ChristianMatch

Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3170 3171 3172 3173 3174 3175 3176 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 17:08

Herman van Veen - Toveren
http://www.youtube.com/watch?v=QObZCmp46eY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 17:12

ERIKA129 schreef:
knikker hem de deur uit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ach meid we delen die smart he Knipoog smiley
gedeelde smart is halve smart Clown smiley

Heb jij ook geknikkerd dan???

De uitsmijterdag is veranderd van morgen naar vandaag...
Morgenavond een tapas-uitje met collega's..(niet zo mijn ding)

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 17 november 2011, 17:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 17:25

Ik zal nog even duidelijker zijn.

Quote:
Willemijn: 'Kerkgangers hebben minder kans op depressie'
Mensen die regelmatig een kerk, synagoge of andere religieuze dienst bezoeken, hebben meer kans op een positieve kijk op het leven. Ook verlaagt kerkbezoek het risico op een depressie, blijkt uit een recent onderzoek aan de Yeshiva Universiteit van Manhattan

Ik verbaasde me eigenlijk over dit krantenartikel want ik vind juist (neem cm maar als uitgangspunt) dat er hier zo vaak gekeken wordt met een sombere blik......als je op het forum de reacties leest merk ik niet vaak iets positiefs uitstralen....vaker gemopper van wat er allemaal misgaat.....en anders moet en kan in het leven...

Je verbaasd je over het krantenartikel. Want je vind dat er hier zo vaak gekeken wordt met een sombere blik.
Zo uit mezelf denk ik dat somber teneergeslagen betekend.
In de woordenboeken staat oa wat ik denk dat ermee bedoeld wordt, beetje verdrietig en pessimistisch of zeer ernstig bedrukt.

Ja, als je vind dat er hier gekeken wordt met een 'sombere' blik.
Ik denk dat je ermee bedoeld dat men het regelmatig niet eens is met elkaar. en dat, als het voor degene iets belangrijks betreft, dat kan het zijn dat hij dat niet vrolijk overbrengt.

Ik noem even een voorbeeld van mezelf: ik kan 'somber', een beter woord voor mij is 'erg verontwaardigt' worden als ik dingen tegenkom waar ik het zo fundamenteel niet mee eens ben. als ik mij dan uit hier, wat somber kan overkomen, dan lucht het me op, en er valt een last van mij af.
Bijvoorbeeld de redenen van de kerkverlating bij een bepaalde stroming.

Aan de andere kant, als ik dan een link tegenkom, die verwijst naar redenen van kerkverlaters voor die kerkverlating, en ik herken alles, ja, dan voel ik me wel blij.

Zeker omdat dat dingen waren waarvan ik niet wist dan zó veel anderen dat ook hebben. Omdat ik niets meer las of keek, wat met die stroming te maken had.
Behalve een paar persoonlijke contacten die ik heb, van mensen die erheen gaan omdat ze mee 'moeten', reden partner en familie gaat ook.
De druk is te groot om te zeggen hoe ze werkelijk denken. Maar tegen mij doen ze dat wel.

Quote:
Willemijn: niet vaak iets positiefs uitstralen....vaker gemopper van wat er allemaal misgaat.....en anders moet en kan in het leven...

Ja, dat vind ik erg vaag. Je kan daarmee de discussies bedoelen, die zoveel reacties hebben. Maar ja, dan weer, dat is juist de bedoeling van een forum. als iedereen het met iedereen eens is, en ten alle tijde postief, ben je snel uitgeforumt.

Je kan bedoelen iemand die het een en ander over zijn kindertijd verteld.

Dan denk ik, waarom kunnen succesverhalen wel, en die verhalen niet.
Ik kreeg best veel mail, van mensen die ook zo een dergelijke kindertijd hadden, maar er niet over peinzen om het op het forum te zetten. Mij niet openlijk durven te beamen, door de taboe die er op rust. zo van: "zoiets zeg je niet zomaar".

Mij deed het goed, de herkenning in die mails. Aan de andere kant noem ik ook boeken van Alice Miller, waardoor je er, in combinatie met het geloof best wel uit kan komen
en gelukkig zijn.

Quote:
Maryan: Kerkmensen kijken vaak naar elkaar om, ook in moeilijke tijden. Zou dat meespelen? En geloven en vertrouwen op God, die voor je zorgt, kan ook een bepaalde rust geven.

Hmm.....of je CM als uitgangspunt moet nemen? Twijfelende smiley

Het gaat niet over 'omkijken'. alhoewel er hier mensen zijn die voor mij bidden en ik voor hun. En mij mail sturen.
Ik kan mijn probs aan, en ermee omgaan door het geloof en psychologie boeken.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 17 november 2011, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 17:35

PIETER649 schreef:
Cee-eM is absoluut GEEN doorsnee van de maatschappij, zelfs niet van het christelijke deel ervan!

