| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Mooiste moment en tevens een energie vreter Vanmorgen arbeidskundig gesprek gehad over reintegratie op mn werk, das de energie vreter het mooiste is dat ook zij het ziet zitten dat ik weer gewoon in mijn eigen functie terug kan reintergreren Helemaal opgelucht daarover ook al gaat het nog wel even duren ben blij met het vooruitzicht  |
Toppie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dankjewel Pieter. Je ziet het he, het zijn alleen maar vrouwen die me ermee uitlachen. Maar dat doet me niks hoor, maandag is m'n zoon vrij en die gaat gewoon kijken of ze ook nog rechtse hebben. En ik denk zomaar dat ze in de winkel zeggen: oooooow hier, asjeblieft , 2 rechtse ... neem ze maar mee. En wie lacht er dan als laatste? Juist........VISSER. 
Heb je nog belgse brandaris nodig , pieter? |
en......is je zoon al uitgekeken????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:37
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | SOMMIGE MANNEN...hebben een grote fantasie... |
sommigen.....???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:43
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Waarvoor om me vooruit te meppen Of om me te dragen  |
een brancard is dan zo gemaakt hoor erika......
Zelfs Cootje had dan graag gekomen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:43
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Naar mijn idee begint het allemaal wat vager te worden. De twee motieven tot besprenkeling zijn het afwassen van de erfzonde en het inlijven in het volk van God? De verplichting is de belofte de kinderen op te voeden in Gods waarheid en liefde. En het onderliggende motief is behoudenis. Maar als we verder gaan kijken, zien we, dat de erfzonde helemaal niet verdwenen is na dit ritueel, en dat kinderen zonder besprenkeling evengoed bij het volk van God horen en zolang ze niet in staat te kiezen, God ze geen schuld geeft. Dan kom ik toch tot de volgende vraag: waarvoor is dit de meerwaarde? En waarom wordt dit dan überhaupt doop genoemd? Het zet me ook tot nadenken over de kijk die men heeft op sacramenten. Het is niet meer dan alleen de aanwezigheid van Christus, en daar zet ik dan ook mn vraagtekens achter. Voor mij is een sacrament een heilige handeling, die zowel op aarde als in de hemel eeuwigheidswaarde heeft. Als men zich laat onderdompelen is men wedergeboren, een status die zowel in de hemel als op aarde geldt. Hetzelfde geldt voor mij voor een huwelijk, inzegening van oudsten/voorgangers en avondmaal. Maar wat is de feitelijke waarde dan van een sacrament, waarom noemt men het dan een Heilige Doop? Volgens mij hechten jullie een heel andere waarde aan het sacrament dan ik. |
waar lees je dat de kinderdoop de erfzonde af zou wassen, chatuliem?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:48
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | waar lees je dat de kinderdoop de erfzonde af zou wassen, chatuliem? | Ach, ik probeer nu al dagen echte antwoorden te krijgen, dus geef jij dan maar eens het goede antwoord. Water is meestal een teken van reiniging, maar jullie vullen dat nu in als symbool van Jezus bloed? Zelf zie ik die link niet zo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:58
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | dat overtuigen van zonde is dus wel nodig, annette; dat geeft toch aan dat die kennis na de zondeval niet meer standaard aanwezig is? (de hele tekst luid overigens; Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven; En van gerechtigheid, omdat Ik tot Mijn Vader heenga, en gij zult Mij niet meer zien; van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.)
je hebt wel gelijk, dat "we een heel eind kunnen komen". het proces dat over het algemeen heiligmaking wordt genoemd; namelijk dat je graag wilt leven tot eer van God; zo heilig mogelijk, maar je geeft daarnaast zelf al aan, dat dit proces niet in dit leven afgerond wordt. |
Ja, dat ben ik helemaal met je eens, Hannah!!! Maar in sommige kerken denken mensen, dat ze door twee maal per zondag naar de kerk gaan en zich aan de wet houden (zie Calvinisme topic) gered kunnen worden, maar de wedergeboorte door de inwoning van de Heilige Geest is toch nodig. En die wedergeboorte moet wel in dit leven plaatsvinden....en daarna komt de heiligmaking, zoals jij het zo mooi zegt....door het overtuigen van de Heilige Geest. En dit proces wordt inderdaad pas afgerond in het hiernamaals. Maar ik weet zeker, dat jij dat ook wel zo ziet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:01
|
|
|
|
| CHAT schreef: | | Wat betreft vrouwen in de gemeente. In de tijd was het de gewoonte dat priesteressen van de tempel onderwijs gaven. Na afloop mocht je met die vrouwen dan naar bed. De reden dat Paulus in die gemeente verbiedt dat vrouwen leren, is dat de mannen dan aan andere dingen begonnen te denken en de boodschap niet overkwam. In mijn ogen geldt dat niet voor ons, dus vrouwen mogen best wel leren...hun mening geven. |
je bedoeld zeker de tempelmeisjes in de heidense tempels.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:08
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | je bedoeld zeker de tempelmeisjes in de heidense tempels.....  | idd, dat waren de vrouwen die onderwezen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | idd, dat waren de vrouwen die onderwezen.. | Ben benieuwd waar jij vind dat ze onderwezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:13
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | en......is je zoon al uitgekeken????  |
Ze hadden niks meer .....maar in zeeland geldt nog steeds: niet goed, geld terug.
