| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:57
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | koud en mistig, nevels, regende net niet. wat een weer. Echt weer es geen weer. |
Toch m'n was buiten gezet en waarempel, bijna droog. Straks ff binnen nadrogen en heerlijke frisse was.
Bekijk het liever van de zonnige kant
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:03
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dank je wel voor je respect!
Heb echter wel een vraagje: bedoel je dat ik, als "traditioneel" Christen niet een wedergeboren Christen ben/kan zijn? En dat ik mij niet laat leiden door de Heilige Geest? |
Nee hoor Josina, dat bedoel ik niet. Was ff een uitlokkende opmerking en je reageert precies zo als ik verwachtte. Sorry
k moest er ook wel om lachen.
Laat onze Hemelse Vader hier maar mee worstelen. Begin ik niet aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:05
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Nee hoor Josina, dat bedoel ik niet. Was ff een uitlokkende opmerking en je reageert precies zo als ik verwachtte. Sorry
k moest er ook wel om lachen.
Laat onze Hemelse Vader hier maar mee worstelen. Begin ik niet aan. |
Oooooooh....wat ben jij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:06
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Jij wordt aangeklikt of je klikt zelf iemand aan. Idd buiten de chatbox om soms wordt er iets aan je gevraagt en wil je wel antwoorden maar dan prive. Als je inde lobby zit zie je een wit wolkje achter de namen van de anderen die kan je aanklikken en praat je prive met iemand. Zo simpel ken het weze Je kan ook naar iemands profiel gaan en dan op chatten klikken als ze online zijn ipv mailen  |
En dat durf jij ???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:07
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Oooooooh....wat ben jij  |
Ja erg he? haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:11
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | En dat durf jij ???  |
gewoon doen!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:12
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Toch m'n was buiten gezet en waarempel, bijna droog. Straks ff binnen nadrogen en heerlijke frisse was.
Bekijk het liever van de zonnige kant  |
ja maar die zon was er niet en het was koud en ik had gewoon niet mijn dag vandaag, morgen zet ik mijn roze lenzen in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Nee hoor...niet gevaarlijk... Gewoon heel duidelijk!!! |
Er staat ergens een tekst(NT) dat als we/iemand niet meer zou geloven en dan weer bekeerd worden dat dan Jezus opnieuw gekruisigd zou worden.
Heb helaas helemaal geen tijd om het op te zoeken.
Shanita die heeft gewerkt, en hard, en morgen weer gaat/moet werken, en uitgeteld is.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 7 november 2011, 20:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
|
|
|
|
CHAT schreef: Wat betreft vrouwen in de gemeente. In de tijd was het de gewoonte dat priesteressen van de tempel onderwijs gaven. Na afloop mocht je met die vrouwen dan naar bed. De reden dat Paulus in die gemeente verbiedt dat vrouwen leren, is dat de mannen dan aan andere dingen begonnen te denken en de boodschap niet overkwam. In mijn ogen geldt dat niet voor ons, dus vrouwen mogen best wel leren...hun mening geven.
Je antwoord is niet bijbels Chat, al kloppen je feiten wel. In de tijd van Paulus was de god Astarte een van de belangrijksten. Het beeld met de enorme borsten wat aanbeden werd en de lekkerste priesteressen die sex aanboden als aanbidding aan Astarte( Hera/ Aphrodite, allemaal dezelfde).
Maar... nergens in de bijbel lees ik dat Paulus daarop doelt als hij het volgende zegt in Thimoteus
8 Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen, zonder toorn en twisting.
9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;
10 Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.
11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.
13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.
14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:13
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Hebben jullie dat nou ook wel eens? Vroeg opgestaan, vol met plannen wat je vandaag allemaal wilt doen.... en dan loopt alles uit de hand, telefoontje tussendoor, huilend babietje wat niet lekker in dr vel zit, iemand van de politie aan de deur dat er in onze straat bij twee huizen ingebroken is....kortom rampspoed en ellende en ik heb vandaag zogoed als NIKS gedaan  |
Je dag werd zo goed ingevuld dat je geen tijd had om er zelf invulling aan te geven. Is dat niks doen? Welnee... Was een zinvolle dag ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:17
|
|
|
|
ik heb een keer zelf geklikt en werd ook een paar keer geklikt, gewoon durven anders blijft het alleen bij profielen kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:17
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Cool, organiseer jij het ff ?
