor zover ze die nog hadden. In slechts een paar uur tijd. Het is een gigantische vuurzee geweest, op mandaggavond. ik moest rennen om mijn belangrijkste spulletjes in veiligheid te brengen. Gelukkig bleef haar huisje gespaard, alhoewel het vuur tot vlakbij kwam.
Wat een consternatie! Wat een tragedie!

Twee weken geleden liepen de gemoederen in ‘mijn’ buurtje zo hoog op dat het wijkhoofd de benen moest nemen. Er was een buurtvergadering belegd op het pleintje. De politie moest erbij komen. Hierna werd het weer wat rustiger. Tot gisteravond (31 oktober). Plotseling klonk de kreet: Plotseling klonk de kreet: ‘Brand! Brand!’ Enkele uren later, toen het vuur geblust was, lagen er 200 huisjes in puin. Heeft de grondeigenaar de weifelende bewoners een lesje willen leren? Dit gebeurt zo vaak in dit soort situaties…

Nog enkele weken en dan zullen ook de laatste huisjes weg zijn. Vele honderden gezinnetjes zullen dan een andere plek gevonden moeten hebben. Gaat hen dit lukken? Hoe vind je een ander huisje als je niets krijgt voor dat waar je uit komt? Waar betaal je de kosten van de ‘verhuizing’ van? En hoe krijg je dan ook nog het geld bij elkaar voor de uniformen en boeken voor de kinderen die op een nieuwe school natuurlijk weer anders zullen zijn?
Half van de gemenschaap zijn nu daklozen geworden door het vuur. Hier wil ik jullie vragen het gebed voor de mensen daar en als jullie de daklozen willen steunen om hun te helpen dan mag gerust mij contact maken.
Alvast hartelijk dank voor uw gebed voor onze medebuurtbewoners!

Laatst aangepast door
LUJA787
op dinsdag 8 november 2011, 10:05
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:29

MARY052 schreef:
Ik begrijp precies wat je bedoelt Momo en er is niets gevaarlijks aan.
Wij zijn geen zondaars meer die geloven maar gelovigen die helaas nog wel zondigen.

Halleluja sister. Ben blij dat er meer zijn die het weten Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:30

ANNETTE792 schreef:

Ik ga in Duitsland werken, lekker 2 weken herfstvakantie. Lachende smiley

Maarre......ik begrijp je wel hoor. Knipoog smiley Het is ook een goed teken, als ze graag naar school gaan!

Laatst aangepast door
MARYAN401
op maandag 7 november 2011, 17:32
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:33

JOSINA022 schreef:
En toch staat het in het "Onze Vader". hét gebed dat Jezus ook ons geleerd heeft..."...vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij anderen hun schulden vergeven.".
En Jezus heeft daar niet bij vermeld hoe vaak je dat mag/moet bidden.

Naar mijn bescheiden mening is het vragen aan God om vergeving van de dingen die ik verkeerd gezegd en gedaan heb, niet het steeds opnieuw kruisigen van Jezus.

Maar het vragen van vergeving komt voor mij nadat ik mijn zonden beleden heb.
Dus eerst toegeven waarin ik zondig ben geweest en daarna om vergiffenis vragen.

En daar hoort voor mij ook bij vragen aan God of Hij mij wil laten zien waarin en hoe ik verkeerd ben geweest.

Das dan weer het verschil tussen wedergeboren christenen en traditionele christenen. Ik gun je je mening ook al zijn we het oneens. Ik ga je ook niet overtuigen van mijn overtuiging Knipoog smiley
Er is er maar 1 die kan overtuigen, en dat is de Geest.
Het enige wat ik je schuldig ben is Liefde.
Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAIKA882

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:37

ERIKA129 schreef:
hihi moest ik gisteren ook aan denken toen ik dat zag Clown smiley

Het was dus niet mijn vermiste platvis Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:38

ANNETTE050 schreef:
Het is toch zo, dat als je tot geloof komt, de Heilige Geest in je hart komt wonen?
Waar onze eigen natuur bedorven is door de zondeval is Hij het nu toch, die overtuigd van zonde oordeel en gerechtigheid?
Ik denk dat we dus al een heel eind kunnen veranderen, en dat niet pas in de eeuwgheid hoeven te verwachten...alleen zal het dan wel volkómen hersteld zijn.