Visser, die nu geen één laars meer heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:16
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ow jeemig...dat heb ik weer....grote blunder....wat erg Herman....sorry dat ik zo stom uit de hoek kwam...maar ik wist niet beter.....nogmaals....sorry...bied mijn excuses aan voor mijn domme reaktie....  |
Voortaan altijd je leesbril op bij het lezen bij forum en topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:17
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Ja, dat ben ik helemaal met je eens, Hannah!!! Maar in sommige kerken denken mensen, dat ze door twee maal per zondag naar de kerk gaan en zich aan de wet houden (zie Calvinisme topic) gered kunnen worden, maar de wedergeboorte door de inwoning van de Heilige Geest is toch nodig. En die wedergeboorte moet wel in dit leven plaatsvinden....en daarna komt de heiligmaking, zoals jij het zo mooi zegt....door het overtuigen van de Heilige Geest. En dit proces wordt inderdaad pas afgerond in het hiernamaals. Maar ik weet zeker, dat jij dat ook wel zo ziet. | Ik zie dit toch ook als een verkeerde start. Het heeft alles te maken met de geloofsonzekerheid. Bij doop door onderdompeling besef je veel meer dat je aanvaard bent in Christus en mag leven als een nieuwe schepping. Niet die eindeloze onzekerheid, maar het volledige besef, dat je schuld vergeven is!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:25
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Dat zou betekenen dat die kennis er al was voordat Adam en Evan tegen Gods geboden ingingen. En dat Adam en Eva daar op een goeie manier mee om konden gaan. Omschrijf ik het zo goed? |
Hannah, zou je mij hier nog antwoord op willen geven? Ben er benieuwd naar ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:34
|
|
|
|
koud en mistig, nevels, regende net niet. wat een weer. Echt weer es geen weer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:40
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Hele leuke gezellige beschrijving...je bent benoemd tot opperbevelhebsterverslaggeefsterdatingwandelingen......OKE??? |
past niet op het scrabble bord
Maar wel een prachtig nieuw beroep
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:42
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Gezien ons chaotische huishouden van de laatste weken, maak ik elk weekend een rooster met wat we waneer eten, gewoon voor de hele week. Wij wonen 7 km bij de dichtsbijzijnde supermarkt vandaan, dus ik kan niet ff een vergeten boodschapje gaan halen. Nu het 1 blik op het prikbord en ik weet welk vlees ik s morgens uit de vrieser moet halen, de rest van de maaltijd ligt in de kast of de koelkast, echt ideaal! (en ik bel wat minder vaak met de vraag: schat...neem jij ff chinees mee ) |
Ik heb zelfs een rooster van vier weken haha. Hoef ik niet meer na te denken over wat we nu toch weer moeten eten. Maar die gebruik ik momenteel niet omdat we vaak producten krijgen. Bedenk ik ter plekke wat het word of zoek een recept op internet. Zo heb ik afgelopen weekend soep gemaakt van paprika's, tomaten, uien, knoflook, balletjes, creme fraiche. Was verrukkeluk. De paprika's en uien had ik gekregen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:43
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | een brancard is dan zo gemaakt hoor erika......
Zelfs Cootje had dan graag gekomen  |
Aaaaaaaahhhhhhhh das wel lief he Zie dat zijn weer vrouwen Billy liet me lopen met stokken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:44
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Stamp je die echt door elkaar?? Gewoon net als boerenkool en wortels en uien??? |
Ja hoor. Vandaag snijbonen en sperziebonen door elkaar gehusselt, puree gemaakt van de aardappelen en klaar is je stampot. Wel ff op smaak brengen met wat jus en boter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:44
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Hannah, zou je mij hier nog antwoord op willen geven? Ben er benieuwd naar ... |
Gen 2 : 16 en 17 En de Heere God gebood den mens (Adam), zeggende: Van allen boom dezes hofs zult gij vrijelijk eten;
Maar van den boom der kennis des goeds en des kwaads, daarvan zult gij niet eten; want ten dage, als gij daarvan eet, zult gij den dood sterven.
De God heeft alleen tegen Adam gezegd en Eva was toen nog niet geschapen. Ze heeft wel naar Adam geluisterd wat God geboden heeft over dit boom. Ik zou eigenlijk zeggen dat beter Adam laten doen, omdat hij rechtstreeks naar God heeft geluisterd. Jammer dat Adam zijn vrouw Eva het vrucht niet heeft afgepakt voordat ze eet. Dat was te laat en de erfzonde is gekomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Aaaaaaaahhhhhhhh das wel lief he Zie dat zijn weer vrouwen Billy liet me lopen met stokken  |
komt omdat de mannen ook een beetje moe waren Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Billy liet me lopen met stokken  |
Ja, en dan ook nog es 10 km ipv de beloofde vijf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:46
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Ik ga in Duitsland werken, lekker 2 weken herfstvakantie. 
