ChristianMatch
 


Forum

Bijbelstudiegroep omg. Rdam
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
THEO008





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 14:06
 
Weet of kent iemand nog mensen, in of nabij R'dam, waar nog wel serieus wordt nagegaan en bestudeerd wat de Bijbel zegt ipv de menselijke of kerkelijke opinie daarop?
Hoor graag!


Laatst aangepast door
THEO008
op vrijdag 8 juli 2011, 14:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 14:14
 
THEO008 schreef:
Weet of kent iemand nog mensen, in of nabij R'dam, waar nog wel serieus wordt nagegaan en bestudeerd wat de Bijbel zegt ipv de menselijke of kerkelijke opinie daarop?
Hoor graag!

Hi Theo,

Jaren geleden kwam in een gemeente in Rotterdam Ommoord, daar werd toen redelijk objectief Bijbelstudie gegeven.
Het gebouw staat tegenover de metrohalte Hesseplaats.

Toendertijd was Nico Zwarts voorganger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 20:17
 
THEO008 schreef:
Weet of kent iemand nog mensen, in of nabij R'dam, waar nog wel serieus wordt nagegaan en bestudeerd wat de Bijbel zegt ipv de menselijke of kerkelijke opinie daarop?
Hoor graag!

Snap ik niet, regio 0180 is een vrij vast bijbelvaste regio
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THEO008





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 10:58
 
Beste Mario,
Ter verduidelijking; tracht mensen te vinden die nagaan wat de Bijbel zegt en dat Woord als de Waarheid aannemen en niet wat de mensen, dominee, voorganger of wie dan ook daarvan vinden.
Helaas heb ik in Nederland moeten constateren dat vele kerkgenootschappen en religieuze opgetuigde systemen een ander soort evangelie verkondigen; hetgeen inhoudt dat het veelal niet bijbelgetrouw is, en/of 'seeker friendly' of dan wel een soort van 'prosperity gospel' .
Vandaar de vraag voor een mensen die terug naar de basis gaan en werkelijk nagaan wat de Bijbel zegt.
grt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 11:13
 
THEO008 schreef:
Beste Mario,
Ter verduidelijking; tracht mensen te vinden die nagaan wat de Bijbel zegt en dat Woord als de Waarheid aannemen en niet wat de mensen, dominee, voorganger of wie dan ook daarvan vinden.
Helaas heb ik in Nederland moeten constateren dat vele kerkgenootschappen en religieuze opgetuigde systemen een ander soort evangelie verkondigen; hetgeen inhoudt dat het veelal niet bijbelgetrouw is, en/of 'seeker friendly' of dan wel een soort van 'prosperity gospel' .
Vandaar de vraag voor een mensen die terug naar de basis gaan en werkelijk nagaan wat de Bijbel zegt.
grt.

Hi Theo,

Welke groep je ook gaat vinden; Bijbelstudie zal altijd beinvloed worden door wat mensen geloven, of willen geloven.
De Bijbel bevat vele boeken en je moet ze allemaal een keer goed bestudeerd hebben om een opinie over het een en ander te krijgen.
Vele Bijbelstudie clubjes bestaan uit zogenaamde leken, die slechts oppervlakkige kennis van de Bijbel hebben of slechts een deel van de Bijbel kennen en daar vele theorieen aan ophangen, vaak gevoed door de kennis en ervaring uit de hoek waar ze vandaan komen.

Veel belangrijker is God te vragen waar jou plaats is. God zal dan mensen op jouw pad brengen die je het juiste onderricht geven.
Zonder de hulp van de Heilige Geest is de Bijbel gewoon een Boek. Als je laat leiden door de Heilige Geest, wordt de Bijbel, het Woord van God


Laatst aangepast door
HENKWAL969
op zaterdag 9 juli 2011, 11:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET471





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 13:37
 
THEO008 schreef:
Weet of kent iemand nog mensen, in of nabij R'dam, waar nog wel serieus wordt nagegaan en bestudeerd wat de Bijbel zegt ipv de menselijke of kerkelijke opinie daarop?
Hoor graag!

ja hoor, Theo, er bestaan mensen die de diepte van het Woord zelf in willen duiken, en zelfs in de regio Rotterdam. een pkn in regio 0180 gaat zich komend seizoen verdiepen in het boek Jacobus en als voorbereiding daarop ga ik als pinkstermeisje me de hele zomer verdiepen in dat Bijbelboek. k ben al n weekje bezig en ben n og niet verder dan de eerste 11 verzen, en dat blijft ook nog wel even zo. schrift met schrift, er ligt n stapeltje Bijbels (hsv - complete jewish Bible - amplified Bible) en crossreferences (kweetdatevennietintnederlands).

ik verheug me daarop daarin en daarover en zal op die avonden goed beslagen ten ijs komen, onder andere zodat ik de anderen kan bemoedigen en opbouwen.

nu ik deze vraag positief beantwoord heb, volgt dan nu vraag 2?

groet, margreet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET471





Berichten: 33

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juli 2011, 19:15
 
THEO008 schreef:
Weet of kent iemand nog mensen, in of nabij R'dam, waar nog wel serieus wordt nagegaan en bestudeerd wat de Bijbel zegt ipv de menselijke of kerkelijke opinie daarop?
Hoor graag!

je hoort het graag, zo eindigt je topic. en dus vraag ik me nu al bijna een week af waarom je deze vraag stelt, en waaróm je het zo graag hoort.

ik merk precies niets van deze graagte en dat vind ik n béétje raar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1