dat overtuigen van zonde is dus wel nodig, annette; dat geeft toch aan dat die kennis na de zondeval niet meer standaard aanwezig is?
(de hele tekst luid overigens; Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;
En van gerechtigheid, omdat Ik tot Mijn Vader heenga, en gij zult Mij niet meer zien; van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.)

je hebt wel gelijk, dat "we een heel eind kunnen komen". het proces dat over het algemeen heiligmaking wordt genoemd; namelijk dat je graag wilt leven tot eer van God; zo heilig mogelijk, maar je geeft daarnaast zelf al aan, dat dit proces niet in dit leven afgerond wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:38

MOMO697 schreef:
Stampot snijbonen met een grieks gekruid sauzijsje

Stamp je die echt door elkaar??
Gewoon net als boerenkool en wortels en uien???
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:39

[quote=LAIKA882]Het was dus niet mijn vermiste platvis Smiley die vol vragen zit[/quote

Helaas Laika je potvis lijkt van de aardbodem verdwenen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:41

MOMO697 schreef:
Oppasmoeders zijn geen domme mensen maar mensen met een groot hart voor kids. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Dank je Momo....jij hebt mijn ego weer een tikkie opgekrikt.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:46

Mooiste moment en tevens een energie vreter Twijfelende smiley
Vanmorgen arbeidskundig gesprek gehad over reintegratie op mn werk, das de energie vreter het mooiste is dat ook zij het ziet zitten dat ik weer gewoon in mijn eigen functie terug kan reintergreren Lachende smiley
Helemaal opgelucht daarover Coole smiley met zonnebril ook al gaat het nog wel even duren ben blij met het vooruitzicht Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:48

MOMO697 schreef:
Das dan weer het verschil tussen wedergeboren christenen en traditionele christenen. Ik gun je je mening ook al zijn we het oneens. Ik ga je ook niet overtuigen van mijn overtuiging Knipoog smiley
Er is er maar 1 die kan overtuigen, en dat is de Geest.
Het enige wat ik je schuldig ben is Liefde.
Kussende smiley

Dank je wel voor je respect!

Heb echter wel een vraagje: bedoel je dat ik, als "traditioneel" Christen niet een wedergeboren Christen ben/kan zijn? En dat ik mij niet laat leiden door de Heilige Geest?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 17:48

MARRY942 schreef:
Nou Herman, heb je dit wel met jouw Marian overlegd? Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze er blij mee is Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Euh Smiley met dichtgeplakte mond
Forum iets beter bijhouden marry de relatie van Herman is voorbij he Gefrustreerde smiley

Maar het weer was zeer triestig om te Huilende smiley, smiley in tranen
Waar is de zon en anders maar sneeuw maar dit grijze weer Boze smiley
wordt ik zooooooooo snel zat Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 18:02

MARRY942 schreef:

Blöde Hollander Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nee hoor, ik kon het ook niet tot ik hier kwam wonen. Maar dankzij de buurvrouw kan ik inmiddels spätzle maken.
Het is een soort deegprodukt, je maakt beslag van bloem, water en eieren, je hangt een spätzlereibe (soort zeef) boven een pan kokend water, en wrijft het beslag door de zeef het water in, dan krijg je je sliertjes.
Die sliertjes eten ze hier net als dat wij rijst bij bepaalde dingen eten, maar maken er ook overschotels en dergelijke van. Wij eten het bv bij goulash, maar meestal maak ik er Allgäuer Käsespatzle van, een ovenschotel uit zuid-duitsland, met spekjes, uien en van die stinkende bergkaas. T stinkt de pan uit, maar t is zooo lekker!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 18:03

Er op je werk achter komen dat je mobiel nog thuis ligt............................nee dat is het slechte moment niet,dat kwam pas toen ik er eenmaal weer thuis achter kwam dat niemand mij vandaag nodig heeft gehad......... Twijfelende smiley (of is dat eigenlijk een mooi moment?? Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 18:04