Graag in een oneven weekend als het mogelijk is ... |
sja dan zijn de mogelijkheden al weer minder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:18
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | 15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.[/i] |
Leuk item voor een nieuw te openen onderwerp ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:19
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Schuift dat ???  | Helaas...niets...weldoenerij en liefdadigheid...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:20
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Leuk item voor een nieuw te openen onderwerp ?  |
sommige uitdagingen zijn zo leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:20
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | ik heb een keer zelf geklikt en werd ook een paar keer geklikt, gewoon durven anders blijft het alleen bij profielen kijken |
ik durf dat eg nie
en ik word ook nooit aangeklikt tot nu toe, behalve in de chat
misschien dat daar nu verandering in komt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:22
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Helaas...niets...weldoenerij en liefdadigheid... |
Grote rijkdom in de Hemel Hemelse schatten verzamelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:24
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Gezien ons chaotische huishouden van de laatste weken, maak ik elk weekend een rooster met wat we waneer eten, gewoon voor de hele week. Wij wonen 7 km bij de dichtsbijzijnde supermarkt vandaan, dus ik kan niet ff een vergeten boodschapje gaan halen. Nu het 1 blik op het prikbord en ik weet welk vlees ik s morgens uit de vrieser moet halen, de rest van de maaltijd ligt in de kast of de koelkast, echt ideaal! (en ik bel wat minder vaak met de vraag: schat...neem jij ff chinees mee ) |
Het systeem wat je toe past werkt wel!!! Voor mezelf en ons gezin toen alles nog thuis was... En nu ook nog...omdat ik weer werk... Al zijn we maar met z"n twee..het werkt en voor mezelf geeft het rust...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:24
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | sja dan zijn de mogelijkheden al weer minder  |
gehalveerd ...
blijft er nog genoeg over toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:25
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | stamppot zuurkool zo kant en klaar uit de winkel.
pfffff waarom heeft een dag niet meer uren, dan was er meer tijd om te koken, maar morgen weer een dag  |
Wel es gehoord van "weekend koken" ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:26
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | ja maar die zon was er niet en het was koud en ik had gewoon niet mijn dag vandaag, morgen zet ik mijn roze lenzen in  |
roze ???
falling in love ???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:26
|
|
|
|
MOMO697 schreef: Dat zou betekenen dat die kennis er al was voordat Adam en Evan tegen Gods geboden ingingen. En dat Adam en Eva daar op een goeie manier mee om konden gaan. Omschrijf ik het zo goed?
| MOMO697 schreef: | | Hannah, zou je mij hier nog antwoord op willen geven? Ben er benieuwd naar ... |
ik denk dat in het paradijs, toen de mens nog niet gezondigd had, er volmaakte kennis was van goed en kwaad; dus ja; toen konden adam en eva op een goede manier, een liefdevolle manier dus, omgaan met God, hun schepper, en Zijn leefregels. bij het eten van de vrucht (ongehoorzaamheid / zondigen / ingaan tegen God) is die kennis onvolmaakt geworden.
wanneer je dan weer tot bekering komt, en met God wilt leven, leert de Heilige Geest je opnieuw wat naar de wil van God is, en wat niet
is het je zo voldoende duidelijk momo?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 7 november 2011, 20:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:28
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Er staat ergens een tekst(NT) dat als we/iemand niet meer zou geloven en dan weer bekeerd worden dat dan Jezus opnieuw gekruisigd zou worden.
Heb helaas helemaal geen tijd om het op te zoeken.
Shanita die heeft gewerkt, en hard, en morgen weer gaat/moet werken, en uitgeteld is. |
Maar dat was niet wat ik bedoelde Shanita ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ze hadden niks meer .....maar in zeeland geldt nog steeds: niet goed, geld terug.