Maarre......ik begrijp je wel hoor. Het is ook een goed teken, als ze graag naar school gaan! |
Maar wij hebben geen voorjaarsvakantie he Volgens mij kom je aardig op hetzelfde aantal dagen uit als je ze optelt. Op 30 april werken wij gewoon, maar op 1 mei hebben wij dan weer een feestdag, 5 mei vieren we hier niet ( ), maar op 3 oktober vieren we herenigingsdag en dan zijn jullie gewoon aan het werk. De enige dag die wij meer hebben dan jullie is geloof ik Froleichnam, 60 dagen na paaszondag.
Je hebt pas echt pech als je net als mijn man een bedrijf in duitsland hebt, en voornamelijk nederlandse klanten hebt. Op de nederlandse feestdagen zijn de klanten dicht maar wordt op het bedrijf gewoon gewerkt, en op de duitse dagen is het bedrijf dicht maar zitten zn nederlandse klanten gewoon op hem te wachten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:48
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Herman, je bent een fantast ... weet je nog wat je een paar weken geleden schreef ....
@ Herman388: Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 17:55 (Topic: het weer, pagina 63) Na de regen wordt het erger: Het is blubberweer in de Hoeksche Waard
Ik moet dagelijks mijn auto wassen, de vervuiler betaalt Stomme aardappelsboeren
Komende dagen aub droog blijven
.. |
Hij zei dat het moest he, niet dat tie het ook deed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:49
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Das een echte Veenendaalse he wat de B niet ken, v.... ze niet En das niet alleen sundags  |
oeioei, dus ze eet helemaal niet, zelfs niet op zondag zijn ze in veenendaal dus allemaal aan het rammelen en dat alleen omdat de chat niet doet, pfff volgen we het nu nog helemaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:52
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Gen 2 : 16 en 17 En de Heere God gebood den mens (Adam), zeggende: Van allen boom dezes hofs zult gij vrijelijk eten;
Maar van den boom der kennis des goeds en des kwaads, daarvan zult gij niet eten; want ten dage, als gij daarvan eet, zult gij den dood sterven.
De God heeft alleen tegen Adam gezegd en Eva was toen nog niet geschapen. Ze heeft wel naar Adam geluisterd wat God geboden heeft over dit boom. Ik zou eigenlijk zeggen dat beter Adam laten doen, omdat hij rechtstreeks naar God heeft geluisterd. Jammer dat Adam zijn vrouw Eva het vrucht niet heeft afgepakt voordat ze eet. Dat was te laat en de erfzonde is gekomen. |
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:53
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Mooiste moment en tevens een energie vreter Vanmorgen arbeidskundig gesprek gehad over reintegratie op mn werk, das de energie vreter het mooiste is dat ook zij het ziet zitten dat ik weer gewoon in mijn eigen functie terug kan reintergreren Helemaal opgelucht daarover ook al gaat het nog wel even duren ben blij met het vooruitzicht  |
Fijn Erika!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:55
|
|
|
|
stamppot zuurkool zo kant en klaar uit de winkel.
pfffff waarom heeft een dag niet meer uren, dan was er meer tijd om te koken, maar morgen weer een dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:55
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik neem het me steeds voor een weekrooster te maken maar op de een of andere manier ga ik halverwege de week al de fout in........... Wat ik wel doe is het schillen van een aantal kilo's aardappelen op een rustig moment,die gaan in grote gripzakken(van die hersluitbare stevige zakken)met een beetje water zo de koelkast in en dan schud ik er 's avonds uit wat ik nodig heb,dan ben ik een paar dagen van dat rotklusje af  |
Hier gaat het ook nog wel een mis hoor, maar dan probeer ik gewoon ff 2 dagen om te wisselen ofzo. Of er komt iemand thuis met de mededeling dat tie morgen een beurs heeft en laat thuis is...dus morgen toch maar weer chinees
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:56
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Maar wij hebben geen voorjaarsvakantie he Volgens mij kom je aardig op hetzelfde aantal dagen uit als je ze optelt. Op 30 april werken wij gewoon, maar op 1 mei hebben wij dan weer een feestdag, 5 mei vieren we hier niet ( ), maar op 3 oktober vieren we herenigingsdag en dan zijn jullie gewoon aan het werk. De enige dag die wij meer hebben dan jullie is geloof ik Froleichnam, 60 dagen na paaszondag.
Je hebt pas echt pech als je net als mijn man een bedrijf in duitsland hebt, en voornamelijk nederlandse klanten hebt. Op de nederlandse feestdagen zijn de klanten dicht maar wordt op het bedrijf gewoon gewerkt, en op de duitse dagen is het bedrijf dicht maar zitten zn nederlandse klanten gewoon op hem te wachten  |
Dat is zeker een beetje pech hebben, moet je je weg wel in vinden!
Nou, dan blijf ik toch maar in Nederland werken. Is ook iets handiger met de taal hè, maar ik zou jullie kids best wel in de klas willen hebben. Jullie lijken me leuke en verstandige ouders, dus dan moet er met de kinderen ook goed te werken zijn.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op maandag 7 november 2011, 19:56
|
|
| Naar boven |
|
|