ANNETTE792 schreef:
Blöde Hollander Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nee hoor, ik kon het ook niet tot ik hier kwam wonen. Maar dankzij de buurvrouw kan ik inmiddels spätzle maken.
Het is een soort deegprodukt, je maakt beslag van bloem, water en eieren, je hangt een spätzlereibe (soort zeef) boven een pan kokend water, en wrijft het beslag door de zeef het water in, dan krijg je je sliertjes.
Die sliertjes eten ze hier net als dat wij rijst bij bepaalde dingen eten, maar maken er ook overschotels en dergelijke van. Wij eten het bv bij goulash, maar meestal maak ik er Allgäuer Käsespatzle van, een ovenschotel uit zuid-duitsland, met spekjes, uien en van die stinkende bergkaas. T stinkt de pan uit, maar t is zooo lekker!

mmmmm klinkt verrukkelijk Annette!!! ik overweeg te verhuizen naar Duitsland...offeh...misschien toch beter van niet....ik moes afvalle zij de orthopedisch chirurg.....dan toch maar weer die rauwkost van Herman... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 18:06

ZEELAND736 schreef:
Heerlijk he...als je dat van tevoren weet...
Als het enigszins lukt doe ik dat ook zo...
Vandaag vanwege het late tijdstip...kant en klare lasagne...
(was t.h.t. 4 november...maar ik durf...)

Gezien ons chaotische huishouden van de laatste weken, maak ik elk weekend een rooster met wat we waneer eten, gewoon voor de hele week.
Wij wonen 7 km bij de dichtsbijzijnde supermarkt vandaan, dus ik kan niet ff een vergeten boodschapje gaan halen. Nu het 1 blik op het prikbord en ik weet welk vlees ik s morgens uit de vrieser moet halen, de rest van de maaltijd ligt in de kast of de koelkast, echt ideaal!
(en ik bel wat minder vaak met de vraag: schat...neem jij ff chinees mee Verlegen lachende smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 18:09

ERIKA129 schreef:
Euh Smiley met dichtgeplakte mond
Forum iets beter bijhouden marry de relatie van Herman is voorbij he Gefrustreerde smiley

Maar het weer was zeer triestig om te Huilende smiley, smiley in tranen
Waar is de zon en anders maar sneeuw maar dit grijze weer Boze smiley
wordt ik zooooooooo snel zat Kotsende smiley

Ow jeemig...dat heb ik weer....grote blunder....wat erg Herman....sorry dat ik zo stom uit de hoek kwam...maar ik wist niet beter.....nogmaals....sorry...bied mijn excuses aan voor mijn domme reaktie.... Verlegen lachende smiley Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 18:12

ANNETTE792 schreef:
Gezien ons chaotische huishouden van de laatste weken, maak ik elk weekend een rooster met wat we waneer eten, gewoon voor de hele week.
Wij wonen 7 km bij de dichtsbijzijnde supermarkt vandaan, dus ik kan niet ff een vergeten boodschapje gaan halen. Nu het 1 blik op het prikbord en ik weet welk vlees ik s morgens uit de vrieser moet halen, de rest van de maaltijd ligt in de kast of de koelkast, echt ideaal!
(en ik bel wat minder vaak met de vraag: schat...neem jij ff chinees mee Verlegen lachende smiley)

mmm nou..ik zou best elke dag chinees lusten hoor...(alhoewel ik nie echt spleetoogjes heb...wel een dochter geadopteerd uit China)
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 18:15

ANNETTE792 schreef:

Ik neem het me steeds voor een weekrooster te maken maar op de een of andere manier ga ik halverwege de week al de fout in...........
Wat ik wel doe is het schillen van een aantal kilo's aardappelen op een rustig moment,die gaan in grote gripzakken(van die hersluitbare stevige zakken)met een beetje water zo de koelkast in en dan schud ik er 's avonds uit wat ik nodig heb,dan ben ik een paar dagen van dat rotklusje af Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 18:17

ERIKA129 schreef:
Mooiste moment en tevens een energie vreter Twijfelende smiley
Vanmorgen arbeidskundig gesprek gehad over reintegratie op mn werk, das de energie vreter het mooiste is dat ook zij het ziet zitten dat ik weer gewoon in mijn eigen functie terug kan reintergreren Lachende smiley
Helemaal opgelucht daarover Coole smiley met zonnebril ook al gaat het nog wel even duren ben blij met het vooruitzicht Lachende smiley met blinkend witte tanden

Mooi... mooi..... succes ermee!!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 7 november 2011, 18:23

[quote=ERIKA129]

met de Noorderzon vertrokken..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3110 3111 3112 3113 3114 3115 3116 ... 6194 Volgende
Pagina 3113 van 6194