ChristianMatch
 


Forum

waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 12:12
 
Sorry, ik kan niet weergeven wat ik bedoel. Er spelen heel wat dingen mee in je lichaam. Je gevoel, je geweten, je hart , je gedachten. En je gedachten hebben heel veel invloed op je gevoel, ik geloof dat je dan veel dingen door elkaar gooit en dan denkt dat hè je gevoel is, kijk pijn voel, verdriet voel je, maar er zijn ook andere dingen, houden van iemand, met je hart of met je gevoel, en dan loop je het risico dat je gevoel je op een dwaalspoor brengt. Je denkt ( dat je van iemand houd ) maar achteraf is het niet zo. En kom je bedrogen uit. Het moet komen vanuit je hart. Ik kan het jullie niet goed uitleggen. Ik weet dat het wel diep gaat en dat het best moeilijk is om onderscheidt te maken. En daarom zei ik pas op je gevoel kan je bedriegen, toets alles. Is het mijn gevoel?, of spreekt mijn hart, is het mijn denken. Zo zie en ervaar ik het wel. Mijn gevoel heeft mij verschillende keren op een dwaling gebracht. Dus ik beredeneer alles. En ben heel voorzichtig hierin geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 12:16
 
de mate waarin je intuitie is ontwikkeld, is wel per persoon verschillend, denk ik, maureen;
ik denk dat je bedoelt dat verliefdheid erg heftig kan zijn, maar dat het tijd nodig heeft om het "houden van" (al dan niet) te zien groeien?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 mei 2011, 15:01
 
Verliefdheid is in het begin, houden van is een groeiproces. Dat is niet wat ik bedoel, ik kan niet de juiste woorden vinden om dit weer te geven. Ik ben bang dat ook dit weer verkeert word opgevat. Maar ja, laat het commentaar maar komen, ik ben voorbereid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 11:40
 
MAUREEN217 schreef:
Verliefdheid is in het begin, houden van is een groeiproces. Dat is niet wat ik bedoel, ik kan niet de juiste woorden vinden om dit weer te geven. Ik ben bang dat ook dit weer verkeert word opgevat. Maar ja, laat het commentaar maar komen, ik ben voorbereid.

Ik denk dat ik je wel kan begrijpen Maureen,
ook ik ben al een paar keer op de verkeerde mens verliefd geworden,
weet ook niet hoe dit komt,
maar eens de verliefdheid over is ben ik wel blij geweest dat er geen relatie geweest was omdat ik dan inderdaad die persoon kan zien zoals hij is, en doordat ik besef dat ik daarmee niet gelukkig zou geweest zijn,

ik heb geleerd om ook met die gevoelens van verliefdheid bij de Heer te gaan,
(ook al wordt ik niet makkelijk verliefd), en Hij helpt mij hier ook bij.
Hij laat niet langer toe dat ik verkeerd loop (zoals ooit gebeurde) maar laat mij de waarheid zien en of het wel of niet Zijn Wil is.
De ontnuchtering kan soms pijn doen, maar eens je ziet dat het Gods Wil niet is had ik er geen last meer van.
satan kent ons ook wel voor een stuk, hij weet ook wel dat we bijvoorbeeld heel gevoelig (of mss wel eenzaam zijn soms), en ik denk dat hij ons ook probeert te verleiden door op onze gevoelens in te spelen.

Sorry als ik je verkeerd begrepen heb hé, maar als ik je reactie las moest ik hieraan (eigen ervaringen) denken.
Hoe meer we met de Heer leven, hoe minder satan op onze gevoelens kan inspelen denk ik,
en hoe èchter en dieper we misschien met gevoelens kunnen omgaan (zoals in een ander topic over een al dan niet mooi uiterlijk en de daarbij horende aantrekking of afstoting)

ik kan ook soms moeilijk uitdrukken wat ik eigenlijk bedoel hoor


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zaterdag 14 mei 2011, 11:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 02:01
 
Dank je Marielene, het is moeilijk woorden op papier te zetten, je ziet de ander zijn/haar gezicht niet. Geschreven woorden zijn eigenlijk dood, daarom kunnen ze verkeert begrepen worden, en loop je klem als je iets probeert uit te leggen. Je kent de persoon ook niet, dus kan je je moeilijk iets bij voorstellen, dat is ook te begrijpen.

Wat verder in je verhaal heeft mij zeer getroffen, ja wij moeten echt leren luisteren naar de stem vanGod, en zeker niet voor Hem uit lopen of het zelf even regelen. Dit heb ik ook vaak gedaan, als ik wat een God vroeg en het duurde mij te lang, dan ging ik zelf maar spelen voor God om het zo maar te zeggen, en dat had vervelende gevolgen voor mij. Ik heb mijn les via de harde weg geleerd. Nu wacht ik op God, laat Hij het maar voor mij invullen, als het van God is, dan voelt het goed aan en loopt het gesmeerd, zo niet, dan het mes erin en afkappen die hap, einde verhaal. Ik ben nuook in contact met een an, maar ik heb nog geen zekerheid, dus wacht ik op antwoord van mijn Vader, is dit mijn kadootje van God of niet? Ben er zelf nog niet uit. Dus afwachten en niet overhaasten, sterkte
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 00:57
 
Waar ik op afknap, oneerlijkheid Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 19:59
 
een echte afknapper is als iemand het al meteen over daten gaat hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14
Pagina 14 van 14