ChristianMatch
 


Forum

AUSTRALIË
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
FLOSHKE872





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 18:19
 
Ik ga een rondreis maken door Australië in november voor zes weken en heb daar vrienden en familie wonen. Wie is weleens naar Australié geweest?
Vertel jullie eens ervaring er over? Wat vonden jullie ervan?
Ik voor het eerst naar het verre Australië.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 18:49
 
Ik ben naar Australië geweest toen ik 19 jaar was ( voor de Golfoorlog dus).
Het was ook mijn eerste vliegreis, best spannend omdat een week, voor ik ging, een vliegtuig op de plaats Lockerbie stortte en daar 2 weken vooraan, een deur uit een vliegtuig viel boven Hawaï.
Maar daar vroeg je niet naar hè!

Ik ben 2 maanden in Australië geweest van januari tot en met maart, hoogzomer dus.
Heb een rondreis gemaakt van Melbourne naar Sidney , met de bus heen en de trein terug.
In de Blue Mountains geweest,veel natuurgebieden bezocht en bewandeld, geslapen in de bush terwijl er een koala om mijn tent wandelde.
Zo ongelooflijk veel gedaan en gezien, een ervaring om nooit te vergeten.
Oh ja....heb ook kangoeroes geaaid en een koala geknuffeld en kennis gemaakt met een enorm grote zwarte spin in de rimboe,ieuw!

Kortom, ik kan het je zwaar aanbevelen , een hele goede reis toegewenst en geniet ervan!
Ben je het toch zat...ik neem zo je plaats in hoor!
Je kunt me altijd vinden op het forum van CM, internationaal op te sporen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJA065





Berichten: 266

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 19:05
 
Ik ben naar Nieuw Zeeland geweest en het was een mooi land.
Ik ben over Australié heen gevlogen.
Toen het helder weer was.
Ik ben twee keer in Nieuw Zeeland geweest en heb mijn familie opgezocht.
Nieuw Zeeland is verdeeld in twee eillanden:
Noorder eiland en zuider eiland.

Ik ben op beide eilanden geweest.

Ik wens je een prettige reis door Australië Floshke.

Gods zegen toegewenst.

Ineke van Veen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJA065





Berichten: 266

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 01:20
 
Wie weet ga ik nog Australië volgend jaar. Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORA683





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 11:31
 
Mooi, dit is een forumtopic voor mij!!

In januari 2011 ga ik ook naar Australie & Nieuw Zeeland,
ben echt super benieuwd naar het land. Het is 'maar' voor een maandje, maar ik heb er altijd al eens naar toegewild!!
K ga met een reisorganisatie, maarre, tips zijn altijd welkom! Hoe meer voorpret, hoe beter! Wat kan je zoal verzinnen om de vliegtuigtrip te overleven (het is een lange zit, heb verder geen vliegangst ofzo hoor :D) en hoe zijn de mensen daar?
Tell me more!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 11:53
 
CORA683 schreef:
Mooi, dit is een forumtopic voor mij!!

In januari 2011 ga ik ook naar Australie & Nieuw Zeeland,
ben echt super benieuwd naar het land. Het is 'maar' voor een maandje, maar ik heb er altijd al eens naar toegewild!!
K ga met een reisorganisatie, maarre, tips zijn altijd welkom! Hoe meer voorpret, hoe beter! Wat kan je zoal verzinnen om de vliegtuigtrip te overleven (het is een lange zit, heb verder geen vliegangst ofzo hoor :D) en hoe zijn de mensen daar?
Tell me more!!

De reis gewoon over je heen laten komen...'t is idd een heel lange zit....
Mooi boek mee, proberen wat te slapen, mp3 of 4 speler met je favo muziek mee. En ga regelmatig even lopen, goed voor de bloed doorstroming Knipoog smiley
Ik ben in Nw.Zeeland geweest en daar vind ik de mensen erg vriendelijk. Een maand is wel kort voor beide landen, lijkt mij.
In een maand nw.Z. heb ik mooie dingen gezien op beide eilanden. De noordkust van het noordereiland vond ik wel erg mooi, Paihia o.a. Ninety Mile Beach de moeite waard en daar natuurlijk ff zandsurfen!!
Een treinreis van het westen naar het oosten van het zuidereiland ook aan te raden.
Voor de sportieve jongeren is er zoveel moois te doen in Nw.Z. veel te veel om in 1 vakantie te proppen.
De sets van LOTR......*zucht*......ik moet ook maar weer sparen Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJA065





Berichten: 266

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:07
 
CORA683 schreef:
Mooi, dit is een forumtopic voor mij!!

In januari 2011 ga ik ook naar Australie & Nieuw Zeeland,
ben echt super benieuwd naar het land. Het is 'maar' voor een maandje, maar ik heb er altijd al eens naar toegewild!!
K ga met een reisorganisatie, maarre, tips zijn altijd welkom! Hoe meer voorpret, hoe beter! Wat kan je zoal verzinnen om de vliegtuigtrip te overleven (het is een lange zit, heb verder geen vliegangst ofzo hoor :D) en hoe zijn de mensen daar?
Tell me more!!

Leuk Cora, ik adviseer je ook zuider eiland van Nieuw Zeeland te bezoeken?
Prachtig eiland veel stilte en weinig mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 10:16
 
een vlucht naar Nieuw-Zeeland duurt tenminste 24 klokuren. als je verstandig bent (en je hebt je vlucht nog niet geboekt), vlieg dan met Malaysia Airlines. die hebben de grootste tussenruimte tussen de rugleuningen van de stoelen (86cm!). da's dus ongeveer 10cm méér dan andere maatschappijen.

ik ben jl. januari met mijn moeder geweest, omdat zij haar broer nog eens wilde spreken. hij emigreerde begin jaren '50 naar NZ, en woont nu middenop het Noorder eiland in Morrinsville.
ik ben er zelf nu 3 keer geweest, de vorige keer, in 2000, ben ik 6 weken geweest en heb ik met de auto van mijn oom een rondreis gemaakt over Noorder en Zuider Eiland. ik vond twee weken Zuider Eiland genoeg. voor de overtocht kan je gebruik maken van de Interislander (3,5 uur) of de catamaran (1,5 uur, vaart overigens niet bij hoge zee). als je een huurauto hebt, kan je die in Wellington achterlaten en als passagier oversteken en op het Z.E. weer een auto pakken, informeer hiernaar als je het nog niet geregeld hebt. als je wil, kan ik je wel info geven over (volgens mij) interessante lokaties waar (nog) niet iedereen geweest is. één ding wat je in NZ niet mag hebben is HAAST. pas je maar gewoon lekker aan aan de 'pace of life' van de Nieuwzeelanders, dan duurt je vakantie veel langer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1