ChristianMatch
 


Forum

Tante Til
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 00:56
 
Het is fijn de wereld te kunnen bekijken door een roze bril. alles is zoveel mooier en warmer van kleur. Daar wordt je blij van.
Of alles te kunnen bekijken vanaf een roze wolk, daar zit je dan onaantastbaar. je kan alles overzien en je straalt van geluk.

Roze, de kleur van romantiek, zachtheid en tederheid.

Roze de kleur van homoseksualiteit.

Roze de kleur van een nieuw begin, een nieuw leven.

Een kloddertje roze verf hierrrr.... een kloddertje roze verf daarrrr. en jawel.. tante Til kan voor even regiseren wat er gebeurt. Bij Ouwe Zemelaar en zijn Johanna, of bij Hansje en haar meester Vogel.. of bij...hoe heet hij ook alweer met zijn "speledingetje", of bij haar man: "Hands up!!" Juist wanneer alles mis dreigt te gaan, kan tante Til met haar roze verf ervoor zorgen dat alles toch nog goed komt.
Dat doet tante Til, maar wat denk je.. zouden wij dat ook kunnen?

Wat zou jij doen wanneer je met je roze verf je directe omgeving kon beïnvloeden.
wat zou je beínvloeden en waarom?

Met mijn roze verf zou ik willen dat we meer betrokken zijn. Actief betrokken bij elkaars leven, tot eer van de ander. Het belang van de ander voorop. oog hebben voor elkaar, maar ook zorg hebben voor elkaar. Ervoor zorgen dat de ander goed uit de (roze) verf komt. Jij mag er zijn!!

Roze verf, ach.. het lijkt allemaal zo mooi, maar wanneer de verf op is, is de magie verdwenen.
Dan gaan we weer ons eigen gang. Ikke, ikke ikke....
eerst ik dan de ander..
Triest, maar wij mensen zitten zo in elkaar en toch diep in ons hart willen we zo niet zijn. Soms haten we onszelf omdat we niet anders kunnen. Verdriet, boosheid, teleurstelling, wantrouwen, niks is ons vreemd.
Die roze verf is leuk bedacht, maar een sprookje.

Toch heb ik het recept in handen. Het recept waarmee ik verschil wil maken.
Uit mijzelf kan ik het niet. Ik kan alleen maar bidden en vragen Heer help mij goed te doen in uw ogen. te lijken op Jezus. Barmhartig, geduldig, oprecht vol inzicht en wijsheid, tot eer en opbouw van de ander en tot eer en opbouw van Uw Koninkrijk, zowel in de hemel als hier op aarde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1