En ik al die tijd maar denken dat dat wel zo was Twijfelende smiley

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 17 november 2011, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 17:39

Ik ben al een stug poosje op zoek naar de dvd van de film "Most"
De film gaat over een brugwachter in Amerika...die moet kiezen: of zijn zoon laten sterven, of een volle trein het water in laten rijden. Hij kiest voor het eerste....
Heeft iemand een tip hoe ik daaraan kan komen?

Laatst aangepast door
MARRY942
op donderdag 17 november 2011, 17:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 17:51

WILLEMIJN232 schreef:
Nadenken over een inhoudelijk stuk doet een ieder vanuit zijn eigen persoonlijke visie en getuigenis. Het is een illusie om te denken dat op CM allemaal gelijkgestemden zitten, het tegendeel is waar. Maar het boeiende is natuurlijk dat een forum iedereen de vrijheid geeft op zijn niveau-niet beter of slechter dan dat van de ander- te reageren. Vaak zijn dat antwoorden die je zelf niet wilt horen, die je verbazen en zelfs pijn kunnen doen als je het niet relativeert.
Dus als je zegt: Hoe kostbaar is een kwetsbaar mens dan denk ik dat dat voor een ieder van ons geldt en niet alleen voor Chatuliem.
Geloof en je mening daarover is een kwetsbaar iets, dat merk je maar weer aan de verschillen in visie over volwassen en kinderdoop. Eigenlijk ook wel weer mooi om het te signaleren want het raakt ons hart........

Quote:
Vaak zijn dat antwoorden die je zelf niet wilt horen, die je verbazen en zelfs pijn kunnen doen als je het niet relativeert.

Ja, als je niet relativeerd en dingen persoonlijk gaat nemen.

Quote:
Dus als je zegt: Hoe kostbaar is een kwetsbaar mens dan denk ik dat dat voor een ieder van ons geldt en niet alleen voor Chatuliem.
Geloof en je mening daarover is een kwetsbaar iets, dat merk je maar weer aan de verschillen in visie over volwassen en kinderdoop. Eigenlijk ook wel weer mooi om het te signaleren want het raakt ons hart........

Nee, dat geldt voor iedereen...

Geloof en je mening erover is zo kwetsbaar, omdat het de kern van iemand zijn leven is, denk ik.

Net wat je zegt, het raakt ons hart.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 17:59

PIETER649 schreef:
Als je zo redeneerd, lijk je wel een communist Geschokte, onthutste smiley

Je kunt nooit bepalen wat je nodig hebt omdat je niet weet wat de dag van morgen brengt.
Er staan ook meerdere voorbeelden in de bijbel waar aangegeven word dat het hebben van een voorraadje juist goed is, denk maar aan Jozef en de 7 magere jaren, of de maagden met hun reserve-olie.

In jouw redenatie zou dat diefstal zijn.
Het kopen van een huis is dan ook diefstal want de meeste mensen kopen niet het allergoedkoopste huis dat op Funda staat.
Het kopen van een auto is ook diefstal alstie duurder dan 500 euri is?
En die zoveelste gospel cd, heb je die echt NODIG?
En dat leuke topje of dat heerlijke parfumpje?

Jij zet het heel zwartwit neer nu en ik heb moeite met jouw uitleg.

Mee eens! Ik heb een kennis/vriend(christelijk) die heeft een eigen zaak en rijdt BMW. En dat sommigen van het personeel, als voorbeeld noem ik een vrouw van een werknemer(ook christelijk), die vind het een schande dat de baas BMW rijdt.

Maar ja, die baas werkt tot een uur 's nachts door. Het personeel gaat om 5 uur naar huis en heeft niets meer aan hun hoofd tot de volgende ochtend 7.30 uur.
Die baas moet er elke maand maar weer voor zorgen en puzzelen dat hij iedereen zijn salaris kan betalen.
En hij moet ook zorgen dat er elke maand weer genoeg werk binnenkomt, om dat te realiseren.

Dan kan hij moeilijk naar eventuele klanten in een tweede hands lelijke eend aan komen rijden...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 17 november 2011, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 18:03

je kan hem in 4 delen bekijken op youtube, dit is deel 1

http://www.youtube.com/watch?v=Q6kvV2qGWIg

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op donderdag 17 november 2011, 18:04
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 18:10

VISSER278 schreef:
W-tje , je weet dat ik je heel lief vind he..... mag ik dat addres?

