Auteur |
Bericht |
|
HAICO485
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 01:18
|
|
|
Matthew 5:5
Many people are bothered by this passage, because it seems out of character with the rest of the Bible. Would anyone really want to live forever on an Earth where those in charge lacked courage, the wisdom to recognize what is just and the strength to stand up for it? Did Jesus really die so a bunch of "wimps" could be put in charge?
The biblical concept of meekness must not be confused with "wimpiness," i.e., fear, weakness, lack of strength of moral character, lack of the courage of one's convictions. Jesus was meek, and yet He spoke out boldly, even knowing that it would lead to torture and execution.
http://www.whatthebibleteaches.com/wbt_168.htm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 08:11
|
|
|
Als je iedereen wilt bereiken met dit, graag ook de vertaling er van. Niet iedereen is de Engelse taal machtig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAICO485
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 10:03
|
|
|
het gaat om het belang van het woord meek (praeis in het griekse NT) in matheus 5-5. Want het is een woord vol rijkdom las ik net ergens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAICO485
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 10:26
|
|
|
en wil je een verzoek om hulp ook anders formuleren aub?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 10:28
|
|
|
HAICO485 schreef: | en wil je een verzoek om hulp ook anders formuleren aub? |
Ik vraag jouw om een vertaling van het engels in het nederlands. Is dat soms teveel gevraagd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAICO485
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 10:33
|
|
|
als je iets vraagt in plaats van dat je het eist, begeef je je op het goede pad.
hint zachtmoedigheid hint
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 10:50
|
|
|
Bijzonder interessant onderwerp. Wil ik graag over discussiƫren, maar ik begrijp er niets van.
Haico; wil je het alsjeblieft vertalen naar het Nederlands
Alvast mijn dank.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 11:04
|
|
|
HAICO485 schreef: | als je iets vraagt in plaats van dat je het eist, begeef je je op het goede pad.
hint zachtmoedigheid hint |
ik vroeg het ook, en EISTE het niet. zoals jij het interpreteert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAICO485
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 11:15
|
|
|
you're welcome Zinga :)
Veel mensen vinden deze uitspraak verontrustend, omdat het niet strookt met de rest van de bijbel. Wie wil er nou eeuwig op aarde leven als de machthebbers geen moed hebben, of hun de wijsheid ontbreekt om onrecht te herkennen en de kracht om er tegen op te treden? Is Jezus echt gestorven zodat een stel slapjanussen de leiding vermocht te krijgen?
Het bijbelse concept van 'praeis' moet je niet verwarren met ruggegraatloos gedrag zo als angst, gebrek aan morele moed, en niet voor je overtuiging uit durven te komen. Jezus Christus was lankmoedig, en toch sprak Hij stoutmoedig, terwijl Hij wist dat het tot Zijn marteling en vonnis leed.
(en let ook op wat er nu gebeurt: dat de perfecte vertaling niet altijd mogelijk is)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HAICO485
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 11:21
|
|
|
wil je ook om wat minder agressie vragen mariska ? zou voor ons beide de verhouding prettiger maken denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 12:36
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik vroeg het ook, en EISTE het niet. zoals jij het interpreteert. |
Ben het helemaal met je eens Mariska!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 13:56
|
|
|
Quote: | HAICO485 schreef: als je iets vraagt in plaats van dat je het eist, begeef je je op het goede pad.
hint zachtmoedigheid hint |
MARISKA601 schreef: | ik vroeg het ook, en EISTE het niet. zoals jij het interpreteert. |
Volgens mij is er nog wel wat winst te behalen op het communicatieniveau van beiden. 't Is vaak de toon die de muziek maakt.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 3 oktober 2010, 13:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 14:46
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Volgens mij is er nog wel wat winst te behalen op het communicatieniveau van beiden. 't Is vaak de toon die de muziek maakt. |
Ben het met je eens Marijan,dat is inderdaad zo..Wat ontzettend jammer dat een goed bedoelde opmerking zo zwaar wordt opgepakt...tjonge...
miekjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 14:49
|
|
|
HAICO485 schreef: | you're welcome Zinga :)
Veel mensen vinden deze uitspraak verontrustend, omdat het niet strookt met de rest van de bijbel. Wie wil er nou eeuwig op aarde leven als de machthebbers geen moed hebben, of hun de wijsheid ontbreekt om onrecht te herkennen en de kracht om er tegen op te treden? Is Jezus echt gestorven zodat een stel slapjanussen de leiding vermocht te krijgen?
Het bijbelse concept van 'praeis' moet je niet verwarren met ruggegraatloos gedrag zo als angst, gebrek aan morele moed, en niet voor je overtuiging uit durven te komen. Jezus Christus was lankmoedig, en toch sprak Hij stoutmoedig, terwijl Hij wist dat het tot Zijn marteling en vonnis leed.
(en let ook op wat er nu gebeurt: dat de perfecte vertaling niet altijd mogelijk is) |
Was het ook ten tijde van Jezus' leven op aarde al niet zo? God stelde koningen, machthebbers, aan omdat het ongelovige volk dat verzocht. In eerste instantie waren dat richters die wijsheid van God ontvingen, zachtmoedig.?..weet niet waar dat precies in deze context van toepassing is.. Ten tweede leven wij niet eeuwig op deze aarde..er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. En Jezus is gestorven.... niet zodat een stelletje "slapjanussen" de leiding mocht krijgen, maar zodat wij weer in contact konden komen met onze hemelse Vader.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 3 oktober 2010, 14:57
|
|
Naar boven |
|
|