| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 20:50
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Hey...goed idee Annette, bedankt voor de tip!  |
stokje kaneel een vanille stokje erbij, das nog lekkerder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 21:37
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Mij antwoord op het dikgedrukte gedeelte is heel simpel.
God zegt in de bijbel
Zonder Mij kun je NIETS doen. Onzinnig dus om je te fixeren op wat JE WEL kunt.....Niets dus. | Ook hier is de contekst weer belangrijk. Waarom plukken mensen zo gemakkelijk bijbelteksten, terwijl ze zich niet eens druk maken over de contekst? Dan krijgen ze een hele vreemde aparte en absolute waarde, zonder dat het de bijbel zelf in zijn waarde laat. Ten eerste denk ik dat je een heleboel kunt doen en moet doen. Jij bent het zelf, die je relatie met God moet onderhouden. Jij moet tijd voor Hem nemen. Jij moet naar Zijn Woord luisteren, Jij moet Hem gehoorzamen..... God heeft heel veel verantwoordelijkheden naar ons toegeschoven, en die mogen we vervullen...
De betreffende tekst staat dus in het verhaal van de wijnstok en de ranken. Wat leert die tekst ons dan? Dat we buiten God om geen vrucht kunnen dragen. Willen we vrucht dragen, kan dat alleen maar via God. Maar die tekst laat ook heel helder zien, dat we er ook voor kunnen kiezen om buiten Hem om te werken. Dan zijn we niet goed bezig.
Wat bedoel ik nu precies met de stelling dat je je moet richten op datgene wat je wel kunt? Je kunt God de ruimte geven in je leven te werken. Je kunt bidden, Hem aanbidden. Je kunt je relatie met Hem onderhouden en ervan uit gaan dat Hij van je houdt. Je kunt anderen vertellen van de liefde van Christus... Het komt mij over als dat je passief moet zijn en gelaten alles over je heen moet laten komen. En ik geloof het tegengestelde...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 13 december 2011, 21:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 21:40
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | En ieder mens gezondigd omdat??? Want dat heb ik nog steeds niet van je gehoord hoe dat gekomen is........ Als jij zegt dat door het zondigen van Adam niet de basis is dat jij ook zondigt, waarom zondig jij dan???
Dit klopt van geen kant, want de dood was er al voordat jij begon met zondigen....... Leg jij dan eens aan ouders uit met een doodgeboren kind dat dat komt omdat dat kind gezondigd heeft, wat kan dat kind dan misdaan hebben om dood geboren te worden volgens jou......
Jou interpretaties van de bijbel zijn erg letterlijk, maar juist?
Heb ik een vraag voor je, en ik zeg het je direct, het is een strikvraag, want er is maar 1 antwoord mogelijk.....
Stel, jij word in het paradijs gezet, helemaal zoals je nu bent, maar zonder zonde. En jij krijgt dezelfde keus van Satan om de vrucht te eten om aan God gelijk te zijn, doe je het?
2 antwoorden, Ja of Nee.
Ja. Dan ben je niet anders dan Adam, en omdat jij deze keuze maakt, maakt het dat jou nageslacht zondigt. Omdat jij gezondigd hebt kan je nageslacht niet meer zonder zonde zijn. Jij maakt jou zonden, zij maken hun zonden, en allen verantwoordelijk voor hun eigen zonden, maar het begin was jij.
Nee. Dat maakt jou almachtig en gelijk aan God, ben je dat?
Antwoorden als misschien, ik weet het niet, enz is een ander antwoord voor Ja. Want misschien of ik weet het niet geven enkel aan dat je jezelf niet kent, dit maakt je ontvankelijk voor de leugens van Satan, en zul je die niet kunnen weerstaan, als je dat al kon.......... | Je maakt een hele grote stap, waar ik het niet mee eens ben. De stap van Adam naar ons wordt verbroken nl. door de verlossing die Christus gebracht heeft. Erfzonde ontkent in feite het verlossingswerk van Christus en benadrukt slechts de staat van de mens zonder Christus. Het is dus oudtestamentisch om zo te denken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 21:48
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | stokje kaneel een vanille stokje erbij, das nog lekkerder. |
èn vanzelfsprekend de wilde mannen uit Giessen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 21:53
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Op de pagina waar je inlogt, staat rechts onderin een uitnodiging om de sucsesverhalen te lezen. Boven de 2 foto´s staat dat het n selectie is en er een handvol sucsesverhalen staat. Ik heb het es n maandje aangekeken, maar het handjevol blijft op 2 steken. Bij mij is 2 geen handjevol... |
meer waren er blijkbaar niet....
of... als je je geroepen voelt; ga je gang....