Kilootje sliptongetjes W?

Daar valt wel over te praten Visser..... Knipoog smiley Slibtongetjes zijn wel erg lekker...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

SHANITA130 schreef:
Mee eens! Ik heb een kennis/vriend(christelijk) die heeft een eigen zaak en rijdt BMW. En dat sommigen van het personeel, als voorbeeld noem ik een vrouw van een werknemer(ook christelijk), die vind het een schande dat de baas BMW rijdt.

Maar ja, die baas werkt tot een uur 's nachts door. Het personeel gaat om 5 uur naar huis en heeft niets meer aan hun hoofd tot de volgende ochtend 7.30 uur.
Die baas moet er elke maand maar weer voor zorgen en puzzelen dat hij iedereen zijn salaris kan betalen.
En hij moet ook zorgen dat er elke maand weer genoeg werk binnenkomt, om dat te realiseren.

Dan kan hij moeilijk naar eventuele klanten in een tweede hands lelijke eend aan komen rijden...

Die eigen zaak heb ik ook... inclusief de maandelijkse salariszorgen etc etc.

Ook inclusief die dikke BMW en om alle gezeur voor te zijn, heb ik voor mn vrouw ook een (wat kleinere) BMW gekocht.
Wat de vrouwen/vriendinnen/maitresses van mijn personeel daarvan vinden, interesseert me geen re.. eh helemaal niks dus.
Ik heb ook een aantal jaren Berlingo gereden, zonder airco zelfs omdat ik dat ding midden in de winter kocht en airco te duur vond Gefrustreerde smiley )
Met die auto kon ik ook bij mn klanten aankomen hoor, no problem.

Maar ja, ik rij liever met n dikke 232 pk onder mn kont dus doet ik dat gewoon Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

Momo,

Nog iets wat mij even van het hart moet: Niemand kan voor iemand anders eventjes gaan bepalen wat die wel of niet nodig heeft.

En al helemaal niet, als het je eigen geld niet is, maar het geld van diegene, waarvoor je het bepaald Geschokte, onthutste smiley

En weet jij wel wat 'rijke' mensen in het verborgene geven?

Zo van laat je linkerhand niet weten wat je rechterhand doet?(bijbeltekst)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 17 november 2011, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 18:11

MARYAN401 schreef:
Als W-tje en W en E en wie nog meer Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley het toch al weten, kan ik net zo goed mijn adres op het forum zetten. Knipoog smiley Daar is tie dan....

Maryan Berk,
Beukenlaan 36,
8671 ES, Hertenbos

Allemaal welkom op de koffie met een heerlijk Veluwnaartje. Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Detail: je bent je telefoonnr vergeten....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 18:18

MOMO697 schreef:
En over welke wetten hebben we het dan? Die van het oude testament of de wetten van Jezus?

Ja, daar zit een enorm verschil in.

Jezus legt het hart van mensen bloot. Door de wet te vervullen.

Voorbeeld: je mag niet stelen

Is niet zo moeilijk om je aan te houden als gelovige. Toch?

Weet je wat Jezus erover zegt?

Alles wat je niet nodig hebt en toch voor jezelf houdt terwijl een broer of zus waar ook ter wereld gebrek leidt, dat is diefstal.

Tja, dan wordt het toch wel een stuk lastiger.

Er zijn altijd mensen die het beter of slechter hebben dat zie je de hele wereldgeschiedenis door.....Ik vind het ook niet naar om er van te genieten, meestal moet je er ook hard voor werken....(daar hoor je mensen aanzienlijk minder over) dus mag het ook? Niets mis mee toch?
Dus ik vind je ook erg kort door de bocht en denk dat de praktijk een stuk weerbarstiger is.....en dat jij dat ook wel weet..... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 18:31

Quote:
Maar ja, ik rij liever met n dikke 232 pk onder mn kont dus doet ik dat gewoon Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 18:35

MARYAN401 schreef:
Als W-tje en W en E en wie nog meer Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley het toch al weten, kan ik net zo goed mijn adres op het forum zetten. Knipoog smiley Daar is tie dan....

Maryan Berk,
Beukenlaan 36,
8671 ES, Hertenbos

Allemaal welkom op de koffie met een heerlijk Veluwnaartje. Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ben je verhuisd ?Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 18:37

ZEELAND736 schreef:
Heb jij ook geknikkerd dan???

De uitsmijterdag is veranderd van morgen naar vandaag...
Morgenavond een tapas-uitje met collega's..(niet zo mijn ding)

Neu hier staat tie nog steeds Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 18:39

Quote:
Willemijn: meestal moet je er ook hard voor werken....(daar hoor je mensen aanzienlijk minder over) dus mag het ook?