Visser, die nu geen één laars meer heeft. |
MAG IK LACHEN???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:33
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | CHAT schreef: Wat betreft vrouwen in de gemeente. In de tijd was het de gewoonte dat priesteressen van de tempel onderwijs gaven. Na afloop mocht je met die vrouwen dan naar bed. De reden dat Paulus in die gemeente verbiedt dat vrouwen leren, is dat de mannen dan aan andere dingen begonnen te denken en de boodschap niet overkwam. In mijn ogen geldt dat niet voor ons, dus vrouwen mogen best wel leren...hun mening geven.
Je antwoord is niet bijbels Chat, al kloppen je feiten wel. In de tijd van Paulus was de god Astarte een van de belangrijksten. Het beeld met de enorme borsten wat aanbeden werd en de lekkerste priesteressen die sex aanboden als aanbidding aan Astarte( Hera/ Aphrodite, allemaal dezelfde). | De definitie van niet bijbels is anders. In dit geval is het gewoon achtergrondinformatie die duidelijkheid geeft over de situatie. Laten we eens kijken naar dat woord matigheid, ook weer zo refo. Bescheiden is een beter woord vind ik. Verder ga ik eens speuren hoe dat precies bedoeld wordt.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 7 november 2011, 20:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:40
|
|
|
|
Wanneer je de letters van "Griekenland" door elkaar gooit, krijg je de zin:
"Er kan geld in"
Toeval?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Accepteren van een mening is wat anders dan respecteren van een mening. Je bedoelt misschien, accepteer dat iemand een andere mening kan hebben en respecteer die. |
Zat er later nog aan te denken, te vlug geschreven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:42
|
|
|
|
|
Mijn oudste dochter en haar vriend hebben vandaag een huis gekocht en 1 april (!) krijgen de sleutels. Toppie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:43
|
|
|
|
Maandag 7 november, Psalm 123; Mijn oog.
Ogen. Ogen spreken boekdelen. Ogen vertellen van liefde. Of van haat. Ogen stralen. Of schieten vuur. Soms spreken ogen niet. Soms zwijgen ze. Soms kijken ogen alleen maar, heel aandachtig, bang iets te missen. De ogen van een slaaf, bijvoorbeeld. Of je nu slaaf bent of slavin, knecht of lakei, dienstbode of hulp in de huishouding, je wilt vanuit zo’n positie toch eigenlijk maar één ding: dat je chef, dat mijnheer of mevrouw, tevreden is. Daarom volg je met je ogen elke aanwijzing, heel alert. Het kleinste signaal ontgaat je niet. Zo, zegt de psalm, is het nu ook met mij, met Israël, volk in den vreemde. We zijn arrogantie van de machthebbers spuugzat. Maar wat doe je ertegen? Je kunt alleen maar hopen dat God er een eind aan maakt. En daarom sla je de ogen op, naar de Eeuwige, die in de hemel woont. Je houdt je aandacht op Hem gericht, zoals een knecht of een dienstmeisje heel aandachtig volgt met welke gebaren mijnheer of mevrouw duidelijk maakt wat gedaan moet worden. Als een butler, als een ober zie je elk teken, hoe subtiel ook. Je weet: alleen van onze Heer kan redding komen. Alleen Hij kan me bevrijden uit de hand van wie mij haten. Je zou willen dat je altijd deze instelling had. Meestal is het omgekeerd. Meestal voelen wij ons de baas van God. Meestal vinden wij dat Hij op ónze signalen moet reageren. Meestal verwachten wij dat Hij ons op onze wenken bedient. Maar wij zijn geen klanten in zijn zaak. Wij zijn zijn helpers in zijn huishouding.
Tot U, die zetelt in de hemel hoog, hef ik vol mijn oog. Zoals een knecht let op zijns heren wenken of hij zijn gunst wil schenken, zoals het oog der dienstmaagd vol vertrouwen rust op de hand der vrouwe, zo zien wij op tot God, den Heer, tot Hij ons weer genadig zij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:45