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op dinsdag 13 december 2011, 21:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 21:57
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Kan ik beter een boek schrijven dan maak ik van het kwaad, nog een deugt  |
en als je het een beetje goed schrijf, komt er ook nog geld in het laatje, betaal je daar je abo weer van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 21:57
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik kan er niet veel van zeggen. Ben niet meer dan 2min. en 38 sec. buiten geweest vandaag.  |
hier 1 min en 24 sec
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:07
|
|
|
|
veel te veel wind en regen , gelukkig een lang werkdag in binnen. Vanavond nog wel harde windvlagen maar wel droog, maar soms leek de wereld overstroomd, wat een plassen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:11
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Wat lief...wat fijn.. Een moeder van 94!!!!!!!! Zooooooooo....maar zuinig op wezen!!! |
Ja dat ben ik ook wel alleen fietst ze me nog steeds na bij alles want ik vergeet nogaleens iets (ziekenhuizen)en dat schrijft ze allemaal op en dan zegt ze van morgen om 10 uur moet je in amsterdan zijn hahaha.
Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:17
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | veel te veel wind en regen , gelukkig een lang werkdag in binnen. Vanavond nog wel harde windvlagen maar wel droog, maar soms leek de wereld overstroomd, wat een plassen  |
Ik had wind teuge, vanavond naar bijbelkring....en koudddddd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:18
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Ja dat ben ik ook wel alleen fietst ze me nog steeds na bij alles want ik vergeet nogaleens iets (ziekenhuizen)en dat schrijft ze allemaal op en dan zegt ze van morgen om 10 uur moet je in amsterdan zijn hahaha.
Sjalom. Martin |
krasse dame hoor soort persoonlijke secretaresse
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:18
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nog een tip.....bessenjenever.  |
Jakkie Visser, wil je ons allemaal teut hebben?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:20
|
|
|
|
Nou...wat er ook in mijn leven gebeurd is....en ik heb best heel wat meegemaakt.... Ik blijf toch voor de mannetjes kiezen hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:21
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Ja dat ben ik ook wel alleen fietst ze me nog steeds na bij alles want ik vergeet nogaleens iets (ziekenhuizen)en dat schrijft ze allemaal op en dan zegt ze van morgen om 10 uur moet je in amsterdan zijn hahaha.
Sjalom. Martin |
Had ik mijn moeder nog maar.....zou zo verschrikkelijk graag effe een bakkie bij haar doen....en om raad vragen...effe knuffelen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:21
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | met dat ge-homeo moet je volgens sommige mensen uitkijken; bij nacht geplukt, flink geshaked en daarna tig keer verdunt worden is ook niet alles, frank!! al schijnt het wel de gezondheid te bevorderen!!
hannah............D16  |
Ik denk dat frank meer senseo bedoelde . Niet shaken , niet verdunnen , niet 's nachts aanzetten ( bij frank) en je blijft er zooooo lekker wakker van . Toch Frank?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:22
|
|
|
|
Dinsdag 13 december, Psalm 143: 5-8; Vroeger dagen.
Weet je nog van toen? Van vroeger? Van die goede, oude tijd? Weet je nog dat we buiten speelden in de zomer, kinderen nog? Weet je nog dat het ’s winters kon vriezen dat het kraakte, dat je schaatsen kon en sneeuwballen gooien en dat je kijken kon naar de ijsbloemen op de ruiten? En weet je nog van het kerstfeest van de zondagsschool? Van het spannende kerstboek dat je kreeg en van die grote, oranje sinasappel? Weet je nog van toen? Naarmate je ouder wordt, denk je meer en meer terug aan wat vroeger was en misschien wel nooit meer terug zal komen. Pure nostalgie! Is dat wat de dichter van de psalm bedoelt? Is het een uitgeleefde bejaarde die voordat hij gaat dementeren een beetje sentimenteel aan het worden is? Geen sprake van! De dichter van de psalm denkt niet terug aan wat hijzelf allemaal presteerde. Hij denkt zelfs niet terug aan de behaaglijkheid van alle knusse dingen die hij als kind mocht beleven. Hij mijmert over Góds daden! Is dat een variant op het bekende versje ‘Tel uw zegeningen, tel ze een voor een?’ Ik denk het wel. De dichter grijpt in zijn strijd tegen de vijand terug naar een wonderlijk wapen: de herinnering aan Gods goedheid. Hij bouwt een harnas van goede herinneringen op. Hij gaat voor zijn geestesoog nog eens alles passeren wat God gedaan heeft, voor zijn volk, zijn familie, zijn gezin, voor hem persoonlijk. Hij mediteert over de Eeuwige, die onze Schepper is en ook onze Verlosser. Dat is geen garantie voor een volmaakte rust van ziel en lichaam. Maar het helpt je wel om weer toekomst te zien. Deze God zal je ook blijven leiden!