Inderdaad...dáár hoor je ze niet over....;)
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 18:44

WILLEMIJN232 schreef:

En het mailadres Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 18:53

YELNIN491 schreef:
Hoef het niet te spelen dat ik pijn heb, want er zit een forse ontsteking in mijn kaak, maar zelf dat is geen reden om de afspraak te vervroegen, dus gewoon maar doorbijten, dagen gaan vanzelf voorbij Zieke smiley

Visser komt wel met een oplossing..... Het is bijna weekend , gewoon naar de tandarts gaan die weekenddienst heeft. Voila.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:00

WILLEMIJN232 schreef:

Mijn privé-nummer vind ik wat te ver gaan eigenlijk. Misschien kan ik Vissers extra mobieltje wel krijgen/lenen, als het uitje van zaterdag achter de rug is? Het nummer staat al op het forum. Tot die tijd kunnen mensen ook wel bellen, dan mailt hij de tijden - dat mensen op de koffie willen komen - wel even door. Visser, is wel goed toch? Knipoog smiley

En wil iemand ook nog mijn gironummer? Voor een eventuele afscheidsgift. Hint hint.................... Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:01

VISSER278 schreef:
Visser komt wel met een oplossing..... Het is bijna weekend , gewoon naar de tandarts gaan die weekenddienst heeft. Voila.

Dat is echt slim, Visser!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:04

Visser en aanhang, heel veel plezier zaterdag!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:04

MARYAN401 schreef:
Mijn privé-nummer vind ik wat te ver gaan eigenlijk. Misschien kan ik Vissers extra mobieltje wel krijgen/lenen, als het uitje van zaterdag achter de rug is? Het nummer staat al op het forum. Tot die tijd kunnen mensen ook wel bellen, dan mailt hij de tijden - dat mensen op de koffie willen komen - wel even door. Visser, is wel goed toch? Knipoog smiley

En wil iemand ook nog mijn gironummer? Voor een eventuele afscheidsgift. Hint hint.................... Lachende smiley Clown smiley

geef maar geld, mag ook giraal
jullie mogen komen allemaal?

vrij naar een groot dichter Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:08

ANNETTE792 schreef:
je kan hem in 4 delen bekijken op youtube, dit is deel 1

http://www.youtube.com/watch?v=Q6kvV2qGWIg

Gouden tip Annette! Heel erg bedankt!
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:29

MARYAN401 schreef:
Visser en aanhang, heel veel plezier zaterdag!

Dankjewel en mocht je je bedenken.....altijd welkom. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:33

MARYAN401 schreef:
Dat is echt slim, Visser!

Verlegen lachende smiley Visser spreekt uit ervaring.

En bij een ontsteking...... neem wel minimaal 170 euro mee.
Want bij de weekendtandarts moet je contant betalen wat je zelf moet declareren bij het ziekenfonds.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:35

Hoe duidelijk kan het zijn:

1 Samuel 2 vers 7:
De HEERE maakt arm en maakt rijk; Hij vernedert, ook verhoogt Hij.

Dus wat zeuren we? Die BMW is je van harte gegund hoor Knipoog smiley

Wacht maar...over een paar jaar koop ik ook een dikke bak Lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Enne, ook arm zijn is geen schande, al vraag ik me weleens af hoe een mens met een gezond lichaam arm kan blijven als men de financieen goed op orde houd.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:38

Vreselijk...dochterlief liet zojuist de frietpan uit haar handen vallen. De hele keuken blank van het frituurvet. Zoonlief aan de andere kant van de kamer schrok blijkbaar want die laat direct zijn glas uit zijn handen kletteren.

PUINZOOI!!!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:42

MARYAN401 schreef:

Sjonge , wat ingewikkeld allemaal zeg. Eerst naar mij bellen/ mailen , dan naar Maryan mailen , terugmailen, agenda aanpassen.
Nu weet ik het niet meer.

Hi, houdt het simpel.

Maryan , je leest nu toch dat we niet zonder je kunnen?
Houdt het simpel en verleng je abo gewoon.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:43

JOLAN931 schreef:
Vreselijk...dochterlief liet zojuist de frietpan uit haar handen vallen. De hele keuken blank van het frituurvet. Zoonlief aan de andere kant van de kamer schrok blijkbaar want die laat direct zijn glas uit zijn handen kletteren.

PUINZOOI!!!

Nou zeg, wat een boel en schoonmaakploeg komt eraan Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3170 3171 3172 3173 3174 3175 3176 ... 6194 Volgende
Pagina 3173 van 6194