Laat’s , morgens uw genade dagen, voor ogen die het donker zagen. Ik bouw op U en anders geen. Wijs mij de weg van uw behagen, mijn ziel wacht het van U alleen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:24
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Nou...wat er ook in mijn leven gebeurd is....en ik heb best heel wat meegemaakt.... Ik blijf toch voor de mannetjes kiezen hoor  |
Da's goed nieuws Mary. Kan ik niet zeggen. En ik heb ook best wel wat meegemaakt al zeg ik het zelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:25
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Wees eerlijk...een dag is nooit rot joh!!!! Soms kan hij weleens niet makkelijk zijn...das waar en ben ik met je eens!!!
Ik vind het een akelig woord joh!!! Appels en peren...die kunnen rot zijn...maar een dag??? |
is ook een akelig woord, maar de hele dag voelde wel rot en akelig en naar en alles wat maar niet fijn was. Maar misschien was een pet-dag, prutsdag of takkendag beter geweest. slorry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:26
|
|
|
|
Vandaag weer twee uurtjes op mn werk hebben mogen vertoeven er komt vooruitgang hier [/quote]
Hee dat is goed nieuws, blij om voor je!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je maakt een hele grote stap, waar ik het niet mee eens ben. De stap van Adam naar ons wordt verbroken nl. door de verlossing die Christus gebracht heeft. Erfzonde ontkent in feite het verlossingswerk van Christus en benadrukt slechts de staat van de mens zonder Christus. Het is dus oudtestamentisch om zo te denken... |
het oude testament is nog steeds onderdeel van de bijbel, hij denkt dus bijbels en daar is niks mis mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:34
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | hier 1 min en 24 sec  |
Ik snap het . Jij gaat altijd door de voordeur naar buiten . En ik ga altijd achterom , dus ja, dat duurt net iets langer voor dat je bij de auto bent. Zo zie je maar.... altijd baas boven baas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:34
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Nou...wat er ook in mijn leven gebeurd is....en ik heb best heel wat meegemaakt.... Ik blijf toch voor de mannetjes kiezen hoor  |
k vind 1 eigenlijk wel genoeg ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:35
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | succes verhaal kan ook in andere relaties gevonden worden... hoef je niet gelijk te huwen toch. Ik heb via christian match ook echt vrienden voor het leven gevonden. Waarbij ik zelfs van overtuigd ben dat ik hen niet zomaar heb ontmoet... ... Maare Pietre... jullie verhaal zou hier op de onderkant van de openingspagina ook wel passen ...  |
welnee, wij zijn schandvlek van cm, wij hebben eerst gehokt en dus in zonde geleefd voordat we trouwden. achteraf nog mazzel dat we geen ban kregen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:36
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ik had wind teuge, vanavond naar bijbelkring....en koudddddd  |
tja daewoo he... eigen schuld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:37
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | welnee, wij zijn schandvlek van cm, wij hebben eerst gehokt en dus in zonde geleefd voordat we trouwden. achteraf nog mazzel dat we geen ban kregen... |
zelfkennis is de eerste stap tot verbetering....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:39
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik snap het . Jij gaat altijd door de voordeur naar buiten . En ik ga altijd achterom , dus ja, dat duurt net iets langer voor dat je bij de auto bent. Zo zie je maar.... altijd baas boven baas.  |
mis, de achterdeur is bij mij de kortste route naar m'n garage...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:42
|
|
|
|
Dit is hun overkomen tot een voorbeeld (voor ons) en het is opgetekend ter waarschuwing voor ons, over wie het einde der eeuwen gekomen is.
Het ot is voor ons een voorbeeld en een waarschuwing.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Omdat Cootje niet verlengt heeft Ze heeft het gezegt he komt omdat jij niet met ons in de arrenslee wilde  |
volgens mij is ze er nog steeds toch??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:47
|
|
|
|
Ik denk maar zo God is niet veranderd Wat Hij toen een gruwel vond, vindt Hij nog steeds een gruwel
Maar in het nt staat ook dat je je door niemand iets moet laten aanpraten over feestdagen ed.
Het belangrijkste is hoe sta je tegenover God? Wat heb je gedaan met je geloof?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 december 2011, 22:50
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Jaaaa Leanne....die krukken he! Maar dat afhalen gaat niet lukken, ik heb die krukken namelijk nodig om naar Friesland te komen...  |
Hallo Marry
Je mag wel met me mee rijden als ik naar friesland ga want mn kinderen wonen daar en ik ga regelmatig want daar eet ik altijd lekker hahaha. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|